Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerhossa muutama 5v ja 12 3-vuotiasta, toimiiko?

06.08.2007 |

5v -poikani jatkaa viikon kuluttua leikkikoulussa, jossa tulee olemaan 10-12 kpl 3-3,5-vuotiasta ja 2 muuta 5-vuotiasta. PAri paikkaa on vielä auki, niihin luultavasti tulee lisää 3-vuotiaita. Hoitajia on kaksi, toinen kokenut ja hyvä ja toinen sijainen (vakinainen sairaslomalla syksyn). Hoitoaika on 4h/pv, leikkikoulu on auki 8.30-12.30.

Onko teillä kokemusta vastaavasta ikäjakaumasta? Poikani on ikäistään kookkaampi ja kaverit ovat yleensä olleet vuoden vanhempia. Hän pitkästyy helposti, ei leiki yksinään, vaatii jatkuvaa seuraa ja on kova komentamaan. Luovutanko jo nyt ja yritän siirtää hänet päiväkotiin, jossa olisi 17 samanikäistä?

Olen itse siis kotona nuorempien lasten kanssa joten pk ei ole välttämätön. Mutta pelkään jo etukäteen syksyä, poikani on kuin itse aurinko saadessaan riittävästi seuraa ja virikettä mutta jos nämä puuttuvat niin ... Ja äidin seura ei todellakaan riitä tässä tapauksessa, lähiympäristön 5v lapset ovat kaikki pk:ssa joten ikäistä seuraa ei kotona ole.

Kommentit (2)

1/2 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvesta puhumattakaan. Ja vessattaminen ym vie loppuajan. Lapset syövät leikkikoulussa omat eväänsä, joten ruokailu ei ole niin paha mutta aikaa on kuitenkin vain 4h. Pelkään pahoin että isompien lasten virikkeet jäävät olemattomiin.

Vierailija
2/2 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siirtäisin päiväkotiin. Omani on vasta 3,5v, mutta ehdottomasti jo hänkin arvostaa enempi ikäisiään ja vanhempia leikkitovereita. Pienempien seurassa homma usein menee kiukkuiluksi ja riehumiseksi. Ei kaksi kerhotätiä ehdi kuin paimentaa noita " pieniä" . Oma poikani oli pienten ryhmässä tosi pitkään vanhin melkeinpä vuoden häntä nuorempien ollessa ikäjärjestyksessä seuraava ja hänestä kyllä huomasi pitkästymisen!!!!!!!! Kun pääsi isojen ryhmään, touhu muuttui ihan kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla