Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Jee! Pakko hehkuttaa heti kättelyssä ¿nyt on tippunut paino uusille kymmenlukemille \m/ ! Näköjään hitaasti mutta varmasti nää läskit sulaa.. Imetän enää kerran yössä, kait sillä on vaikutusta. Nyt onkin inspiraatiota jatkaa kuntoilua/ruokavaliota, kun kerta jotain tuloksiakin alkaa tulla..

MAMMIS, mulla auttoi hikoiluun tuo Tripple Dry. Kahtena iltana oon sitä nyt laittanut ja ero on melkoinen! Ei haise hiki, ei, ja olo on freeshimpi. Kannattaa kokeilla! (Jotenkin muuten häröilin, että olit kirjoittanut tuon ¿otampa lasin punkkua¿-viestin aamulla, piti ihan tarkistaa kellonaika¿. Iltaahan se olikin sitten, ei tässä sentään vielä taideta olla päivät pitkät tissuttelevia kotiäitejä :D)

HAN, treffit koska vaan :) Mää oon päivät täällä landella ja eihän se ole kuin hypätä bussiin (tai pistää isäntä bussilla töihin ja varata auto) ja hurauttaa kaupunnille. Me ollaan niin aamu-unisia että joskus iltapäivästä olisi kiva, ettei tarvi ihan silmät ristissä kahvitella.. Jotkut ulkoilmatreffithän voisi olla paikallaan, kun noita ilmoja näyttää vielä piisaavan? Ehdotuksia otetaan vastaan.

Pajuska, tsemppiä Eemelille uusien, hienojen taitojen opetteluun!

PI-KI, ihan suunnattomasti voimia teille! Kamala tilanne¿ Jospa maailma olisi oikeudenmukainen, ja pikkuinen lemmikkinne päätyisikin onnellisesti kotiin!! Mutta kerta kaikkiaan hienoa että mun kiirastuli on auttanut sua nauramaan, mitäpäs sitä ei (netti)ystävien eteen tekisi XD Ja kylläpäs on Artulla mahtavat mitat!

HENNA, toivottavasti pääset pian testailemaan! Jännät paikat kyllä :) Meidän Mimosallahan noita iho-ongelmia on ollut, ja eilen ostin ihan perus-Aqualania, kun lääkäri sitä suositteli. Toivottavasti auttaa!

EMKA, hienot on mitat teilläkin :) Kyllä meidän tyttö taitaa tosiaan olla pieni, kun on puolet Karia vanhempi, mutta painaa paaaaljon vähemmän.. No, jokainen tyylillään. Ja toivottavasti kakka tulisi pian ulos pientä kiusaamasta!!

MOOLI, mulla alkoi naurattamaan tuo tarkka ikä, 3,25kk :) Mutta niinhän ne raskausviikotkin aina ilmoitettiin päivän tarkkuudella, ne on totisia hommia nämä ikäjutut..

HERMIONE, kiitos kommentista :) Meillä lääkäri ei edes ehdottanut mitään allergiatestejä, hyvin pintapuolisesti vaan katsoi Mimsun ihoa ja käski ostaa apteekista just tuota Aqualania. Kyllä minä aion olla jämäkkä ja vaatia testeihin pääsyä, jos ei ala olla iho pian parempana! Meillä kun on suvussa allergiaa enempi kuin tarpeeksi, atooppista ihoa jne. Sibicorttia voi kuulemma kans laittaa, jos oikein iho pahenee. Terkkuja Milolle isojen puolelle, ja hyvä että teillä selvisi ihottuman aiheuttaja :)

Huoh, sen lisäksi siis että Mimskun iho on huonona, raapii tyttö itseään ihan mahdottomasti. Ihan on jalat, kädet ja maha verillä :( Ilmakylpyjä kun annetaan niin on pakko laittaa tytölle tumput käteen, kun oikein kunnon raastanta muuten heti käynnissä. Ihan pahaa tekee välillä katsoa kun veri vaan roiskuu.. Tänään onkin taas ehdottomasti kynsienleikkuupäivä!!

Mimsu vetäisi just maitopullon päälle 50ml pe-poa, nyt ähisee ihan tyytyväisenä. Eilinen sose oli jäänyt yöksi pöydälle, joten se siitä purnukasta sitten.. Yöllä Mimsu itki joskus 03 maissa (harvinaista, yleensä nukkuu kuin tukki!), mutta rauhottui kun otin viereen. Kait jotain pieniä vatsanpuruja sitten.

Hyvväää viikonloppua!

Serenity ja Mimosa, tasan 4kk

Vierailija
22/34 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis vaan kaikille ja kiitokset tsempityksestä! =) Hyvinhän tuo meidän tyttönen selvisi piikistä - äiti tosiaan hermoili paaaljon enemmän etukäteen kuin olisi ollut tarve. Pieni itku tuli kun pistettiin mutta saman tien tyttönen rauhoittui ja oli muuten koko neuvolakäynnin hymyileväinen. Tyttönen innostui myös höpöttelemään terkalle kovasti. =) Ja hyvin on tyttönen myös kasvanut: paino 6650 g, pituus 62 cm ja pipo 41,5 cm.

Nyt kuuluu sellaista tuhinaa, että päikkärit on ohi ja tyttösellä nälkä. Eipäs siis nyt kerkiä tämän enempää kirjoittamaan.

Mukavaa viikonloppua!

t. iida-linnea ja tyttönen 3 kk (12. päivä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole taas pitkään aikaan ehtinyt palstailemaan. Lukaisin pikaisesti pinoja ja nyt on jo suurin osa unohtunut.

PI-KI:llä oli kisu kateissa. Toivottavasti se löytää takaisin kotiin! Peipposka huhuili heinäkuisia. Täällähän minä, tosin alussa jaksoin kirjoitella enemmänkin, nyt tämä kuumuus tuntuu vievän mehut kaikelta.

Peipposkan kuvaus vauva-arjesta kuulosti todella samantapaiselta kuin meillä. Poitsu kasvaa kohisten - nyt viime neuvolassa (eilen) painoa oli jo 4775 g ja pituutta 53 cm. Edellisestä neuvolasta (pari viikkoa sitten) painoa oli tullut lähes kilo! Pituus tuntuu menevän ihan keskikäyrällä ja painoa tulee pituuteen nähden reilusti, mutta neuvolan tädin mukaan siitä ei tarvitse huolestua - rintamaidolla ei vauvaa voi lihottaa kuulemma. Ehkä pitäisi kuitenkin koettaa rauhoitella vauvelia muutenkin kuin tunkemalla tissin suuhun! Vauva on tosiaan pyöristynyt, mutta ei neuvolan tädinkään mukaan näytä yhtään liian pullealta, vaan sopusuhtaiselta.

Öisin poika herää kerran tai kahdesti syömään. Jos herää kahdesti, niin silloin onneksi saadaan nukkua koko porukka kahdeksaan, sen sijaan jos poika herää vain kerran (kolmen maissa) niin silloin aamu alkaa aikaisin kuuden maissa, sillä silloin vauvaa on vaikeaa enää saada nukahtamaan, kun on jo valoisaa. Päivisin poika syö parin tunnin välein, tosin aamulla ja varsinkin illalla tankataan tiheämmin yön takia. Vaippoja kuluu ja odotan sitä päivää, jolloin yhdeksässä vaipasta kymmenestä ei olisi kakkaa... Poitsu alkaa kiinnittää enemmän huomiota asioihin nyt (hyvänen aika!) viiden viikon iässä. Tänään ilmakylpyillessä käänsin vauvan neljä kertaa selältä masulleen, kun pikkuherra väänteli itsensä kamalan ähellyksen säestämänä aina takaisin selälleen. Toisaalta tänään poika alkoi ensimmäistä kertaa myös itkeä sitä, kun ei päässyt selältään kääntymään masulleen. Bongasin pojan kyljeltään ja itku loppui siihen paikkaan, kun autoin kääntymään. Näin se poitsu vain kasvaa!

Olen huomannut, että helpoimmalla vauvan kanssa pääsee, kun pakkaa poitsun vaunuihin ja lähtee kaupungille. Hoitolaukkuun vain kaikki tarpeellinen mukaan. Poika nukkuu vaunuissa mielellään ja näin meikäläiselläkään ei ole yhtä tylsää kuin kotona istuskellessa. Välillä moinen oli vaikeaa, kun välilihahaava pääsi hieman tulehtumaan. Nyt se onneksi on paranemaan päin ja äsken kävinkin juuri Sellossa jätskikävelyllä/kaupassa. Huomenna olisikin edessä iso Hämeenlinnan ekskursio miehen ja vauvan kanssa. Saa nähdä miten onnistuu, kun meidän autossa ei ole ilmastointia ja ulkona on tuollainen helle. Pitää varata runsaasti juomista mukaan ja yrittää saada vaikka millä konstilla perillä auto varjoon.

Nimiäisistä olen stressannut, mutta vihdoin päätettiin pitää nimiäiset mummolassa Pohjois-Karjalassa ensi viikon lauantaina. Joka tapauksessa toinen puoli sukua joutuu reissaamaan ja minä taas haluaisin käydä vielä kotikonnuilla ennen kesän loppumista. Mökille olisi kiva päästä, kun säätkin suosivat, mutta valitettavasti en varmaan saa vielä mennä uimaan, kun jälkitarkastusta ei ole vielä tehty (ja alapää edelleen pipi). :-(

Tulipas tästä pitkä sepustus. Toivottavasti edes joku jaksoi lukea loppuun asti. :-) Missäs tosiaan ovat loput heinäkuiset? Jushka? Hoyt? Ja kaikki muutkin...

t. pikku-Juska ja poitsu 5 vk

P.S. Mikä tässä on, kun viestin lähettäminen ei onnistu ikinä, jos kirjoittaminen kestää? Onneksi oli teksti tallessa...

Vierailija
24/34 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi, toivottavasti olen " oikeassa" paikassa.. vauvapuolella en ole aikaisemmin ollutkaan, odotuspuolella kirjoitin enskoihin.. ainakin Juskan muistan sieltä :)

Täällä kellii eilen 3 viikkoa täyttänyt pikkumies.. päivällä nukutaan ja yöllä valvotaan.. mies meni jo pakoon yläkerran anoppilaan että pystyy nukkumaan ees sen verran et kykynee töihin.. mä sinnittelen parin tunnin pätkäunilla.. onneksi hormonit tekee sen ettei unta tarvikkaan niin ku ennen..

Viime yönäki nukuttiin 23-01 ja sitte oltiinki 01-07 hereillä..ei auttanut tissi eikä vaipanvaihto.. silmät vaan pysy auki.. (äitillä kyllä teki tiukkaa)..

sanokaa että tämä helpottaa joskus eikö vaan?

joku muukin pähkäili nimenantoa.. täällä sama juttu.. nimikin vielä on hakusessa.. 16.9. ois srk-talo varattu siihe asti on armonaikaa..

millaste ja pikkumies 3vko ja 1pv

Vierailija
25/34 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Oona kävi passikuvassa ja AI ETTÄ kun tuli suloinen kuva! ;) hihi! Poliisilaitokselle ei ehditty kun mies meni pelaamaan tennistä ja me mentiin lähimaastoon kävelylle Oonan kanssa ¿ päiväunille. Oona nukkui 22.30-7, heräsi syömään ja jatkoi unia 7.30-10.30.. Taitaa nuo kääntymisharjoitukset ja tämä lämpö väsyttää niin että sitten välillä nukuttaakin oikein kunnolla. Löydettiin pari shortsi & T-paita settiä Anttilan alennuksista ja pari lyhythihaista bodya. Olitkos MAKKARA muuten Myyrmannissa päivällä, kun olin näkevinäni sut kaukaa mut en viitsinyt lähteä juoksemaan perään?

SERE ¿ siitä se lähtee, onnittelut ekoista pudotetuista kiloista! :) Mikä on Tripple Dry, joku dödö vai? * blondi * Ja mistä ostit? ;)

IIDA-LINNEA ¿ kivasti meni neuvola ja piikki! :) Niin se taitaa olla että me äiteet jännitetään enemmän kuin vauvelit.. Hienot mitat! Ja muuten meillä tulee kans 12.päivä täydet kuukaudet, 4kk!

JUSKAN poitsukin on jo 5 vkoa! Niin se aika rientää! Vaunuttelu on kyllä nykyään ollut Oonastakin ihan mukavaa. Nytkin kun simmut meni puuhiksessa umpeen, siirsin terassille varjoon vaunuihin ja tuhina vaan jatkuu.. :)

MILLASTE ¿ TERVETULOA ja onnittelut! :) Kyllä ne valvomiset helpottaa!!! Meilläkin Oona 3 vkon iässä valvotutti sen 7h keskellä yötä, tosin silloin huudettiin kuin syötävä ei siis oltu mitenkään rauhallisia..

Huomenna aamulla mennään taas vauvauintiin ja siitä suoraan startataan kohti kavereiden mökkiä. Sieltä kotiudutaan jo sunnuntaina, eli ei ole nettipimentoa kuin LA-SU. ;) Mukavata viikonloppua kaikille!!!

Mammis & Oona melkein 4kk [color=red][size=3]♥[/size][/color] [/color]

Vierailija
26/34 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Arttu on tänään ollut pikkasen känkkä-kenkku. Se rokotuksen kohta punottaa, joten liekö sitten vasta tänään se harmittaa? Annoin 3ml Panadolia nyt varmuuden vuoksi, kun kiukuttelu jatkunut koko päivän. Nukahti äsken päikille, mitkä tosin ei lienee kovin pitkät, kun klo jo yli 5 illalla¿

Oi juku, MAMMIS perheineen lähtee jo ihan kohta Kreikkaan! 5 viikkoa menee hujauksessa :) Heh, käyn vähän taas hitaalla (en juurikaan nukkunut yöllä), niin meinasin sitten kirjoittaa, että ¿lähetähän postikortti sitten sieltä¿! =D Hoh hohohhoo! Jep jep... Ja ei, ei ne pari pätkistä mitään tee, välillä pitää antaa vähän periksikin, ettei houkutus kasva liiaksi, ja sitten tulee ahmittua hirmu määriä kerralla ;) Ja on nuo kuvat Oonasta aina niin ylisuloisia!

HENNA, gröhöm..ai teidän Joelista sanottu, että on lihava? =) No, Artun mitat 5kk nlassa oli tosiaan 9350g ja 69cm¿. Että minä ainakin sanon, että on normaalia, että painaa noin paljon, hih! Ja Viiperon Aleksikin on ollut yli 9kg 5kk iässä, kun kattelin kasvulistaa. Kyllä nuo pojat saa vähän painoa kerätäkin ;) Arttu syö päivässä 2-3 purkkia soseita (joista yli puolet kasvista, loput hedelmää), 2dl velliä, kerran puuroa ja maitoa nykyään vaihtelevasti, max 800ml.

Oli ollut jonkin verran puhetta uusista lapsista, Hennan ja Q:n kirjoituksista alkaen. En olis kyllä uskonut, että vauvakuume voi tulla näin nopeasti synnytyksen jälkeen =D Ei siis ¿käytännön¿ syistä vielä voida alkaa edes yrittämään, koska haluan ensin varmistaa vakituisen työpaikkani, ja huonolla tuurilla allekirjoitan sen sopparin vasta vuoden kuluttua. Mutta sen jälkeen alkaa heti kyllä yritys :) Hassua¿ Onko sitä raskausmahaa sitten ikävä vai mitä, kun onhan tuossa pojassakin vielä vauvaa kerrakseen¿ :)

EMKAKIN oli käynyt! :) Toivotaan, että Karilla alkaa kakka lentää, hih! Arttu heräsi 2min sitten, ja nyt ähkii sitterissä kakkaa¿ Meillä on suoli toiminut tänään jo ainakin kolmesti, että voisin mielelläni luovuttaa Artun vaipasta hieman Karillekin¿ ;) Toivotaan, että kakka alkaapi tulla! Auttaiskohan mallas-uute?

Voi SEREN Mimosan ihottumaa ja kutinaa :( Oliko teillä siis siihen jotain määrättyä rasvaa jo? Oliskohan jotain kortisoni-pohjaista olemassa, mikä kävis vauvalle, jotta kutina helpottais..?

I-L:n tyttönen oli kasvanut hienosti! Ja hyvä, että piikki ei ollut tuon pahempi juttu tyttöselle :)

P-JUSKA tykkää kanssa poitsun kanssa ¿reissata¿ kaupungilla. Mä kävin kanssa Artun kanssa tosi useasti pyörimässä jossain, kun poika viihtyy vaunuissa. Nyt se on jäänyt vähemmälle, kun kotona on niin paljon hommaa.

MILLASTELLE onnittelut pikkumiehestä, ja tervetuloa tänne puolelle!!! =D Toivottavasti miehenalku alkaa kohta ymmärtää oikean PÄIVÄrytmin, ja antaa äidinkin yöllä nukkua.

Mutta tässä välissä oon ehtinyt pesemään kakkapyllyn ja kaikkea, ja kello alkaa olla Artun iltapuuron verran :) Palaan ehkä huomenna paremmalla ajalla.

Pi-Ki ja Arttu 5kk

Vierailija
27/34 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman kommentointia tällä kertaa..jos vaikka pääsis ajoissa nukkumaan. Kiireisenä on pitänyt tämän viikon ja viime viikonlopun ettei ole koneelle ennättänyt. Kovan kuumeisen vatsaflunssankin olen tässä ennättänyt pitää, yök. Kesti vain päivän mutta melko rättiolo oli päivän jälkeen.

Tämän viikon alussa aloitin sitten koulun. Joona on ollut päivät nyt alkuun mummon kanssa. Ja hyvin ovat pärjänneet. Saa nyt nähdä kuinka järjestellään hoito tulevaisuudessa.

Tänään myös Joona maisteli ensimmäistä kertaa kiinteitä. Aloiteltiin potulla ja hyvin pienellä määrällä, koska omaa hyvin herkän vatsan. Oli kyllä ihana ilme, kun mutusteli pottuaan. Ainakaan vielä ei ole mitään erikoista ilmaantunut maistelusta. *kop,kop, kop*

Nyt nukkumaan..

Vierailija
28/34 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEE!!! Kari kakki illalla, ja kyllä sitä riittikin.. onneksi. helpotti pikkuisen oloa varmasti.. Mallas-uutetta ei kokeiltu mutta neuvolantäti antoiluvan antaa luumusosetta laimennettuna mehuksi tai luumujen liotusvettä. se varmaankin.

käytiin tänään kestovaippahulinoissa täällä hämeenlinnassa ja itse hieman petyin tapahtumaan. Luulin mainoksen perusteella että siellä olisi ollut jotain muutakin kuin vaippoja myytävänä. Mainoksessa meinaan mainittiin että opetetaan vaippojen tekoa ym. No näkihän siellä muutaman kantoliinan joita olen miettinyt että minkälaisen hankkisi kaveriksi tuolle pitkälle liinalle. Eipä se elvinnyt, mutta se selvisi että olen ihan oikein karion liinaan laittanut. :) välillä kun on epäilyttänyt onkohan liina ihan oikein..

mutta nyt täytyy rientää tekemään itselle jotain ruokaa kun Kari on vielä suht tyytyväisenä vainuissa pihalla, ei nuku mutta juttelee nallelle..

Vierailija
29/34 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran muutkin on laittaneet pikkuisistaan kuvia niin minä kanssa!!

http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/26ry4+emka-kari.html

tuolta löytyy nyt huimat 2 kuvaa miedän poitsusta.. ehkä sitten joskus lisää, mutta myt vasta testailu asteella tuo kuvaboxin käyttö.

Jos sitä sitten ottaisi riskin ja nappaisi Karin kainaloon tuosta sohvalta mihin se nukahti ja koittaisi siirtää omaan sänkyynsä ja menisi itsekkin nukkumaan välillä ihan järkevään aikaan..

Vierailija
30/34 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisesti ollaan palattu Hämeenlinnasta! Reissu meni hyvin. Me siis myös käytiin (samoin kuin Emka) tuolla hulinoilla. Minusta tapahtuma oli ihan kiva, sillä myyjiä (ja tilaa) oli paljon enemmän kuin Lahdessa keväällä. Kieltämättä joku tee-se-itse-piste oli kyllä aika vajaa, mutta silti tuli shopattua kukkaro tyhjäksi, kun kerrankin pääsi hypistelemään tavaroita. Eilen vielä tuli hankittua lastentarvikeliikkeestä vauvalle jumppamatto, vaunulelu ja imetystyyny ja nyt hulinoilta kasa vaippoja ja kankaita ja vielä lisäksi sellainen kantopussi. Nyt on ihan kulutushysteerikko olo. Tosin olen kaipaillut ja suunnitellut ostavani kaikkia noita jo monta viikkoa, mutta kerralla niiden ostaminen kyllä tuntui kukkarossa. No myönnetään, että kantopussi oli puhdas heräteostos, kun näin niitä niin monen äidin yllä, että iski himo... :-)

Upouusi kantopussi tuli kyllä heti hyvään käyttöön, kun keksittiin mennä lounaan jälkeen tutustumaan Hämeenlinnaan (siis siihen _linnaan_!). Vaunuillahan ei oikein keskiajalla pörrätty, joten ainut vaihtoehto oli kantoliina. Meillä olisi ollut omakin trikoinen mukana, mutta poitsu nukkui ja kantopussiin pojan sai siirrettyä ilman, että tämä heräsi ja sitäpaitsi emme oikein osaa tuota kehtosidontaa kantoliinalla. Kyllähän kantaminen tottumattomalta hieman selkään otti, mutta tyytyväinen olin silti, sillä vauva nukkui tyytyväisenä koko kierroksen ajan. Tyhmää tosin oli, ettei koko paikassa ollut lastenhoitohuonetta, joten tyydyttiin valtaamaan inva-wc ja vaihdettiin vaippa sen lattialla, kun laskutasoa ei ollut. Plääh.

Nyt on parasta painua suihkuun, että saa päivän hiet huudottua pois. Sitäpaitsi meidän makkarissa on 27(!) astetta lämmintä ja märkä tukka voisi auttaa nukahtamaan. (Vauva parka... sillä kun on pakko olla vaippa...)

t. pikku-Juska ja poitsu 5vk+

Vierailija
31/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla piipahtamaan eka kertaa täällä vauvapuolella, kun kerran oli huhuiltu muita heinäkuisia. En ole jaksanut/ehtinyt palstailemaan pojan syntymän jälkeen, päivät kuluvat niin nopeaa.

Poika on huomenna jo 1kk ja kaikki on mennyt ihan hyvin. Viime ke painoa oli 4520g ja pituutta n.54cm. Rintamaito ei tahdo minulla riittää pojan tarpeisiin, joten pari kertaa päivässä pitää korviketta antaa. Öisin heräillään useamman kerran ja mahavaivojakin välillä on. Päivät meneekin itsellä sitten horroksessa, kun ei osaa nukkua kunnolla päikkäreitä. Muutenkin olo ollut aikas huono, kun oma terveys meinaa reistailla, mutta tutkimuksiin olen menossa, joten toivottavasti olo paranee.

Nimiäisistä oli ollut puhetta. Meidän poikaa ei kasteta ja päädyttiin lopulta siihen, ettei pidetä nimiäisiäkään. Kaikki lähimmät sukulaiset ovat jo pojan nähneet ja käyneet kahvittelemassa, joten siinä samalla ollaan nimi sitten paljastettu. Ja nimi meillä on ollut valmiina jo ennen kuin poika oli alullakaan!

Poika taitaa kohta heräillä. Eilen olimme häissä ja taisi mennä pojalla rytmit sekaisin, kun koko yön kätisi ja tiheästi söi. Nyt sitten nukutaan, kun äiskä on hereillä. Yritän käydä aina välillä kirjoittelemassa kuulumisia pelkän lueskelun sijaan. Hyvät sunnuntain jatkot kaikille!

Hoyt ja poika 3vkoa 6pvää

Vierailija
32/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Oona torkkuu vielä kaukalossa. Kohta herätän sen ja syötän ennen kuin lähden body pumppiin! :) Illalla syödään metripizzaa! hihi! Käytiin kotimatkalla Sellossa ¿ olipas siellä väkeä näin sateisena päivänä ¿ ja löydettiin Oonalle alennuksesta IHANIA kesävaatteita. Lupailihan se ainakin vielä ensi viikolle aurinkoisia päiviä niin voi neiti niitä pitää jo ennen Kreikkaan lähtöäkin.. ;) Mökkeily meni mukavasti. Tosin mökki oli saunan lämmityksen jäljiltä (oli tuvan seinän toisella puolen) niin kuuma että Oonakin oli ihan vaipassa.. Ja nukkuikin pelkässä vaipassa mamman vieressä..

PI-KI ¿ ainahan me voidaan ¿virtuaalipostikortti¿ sieltä Kreikasta lähettää.. ;) hihi! Ja kiitos vaan kehuista (Oonan kuvista)! :)

NINCA parka ollut vatsaflunssassa.. :( Yh. Kiva kuulla että Joonan hoito mummolla on sujunut hyvin! :) Ja kiinteitäkin olette maistelleet..

EMKAN Kari oli kakkinut! Ne on aina juhlan paikka, varsinkin jos joutuu äkistämään kovasti! ;) IHANIA kylpykuvia!!! Tosi suloisia! :)))

JUSKA ¿ valistapa tyhmempää, mikä on kantopussi??? Täytyy varmaan illalla googlettaa.. ;)

HOYT ¿ hienosti teidän poika kasvaa, mutta kyllä kannattaa mennä tutkituttamaan se oma olotila jotta jaksat! En minäkään osannut nukkua päiväunia silloin kun Oona oli ihan vastasyntynyt ja nukkui paljon.. Kai ne hormonit auttoi ettei ollut sitten ihan rättipoikki koko aika. Jaksuja sinne!

Jeps, nyt neiti heräsi! Menoksi!

Mammis & Oona tasan 4kk tänään [color=red][size=3]♥[/size][/color] [/color]

Vierailija
33/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpäs vaan vauhdilla on tämäkin viikonloppu mennyt ettei juuri ole tullut koneella käytyä. Mutta nyt siis muutama rivi kuulumisia.

Meidän tyttö on tänään tasan 3 kk! Ihan hassu sattuma oli viime yönä tytön herääminen syömään. Vilkaisen aina kelloa kännykästä kun tyttö herää ja viime yönä kello näytti 00.31. =) Tyttönenhän syntyi 3 kk sitten klo 00.35. Melkein siis syntymähetkellä yllätti nälkä, hih! ;) Oltiin tänään kyläilemässä setäni luona ja oli tosi kiva nähdä pitkästä aikaa. Meidän neiti oli hyväntuulinen ja osallistui kahvipöydässä keskusteluun innokkaasti. Rokotuksesta ei tytölle tullut mitään oireita. Ehkä vähän itkuisempi oli silloin perjantai-iltana, mutta ei kuumetta tai muita " vaivoja" .

Mammiksella ollut onnistunut mökkireissu! Ja kiva kun vaatteita löytyi Oonalle. Minäkin melkein sorruin Prismassa ostamaan alennuksesta hellevaatteita tytölle, mutta ajattelin että ei nämä helteet ehkä kauaa enää kestä... Saa nähdä pääsenkö kuitenkin shoppailemaan, kun tosiaan ensi viikkokin näyttää lämpimältä.

Nincalle tsemppiä opiskeluun! Kiva juttu kun pikkuisella on niinkin tuttu hoitaja. =)

Emkan Kari on suloisen ja tosi tyytyväisen näköinen kylpijä!

Hoyt, toivottavasti saat selvyyttä mikä huonon olon tekee ja vointisi paranee. Jos uni ei tule päivällä kun pikkuinen nukkuu, niin koita vaikka vaan lepäillä ihan tekemättä mitään. Minä ainakin sorruin (ja sorrun välillä edelleen) siihen, että kun vauva nukahti niin " äkkiä" tiskaan, silitän jne jne... Ja sitten kun vauva heräsi en ollutkaan ehtinyt syödä tai levätä...

Juska, mua jäi myös kiinnnostamaan tuo kantopussi! Kerro lisää!

Nyt kuuluu pienen tyttösen kutsuva ääni, joten äiskän mentävä. Voikaa hyvin kaikki enskat ja pikkuiset!

t. iida-linnea ja tyttönen 3 kk

Vierailija
34/34 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantopussista kyselitte. Tästäpä linkistä voipi käydä katsomassa mallia (me otettiin yksivärinen vihreä, jotta miehellekin kelpaa):

http://www.kestovaippakauppa.com/?tuotenaytto&tuote_id=602&avaa=

Tuo on siis oleellisesti kankaasta tehty iso rengas, joka taitetaan kahtia ja vauva pudotetaan sinne puoliskojen väliin pussiin (tai isompi laitetaan istumaan). Yksi reuna pussista on pehmustettu, ettei kankaan reuna jää painamaan istujan polvitaipeita. Yhtä hyvähän tuo ei ole kantaa kuin kantoliina, kun siinä paino ei jakaannu tasaisesti, mutta toisaalta tuo on nopea vain heittää olkapäälle ja vauva on helppo laittaa kyytiin. Ei tarvitse osata sitoa mitään. Tuo sopii siis parhaiten lyhyeen kantamiseen esim. kauppareissulla, mutta Hämeenlinnan eksku oli jo melko raskas, kun puolitoista tuntia vauvelia kantelin. Hyvin tuo sopii meidän trikooliinan täydentäjäksi, milloin ei jaksa trikooliinaa solmia. Bonuksena sama koko sopii sekä minulle että miehelle, kun ollaan molemmat pienikokoisia. Tietty jos puolisot on erikokoisia, ei molemmat voi käyttää samaa pussia, kun sen täytyy olla istuva.

Ai niin, eilen unohtui kommentoida: Emkan Kari muistuttaa hämmästyttävästi meidän vekaraa! Rehellisesti sanottuna, jos mies tulisi väittämään kuva kädessä, että nuo kuvat ovat meidän poitsusta, niin uskoisin epäröimättä, vaikka onhan Kari vanhempi kuin meidän poitsu.

Nyt pitää jatkaa syömistä, ennen kuin poika herää vaatimaan omaa ateriaansa...

t. pikku-Juska