Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mua ärsyttää ihmisten ajattelutapa," mitä kalliimpi sen parempi".

Vierailija
16.10.2008 |

joissain asioissa tämä kyllä päteekin, mut mun uskomus on et halvallakin voi saada ihan yhtä laadukasta. jotkut jopa kehuskelevat sillä, et ovat maksaneet jostain tosi paljon! en ymmärrä en..

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon laadukkaampi, jos siinä on kallis merkki tai halpa...

Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Toisaalta huolella hyvistä materiaaleista tehty asia harvoin on mikään älyttömän halpa, mutta toisaalta, kallis merkki ei todellakaan takaa laatua, moni ihan 'luksus'-merkkikin teettää nykyään halvalla kehitysmaissa tavaraa, ja ottaa vaan valtavat katteet.

Valmistuttajan ja myyjän saama katehan ei tietenkään takaa laatua mitenkään.

Ja sitten on halpoja merkkejä, jotka vuodesta toiseen saavat ihan hyviä tuloksia vertailuista, kuten vaikkapa monet Lidlin tuotteet, missä kate saadaan alas valtavalla volyymillä ja pienellä valikoimalla. Ja moni ostaa huonompaa, kun luottaa merkin voimaan. Esimerkkinä vaikkapa vaipat.

Vierailija
2/20 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siitä erikoinen, että jos on vaikkapa kaksi samanlaista tuotetta, halvempi ja kallimpi, niin ostan kyllä yleensä sen kalliimman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa? Miksi? Nimittäin on ihan monissa tuotteissa tutkittu että halvempi onkin parempi laatusempi.

Mä olin kattelemassa itselle työkenkiä ja kas kummaa, halvemmat olivat reilusti paremmat ja laadukkaammat. Myös huomattavasti paremmat jalassa.

Tässäkin tilanteessa olisit ostanut kalliimmat?

Olen siitä erikoinen, että jos on vaikkapa kaksi samanlaista tuotetta, halvempi ja kallimpi, niin ostan kyllä yleensä sen kalliimman.

Vierailija
4/20 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan laatua lasten ulkovaatteissa ja kengissä mutten kuitenkaan tarkoita niitä ylihinnoiteltuja esim. burberry. Kodinkoneet ovat myös sellaiset joista olen valmis maksamaan koska niiden käyttöikä on kuitenkin pitkä. Ruuan kohdalla sitten päätökseen vaikuttaa kilohinta eikä kpl hinta. Halvemmalla tuotteella saattaa olla kilohinta korkeampi.

Vierailija
5/20 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen alkanut ajattelemaan noin, että mitä kalliimpi sitä parempi, varsinkin sellaisista tavaroista joiden pitää kestää.

Olen pettynyt monet kerrat kun olen ostanut jotain halvalla ja se ei olekaan hyvä. Esim ostin halvahkon ompelukoneen. Muutaman vuoden tappelin sen kanssa ja vaihdoin sen kalliiseen. Nyt toimii hyvin.

Halvat tuulipuvun housut kestivät muutaman kuukauden. Vyötärö hajosi ja kangas kului hetkessä puhki. Kalliimmat olisivat luultavasti kestäneet pitempään ehjänä ja ne olisi voinut kierrättää toiselle lapselle myös.

Vierailija
6/20 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleiseisti ottaen kalllimpi on parempilaatuinen kuin halvempi, mutta onhan tästä toki poikkeuksiakin. Halpaa ja hyvää täytyy kuitenkin osata etsiä usein ajan kanssa, saada vinkkejä jne. että tietää mikä on hyvää. Esim. juuri kengissä ja vaatteissa (sekä aikuisten että lasten) useimmiten rahalla saa parempaa laatua, muutamin poikkeuksin toki.

Vierailija
7/20 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan saatu melkein kaikki pikku miehen tavarat ja vaatteet. Minusta on ihan tyhmää maksaa maltaita kaikesta tavaroista ku saadaan käytettynä muualta. meillä oli juuri pojan puolivuotis synttärit ja kavereita tuli juhlimaan heidän lastensa kanssa. Ihmettelin että miksi alle vuoden ikäisillä pitää ola päästä varpaisiin asti puettuna pelkästään merkki vaatteita, jotka maksavat ihan älyttömästi ja menee vain pienen hetken.

Vierailija
8/20 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailin tässä juuri Reimatecin pukua VS Lassietec ja päädyin ostaan sen halvemman koska siinä sattui olemaan ENEMPI ominaisuuksia joita haalarilta toivon! :) Et halvempi voi olla parempi tosissaan.

Vierailija
9/20 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kärjistäen, pätee huonekaluissa. Toisaalta on sitten jotain "design" huonekaluja jotka maksavat aivan tolkuttomasti liikaa.

Mutta esim boknäsin kirjahylly on kaunis ja pitkäikäinen investointi, toisin kuin joku sotkan ruma ja huono lastulevykammotus.

ELi on halpaa ja huonoa, kallista ja erittäin hyvää ja hinta-laatusuhteeltaan huonoa kallista. :)

Vierailija
10/20 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ovatkin keskihintaisiin verrattuna kalliita. -> Laadukas ja pitkäikäinen investointi.

Vierailija
11/20 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni täysin mahdotonta!!!

Vierailija
12/20 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on tosi että monesti kalliimmalla saa laadukkaampaa ja kestävämää, esim. vaatteissa ja huonekaluissa tää pätee. Mutta taas vaikka pesuaineissa se ei ihan pidäkään paikkaansa.

Vierailija
13/20 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli juuri pojan puolivuotis synttärit ja kavereita tuli juhlimaan heidän lastensa kanssa. Ihmettelin että miksi alle vuoden ikäisillä pitää ola päästä varpaisiin asti puettuna pelkästään merkki vaatteita, jotka maksavat ihan älyttömästi ja menee vain pienen hetken.

no ehgkä synttäreillä ei voi arvioida lasten pukeutumista ja sen hintaa noin uyleisesti. Kyllä ainakin me laitetaan ne kivoimmat ja näteimmät vaatteet päälle juhliin (ja usein ne on niitä vähän kalliimpia, vaikka poikkeuksiakin on). kotona ollaan sitten välillä ihan rytkyissäkin, kun sotkeutumistahti on mitä on.

Ja niitä kalliimpia vaatteita on meillä ihan kierrätettyjäkin.

Vierailija
14/20 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pirkan ja muiden halpojen merkkien pastat on aivan surkeita, menevät kamalaksi mössöksi vaikka vaan hetken keittäisi.

Pirkan broilerin fileesuikaleissa oli rustopaloja - en enää niitä osta. Lihoissa en edes tiedä mitkä ovat ns. laadukkaampia merkkejä, ostan aina halvinta, kunhan tavara on suunnilleen samaa (esim. kevyt naudan paistijauheliha vs. 10% naudan paistijauheliha).

Villakangastakkiin ajattelin panostaa tänä talvena ja ostan sen luultavasti Oasiksesta ja Sisleyltä.

Vierailija
15/20 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin sittarista jonkun tarjous kahvipaketin eurolla, kauheeta kuraa, ei sitä voi juoda, aamu menee pilalle. Tosin mä melkein sen arvasin, mutta piti nyt kokeilla. Oli muistaakseni euroshopperin paketti.

Vierailija
16/20 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas risoo se, että hinta on ainoa kriteeri. Mulle kyllä kauneus, materiaali, käytännöllisyys, valmistusmaa, luomu ja moni muukin asia on tärkeitä.

Vierailija
17/20 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se laatu. Ja eettisyys, ympäristöystävällisyys, terveellisyys, hyvänmakuisuus. Useimmiten näistä muodostuu kalliimpi hinta, mutta ei aina.

Vierailija
18/20 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko että kukaan ostaa esim. vaatetta pelkän hinnan perusteella..

Vierailija
19/20 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeenä sitten kertoo miten se tavattoman ruma takki maksoi jotain 1000 euroo..

ap

Vierailija
20/20 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeenä sitten kertoo miten se tavattoman ruma takki maksoi jotain 1000 euroo..

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme