Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI lasta saa kuskata autolla muttei rattailla?

Vierailija
06.08.2007 |

Siis miksi on ok työntää se 3-4v auton turvaistuimeen tunkkaiseen sisäilmaan, kun lapsi voisi vaihtoehtoisesti istua raittiissa ilmassa, äiti saisi liikuntaa ja molemmat hyväntuulisina jutustelisivat maailman ihmeistä.

En tajua en. On hyvin yleistä että autolla kuljetaan pienetkin (muutaman kilometrin) kauppamatkat, kun äiti voisi yhdistää kuntoilun ja lapsen kanssa laatuajan. Ja miksi esim polkupyörän tarakkaistuimessa tai peräkärryssä voi kuljettaa tai vetää talvella pulkassa? Mikä hemmetti niissä rattaissa niin ihmeellistä on?

Meillä muksut rakastaa itse kävellä ja pyöräillä. Olen kotiäiti ja meillä tosi harvoin kiire mihinkään. Kuitenkin osaan kuvitella, että esim yksinhuoltajaäiti, jonka aamulla väsyneenä tarvitsee saada se kiukkuinen ja unenpöppöröinen uhmis päiväkotiin laittaa miellänsä lapsen rattaisiin ja näin pelastaa molempien aamun.

Vaikka meillä lapset eivät ole oikeastaan koskaan, edes vauvoina viihtyneet rattaissa, mielestäni ne ovat aivan loistava tapa kuljettaa lasta. Peittoaa autokyydin mennen tullen.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdyn ajatukseen lasten rääkkäämisestä

Vierailija
42/42 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä aloitus oli ihan selkeä. Miksei lasta saa kuljettaa rattaissa, mutta autolla saa. Miksei rattaissa saa kuljettaa, mutta kukaan ei tuomitse pyörän tarakkaa, peräkärryä tai pulkkaa talvella. Lapset istuu näissä kaikissa vaihtoehdoissa. Mikä rattaista tekee niin tuomittavat.

Selkiskö? Osaatko nyt vastata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi