Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Maaliskuiset elokuussa***

06.08.2007 |

[color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color]

[color=FF3E96][size=5] MAALISKUISET 2008 [/size][/color]

[color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color]

[color=LimeGreen] Tähän pinoon voivat kokoontua kaikki onnekkaat, jotka odottavat sen toivottuakin toivotumman pienokaisen syntyvän maaliskuussa 2008. Jaetaanhan ilot ja surut, yökötykset, kiristykset ja nipistykset sekä lopulta myös syntymän ihmeet! :) [/color]

[color=FF3E96] ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ [/color]

[color=LimeGreen] NIMIMERKKI: Amodini

LA: 15.03.2008

ASUINPAIKKA: pk-seutu

SYNNYTYSSAIRAALA: Jorvi

IKÄ: 31

ONNISTUNEET HOIDOT: Ei löydy. 3*IUI pistoilla ja kerran myös luget mukana, tuloksena vain negaa. Tämä plussa on siis hoitotauon luomu. [/color]

[color=pink] NIMIMERKKI: kara78

LA: 17.3.2008 (laskurin mukaan. en ole viel käyny neuvolas/lääkäris)

ASUINPAIKKA: vantaa

SAIRAALA: varmaan nkl (toivotaan niin)

MUUT LAPSET: -

IKÄ: 29 [/color]

[color=LimeGreen] NIMIMERKKI: Lene

LA: 29.3.2008

ASUINPAIKKA: pääkaupunkiseutu

SYNNYTYSSAIRAALA: NKL

MUUT LAPSET: 02/06 poika

IKÄ: 33

ONNISTUNEET HOIDOT: molemmat raskaudet saaneet alkunsa luomusti. Tässä raskaudessa on lugesterontuki. Hoitoja tehtiin vuonna 2005, mutta ne olivat tuloksettomia. Mulla on ollut yhteensä kolme keskenmenoa (11/2003, 1/2004 ja 4/2007). [/color]

[color=pink] NIMIMERKKI: Luna.

LASKETTUAIKA:29.3.2007

ASUINPAIKKA: Fuengirola

SYNNYTYSSAIRAALA: Marbellan sairaala?

IKÄ: 27 vuotta

TÄRPPI: Tuli luomusti 6 vuoden yrittämisen jälkeen! [/color]

[color=LimeGreen] NIMIMERKKI: Mine

LA: 4.3.2008

ASUINPAIKKA: Itä-Suomi

SYNNYTYSSAIRAALA: Kys

MUUT LAPSET: 03/06 poika

IKÄ:30

ONNISTUNEET HOIDOT: 06/05 ICSI, 06/07 ICSI [/color]

[color=pink] NIMIMERKKI: Naksu

LA: 21.3.2008

ASUINPAIKKA: Tampere

SYNNYTYSSAIRAALA: Tays

IKÄ: 27v.

ONNISTUNEET HOIDOT: Kolmen turhan inssin jälkeen ekan ivf:n tuoresiirto toi ekan plussan 13.7! :) [/color]

[color=LimeGreen] NIMIMERKKI: Simpukka

LA: 5.3.2008

ASUINPAIKKA: Helsinki

SYNNYTYSSAIRAALA: KOS tai NKL

IKÄ:31

ONNISTUNEET HOIDOT: kolmen epäonnistuneen inssin jälkeen tämä tärppi 06/07 IVF ensimmäisestä tuoresiirrosta [/color]

[color=pink] NIMIMERKKI: viivi-patrik

LASKETTU AIKA: 5-6.3.2008 (vaihtelee lääkärin mukaan).

SYNNYTTÄMÄÄN: Nkl

IKÄ: 38

Lapsia nykyisen mieheni kanssa " entisistä elämistä" mutta yhteistä ei vaan kuulunut. Toinen IVF tuotti tuloksen. [/color]

[color=LimeGreen] NIMIMERKKI: Zanzu

LASKETTUAIKA:21.3.2007

SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS

IKÄ: 21 vuotta

ONNISTUNEET HOIDOT: Clomifenillä ihmeellinen plussa syntyi! [/color]

[color=FF3E96] LA:t: [/color]

[color=LimeGreen] 4.3. Mine [/color]

[color=pink] 5.3. Simpukka [/color]

[color=LimeGreen] 5.-6.3. viivi-patrik [/color]

[color=pink] 15.3. Amodini [/color]

[color=LimeGreen] 17.3. kara78 [/color]

[color=pink] 21.3. Naksu, Zanzu [/color]

[color=LimeGreen] 29.3. Lene, Luna [/color]

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

naksu: kyllä se juorukello oli siel palaverissa. sillehän se oli pääasiassa tarkotettukin :) asiasta tietävät sen kans tajusivat siel kans :)

mut later!!

Vierailija
22/54 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lukenut kuulumiset ainakin joka toinen päivä mutta kirjoittamaan ei aina ehdi!!! Nyt piti kuitenkin tulla kertomaan kuulumisia.

Kävin tänään toisessa ultrassa (eka ultra rv 7+0). Tää oli yksityisellä jossa mitattiin niskaturvotus ja otettiin multa verikoe josta mitataan jotain arvoja, näin saadaan sitten paremmat todennäköisyydet kuin pelkällä ultralla. Kuulemma tämä tulee julkiselle puolellekin pakolliseksi joskus 2009 tai 2010.

Masussa oli kaikki hyvin, siellä polskittiin ja heilulteltiin käsiä kovasti :) pää-perämitta oli 4,7cm. oikein mukava kokemus ja kiva lääkäri mutta jotenkin jäi outo fiilis sen viimeisestä kommentista. Lääkäri sanoi että nyt sitten perut sen kunnallisen ultran (joka mulla olis 28.8) että siitä ei ole mitään hyötyä. Tuli mieleen että ehkä lääkäri ajattelee voin vain turhaan huolestua jos siinä seuraavassa tulisikin erilainen tulos. Mutta jotenkin vain jäi pahamieli siitä miten se sen sanoi...Aion kyllä mennä siihen, kun en ole vielä käynty neuvolalääkärilläkään (alkuraskauden ultra yksityisellä korvasi sen).

Onko teillä muuten tietoa miten noi neuvolaihmiset suhtautuvat että käy lisäksi vielä yksityisellä?

Ja arvatkaas vaan kävikö taas Murphynlaki toteen...olen vielä salannut tän raskauden lähes kaikilta ja erityisen varovainen olen ollut työpiireissä...niin eikös edellinen sieltä gynelta tuleva tyyppi ollutkin sitten meidän firman talousjohtaja...Onneks mä aika normaalisti sitä moikkasin ja vasta kun se oli mennyt ohi, tajusin itsekin tilanteen joten se ei ainakaan ehtinyt näkemään mun poskille noussutta punaa...Joopa joo, olen raskautta peitellyt vielä töissä (vaikka masu jo pullistuu) ja toiveena olis jos vielä peräti kolmekin viikkoa pystyisi peittelemään. Toisaalta mieluummin kerron pomolle itse kuin että hän alkaisi itse huomaamaan ja epäilemään...

Simpukka 11+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jouten kirjoittelen näin aamusta, kun töissä on hieman rauhallisempaa, joten aloittelen aamua kahvilla ja kuulumisilla.

Viime yönä ei uni tahtonut tulla, päätä särki niin vietävästi , että meinasimpa aamulla soitella neuvolaan ja pyytää parin päivän huilia, jotta olisi saanut nukuttua. Siellä kotona kun on 1v 5 kk:n ikäinen veijari, joka iltaisin töiden jälkeen pitää äidin liikkeessä jottei päiväunille raaski kyllä mennäkkään. Olo kuitenkin tuntui jo paremmalta, joten läksin töihin kuitenkin vaikka väsyttääkin.

Verenpaine on ollut todella matala 100/50, joten huimausta on mahdottoman paljon. Pahaolo tuli eilen iltapäivällä tosissaan, enkä oikein arvannut miksi. Joku kysyi painonnoususta: minulla painoa tullut koko kesänaikaan kaksi kiloa lisää ja kaikki ei varmaan tämän raskaudenkaan syytä. On tullut herkuteltua reissuilla ja liikunta on ollut todella nollassa. Minä kerroin myös työnantajalleni viime viikolla. Eipähän tarvitse selitellä lääkärimenoja tai sairaslomia, jos niitä tulee, sen enempää. Eihän tuo kovin tyytyväinen ollut, kun kesäkuussa vasta aloitin tässä uudessa työssä, mutta minkäs teet! Eipä sitä arvannut, että nyt onnistuu eka hoidolla. Meinasin myös jäädä varhennetulle äitiyslomalle jo tammikuun puolessa välissä ja ennen sitä pidän kertyneet lomat ja pekkasvapaat, joten joululomalta jo jään pois töistä =), tai siis tarkoitus olisi, jos antavat töistä niin tehdä, joten onhan se ihan oikeutettua työnantajan tietää mahdollisimman aikaisin. Jos ei työnantaja anna pitää lomia, jään jo 4.1 varhennetulle. Kahden kuukauden päästähän joudun jo hakemaan äitiysrahaa, kun noin aikaisin jään äitiyslomalle.

Kara: älä stressaa noilla työasioilla sen enempää. On tässä raskaudessakin niin paljon mietittävää, ettei varmasti kaipaa lisäharmeja muualta. Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei ne puheet voi sinua lannistaa, sehän on vain puhetta. Ei ne maailmaa kaada. Harmillistahan tuollainen on, mutta se on elämää. Meitä mahtuu monenlaisia tähän maailmaan ja kaikki ei ole miellyttävimpiä persoonia. Nauti nyt raskaudestasi ilman noita työpaineita. Jos tuntuu, että asiat siellä menevät ihan solmuun, niin kerro neuvolassasi ja pyydä huilia työasioista. Kun äiti stressaa, niin stressaa vauva masussakin. Varmasti neuvolassa ovat myötämielisiä sairaslomalle. Pääasia on, että äiti voi hyvin ja silloin myös vauva voi hyvin.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
24/54 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tihkutti verta ja piti pistäytyä neuvolassa tässä välissä. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja totesi, että veri tulee kohdunsuulta nähtävästi vain raskauden aiheuttamista muutoksista. Huh! Ultrattiin vielä ja siellähän se polskutteli.

Että tällaista nyt sitten tähän aamuun ehti tapahtua!

Vierailija
25/54 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luna: Huh, kateellisena luin sun siivousinnosta! Mä kun kuvittelin olleeni tänään ekstra-ahkera kun keräilin vähän vaatemyttyjä nurkista ja siivosin ruokapöydän roinasta! ;) On vaan niin saamaton olo että tuo on jo ponnistus!! Hyvä että siellä on olo parempi!

Kara: Mä en oikeesti tajuu tollasia sun työkaverin kaltaisia tyyppejä! Kukakohan vois aikuistua??!! Murrr!! Mutta toivottavasti nyt kuitenkin meininki muuttuu ja hyvä että pyysi anteeksi! Luulisi nyt että tajuaa, miten nolosti on toiminut kun pomo ja kaikki puuttuvat asiaan - mua ainakin nolottaisi! Mun neukkistädistä: tää on joo nyt sitten se mun oma täti :), sama täti on sitten jatkossa vauvankin kanssa. Hmmm, oonko sanonut syöväni rautaa..? Mä syön nimittäin kanssa niitä Multitabs Raskaus-monivitamiineja ja sitten oon nyt aloitellut niitä inkivääritabuja - pelkkää rautaa ei ole vielä ainakaan tullut popsittua... Aaah, minkälaisen viinerin olit syönyt, maistuis tännekin!!!

Simpukka: Hyvä että kaikki oli hyvin - onpas teidän pieni jo iiiisooo!!! :) Mä olin muuten siellä neuvolassa kanssa aivan paiseessa, että varmasti töistä tulee yks tuttu sinne, kun tiedän että se käy perheensä kanssa samassa neukissa! Ois siinä varmaan ilmeet näkemisen arvoiset, molemmilla osapuolilla! ;)

Mine: Hui mikä huomen sulla tosiaan on ollut!! Toivottavasti tuo typerä tihku nyt kuitenkin jää lopullisesti pois ja saat vaan nauttia!

Täällä ne hajut etoo entistä pahemmin!! Koira haisee pahalle (mikä on ihan älytöntä kun normaalisti rakastan nuuhkia sitä!!), koko kämppä haisee mun nenään keittiön roskikselle jne. Mies pitää mua varmaan jo ihan tärähtäneenä, mutta saa siivota sen roskiskaapin kun tulee töistä, mä en voi mennä koko huoneeseen, yäk!! ;) Ai niin, kerroinko että sain luvan syödä salmiakkia tän matalan verenpaineen takia!! Jeee! Jotain hyvääkin siinä siis! Tosin sanoi, että kohtuudella, ei todellakaan koko pussia kerralla, mutta vähän voi syödä - se jo riittää!! Salmiakki on varmaan ainoa asia, mitä mun tekee ihan kamalasti mieli!

Naksu 8+6 (Jee, huomenna vaihtuu taas viikko, enää sitten viikko siihen että ollaan jo turvallisemmalla puolella!!)

Vierailija
26/54 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa taas!!

tänään oli kyl kiva päivä töissä (ei edes tarvinnu nähdä sitä yhtä tyyppii ku ihan vilauselta), vaik mun molemmat työparit puuttu. saatiin sit kuitenkin toisesta päästä taloa tuuraaja :) elikkä ihan rauhallisissa merkeissä meni tää päivä. meidän duunissa on yx toinenkin raskaana sain tietää pe) ja vertailtiin kuulumisia; oloja, himoja, painoa yms. kiva, et on joku kenen kaa voi myös ihan livenä jutella näistä asioistaja, joka on samas tilanteessa (sil rv 17).

juteltiin sit kahvilla neuvolasta ja tää tyyppi sano, et ennen neuvolaa ei kannata syödä kauheesti. se oli kuulema edellises raskaudessa joutunu johonkin sokeritarkkailuun (?!). samaa sano yx toinen (jolla 2 lasta), et se oli kans joutunu ekan kaa (tokan kaa ei ollu suostunu, vaan oli alottanu jonkun eri ruokavalion.

simpukka: kyllä mäkin kävisin siel toises ultras. sen verran utelias olen ja tietenkin haluisin nähdä massuun niin usein kuin mahdollista. niin ja varmaan kannattaa kertoa sille pomolles raskaudesta. se ei ole kivaa, jos joku toinen menee jauhaa omia henk.koht asioita (nim. kokemusta on...)

mine: hyvä, et kaikki on ok. mä menisin varmaan ihan paniikkiin. toivottavasti oli nyt vika kerta, kun noin säikyttelee (masuasukki nimittäin)!! en mä jaksa stressaa siitä yhdestä urposta. toivottavasti se vaan jättää mut nyt rauhaan!! ittestäänhän se tyhmän tekee, kun huutaa ihan turhasta. meillä saa olla 3 päivää omalla ilmotuksella pois töistä. stressiä en aio hommata!!

jokos ootte keksiny vauveleille nimiä? mulla ois tytölle ja pojalle jo nimet valmiina. mies ei ole ihan vielä lämmenny tytön ehdotukselle, mut katellaan... meil on su yhet ristiäiset ja yhel kaverilla on tammikuussa la. pelottaa, et ne vie mun nimet!! ois vähän omituista laittaa sama nimi, jos toinen kerkee ennen. sormet ristiin vaan!! onko teil suvussa kulkevia nimiä? mun miehellä on sen ukin nimi tokana ja kolmantena nimenä. mulla taas eka nimi muunneltu mutsin toisesta nimestä ja toinennimi faijan mutsin nimi. en kyllä halua jatkaa omaani, vaik luulen, et mutsi odottaa sitä (se ei kyl tiedä viel tästä raskaudesta, mut on joskus vähän vihjaillu/miettiny ääneen sellasta). mutsi on jo monta vuotta halunnu mummox :)

tekis mieli kauheesti ostaa jotain ihania pikku vaatteita, mut kyl uskalla vielä. oon kyl katellu kaupoissa kaikkia ihanuuksia :)

huomenna ois sit se kauan odotettu eka neukkiskäynti!! jihaa!! pitää kyl laittaa kello soimaan yöllä, kun ei saa kerran pissata neljään tuntiin ja se on vasta 8:15. mut huomenna enemän kuulumisia (jahka pääsen koneelle :)) zau!!

Vierailija
27/54 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ollut niin kuuma, että tekee oikein pahaa hengittää ulkona=/. Jouduin vielä päivällä ajamaan viereiseen kaupunkiin hakemaan yhtiä autopapereita ja eksyin matkalla. Sen jälkeen menin ruokakauppaan, ja jonotin kassalla 45 min! Tuskan hiki siinä tuli ja janotti kamalasti. Pitäisi nyt muistaa pitää vesipulloa mukana joka paikassa.

Naksu: Mun mielestä meidän jääkaappi haisee. Mies väitti, ettei siellä mikään haise. Ehkä menee sitten noi hajut raskauden piikkiin. Minkä rotunen koira teillä muuten on? Meillä border collie.

Kara: Meillä ei ole pojalle nimeä valmiina. Mies on yhtä ehdottanut, mutta mä en tykkää. Itselläni ei ole mitään hyvää mielessä. Tytön nimi on päätetty jo varmaan seitsemän vuotta sitten. Jos tulee tyttö, hän saa mieheni äidin nimen. Nimi on ulkomaalainen, mutta ihan helppo lausua myös Suomessa. Kaikki, jotka raskaudesta tietää, on veikanneet, että tyttö tulee. Itselläni ei ole mitään oloa vauvan sukupuolesta. Onko teillä muilla tyttö -tai poikaolo?

Eipä tässä muuta tällä erää=)

Luna.

Vierailija
28/54 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta!!

eilen oli sitten se kauan odotettu eka neuvola. vähän teki tiukkaa olla 4h pissaamatta. onnex pääsin heti neuvolaan päästyäni pissalle :)

mun neukkistäti (täs tapauksessa täti ei kyl ole oikee sana kuvaamaan ko. henkilöä -> oli varmaan mun kanssa saman ikänen tai pari vuotta vanhempi) vaikutti todella mukavalta :) ei ollu ollenkaan mikään tiukkapipo, vaan pystyin juttelemaan/kertomaan kaikesta ihan rennosti. tuntu tosi luontevalta ja helpottavalta jutella. tosi ihanaa, et sain tälläsen tyypin, eikä tarvii stressata.

mulla on sit lääkäri heti kahden vkon päästä ja terkkari siitä kuukauden kuluttua. kuinka usein teillä? mitä kaikkea te saitte neuvolasta? mä sain vaikka mitä; vauva-lehden, dvd:n, vauvan odotus- kirjan (se on vähän niinku kalenteri, mihin voi tehdä omia muistiinpanoja ja siinä on kaikenlaista tietoa ja kuvia. siinä on isälle oma osio), sit ohjeita ruokavaliosta, hampaiden huollosta, jumppaohjeita, tietoa ultrasta, saamme vauvan-oppaan ja meille tulee vauva-opas (tarkotettu isälle). ihan kuin oisin käyny jossain messuilla :)

sen terkkarin mukaan mulla ois nyt rv 9+5, eikä 10+5. tän vauva sivun mukaan oon kattonu lasketunajan. mut sit kuitenkin siinä kalenteris, minkä sain neuvolasta mukaan la ois 18.3 (eli 1 myöh kuin vauvasivun mukaan). saas nähdä...

käytiin eilen mun mutsilla, mut ei sillä näyttäny olevan mitään hajua tästä jutusta. en viittinyt sit vielä kertoa. kerron sit ekan ultran jälkeen. tuntuu, et siitä sais sit vähän enemän varmuutta, kun on nähnyt sen pikku toukan, joka tuolla massussa möyrii :)

mulla ei ainakaan ole mitään tyttö/poika-oloa. ehkä tulee sit myöhemmin :)

kohta pitäis lähteä hakemaan kummi-tyttö ja viedä se korkeasaareen. toivottavasti ei ala satamaan!!

Vierailija
29/54 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luna: Yäk, jääkaappi, en pysty ees ajattelemaan koko kapistusta! Haju on niin karmea - ja mies kun on tupakoitsija niin ei haista senkään takia yhtään mitään! ;) Meillä on sellanen simpsakka chihuahuatyty, joka on tällä hetkellä kyllä kaikkea muuta kun simpsakka kun sillä on juoksut päällä! Voi reppanaa, on kyllä niin surkea tuon turvonneen alapäänsä kanssa että ihan sääliks käy!

Kara: Hmmm, mulla ei sanottu mitään tuosta 4 tunnin pissaamatta olemisesta... Mulla siis otettiin kanssa tuo pissakoe ja tullaan kuulemma jatkossakin ottamaan joka kerta (untuvikko kun olen niin en tuotakaan ollut tullut ajatelleeksi :) ). Eikä kyllä jatkostakaan sanonut että pitäis olla - mulla kun se ois aivan täysi mahdottomuus kun käyn noin puolen tunnin välein vessassa ja öisinkin monta kertaa. Ehkä kuitenkin sitten pidättelen niin pitkään ku pystyn ens viikon käynnille ja kyselen sitten siellä tarkemmin... Apua, minkä dvd:n sä sait??!!! En mä vaan saanut, mäkin haluan!!!!

Mikäs kumma teitä maalismammoja nyt oikeen vaivaa kun ootte noin hiljaa siellä? ;) Moneen päivään ei ole tullut mitään luettavaa...

Täällä tuntuu että tuon valtavan turvotuksen lisäksi alkais alamasu pikkuhiljaa pullistumaan... Ei siis silminnähtävästi, mutta käsin kun koskettelee niin tuntuu kovalta ja vähän ulospäin " työntyneeltä" ... Mitenkä muilla? Vaikka kai tuo on mahdollista jos kohtu on jo appelsiinin kokoinen ja koko ajan siellä kasvaa (ainakin vihlonnasta päätellen!). Ootteko muuten muut syöneet maitohappobakteereja? Jossain pinossa niistä oli juttua mutta en muista missä... Mietin vaan, että mikä valmiste olisi paras?

No, nyt lopettelen, toivottavasti ei tämä pino ole ihan kokonaan kuollut ja kuopattu! :)

Naksu ja toistaiseksi vielä nimetön rv9+4

Vierailija
30/54 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko alkoikin eilen " loistavasti" , kun sunnuntain ja maanantain välisenä yönä alkoi alavatsaa jomottamaan, kuten ensimmäisessä raskaudessa sen bakteerin takia. Menin aamulla normaalisti töihin, mutta sittenpä alkoikin hirvittävä kipu vasemmalla alavatsalla ja yltyi yltymistään. Itkut pusersin, kun neuvolaan soitin ja sieltä laittoivat suoraan lähetteen Kysin gynenpäivystykseen. Taksilla ajoin sinne, kun en enää kyennyt autolla ajamaan. Luulin tosissaan, että nyt tämä on tässä. Antoivat heti siellä särkyyn lääkettä ja kipu hieman hellittikin. Sisätutkimus ja ultra tehtiin ja kaikki näytti olevan kunnossa. Verenkuva hyvä. Bakteeriviljelyn tulokset tulevat vasta huomenna ja siihen saakka olenkin sairaslomalla kotipetillä pötkötellyt. Kipuja ei ole enään, hieman selkään jomottaa, mutta ei muuta. Lääkäri epäili niitä bakteereja taas, muttei tietenkään osaa varmaksi aavistella. Onneksi vauvalla oli kaikki hyvin ja kohdun suu napakasti kiinni.

Minä olenkin jo joutunut siirtymään äitiyshousuihin. Katselin päiväkirjasta, että ensimmäisessä raskaudessa vasta viikolla 18-20 masu alkoi pullottamaan todella, mutta nyt näkyy jo pienoinen jalkapallo selvään tuossa edessä olevan, viikkojahan on nyt 12 + 1. Ei jää epäselväksi kenellekkään, etteikö meille lapsi olisi tulossa :) Omat housut menisi kyllä, mutta jäävät tuon palleron alle, joten tykkään, että on mukavampi pitää masun yli housuja.

Mukavaa viikonjatkoa ja kirjoitelkaa tuntemuksianne muutkin!

Vierailija
31/54 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on tosiaan ollut muutaman päivän joten kuulumisia täytyy kirjoitella :)

Pissatestistä: eka kerran vein itse pissanäytteen labraan samalla kun kävin verikokeissa, silloin oli ohjeistus että olisi hyvä olla 4 tuntiin pissaamatta, mutta neuvolassa sanottiin että jatkossa kun joka käynnillä annetaan näyte ei ole tarvetta 4 tuntia pidättää, sanottiin vaan että kunha nyt ei just ole käynyt veskissa että on edes hätä :)

Täälläkin alkaa jalkapalloa pikkuhiljaa näkymään, tuntuu hassulta että jo tässä vaiheessa, siellä se masuasukki sitten nähtävästi vaan kovasti kasvaa :) jouduin myös hankkimaan jo parit mammahousut, omat farkut ei mee enää, tai just ja just saisi ehkä napin kii matalavyötärö mallisista farkuista kun vetäis vatsan sisään mutta niin tukala olo on niissä ollut jo pari viikkoa että olen suosiolla käyttänyt mammiksia tai nyt vielä löytyy parit löysät kesähousut/shortsit joita voi töissä pitää.

Itsekseni olen vain hihitellyt kun töissä ei kukaan tajuu, mutta toisaalta peittelenkin siellä aika hyvin. Pyrin kokoajan tsemppaamaan eli hyvä ryhti niin ei vatsa liikaa pullota. En tiedä sitten onko joku ihmetellyt kun olen yhtäkkiä ostanut useampia löysiä toppeja. Ennen kun useinkin pidin aika vartalonmyötäisiä puseroita.

Lisäksi varmaan kukaan ei osaa kuvitella että olisin raskaana kun ajan prätkällä töihin...vaikka en varmaan enää montaa viikkoa välttämättä uskalla ajella, riippuen miten tuo vatsa tuosta pullahtaa. Tuleekohan lapsesta pienestä pitäen motoristi kun se jo tässä vaiheessa on tottunut masussa köllimään siitä moottorin hurinassa :)

Huomenna saadaan riskiseula-verikokeen tulos, joka tehtiin viikko sitten ultran yhteydessä. Jos kaikki on ok ja kun sitten on jo 12 viikkoa täynnä niin uskalletaan tästä jo alkaa kertoa muillekin. Soitan mun vanhemmille ja loppuviikosta mennään käymään miehen vanhempien luona ja kerrotaan uutiset! Teetin muutamia kuvia ultrakuvasta ja annetaan sellaiset vanhemmille samalla :)

Simpukka 11+6

Vierailija
32/54 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla semmoinen vaihe menossa, ettei oikein mitään uutta tunnu tapahtuvan. Mulla kanssa alamaha alkanut pullottaa ja on sellainen kova. Näyttää varmaan ulkopuolisen silmissä siltä, kun olisi vaan tullut ylimääräisiä kiloja. Mutta siis itse tunnen eron.

Mine: Tosi harmillinen juttu noi sun vatsakivut. Toivottavasti ei toistu. Onneksi kuitenkin sait heti varmuuden, ettei vauvalla ole hätää.

Naksu: Pakko kertoa, kun näin susta unta muutama yö sitten. Siinä unessa oli meidän maaliskuisten lista tällä palstalla, ja siinä synnytyskertomukset. Sun kertomuksessa luki, että poikavauva syntyi raskausviikolla 40+4!

Siinä listassa oli monen muunkin kertomukset, mutta mulla toi hiiri lähti vierittämään tekstiä sellaista vauhtia, etten kerennyt lukemaan. Omakin nimeni siinä vilahti, enkä ehtinyt näkemään, sainko tytön vai pojan, ja millä viikoilla=D

Luna.

Vierailija
33/54 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea teidän kuulumisia!

Ja kiva kuulla, että en ole ainoa, jolla housut kiristää jo tässä vaiheessa. Olen ajatellut, että kyse on siitä, että en ole jaksanut harrastaa liikuntaa entiseen tahtiin kahteen kuukauteen. Mutta jos muilla on jo nyt saman suuntaista kehitystä niin ehkäpä kyse voi olla muustakin.... On varmaan pakko suunnata mammaosastolle lähiaikoina. Ens viikon lopulla on 12 viikon ultra. En uskalla sitä ennen.

Miten teidän kuvotuksille kuuluu? Eikös tässä vaiheessa pitäisi alkaa helpottamaan? Mulla väsymys ja kuvotus vain pahenee. Aamuisin on helpointa, mutta iltaisin oksentelen ruokaa. Ei hyvä, ei. Väsymys on jollain aivan omalla tasollaan. Ei vain kertakaikkiaan meinaa pysyä silmät auki töissä, ja iltaisin pystyy vain olemaan sohvalla. Olen yrittänyt käydä iltaisin väkisin kävelemässä hissukseen koiran kanssa. Hirvittää tämä liikunnan puute. Toisaalta helpotaa ajatella, että ehkä masussa on sitten kaikki hyvin kun kerran oireet on niin voimakkaita, toisaalta olen aivan loppu tähän väsymykseen ja oksenteluun. Mutta lapsettomuustaustan jälkeen sitä on onnellinen huonosta olostakin.

Mä en ole maitohappobakteereita syönyt. En vaikka olin viikon työreissulla ulkomailla. Oli muuten tekemistä kun tarjolla oli joka paikassa vain pehmeitä juustoja, raakaa kalaa, parmakinkkua yms yms. Tuli sitten viikko elettyä suurinpiirtein hedelmillä, lihalla, vaalealla leivällä ja oikealla voilla. Onneksi oli edes vitamiinit mukana. Kyllä vain kotiruoka maistui kun pääsin Suomeen!

Mukavaa päivää!

Amodini 11+0

Vierailija
34/54 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, johan täällä on tullut eloa jälleen! Kiva juttu!

Mine: Hui, olipas sulla kamalat paikat ollut! Toivottavasti jo on ohi tuollainen ja kaikki ok!!

Simpukka: Mun mielikuvissa sulle kyllä sopiikin toi prätkä, kun vaikutat tuollaiselta simpsakalta tytöltä! :) Mutta oohan varovainen, älä turhan pitkään sillä päristele pallomahan kanssa! :D Pakko kysyä nolo kyssäri: onko tuo riskiseula-verikoe se missä katotaan hiv ym.? Siis joka tehdään heti alkuun (mulla neuvolassa otettiin verikokeet)? Niin untuvikko katsos olen etten tuollaisista tiedä... ;)

Luna: Hihiiii, ihana uni, kiva kun kerroit! :D Ja multa tuli itku, aatella mikä tunteilija! Toinen näkee UNEN ja mä liikutun jo pelkästään siitä, mitähän se sitten on jos/kun se pieni OIKEESTI syntyy!! Hih, pitääköhän mun ajoittainen poikatunne sitten paikkaansa - tosin olin ajatellut synnyttää ennen la:ta! =) Mä oon ihan fiiliksissä nyt tuosta, outo taidan olla! :) No, katsotaan oliko ennenuni! Hei muuten, ihan totta tuo että tässä vaiheessa tuntuu ettei mitään tapahdu! Ihan jo alkaa turhautumaan, ihan ku odotteluun ei olisi tottunut parin vuoden lapsettomuusaikana!

Amodini: Mä voin kyllä suositella sitä Multitabsin inkivääriä pahoinvointiin, mulla ne on tehneet ihmeitä pahan olon suhteen! Tai siis etovaa oloa on vieläkin ajoittain, varsinkin jos olen pitkään syömättä, mutta oksentelut on jäänyt kyllä aika vähiin. Pakko se on uskoa että noista tabuista johtuu, on sen verran radikaalisti olo muuttunut!

Tänään tosin oksensin aamulla mutta sen pistän yövuoron piikkiin - mun kroppa sekä pää kärsivät noista yövuoroista sen verran, että tuntuu! Pahaa oloa ilmeni nimittäin yövuoron jälkeen jo ennen raskautta, nyt se vaan sitten kärjistyy näköjään aina oksuun kun pääsen kotiin... Muuten täällä olo ihan mainio, vatsassa nipistelee ja repii aina välillä, toivottavasti hyvässä mielessä edelleen! :)

Naksu rv9+5

Vierailija
35/54 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terppa!!

nyt onkin kulunut monta päivää, etten oo kerenny koneelle. kauheesti tullu juttua. kiva!! =)

me ollaan oltu melkein joka päivä kattomassa autoehdokkaita ja ollaan paria koeajettukki. vähäx eilen otti päähän, kun auto, jota me oltiin menossa kattomaan (ja oltais otettu se) ajo meitä vastaan autoliikkeen portilla. vähäx huono säkä :( mutta ehkä tällä oli joku tarkotus... hope so :)

sit tän auton etsinnän lisäx on ollu serkun pojan ristiäiset, korkeasaaren reissu sekä aitatalkoot. niin ja tietty kaikki ns. normaalit arkiaskareet. oon ollu ihan kuollut. oon nukkunu pari yötä ihan ilman yösyömistä (vaan yhdellä wc-reissulla oon pärjänny/yö) ja nukkunu ihan kellon soittoon asti. ihanaa, ettei ole tarvinnu valvoa öitä, niinkuin viime vkolla.

mä muuten syön maitohappobakteereja (neuvolassa suositeltiin). valitsin pureskeltavat tabletit, jotka maistuu vadelmalle :) (mä en muutenkaan saa mitää poreita alas, niin vielä vähämmän nyt) oon ollu ihan tyytyväinen valintaan-> maistuu hyville!!

naksu: mulle sanottiin neuvolasta, että ennen ekaa neuvolassa käyntiä pitää olla se 4h pissaamatta, mutta muilla kerroilla riittää, että saa pissattua, kun tulee neuvolaan (joka kerta). mä sain sellasen ihanan 2h 10min kestävän dvd:n, jossa kerrotaan raskausajasta, synnytyksestä ja millaista on lapsen syntymän jälkeen. siinä on haastateltu eri asiantuntijoita, perheitä ja sit siinä on sellanen näytelty tarina + kaikenlaista extraa. katottiin se kahdessa osassa ja mun mies jakso kattoo sen ihan kokonaan!! :) oli silleen kivasti ja mielenkiintosesti toteutettu homma!! onx sun duunikaverit jo tietosia sun ilouutisesta?!

mulla on nyt pari päivää kiristelly alavatsaa kauheesti (ihan ku joku venyttäis jotain mun sisuksissa:)) sit tänään, kun menin töihin, niin verensokerit tais hippasen laskea, kun alko heikottaa ja hikoiluttaa ja sit kädet alko tärisee olin just vähän ennen töihin lähtöä syöny). vedet silmissä sit hengittelin pukkaris ja duunikaveri toi mulle vettä. muutaman vesilasillisen jälkeen olo sit helpotti :)

mut nyt mies huutelee syömään->jatkan sit myöhemmin (jahka pääsen koneelle...)

Vierailija
36/54 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaverit ei vielä tiedä tästä, ainakaan mun tietääkseni! ;) Ja yritän pitää salassa sinne np-ultraan asti, tosin vaatteita kiristää jo siihen malliin että tiukille vetää...

Minkä merkkisiä noi ihanilta kuulostavat maitohappobakteeritabut on? Ootko ostanut ihan apteekista vai normi kaupasta? Kuulostais ihan kivalta vaihtelulta noiden mun popsimien lääkkeiden sijaan, niitä kun joutuu nyt vetämään joka hetki! Aamulla refluksilääke, sit aamupalan jälkeen inkivääritabu, lounaalla vitsku ja illalla taas inkivääriä... Eli tuo hyvältä maistuva vattutabu kuulostais ihan kivalta vauhtelulta! :)

Vierailija
37/54 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavaa tosiaan kuulla että muillakin vaatteet kiristää ja masu jo alkaa pullottaa :) tänään mulla kyllä taitaa olla extra turvotusta masussa, sipuli ei taida sopia minulle lainkaan...pitäs varmaan yrittää sitä välttää.

Pitäs varmaan munkin käydä hakemassa maitohappobakteereja apteekista, noi vadelman makuiset kuullostaa hyvälle!

Naksu, se riskiseula verikoe oli ultran yhteydessä yksityisellä otettu Sikiön 21-trisomian seulonta minun verinäytteestä. verikoe otetaan ja lisäksi mitataan niskapoimu, sitten nämä tiedot, ikä, raskauden kesto yms. syötetään koneeseen ja se laskee riskisuhteen. Tämä verikoe otetaan kai jo parissa kunnassa(?), mutta se tulee vasta pakolliseksi julkisella puolella joskus vuonna 2009 tai 2010. Kävimme tässä tutkimuksessa yksityisellä. Tietoa tutkimuksesta löytyi ainakin haulla mm:

http://www.yhtyneetlaboratoriot.fi/kasikirja/tutkimukset.asp?id=10521&c…

http://www.vitaterveys.fi/etsi.php?tutk_id=633

En tiedä milloin oikeesti voi tuntea vatsassa jotain mutta oikeesti mä olin tuntevani eilen yhtäkkiä sohvalla lepäillessäni että aivan kuin perhosen siipi olisi kutitellut vatsan sisällä...se tuntui niin todelliselta että oliskohan se ollut jo jotain liikettä?!?!?

Tänään on ollut sen verran pitkä päivä että väymys on armoton joten on nyt pakko lähteä tästä samantien nukkumaan.

Vierailija
38/54 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on lämmintä, ihanaa vaikkakin tekee olosta vähän heikon...

Simpukka: Ohhoh, jokohan pieni siellä yrittää ilmoittaa olostansa räpyttelemällä siipiään? Wau, aika mahtavaa! Mitkäs viikot sulla nyt olikaan? Täytyypä sanoa tuosta riskiseulasta että huhhuh, kylläpäs on mennyt tieteelliseksi tämä odottaminenkin! ;) Kuulostaa vaan niin hurjalta että tietoja syötetään koneeseen ja se sitten kertoo kuinka käy - noin niinkuin kärjistetysti!

Hei muuten, tuosta sun perhosfiiliksestä masussa tuli mieleen... Mulla on ollut sellaisia kutittelevia " elohiiri" -tuntemuksia masulla aina silloin tällöin, yleensä kun olen makuulla. Oonkin hymyssä suin miettinyt, että tuoltakohan se sitten tuntuu kun ne liikkeet sieltä alkaa tuntumaan! Hassun tuntuista on tuo ollut, mutta toki vielä ei voi mulla olla vauvan liikkeistä - ja noita on siis ollut tässä jo ainakin parin viikon ajan. Mutta jotenkin varmasti liittyy vaavin kasvuun kun tuolla seudulla se tuntuu...

Huomenna tulee kymppi täyteen, sitä onkin odotettu! (klinikalla lääkäri sanoi, että kun kymmenen viikkoa tulee täyteen niin voi huokaista, sitten aletaan olemaan paremmalla puolella riskin suhteen).

Naksu 9+6

Vierailija
39/54 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moro vaan!!

naksu: ostin ne maitohappotabut ihan apteekista ja ne on idoform-nimisiä (toivottavasti meni oikein... kävin kattoo alhaalta). ne on ihan kuin karkkeja :)

te puhuitte, et vaatteet kiristää. sama täällä; mulle ei mahdu yhdetkään farkut, eikä mitkään kesähousut. jouduin siis ostaa parit sellaset narupögät (mist voi säätää vyötärön ja lahkeen pituuden) ja sit ostin myös yhden farkkuhameen. onneks oon sellasessa duunissa, et voi pukeutua ihan rennosti :) paitoja olen myös joutunu ostamaan, kun vanhat näyttää hippasen lyhyehköiltä ;)

täällä taas vähän kiristelee alavatsaa-> kaipa siellä sit kasvetaan :) odottelen täs ihan kärsimättömänä kutsua sinne ultraan!! mä vähän ihmettelen sitä, et miten se neukkistäti laski mulle yhen vkon vähemmän. meinaa nettilaskuri sanoo vkon enemän kuin täti ja sit laskin viel kalenterin mukaan (jonka sain sieltä neuvolasta), niin laskettuaika heittäis päivällä ja vkot ois muuten samat kuin netin mukaan. mä lasken, et oon vkon pidemmällä :) ultrassahan se sit selviää :)

mulla ei kyl ole muita tuntemuksia massussa kuin se venyminen/repiminen ja sit välillä pistelee. sit mulla on kauheesti ilmaa vatsassa :(

mun mies myös tupakoi, mut nyt se on kyl vähentäny sitä ihan kiitettävästi. eipä se juuri himassa ole poltellu, duunissa vaan. niin ja sit tietty, jos se ottaa kaljaa. lauantaina se on lähdössä yksiin tupareihin, mut mä olen " kipee" . en jaksa lähteä kattomaan, kun jengi kännää. yx kaveri tulee yöx meille ja me pidetään leffailta :)

ainiin!! kun oltiin la siellä ristiäisissä, niin mun kummi-setä heitti, et: " vuoden päästä on sit tytön ristiäiset" mä kysyin vaan et, minkä tytön?! niin se näytti mua kohti. mä olin ihan paniikissa, et jos mutsi sattuu kuulemaan ja alkaa jotain intoilla. mun mies onnex pelasti tilanteen ja heitti, et: " se on poika" ... se jäi sit onnex siihen. ainakin toistasex. ei kai sitä enää kauaa voi piilotella... ;)

että tällästä tänne :)

Vierailija
40/54 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka!!

mulle tuli tänään kirje naistenklinikalta; mulle on varattu 2 aikaa ultraan (3.9&25.10). mukana oli myös se tietojen luovutuslappunen, jonka olen täyttäny vissiin viis kertaa. on kumma, kun eivät usko, että mun tietoja saa käyttää lääkäriyhteyksissä. mix sitä kysytään, kun ei tieto mene kuitenkaan perille?!=0

annan kyl suostumuksen myös siihen istukkaverenluovutushommeliin. tuntuu vaan aika aikaselta luvata sellasta, kun raskaus on kuitenkin näin alussa... mutta hyvään tarkotukseenhan se menee :)

vitsi, et meinasin saada tänään kunnon kohtauksen... oltiin kaupassa ettimässä mulle bikinejä, että voin jatkaa vesijuoksua (edelliset on jääny hieman pienix...). sit pukkarin peilistä huomasin, et mulle on tullu ihan sikana verisuonet pintaan rinnoista. siis on ne ollu jo aikasemminkin jonkun verran, mut et näin paljon!! varsinkin, kun ne ei viel aamulla ollu tälläset!! jaiks!!

luin eilen niitä neuvolaesitteitä ja alko vähän hymyilyttää yx juttu ruokavaliosta... nyt sit pitää välttää sekä hain, että miekkakalan syöntiä ;) tuleekin niin usein niitä syötyä... mut vielä hauskempi mun mielestä oli varotus, ettei pidä syödä sieniä, jotka kasvaa radioaktiivisella alueella... :) on toki hyvä homma, et on tarkat ohjeet, mut kuiteskin... halvat huvit meikäläisellä!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan