Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ESIKOINEN HOIDOILLA - toisen yritys käynnissä

05.08.2007 |

Hei, ajattelin että kun tällaista ketjua ei taida olla? Olisiko kuulolla vastaavassa tilanteessa olevia? Ajatusten vaihtoa?

Ajattelen yhä olevani lapsettomuusongelman kanssa painiva, vaikka meillä yksi lapsi onkin. Viestien lukemisen lisäksi tuntuu että haluaisin myös purkaa ahdistusta ja pelkoja ja ajatuksia muiden kanssa...

Olen 8 kk ikäisen ihanan tytön äiti, tyttö on kaikkea mitä olen halunnut MUTTA SILTI nyt jo ahdistaa ja pelottaa toisen lapsen yrittäminen. Tyttömme sai alkunsa noin 3,5 vuoden lapsettomuuden, tutkimusten ja rankkojen hoitojen jälkeen IVF:llä. Olen luojalle (ja Väestöliiton lääkäreille ja henkilökunnalle!) kiitollinen lopun elämääni että saatiin lapsi, oma lapsi, eikä sylini ole enää tyhjä. Lapsettomuuden syytä ei löydetty minusta tai miehestä (molemmat olemme nyt 30 v), mutta IVF-hoidon loppusuoralla huomattiin, että siittiöt eivät kunnolla hedelmöitä maljassa eli " koeputkessa" .

Miten tästä eteenpäin? Tuleeko meidän luomusti yrittää toista, vai hakeutua mahd. pian hoitoihin? Olen aina toivonut suurta perhettä, enkä haavettani ole vielä kuopannut, täydellisiä ihania lapsiahan saa hoitojenkin avulla. Onko jokin aika joka täytyy odottaa, että voi hakeutua uudestaan hoitoon? Imetin tyttöä tämän 8 kk ja menkat alkoivat 6,5 kk kohdalla, kahdesti ovat olleet, tuskin vielä säännölliset. Nyt olen testannut ovistesteillä jo 8 pv (kierron päivät 12-19), ei näy viivaa testissä. Pelottaa ja ahdistaa, voiko tämä onnistua luomusti vai onko taas rankat hoidot edessä. Toisen lapsen kaipuu on kova.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tosiaan tehokasta toimintaa väestöliitolla! Mä täällä alan olla vähän paniikissa, kun marraskuu lähestyy hirveetä kyytiä... Ekat primolut-menkat on takana ja olihan taas ihan pyllystä koko touhu. En välitä kyllä kuukautisista ollenkaan, joten siinä mielessä tää mun kropan tehottomuus on ihan ok. Mut tokihan sitä mieluummin ottais menkat ja helpon raskautumisen ku sen, että lapsia saa vain hoitojen kautta.

Onnea hoitoon mooalle!

Vierailija
22/24 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau Mooa, hienoa, että pääsit jo tositoimiin! Tsemppiä! :)

Me käytiin eilen väestöliitolla ja vaikka kaikki onkin hyvin ja menkat on alkanu, lääkäri suositteli oottamaan pari kk, kun on esikoinen on vasta 4 kk. Sovittiin sitten, että tehdään ivf tammikuussa, jos en sitä ennen tuu raskaaksi, niin saa sit loppu vuoden lääkkeet ilmaseksi jos eka epäonnistuu. Ultrassa näkyi 18 mm munis ja tänään ovistesti näyttikin plussaa, joten illalla hommiin! ;) Mua jäi vaan vähän mietityttään kun lääkäri puhui jotain kiinnikkeistä ja kystasta, yllätyin niin etten tajunnu kysellä enempää ku ei se itekään niistä sen kummemmin puhunu. Sanoi vaan, että jos ennen ivf-hoitoa ultrassa näkyy kysta, sitä ei voida tehdä. Onko jollain kokemusta kystista???

Lääkäri muuten meinas, ettei miehen SE tilanne ookaan niin huono, kun meille annettiin ymmärtää. Tai sitten ymmärrettiin väärin.. Lukasin kyllä itekin paprut läpi, ku piti tilata ne toisesta kaupungista ja lukujen mukaan tilanne parani hoito hoidolta, eli ihan hyvin voipi kuulemma raskautua luomustikin.

Meille tulee tänään koiravauva, joten hommaa ja kiirettä pitää sen ja neidin kans, joten aika varmaan menee nopeasti tammikuuta oottaessa. Tsemppiä ja mukavaa syksyn jatkoa vaan kaikille muille! :)

Unelm@

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 1 v 7 kk tyttö, joka sai alkunsa tokalla inssillä. Taustalla selittämätön lapsettomuus (mulla lievä endoepäily) ja nyt onkin täysi arvoitus, miten kakkosen kanssa käy. Kovasti on yritetty kotikonstein, nyt menossa kolmas kierto ehkäisyn poisjättämisen jälkeen. Luomuna yritetään varmaan vielä pari kuukautta, sitten pitänee suunnata Diacoriin.

Mulla on jotenkin sellainen fiilis, ettei tästä luomuna voi tulla mitään, kun en eläessäni ole saanut plussan plussaa luomuna, vaikka kaikki mahdolliset ja mahdottomat temput ja poppakonstit oli käytössä. Se ei toki estä pettymästä aina kun menkat alkaa. :/

T: Tilhi

Vierailija
24/24 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Mooa ja kaikki muutkin!

Mooan kirjoitus oli kuin omani. Meillä on hoidoilla aikaansaatu 1 v 1 kk ikäinen poika ja haluaisimme pojallemme sisarauksen. Tiedämme, ettei luomuraskaus tule varmaankaan meillä koskaan onnistumaan ja fyysinen ikäni alkaa olla jo siinä rajoilla, että aikaa ei ole hukattavaksi. Siinä siis syy pikaiseen hoitoon hakeutumiselle. Me teimme ratkaisumme pojan ollessa 7 kk ikäinen ja lähetimme uuden " anomuksen" NKL:lle (pakkaseen ei jäänyt mitään). Olimme toukokuussa suunnittelukäynnillä ja sain luvan ilmoittautua hoitokierrokselle nyt lokakuussa.

Epäonnistumisen pelko ja jännitys on valtava hoitokierroksen lähestyessä, mutta haluaisimme niin kovasti lapsellemme sisaruksen, ettei auta kuin laittaa taas itsensä äärirajoille ja kohdata se tunteiden vuoristorata uudelleen. Minäkään en luultavasti tule koskaan pääsemään irti " lapsettomuudestani" vaikka syli ei olekaan enää tyhjä.

Teillä Mooa on onneksi aika vielä puolellanne, joten kannattaa toki luomuilla jonkin aikaa ja jos se ei tuota toivottua tulosta, niin hankkiutua sen jälkeen hoitoihin. Minullakin oli ennen ensimmäistä raskautta ongelmia korkean fsh:n sekä munasolun hedelmöittymisen kanssa, mutta nyt tällä hetkellä fsh-arvo on taas normaali (jopa hyvä). Olen lukenut/kuullut jostain, että luomuraskaus saattaa onnistua ensimmäisen raskauden jälkeen helpommin kuin ennen ekaa raskautta. Toivotaan siis, että teilläkin kävisi näin!!!

Parhain terveisin

Cascade

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan