Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Supistelujen takia saikulle?

07.08.2007 |

Tuossapa se mieltäpainava kysymys jo onkin, mutta tarkentaisin sen verran että itellä jonkin verra supisteluja ja töissä pitäs jaksaa koko ajan liikkua (kävellä, kumarrella ym) ja nyt sit pari päivää tuntunu etten jaksais enää...supistukset ei oikeastaan satu, mutta issias vikaa on sit senkin eestä. Oon hirmu huono saikkuilemaan, mutta nyt kun ei ole enää vain itestä kyse niin ajattelin et pitäskö käydä lääkärissä...Vai antaako ne miten saikkua jos tämmösistä menee valittaan?

-masuasukki 24+5-

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lääkärit aika helposti raskauden aikana laittaa sairaslomalle, ja tilannehan voi sen aikana korjaantua. Ainakin neuvolalääkärit ymmärtää odottajan vaivat, joten ainakin kannattaa ottaa äitiysneuvolaan yhteyttä. Terveydenhoitaja voi kirjoittaa kaiketi sen kolme päivää, ja varata sulle ajan lääkärille, jos tarpeen on. Niinkuin totesitkin, nyt pitää ajatella ensisijaisesti vauvan hyvinvointia, ja oma jaksaminen ja riittävä lepo on siinä avainasemassa.

Vierailija
2/7 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sun kantsii mennä lääkäriin ilman muuta. Lepo jonkun aikaa voi helpottaa suspistuksiin. Ja kysy, jos sillä on jotain neuvoa tuohon issiasvaivaan.

Ja mun mielestä muutenkin kantsii menää lekurille, niin voi tarkistaa kohdunsuun tilanteen! Jos on alkanut noilla viikoilla kypsyä, on lepo ihan pakollistakin.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kanssa todella huono olemaan sairaslomalla mutta nyt on ollut pakko. Mullakin oli supisteluja ja kävin lääkärissä ja määräsi viikon lepoa. Aluksi mulla oli tosi luuseri olo, mutta täytyy myöntää että paussi teki hyvää. Nyt jaksaa paljon paremmin kun sain levättyä kunnolla.

Eli kannattaa mennä rohkeasti. Itse en pyytänyt sairaslomaa, vaan kerroin tuntemuksiani ja siitä se lähti!

Rv 27+2

Vierailija
4/7 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata töissä kärvistellä, jos tuntuu huonolta. Mäkin olin noilla viikoilla viikon saikulla ja taas jaksoi ahertaa eteen päin.

Ainakin meillä neuvolalääkäri antaa tosi helposti sairaslomaa.

Itse jäin paria viikkoa ennen äippälomaa saikulle, koska en vaan enää jaksanut töissä olla. Näin ilmaisin asian lääkärillekin ja ymmärsi todella hyvin.

Raskaana olevan ei mielestäni kannata työnantajaa töitä pahemmin ajatella, koska itsestään ja vauvasta on pidettävä huolta parhaalla mahdollisella tavalla. :-)

Vierailija
5/7 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda työnantaja ja ajattele itseäsi ja vauvaa. Töissä ehdit käymään vielä monta vuotta!

Itselläni on nyt rv28+1 ja eilen kävin lääkärissä supistusten takia (+selkä-ja liitoskipujen) Reilu 3 viikkoa sitten ei ollut kohdunsuulla tapahtunut mitään, mutta nyt oli kohdunkaula lyhentynyt ja pehmeä (2cm jäljellä) ja kohdunsuu avautunut yhdelle sormelle. Lääkäri totesi että tuskimpa enää töihin ja 2,5 viikon päästä katsotaan onko tapahtunut lisää. Ja ennen eilistä olin jo 2 viikkoa saikulla ja podin huonoa omaatuntoa siitä. Nyt en pode enää koska näköjään saikku oli ihan aiheellista. Kuinkahan auki muuten jo olisin.

-mingu

Vierailija
6/7 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään kävin lääkärissä ja viikon kirjotti " lepolomaa"

Paikat kiinni ja muutenkin kaikki ok, issias kipuun suositteli lepoa ja venyttelyä. Kiitos kaikille vastanneille ja koitetaan jaksaa näiden yllättävien vaivojenkin kanssa! =)

Vierailija
7/7 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä viikkoja 28+2 ..ennen aikaisia supistuksia ollut jo 20 viikolta asti ja nyt yltyivät..mahan kovaksi menoja ilman kipuja..ja lääkäri totesi kohdunsuun pehmenneen ja laittovat sairaslomalle äitiysloman alkuun asti