Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulee mieleen oma tilanteeni tuosta Suvelan jutusta,

Vierailija
08.08.2007 |

parin, kolmen vuoden takaa!

Olimme ihan piipussa lapset ja minä mieheni jatkuviin itsemurhauhkauksiin ja tappouhkauksiin. Otin yhteyttä terveyskeskukseen, ei apua. Otin yhteyttä mieheni hoitopaikkkaan, ei apua. Otin yhteyttä lasten kouluterveydenhoitajaan, ei apua. Otin yhteyttä lastensuojeluun, ei apua! Meilläkin oli niin vakava tilanne kuin olla vaan saattaa ja lasten piti elää siinä. Sossu tarjosi sijaisperhettä mutta se meni mänkään kun mieheni ei suostunut siihen. Emme saanneet mistään apua ja tätä akuuttia tilannetta kesti yli vuoden!

Vähitellen sitten tilanteemme rauhoittui ja mies itse tajusi eräitä juttuja ja elämä helpottui. Mutta olisin ihan hyvin voinut kuvitella että pahimmassa vaiheessa mies olisi tappanut meidät kaikki, vaikka tilanteemme oli kaikkien viranomaisten tiedossa!

Ja mun päähäni ei mene miksi on näin, jälkik' teen on ihan turha selitellä, kun pahin on tapahtunut!

Ja tämäkin perhe oli hakenut apua lehtitietojen mukaan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette itse hulluja, totta totisesti!!

Ja kiitos Morrelle viisaista sanoistasi, ne todella lohduttivat!

Mut mä en tule enää tänne mitään kommentoimaan, en jaksa!!

Huvittaa kun luin juuri ketjun, siitä mitä jos se Suvelan äiti olisi juuri ennen tullut tänne pyytämään apua, tätä täältä juuri saa!! Paskaa suut ja korvat täyteen ja pitää vielä puolustella omia tekojaan, vaikkette te edes tunne ihmistä!! Tiedättekö kuinka naurettavaa tämä on?!

Mut Morrelle halit!!

ap

Vierailija
22/33 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti lapsilla ollut mukavaa seurata isän uhkailuja ja äidin väsymystä. Entä, jos siihen olisi vielä tullut ero lisäksi? Lapsi on kuitenkin hurjan pitkälle lojaali vanhemmilleen.

Ja entä, jos eron jälkeen uhkailut sun muut olisivat vain jatkuneet kuten eräs jo tässä ketjussa kirjoitti?

Perheen isä olisi vajonnut entistä pahemmin sairauteensa. Mikä olisi mahtanut olla lasten syyllisyyden tunto?

Jossitella voi vaikka kuinka paljon mihin suuntaan tahansa. Entä jos ap:n mies ei olisikaan parantunut?

On vain toimittava, kuten parhaaksi näkee ja uskoo. Täältä käsin ei voi nähdä millaista ap:lla ja hänen perheellään on todella ollut. Onko ollut vain uhkailuja? Vai lisäksi väkivaltaa? Usein? Millaista? Nämä tilanteet ovat niin yksilöllisiä, että ulkopuoliset eivät voi sanoa ainoaa oikeaa ratkaisua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minäkään ymmärrä, miksi olet yhä samassa kodissa miehen kanssa.

Vierailija
24/33 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteydessä että nimenomaan tälläiset pahimmat jutut yleensä kumpuaa lapsuuden traumoista, mieti sitä!!!

Vierailija:

Ja tämän enempää en ala omaa silloista elämäntilannettani selittelemään!

Jutellaan siitä mistä halusinkin jutella, eli hoitoon pääsyn vaikuedesta, onko muilla samoja kokemuksia?

Tuntuu että ainoastaan " Morre" tajusi jujun, te muut ette!

Terkut Morrelle!

ap

Vierailija
25/33 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin virallisesti erottu mutta yhteishuolto lapsiin oli joten kyllä tarvittiin ex:n nimi papereihin!

T:29 (?)

Vierailija
26/33 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luet kuitenkin mitä tänne kirjoitetaan.

Lapset tuossa Suvelan tapauksessa ovat pelänneet väkivaltaista äitiään ja tässä tulos henki pois.

Lapset pelosta huolimatta ovat joutuneet tapaamaan tuota sekopää äitiään - sekin yksistään olisi ollut liian pahaa kärsimystä.

Vierailija
27/33 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan järkyttävää vähättelyä.

Vierailija
28/33 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kyse vaikka insestistä tai väkivallasta niin lapselle on suuri helpotus jos se " paha" lähtee pois kotoa ja puhun ihan omnasta kokemuksesta!! Senpä vuoksi ei tuu tilannetta missä asettasin lapseni sellaseen " vaaraan" että heidän mielenterveys ja perusturvallisuus järkkyis - mä en voi onnettomuuksille mitään mutta niille asioille mille voin,niin teen jotain

Vierailija
29/33 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) antaa lasten kestää isän uhkailuja (aikaahan ei voi ennustaa etukäteen) ja odottaa, että isä mahdollisesti paranee

vai

b) antaa lasten kärsiä erosta (erosta lapsi kärsii joka tapauksessa, oli se aiheellinen tai ei) ja hajoittaa perhe

Jos jokaisella meistä olisi kristallipallo, jolla ennustaa tuleva, olisi elämä paljon helpompaa!

Vierailija
30/33 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoteen on varmasti mahtunut hyviäkin hetkiä ja kausia, jotka antavat uskoa miehen parantumiseen.

Vierailija
31/33 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset olisi laitettu sijaisperheeseen ja sinä olisit jäänyt miehesi kanssa.

Lapset ei siis ole ensimmäisellä sijalla elämässäsi.

Olisit muuttanut lasten kanssa turvaan kriittisiksi ajoiksi ja etänä tavannut miestäsi (ei sitä silti erota tarvitse). Olisit tarjonnut lapsille edes yhden vakaan vanhemman.

Vierailija
32/33 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö lainkaan, ettei asiat ole niin yksinkertaisia? Me ei edes tunneta näiden muutaman sanan perusteella ap:n tapausta. Siihen kuuluu vielä vaikka mitä muita piirteitä, ei asia noin yksioikoinen ole. Mutta sinun on sitä varmaan vaikea ymmärtää, kun olet itse niin yksinkertainen tyyppi ja pumpulissa kasvanut.

Vierailija
33/33 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ymmärrätkö lainkaan, ettei asiat ole niin yksinkertaisia? Me ei edes tunneta näiden muutaman sanan perusteella ap:n tapausta. Siihen kuuluu vielä vaikka mitä muita piirteitä, ei asia noin yksioikoinen ole. Mutta sinun on sitä varmaan vaikea ymmärtää, kun olet itse niin yksinkertainen tyyppi ja pumpulissa kasvanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä