Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein sen taas, kävin kaupassa ja lapsi(1v10kk) nukkui autossa...

Vierailija
16.10.2008 |

Ja nyt se nukkuu edelleen autossa ja mä täällä surffailen ja vedän karkkia... Hyi,hyi minua.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mäkin olen lapseni jättänyt pihalle nukkumaan autoon, jos on sattunut matkalla nukahtamaan. Ja herkemmin ne itkuhälyttimet syttyy kuin auto! ELI EI ITKUHÄLYTTIMIÄ RATTAISIIN...tai autoon. Tuskin mitään vaaraa on, jos käy useasti katsomassa.

Vierailija
22/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättävät lapsen autoon nukkumaan, ja auto talon eteen. Meillä myös näin lapsi nukkui itkarin kanssa aika usein. Kaverini lapset jätetään nukkumaan autoon ja auto jätetään päälle, että kylmäkään ei tule.

Tuota syttymisasiaa en ole aiemmin pohtinut, hyvä tietää asiasta. Muuten musta asiassa ei sinänsä kotipihassa ole mitään pahaa. Kaupassakin olen saattanut juosten käydä Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei paljon näkökontaktit auta kun lapsesi kuolee kuumuuteen.

Vierailija
24/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on jättää noin iso lapsi autoon nukkumaan, jos se tosiaan on turvallista ja äidin poissaolo kestää muutaman minuutin??

Itse olen jättänyt kolmekin lasta autoon,kun olen piipahtanut hakemaan lähikaupasta jauhoja tms. Mielummin niin, kuin että olisin raahannut kaikki lapset 1minuutin takia mukanani.. vai olisiko pitänyt?

Asutaan omakotitalossa, jos lapsi/lapset nukahtavat automatkan aikana, todellakin jätän heidät autoon nukkumaan, mutta ovi auki, ja talon ovi myös..

Maalaisjärkeä taas peliin kaverit!

Vierailija
25/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se syy mikä vaan, en lapsiani jätä autoon. Maalaisjärki pelittää sen verran että jos huomaan sinun jättävän lapsesi autoon, soitan poliisit paikalle. Ja ne tulee, ei ole kyse liiottelusta vaan siitä että jätät lapsesi autoon.

Asun omakotitalossa, eikä lapset nuku autossa. Kantokopan saa kannettua autosta niin että lapsi jatkaa unta ja isompi lapsi jatkaa sylissäkin unta ja juatkaa unta sängyssää -on meinaan kokeiltu. Jos ei homma toimi, pitää miettiä kulkemiset vähän paremmin. Ei lapseni myöskään syö kaupassa maksamattomia ostoksia jos tulee nälkä.. :D

Eli mikä olikaan se maalaisjärki: tehdä asiat niin että siinä on riskinsä vai tehdä asiat niin ettei se ole vaarallista?

Kumman jätät heitteille: mummon joka saa muutaman minuutin poissaolosi aikana sairaskohtauksen ja joudut elvyttämään ja odottamaan kymmeniä minuutteja ambulanssia -vai ne sun omat kullannuput?

Tämä asia ei ole noin yksinkertanen. Tai ehkä on, luontohan karsii tyhmät ja tyhmien lapset.

Vierailija
26/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveen järjen käyttö on sallittua vai onko se järki valunut maahan liiasta kotielämästä? Ap toimi ihan järkevästi. On kai hiukan eri asia jättää muksu kerrostalon pihaan autoon nukkumaan kuin keittiön ikkunan alle. Kuinka te uskallatte jättää vaunuissakaan ulos? Suuremmat riskit siinä on.... niin, onhan niitä vauvoja vaunuissakin kuollut tai joku kidnapannut tai rotta mennyt vaunuihin. Harvinaisempaa se on, että auto syttyisi palamaan.

Ja mitä siinä lähikaupan pihassa voisi sattua, jos äkkiä vilahtaa sisälle? Ihmettelen, että uskallatte ylipäätään ajaa autoa, koska voi sattua mitä vaan. Aina se tilanne tulee äkkiä ja ei se reagointi yhtään nopeampaa ole keittiön ikkunan takaa kuin siitä, että itse ajaa autoa pikatiellä.

Vierailija
27/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko ihan tosissasi että poliisit tulevat paikalle, kun joku on jättänyt lapsen hetkeksi autoon nukkumaan?

Itse olen mennyt sata kertaa kauppaan piipahtamaan ja pojat 7,5,3 ja 1,5 ovat jääneet autoon odottamaan. Isompien olen käskenyt vähän viihdyttää pienempiä ja luvannut kaikille esim. tikkarit. Kukaan ei ole vielä soittanut poliiseja.

Toivottavasti en törmää ikinä sinuun kauppareissullani. Lapset saisivat traumoja hysteerisestä akasta ennemmin kuin 5 minuutin autossaistumisesta.

Vierailija
28/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi heräisi niin saattaisi olla aika peloissaan.

Meinaatko ihan tosissasi että poliisit tulevat paikalle, kun joku on jättänyt lapsen hetkeksi autoon nukkumaan?

Itse olen mennyt sata kertaa kauppaan piipahtamaan ja pojat 7,5,3 ja 1,5 ovat jääneet autoon odottamaan. Isompien olen käskenyt vähän viihdyttää pienempiä ja luvannut kaikille esim. tikkarit. Kukaan ei ole vielä soittanut poliiseja.

Toivottavasti en törmää ikinä sinuun kauppareissullani. Lapset saisivat traumoja hysteerisestä akasta ennemmin kuin 5 minuutin autossaistumisesta.

Vierailija
29/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläville ja kuolleille" tai jotain sen tapaista oli sen nimi. Katsokaa se niin ehkä heräätte. Auto todellakin voi syttyä palamaan ja se voi leimahtaa hetkessä. Millaista elämä on sen jälkeen, kun on menettänyt lapsensa omasta syystään?

Minäkin soittaisin poliisin paikalle, jos huomaisin autossa yksinään nukkuvan vauvan. Sen sijaan en soittaisi, jos autossa olisi kouluikäisiä lapsia - tietenkään. He osaisivat avata oven ja tulla ulos, eikö niin? Seitsemänvuotias ymmärtää irrottaa myös 1,5-vuotiaan turvaistuimestaan ja ottaa mukaansa ulos.

Vierailija
30/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläville ja kuolleille" tai jotain sen tapaista oli sen nimi. Katsokaa se niin ehkä heräätte. Auto todellakin voi syttyä palamaan ja se voi leimahtaa hetkessä. Millaista elämä on sen jälkeen, kun on menettänyt lapsensa omasta syystään?

Minäkin soittaisin poliisin paikalle, jos huomaisin autossa yksinään nukkuvan vauvan. Sen sijaan en soittaisi, jos autossa olisi kouluikäisiä lapsia - tietenkään. He osaisivat avata oven ja tulla ulos, eikö niin? Seitsemänvuotias ymmärtää irrottaa myös 1,5-vuotiaan turvaistuimestaan ja ottaa mukaansa ulos.

Vierailija
31/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan oikein hyvin kun kotipihalla pienenä heräsin autosta kun olin pitkähköllä reissulla nukahtanut. Eipä siinä sen kummempia kun vyöt auki ja sisälle, olin sen verran iso jo että muistan, mutta voisin kyllä kuvitella että olen saanut rauhassa uniani jatkaa pienempänäkin, miksi tästä pitää tämmöinen kohtaus järjestää?

Ja en ole ollut mitenkään apaattinen tms elämäni aikana, normaali lapsi, nuori ja aikuinen.

Mutta kyllähän nämä Paremmat Ihmiset tietää.

Vierailija
32/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se kaikki ON tapahtunut OIKEASTI eräälle suomalaisperheelle. Aivan kamala juttu.

Vierailija
33/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

häslinki lasten kanssa ja joku auto peruuttaakin päälle... ihme kun kaikkea pitäisi pelätä.

Vierailija
34/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppareissulla... ja ovat kyllä nukkuneet omassa pihassakin autossa...

Ja kahden kuukauden ikäinen vauva nukkui tänäänkin vaunussa ravintolan edessä kun kävin päivällä syömässä ja vaateputiikin edessä kun piipahdin ostoksilla...

Vierailija
35/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossa meidänkin lapset ovat joskus nukkuneet nopean kauppareissun ajan (hälyttimen kanssa) tai kotipihassa (ok-talo) jos matkalla nukahtaneet. Mielestäni tämä ihan ok, en aio hysterisoida auton tuleen syttymisellä tms. Isommalla tietysti vyöt auki ja ovi auki. Sanotaanhan, että lapsi pelästyy jos herää eri paikassa kuin missä nukahti joten ei meillä ainakaan koskaan ole säikähtänyt autossa heräämistä, jos kerran siellä on nukahtanutkin. (kylläkin on pelästynyt kun koppa siirretty ja herännyt sisällä) Mutta tuo ravintolan tai vaatekaupan eteen jättäminen on mielestäni kyllä jo liian riskaabelia touhua, vaikka näköyhteys vaunuihin olisikin!! Ihan pienellä kylällä kyläkahvilan tms. ikkunan edessä asia EHKÄ hieman eri, mutta edes taajamassa en erkaantuisi vauvasta ja vaunuista !!! Aina voi tulla sekopäitä/ poikia, jotka vaikka leikillään lähtevät työntelemään kärryjä. Vaikka ajatus olisikin palauttaa samaan paikkaan, niin ei paljon kyllä naurattaisi! Ja kaipa niitä kidnappaajia voi täällä suomessakin olla ja muita pahantarkoittajia. Turvallisella kotipihalla voi vaunuissa tietysti ulkona nukuttaa kun on näkösuojassa kadulta ja hälytin päällä ja mieluiten myös näköyhteys tai ainakin käy kurkkimassa ovesta/ikkunasta.

Vierailija
36/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai kaupan pihalle vaunuihin odottamaan..

Itse en tosin jättäisi hetkeksikään, mutta mua onkin syyllistetty ylihuolehtivaisuudesta.

Vierailija
37/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se lapsi ihan yhtäläillä herää molemmista paikoista yksinään? Ja aika monenkin vauva on huutanut sen 5 minuuttia vaunuissa ennen kuin äiti tulee hakemaan sisälle. MIkä ero siinä sitten on, jos lapsi on huutanut tuon saman ajan autossa?

Vierailija
38/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi joka itki siellä kovalla äänellä. Odottelin jonkin aikaa jospa vanhemmat jostain ilmestyisivät, mutta eipä näkynyt. Ja lapsi huusi vain entistä kovemmin, selvästi peloissaan - olihan ulkona jo hämärääkin.

Tuli sitten siihen joku talon asukeista ja kysäisin tietäisikö mistä kämpästä on kysymys, no tiesihän se. Juuri kun olin kävelemässä ovelle, tuli sieltä äiti. Joo , oli mulla itkuhälytin, mutta siitä tais patterit loppuu - totesi äiti tylysti ja haki (vihdoin) lapsensa. Et sillei.

Vierailija
39/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi joka itki siellä kovalla äänellä. Odottelin jonkin aikaa jospa vanhemmat jostain ilmestyisivät, mutta eipä näkynyt. Ja lapsi huusi vain entistä kovemmin, selvästi peloissaan - olihan ulkona jo hämärääkin.

Tuli sitten siihen joku talon asukeista ja kysäisin tietäisikö mistä kämpästä on kysymys, no tiesihän se. Juuri kun olin kävelemässä ovelle, tuli sieltä äiti. Joo , oli mulla itkuhälytin, mutta siitä tais patterit loppuu - totesi äiti tylysti ja haki (vihdoin) lapsensa. Et sillei.

jättää yleiselle parkkipaikalle autoon nukkumaan. Oma kotipiha oman ikkunan alla on eri juttu tai se hetkellinen kaupassa poikkeeminen.

Vierailija
40/51 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuinka moni nukkuessaan kotipihassa autossa? Kamalia vanhempia kun saatatte lapsenne hengenvaaraan autoillessanne ;) Pitäs pysyä kotona vaan. En minäkään lastani supermarketin pihaan yksin autoon jätä. Muttä lähäristä jos haen yhden tai kaksi tuotetta niin olen jättänyt... Varsinkin kun isommalla on useasti kännykkä mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän