Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja opiskelujaan jatkavalle

Vierailija
07.08.2007 |

Antakaahan opiskelevat äidit neuvoja minulle! Olen siis syksyllä palaamassa takaisin opintojen pariin ja nyt jo hirvittää kuinka saan ajan riittämään sekä opiskeluun että lapsille.

Tilanne on siinä mielessä hankala että joudumme nyt muutta toiselle paikkakunnalle jossa ei ole minkäänlaista tukiverkkoa ja jottei asiat olisi liian helppoja, niin mies joutuu jäämään nykyiselle asuinpaikkakunnallemme (300 km:n päähän) töiden takia ainakin kolmeksi kuukaudeksi. Toki hän tulee viikonloppuisin käymään, mutta tuo opiskelu pitäisi saada hoidettua niinä arkipäivinäkin kunnialla.

Lapset menevät tarhaan ja tarkoituksena olisi että heidän hoitopäivänsä olisi se säännöllinen 8-15/16, jolloin luennoilta mahdollisesti ylijäävä aika olisi mahdollista käyttää opiskeluun.

Minkälaisia järjestelyjä teidän perheessä on? Mikä asia on onnistunut ja onko jotain jota ei missään nimessä kannata tehdä?

Kiitos neuvoista jo etukäteen! :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatan itse suurin piirtein tuota samaa rytmiä vaikka mies on ihan kotona. Kun lapsi on haettu hoidosta, niin opiskeluasiat jäävät hetkeksi sivuun ja vietän aikaa perheeni kanssa.

Vierailija
2/3 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidin hänelle mahdollisimman lyhyttä hoitopäivää. Minulla oli luentoja tms. 5-7 tuntia päivässä, ja lapsi oli perhepäivähoitajalla sen ajan. Luin tentteihin ja tein harjoitustöitä iltaisin tai viikonloppuisin, mies oli silloin lapsen kanssa. Jos miestä ei olisi ollut hoitamassa, niin olisin pitänyt lasta tunteroisen pitempään hoidossa... Meilläkään ei ole minkäänlaisia turvaverkkoja täällä paikkakunnalla. Kyllä sinä hyvin pärjäät, jos hommat meinaa jäädä rästiin niin teet sitten viikonloppuisin kun miehesi tulee. Kolme kuukautta menee äkkiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eiköhän kaikki järjesty jollain tavalla. Minun pitäsi vain ottaa aika paljon kursseja ihan sen takia että opiskeluintoa ei ollut hurjasti silloin kun odotin esikoista ja kevätlukukausi meni vähän niin ja näin. Valmistuminen siirtyy pakostakin vuodella tuosta viidestä vuodesta, mutta kuuteen vuoteen pääseminen vaatii paljon töitä.

Pitää tulla taas tänne kyselemään sitten jos tulee seinä vastaan jossain asiassa.. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän