Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIKSI lasta saa kuskata autolla muttei rattailla?

Vierailija
06.08.2007 |

Siis miksi on ok työntää se 3-4v auton turvaistuimeen tunkkaiseen sisäilmaan, kun lapsi voisi vaihtoehtoisesti istua raittiissa ilmassa, äiti saisi liikuntaa ja molemmat hyväntuulisina jutustelisivat maailman ihmeistä.

En tajua en. On hyvin yleistä että autolla kuljetaan pienetkin (muutaman kilometrin) kauppamatkat, kun äiti voisi yhdistää kuntoilun ja lapsen kanssa laatuajan. Ja miksi esim polkupyörän tarakkaistuimessa tai peräkärryssä voi kuljettaa tai vetää talvella pulkassa? Mikä hemmetti niissä rattaissa niin ihmeellistä on?

Meillä muksut rakastaa itse kävellä ja pyöräillä. Olen kotiäiti ja meillä tosi harvoin kiire mihinkään. Kuitenkin osaan kuvitella, että esim yksinhuoltajaäiti, jonka aamulla väsyneenä tarvitsee saada se kiukkuinen ja unenpöppöröinen uhmis päiväkotiin laittaa miellänsä lapsen rattaisiin ja näin pelastaa molempien aamun.

Vaikka meillä lapset eivät ole oikeastaan koskaan, edes vauvoina viihtyneet rattaissa, mielestäni ne ovat aivan loistava tapa kuljettaa lasta. Peittoaa autokyydin mennen tullen.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoin niistä pitää lapsi vieroittaa jossain vaiheessa, kuin esim. tutista tai pullosta.

Antaa idiootin kuvan lapsesta, kun se polvet suussa könöttää työnnettävänä.

Vierailija
2/42 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!!!

T: Ratasäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ei ole, niin pakko kuljettaa rattailla. Laiskoja ne vaan on, ei mitään muuta.

Vierailija
4/42 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on uusi e-sarjan mersu ja 300-sarjan pikkubemari. Silti kuljetan lastani 3v välillä rattaissa ja kävelen/juoksen itse. Hyvää hyötyliikuntaa äidille. :)

Vierailija
5/42 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kävellä ripeästi. Eikö paljon laiskempi ratkaisu ole löntystää sen taaperon tahdissa? Jos nyt oikein mustavalkoisia taas illan ratoksi ollaan..

Vierailija
6/42 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

meillä on uusi e-sarjan mersu ja 300-sarjan pikkubemari. Silti kuljetan lastani 3v välillä rattaissa ja kävelen/juoksen itse. Hyvää hyötyliikuntaa äidille. :)

Silti mä en isoa lasta kuljeta rattaissa :)

Vierailija
7/42 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun 3-vuotiaasi kävelisi päivän Pariisissa tai kiertäisi Disney Worldissa kolme päivää peräkkäin? Ihmisten elämät on niin erilaisia. On helppo sanoa, että meidän 3v kävelee kaikki matkat jos ne matkat tosiaan on jotain muutaman kilometrin matkoja päivähoitoon aamuisin...

Vierailija
8/42 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun käsittääkseni oli kyse isoista lapsista, jotka istuvat rattaissa. Jonkun 3-vuotiaan nyt vielä ymmärtää.

Vierailija
9/42 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tunkee ylisuuria lapsia rattaisiin, jos joskus olisi vaarana joutua muutama askel kävelemään...

Vierailija
10/42 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan 2 km matkan päässä keskustasta ja minä pakkaan useita kertoja viikossa 1,5- ja 3,5-vuotiaani tuplarattaisiin ja kävellään kaupungille. Monet tässä lähistöllä asuvista mammoista pyörittelevät silmiään kun " tuon ikäinen on vielä rattaissa" . Heidän lapsensa eivät enää käytä rattaita mutta he kulkevat matkan mennen tullen bussilla. Sekö sitten on se hienompi vaihtoehto, meillä liikkuu sentään äiti (ja osan matkasta myös lapset).

Vierailija
11/42 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä meillä onkin rattaat edelleen käytössä. Asutaan 6km keskustasta ja kaupoista ja sinne kävellään,mut kauppojen jälkeen en todellakaan oleta 4v:n jaksavan kävellä vielä takaisin,vaikka joskus & aika usein jaksaakin mutta aina ei todellakaan vain jaksa!!

Plus et jos on joku meno heti aamusta sinne keskustaan niin en ala raahaan kädestä väsy/aamu-unista lasta vaan lykkään rattaisiin ja mennään puolijuoksua :)

Vierailija
12/42 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

erään perheen äiti, hänen miehensä ja lapsensa ovat kaikki tosi sporttista sorttia. Syövät terveellisesti, lapsilla on urheiluharrastuksia, aina ovat liikkumassa, ovat tasapainoinen ja onnellinen perhe. Silti joskus iltaisin he lähtevät perheenä kävelylle, nuorin kohta 4v istuu rattaissa värittäen tai lukien ja muut kävelevät tai pyöräilevät. Kuopus on tuohon aikaan jo väsynyt, eikä jaksa pyöräillä, eikä muitten tahdissa pysyisikään. Jutustelee muiden kanssa ja puuhaa omiansa. Mitä kamalaa tuossa nyt on??? Elävät täysin omaa elämäänsä, eivätkä jaksa murehtia mitä jotkut muut ajattelevat heidän tyylistään. Saattavat esim illalla myöhään lähteä kaikki ex tempore yökkärit päällä trampoliiniin pomppimaan!

Ja muuten, tuossa perheessä ei ole tvtä. Sen ääressä monien näiden marmattajien lapset istuu joka päivä.

By the way, puhuin meidän perheestä :)

Vierailija
13/42 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se johtuu usein siitä, etten osaa organisoida aikatauluja niin, että ehtisimme kävellen joka paikkaan

Vierailija
14/42 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ne huristelee autolla ovelta ovelle ja sitten ne täällä jeesustelee, ettei terveet kolmivuotiaat tarvitse rattaita

jossain böndellä on niin helppo kulkea autolla joka paikkaan, kun kaikki on suunniteltu autoille. Kaupungeissa ihmiset tykkää kävellä niin täällä niitä kilometrejäkin äkkiä tulee.

Vierailija
15/42 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meidän 5 vuotiaskaan jaksa vielä kymmentä kilometriä, tuo kahdeksan on hällekin aivan maksimi

Vierailija
16/42 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki kulkee autolla vaikka ois vaan puoli kilsaa matkaa. Mä meen kävellen joka paikkaan, 3v kävelee tai pyöräilee ja 1v tietty vielä vaunuissa. 3-vuotias on kävellyt jo pienenmmän syntymästä asti kaikki reissut. Mulle ei tulis mieleenkään pakata noita lapsia autoon ja ajaa huristella tohon kilometrin päähän kauppaan

Vierailija
17/42 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

12 miten niin?

Mieluummin kuljen sen pituiset matkat autolla.

12

Vierailija
18/42 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen pitäis kävellä takaisin kotiin, ja hakea se auto pihalta että pääsen töihin. Sama päivän loputtua, auto kotiin, kävele päiväkotiin ja sitten takaisin kotiin. Sen takia me autolla kuljetaan toi pari kilsaa. Mun lapset kuitenkin kävelevät muuten paljon. Miten on niiden rataslasten laita, käveleekö ne ikinä?

Vierailija
19/42 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en odota, että lapseni jaksaisi sen kävellä

Vierailija
20/42 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi rattailla kuskaus sulkisi sen pois? Siis tosiaan, onko jonkun ihmisen elämä NOIN mustavalkoista. Mä saatan joskus kaupassa napata 5-vuotiaan (!) syliin ja kantaa. Kuiskuttelen ja pusuttelen. Joskus saatan SYÖTTÄÄ (HUI) tyttöä ja laulaa samalla. Ajatella!

Tyttö on erittäin kehittynyt (lukee, kirjoittaa, osaa soittaa pianoa jonkin verran, liikkuu monipuolisesti, käy tanssitunneilla jne) sosiaalisesti lahjakas ja reipas tyttö, mutta elämään mahtuu myös kaikkea hassuttelua ja hemmottelua.

Rattaissa ei tosin kuljeteta enää :)