Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko itsekäs?

Vierailija
05.08.2007 |

Työt alkaa syyskuun puolessa välissä. Lapset menee hoitoon elokuun lopulla, noin kolme viikkoa ennen mun töiden alkua. Eka viikko " harjoitellaan" lyhyillä päivillä, ja sit pari viikkoa ovat koko päivän hoidossa, ja mä kotona. Miehen mielestä olen itsekäs, anoppikin ihmetteli, mutta musta tuntuu, että olen neljän kotiäitivuoden jälkeen ANSAINNUT kahden viikon loman, jolloin mulla on PÄIVÄLLÄ aikaa rentoutua, lukea kirjoja, shoppailla työvaatteita ja ottaa vähän rennommin. Olen viettänyt kotona elämäni rankimmat neljä vuotta, ja töihin paluu tuntuu todella luksukselta jo sekin - mutta seuraavaan LOMAAN on aikaa, ja sitten varmasti jo haluan olla lastenkin kanssa kotona taas, kun töissä on ehtinyt jo olla. Ei kai siinä ole mitään itsekästä, että haluaa pitkän kotiäitirupeaman jälkeen pitää KAKSI viikkoa lomaa?? Silloinkin teen päivällä ruokaa, siivoan, hoidan pyykit, vien ja haen lapset tarhasta ja illat hoidan lapsia...

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähden myös töihin syyskuun alussa, ja mies itse ehdotti että viedään lapset hoitoon jo elokuun puolivälissä.. Mutta mulla onkin liiankin ymmärtäväinen mies. Ap pidä vaan vapaat, olet ne ansainnut!

Vierailija
22/40 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä väliä. Joskus täytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsia ei meinaa koskaan saada lähtemään kotiin millään jos kaverit vielä jää. Siksipä haenkin nykyään heidät aina vasta 16:55, ei tartte tapella kotiinlähdöstä ja ehdin käymään jumpassa ilman et pitää pakottaa mies vahtimaan lapsia. Kivempikin et jää koko ilta keskeyttämätöntä yhdessäoloa sit kun päästään vihdoin kotiin.

Vierailija
24/40 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan vie klo 7, vaan silloin kun päästään ylös. Viimeinen viikko harjoitellaan niin, että keretään tarhaan viim. klo 7.30, jotta minä ehdin kahdeksaksi töihin.

Itse mietin tätä asiaa siltä kannalta, että KAHDELLA VIIKOLLA lisäkotonaoloaikaa ei ole lapsille mitään merkitystä. Ymmärrän, että 1v 7kk ikäisellä kuukaudella on merkitystä, samoin kahdella, mutta kaksi viikkoa lisää kotonaoloa lapsille... Onko sillä muka oikeasti jotain suurta merkitystä puoleen tai toiseen, meneekö tarhaan kaksi viikkoa aiemmin vai kaksi viikkoa myöhemmin..?

Vierailija
25/40 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nimittäin yllätyimme silloin, kun lapsi aloitti hoidon. Olisimme halunneet viedä vasta noin kymmeneksi ja hakea jo kolmen aikoihin. Ensimmäisen parin päivän jälkeen päiväkodin tädit sanoivat, että tämä on heille hankalaa. Lapsi piti tuoda viimeistään puoli yhdeksäksi niin kuin kaikki muutkin.

Kahdella viikolla on siinä mielessä väliä, että useat lapset - pienet etenkin - alkavat melko pian hoidon aloittamisen jälkeen sairastella. Meidän tyttö oli päiväkotiin menon jälkeen kuukauden terveenä, sen jälkeenpä ei ole sitten kokonaista kuukautta ollutkaan terveenä (on ollut hoidossa nyt liki kaksi vuotta). Todennäköisesti siis lyhennät tällä lomailulla sitä aikaa, jonka ehdit täysipainoisesti olla töissä ennen kuin lapset alkavat sairastella.

Vierailija
26/40 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teet juuri niinkuin itse haluat PISTE!!!

Vierailija
27/40 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta jaksamisesta on viisas pitää huolta. Mustakin on joskus ihanaa, että voin viedä lapsen hoitoon ja itse vaikka nukkua, tehä suursiivousta, lukea, urheilla, käydä rauhassa yksin asioilla, käydä vaikka leffassa tai olla vaan ja katsella maisemia.

Niin, no mä olen yh ja ainakin tarvitsen joskus huilia, mutta uskoisimpa et ihan ydinperheellisetkin tarvitsee.

Vierailija
28/40 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka itse teen vain puolipäiväduunia! Ja aion jatkaa näin ikuisesti! Ja olen niin onnellinen että mulla on vihdoin 3-4 tuntia joka arkipäivä sellaista omaa aikaa että lapsille on luotettava hoito järjestetty.

Vierailija
29/40 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomaa pitää. Vaikka pienempi olisi miten villi, mutta kun hän tulee olemaan sun kersa tästä etiäpäinkin.

Vierailija
30/40 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä idea pitää vähä vapaata ennen kuin alkaa se arki, missä päivät ollaan töissä ja sen jälkeen väsyneinä vielä viihdytetään lapsia loppuilta. Helpompi vähä huilia nyt kun sitten kun se arki iskee.

Ootteko te jotain superihmisiä, jotka ei ikinä väsy? Tää on taas niin tätä.. Mä ainakin olen ihan kypsä jo, kun oon ollu ton 2-veen kanssa koko kesän kahestaan. Ihanaa, että saan viedä sen huomenna päiväkotiin taas ja pääsen tekemään hommia kotona.

Ihme porukkaa täällä...

Vierailija
31/40 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan joo, ihme porukkaa täällä.

Vierailija
32/40 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokoon muut mitä sanoo! Mm. hoitajat. Mutta sanon: että hoidontarve tulee hoidontarpeesta. Mitä VITUN väliä onko äiti kotona viikon vai kuukauden. VANHEMMAT HOIDON MAKSAA!

Onko se jotenkin sitten lapselta pois jos äiti makaa kotona -tai helpottaako tieto siitä että äiti on AINA töissä kun lapsi on hoidossa?

Musta on TODELLA pikkumaista vittuilua kytätä ja arvostella jos joku vie lapsensa hoitoon ja käy HERRA AUTA kaupassa ostamassa perheelle ruokaa!

Ihan oikeesti, etoo niin tollanen ahdasmielisyys että tulee ihan paha mieli kaikkien niitten puolesta jokka tota paskaa joutuu sietämään. Jos joku haluaa pyhittää elämänsä sille ettei koskaan käy missään ja kun vie lapset hoitoon niin menee VAAN töihin ja äkkiä kaahaa hakeen lapset koskaan missään käymättä niin mitä vittua se kuuluu sille henkilölle joka tekee toisin?

En ymmärrä, mutta olen niin yksinkertanen että haluan helpottaa elämääni ja käyn kuntosalilla, kaupassa yksin. Mukavempi mennä suoraan hoidosta kotio ostosten ollessa valmiina autossa. Samoin voi ajatella onko lapsien kivempi olla hoidossa yhdessä paikassa vai jossain lapsiparkissa kuntosalilla? Itse valitsisin sen että lapset on tarhassa sen ajan kun käyn kuntosalilla.

Lapset kyllä kestää hoidossa muutaman hetken pidempäänkin! Ajatus pärjäämisestä lähtee aikuisesta. Omasta valinnasta; onhan se perkele jos sää pääset 2 viikkoa ilman lapsienhoitoa kun toiset niin on valinnu tai joutunu tekeen.

Jos olette valmiita maksamaan hoidosta niin antaa mennä! Lapset tottuu paikkaan ja sää voit hakea aikasemmin jos sielä joku menee ihan myttyyn.

Samaten voit ajatella aikaa ansaittuna LYHYENÄ kesälomana: 2 viikkoa vuosien kotiäitiydestä on aika vähän.

Musta sun kannattaa jutella MIEHESI kanssa asiasta, koittaa ymmärtää hänen mielipiteitä ja kertoa miltä sinusta tuntuu. Anoppisi sitten on asia erikseen. Teidän kahden ratkasut on teidän asia, ei hänen. Sopikaa asia yhdessä, anopille asia ei kuulu. Hän kasvatti lapsensa aikana jolloin palattiin takasin töihin parin kuukauden kuluttua synnytyksestä, katkeruus saattaa puhua sieltä suunnalta.

Jos rahanne riittää niin ehdottomasti kannattaa valita lapsien kannalta hyvin; niin että myös sinä jaksat!

Vierailija
33/40 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tekee ihmeitä äidille kun saa pistää omat tarpeet ykköseksi.

Itselläni on vain yksi 5-vuotias lapsi, mutta silti välillä tarvin omaa aikaa. Ja kivointa on kun se oma aika on kotona. ja ihan kunnolla kerralla, parista tunnista tulee vain kärttysäksi. Meillä on ainakin lapsen kanssa paljon kivempaa yhdessä kun vähän välillä otetaan paussia toisistamme. Mä kun alan vajoomaan sellaselle älyttömälle, lapselliselle kinastelutasolle jos oon viiikko tolkulla joka hetki lapsen kanssa. Nyt 1,5kk kesälomaa takana ja välillä oma touhu hävettää. Tollanen 5-vuotias väittelijä vaan saa mun pahimmat puolet esille.

Vierailija
34/40 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tekee oikeen, sellaiset äidit vasta epäilyttäviä onkin, jotka väittävät, etteivät ikinä väsy lapsiinsa. tai sitten niitten lapset on sairaita.

Vierailija
35/40 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vanhemmuus tarkoita sitä, että kasvaa vähän aikuiseksi ja oppii joustamaan omista tarpeistaan ja haluistaan?

Meillä se on kolmevuotias, joka hokee minäminäminä ja minäeka ja mullekans - monien kotona taitaa olla toisin.

Vierailija
36/40 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollenkaan itsekäs! Olet todella ansainnut nuo lomaviikot! Ja sehän on senkin kannalta hyvä, että jos lapset tarvitsevat pidemmän " pehmeän laskun" niin sinulla on mahdollisuus tarvittaessa hakea heidät aikaisemmin.

Siitä sen sijaan minulle tuli paha mieli, että miehesi ei voi ymmärtää asiaa. Siis etkö hänen mielestään tarvitse koskaan omaa aikaa?

Nauti lomastasi!

Vierailija
37/40 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä lomaa. Tekee varmaan hyvää. Varsinkin tuolla taustalla mitä sun mies tekee.. eli olet todella ollut kovilla!! Pidä pintasi. Ei ne lapset sen kahden viikon takia muutu miksikään..

Vierailija
38/40 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen nainen on ollut kotiäitinä useamman vuoden ja on palaamassa työelämään. Eli ne vuodet kotona lapsen kanssa eivät siis riitä tai merkitse mitään? Automaattisesti taas äiti joka vie lapsensa hoitoon hieman alle 1-vuotiaana tai 1-vuotiaana on itsekäs ja surkea äiti riippumatta siitä, että miksi tekee niin. Nainen ei saa käydä töissä jos hänellä on lapsia tai opiskella, piste.

Jokainen äiti, jonka lapset ovat päiväkodissa tietää, että suurin osa lapsista aloittaa päiväkodin viimeistään syyskuun alussa. Pääsevät mukaan hyvin rytmiin jo toimintakauden alussa. Kaksi viikkoa valmentautumisjaksoa työelämään ei ole mielestäni syy kantaa huonoa omaatuntoa, koska lapsia ei voi ottaa tuon jakson ajaksi pois päivähoidosta. Onhan se surkeaa, että saavat uusia kavereita jne.

Vierailija
39/40 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella itsekästä olla ensin monta päivää kuussa poissa kotoa ja sen jälkeen valittaa siitä, että sinä tarvitset omaa aikaa. Luulis, että mies olisi innoissaan hoitamassa lapsia kun on kotona, jos kymmenenkin päivää kuussa on heistä erossa.

Munkin mies on reissutöissä, hän on poissa kylläkin suurimman osan kuusta. Mutta aivan varmasti se aika minkä hän on kotona, on minun aikaani. Mies hoitakoon lapset silloin.

Vierailija
40/40 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitien mielestä kotiäitiys on verrattavissa työhön siihen asti kunnes puhutaan kotiäidin lomasta :D

Pidä pari viikkoa kaikessa rauhassa. Se ei lastesi hyvinvointia hetkauta mihinkään suuntaan, mutta omaasi saattaa hetkauttaa parempaan päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme