Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastensänkyyn siirtynyt kohta 2-vuotias, nukahtaminen vaikeutui :)

07.08.2007 |

Poika oli jo pitkään nukahtanut melko mukavasti, jopa muutamassa minuutissa, pinna- tai matkasänkyyn. Aiemmin makoiltiin sohvalla hänen huoneessaan joskus itsekin nukkuen ja sittemmin, kun lomalla huoneessa nukkui myös 7-vuotias sisko, tarvitsi vain toivotella ja lähteä pois ja ovi kiinni. Molemmat nukahtivat usein saman tien.

Nyt siirsimme pojan lastensänkyyn, joka on ollut pitkään jo paikallaan pinnasängyn vieressä. Poika ei ollut nukkunut pinniksessä viikkoihin, koska olimme mökillä ja mummolassa. Ensimmäisinä päivinä veimme häntä loputtomiin takaisin taluttaen, välillä vessakäynti, kun itse pyysi. Tuloksella tai ilman, on niin näppärä pottailija, että tuota komentoa uskomme helposti. Ekana iltana meni 2 ja puoli tuntia, vuorotellen miehen kanssa, huoh. Sitten päätin palata taakse päin ja aloin istua sängyn päässä. Meni tunti tai puoli tuntia. Hyppii, kiemurtelee, pomppii, koskettelee minua. Olen raskauden puolivälissä ja raskasta on.

Olikohan tämä vieressä istuminen hyvä veto, tavallaan paluuta taaksepäin? Mitä muut teette? Rutiinit ovat hyvät meillä kyllä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkakaan tyttö (nyt 1v 10kk) ei pinnasänkyynkään nukahtanut ilman että isi/äiti istui lattialla sängyn vieressä (vaihdellen 15 minuutista-tuntiin). Nyt " isojen tyttöjen sänkyyn" siirryttyämme homma on mennyt vielä enemmän hienosäädöksi. Neiti lähtee sängystään kävelemään...kuulemma " ei nuku, menee olohuoneeseen" . Jättää tuti ja rätin sänkyyn ja lähtee matkoihinsa. =)

Yöunille nukuttamisessa ollaan otettu käyttöön ehkä vähän mielipiteitä jakava taktiikka (joka " kop kop" ) on tähän mennessä toiminut. Jos neiti ei rauhoitu sänkyyn/meinaa kiivetä pois sängystä ym. säätämistä, isi/äiti lähtee makkarista pois, laittaa oven kiinni (pitää ulkopuolelta ovea kiinni) kunnes neiti oven toisella puolella alkaa kitistä/itkeä vähän (ei siis huudateta ja pelotella yksin jäämisellä). Sitten sanotaan " Sitten ku " Maija" menee sänkyyn, isi/äiti tulee takaisin" . Tämän prosessin jälkeen tyttö menee itse takaisin sänkyyn ja rauhoittuu yleensä tosi nopeasti ja nukahtaa.

Ärsyttäväähän tuo on lähes joka ilta toistaa, mutta toimii ainakin vielä. Ärsyttävämpää vielä on se, ettei tyttö ole enää nukkunut sängyn vaihdon jälkeen päiväunia ollenkaan! Herää aamulla 8-9 välillä ja sinnittelee hereillä iltaan (nukkumaan yleensä klo 21). Tästä valvomisesta johtuen nukahtaakin kyllä sitten kuin saunalyhty. Nuo vaikeat iltanukutukset ovat lomareissuilla nukuttujen autounien " ansiota" tai kun neiti päättää simahtaa päikkäreille klo 17 maissa.

Pitkä vastaus, enkä tiedä oliko mitään apua, mutta kohtalotovereita varmasti löytyy. Muutos turvallisesta pinniksestä isoon sänkyyn voi olla vähän pelottava, joten annetaan aikaa....=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla