*** ELOISTEN viikonloppu LA-SU ***
Linkki perjantain pinoon
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10932472&p=1&tm…
Supistelee sillointällöin ja veristä limaa tullut koko illan..... Taisi se sisätutkimus laitta vauhtia et paikat on sit aamulla kypsemmät. Ihan hyvä niin :o)
Nyt pitäs vähän nukkua et jaksaa huomenna synnyttää ! Nää on haikeita hetkiä : viimeisen kerran tässä elämässä ja tässä olotilassa..... Huomenna illalla meillä saattaa jo olla oma pieni vauveli sylissä :o)
Rapuäiti ja rakas Lahja 39+4 (vajaan 7 tunnin päästä käynnistellään)
ps : onkohan tuo viikonloppupino hyvä idea..... Jos tulee liian pitkä niin jatkakaa uuteen ketjuun ;o) Ihanata viikonloppua kaikille !
Kommentit (25)
Olen siis kotona, yhdessä koossa..... Eilen ja tänään käynnisteltiin cytotecilla ja ne teki niin maan perusteellisen kovat supparit, jotka taas ei tehneet alakerrassa mitään, joten HALUSINkin kotiin. Vähän olivat nyreissään ja kyselivät että otanko vielä lisää vahvempaa cytotecia jos antavat, mutta eivät saaneet minuu puhuttuu ympäri ;o)
Nytkin hienokseltaan supistelee ja aika tujustikin. 17.8 äitipoliaika ja sen yli eivät anna armoa :o/ Sit ois PAKKO synnyttää ! Nimittäin verenpaineet olivat viime yönä korkeimmillaan 190 / 117 ja nyt Albetol menee 100mg x 3 päivässä. Sitä ennen oli 50mg x 2 / päivä..... Eli vähän enemmän nyt.
Ruinasin tämän päivän et jos eivät supparite tee mitään niin tahdon kotiin ja vaivoin lupa heltisi...... Noh, nyt on olo hyvä kun tietää et alapää on täynnä cytotecia ja supistelee et lähtö voi tulla milloin tahaansa. Auh...... Nimittäin en muistanutkaan et synnytyssupistukset sitten tuntuu myös alapäässä eikä vaan massulla. Kiva tuike samaan aikaan käy alhaalla kun masu on kovana, mutta hyvä niin. Ja uimista ei kielletty !!! Joten tulkoot helteet :oD
Limatulpasta : sitä on tullut nyt parisen päivää. Tosi sitkeää limaahan tuo on ja välistä sellaista ruskeaa, vanhan veren väristä ja sitten kirkkaampaa missä on seassa veriviiruja.
Arvelivat et tuonne 17.8 asti kotona ole, mutta saas nähä ;o)
Ja sain tänään pitää sylissä parin päivän ikäistä pientä poikaa. Voi helttinen et se oli pieni ! Painoo oli reilu 3500g, mutta sellanen ukon kyttyrä että !!! Kyllä tuota omaa vauvaa kannattaa odottaa.
Nyt pakko alkaa lepäillä kun viime yö jäi suppareiden takia vähän vaiheeseen
Rapuäiti ja sitkeä Lahja 39+5
Hei, oottako te kaikki muut menneet synnyttämään ja jättäneet mut ihan yksikseen tänne...ei ole reilua!!
( . ) Tänään ei oloon ole tullut uutta...suppareita tulee ihan kivasti ja alapää on hellänä...tuossa päivällä suppareita tuli viiden minsan välein mutta laantuivat taas vaihteeki :( Limatulpasta ei muuta näköhavaintoa sitte perjantain jälkeen jos se nyt oli sitä ihteään..ässistä ei sitte ole mitään hyötyä..eilen tuli harrastettua ainaki sitä kolmea ässää mutta yö kyllä tuli nukkuttua aina yheksään asti..
Mites onko teille tullu niitä joko? puheluita...mää sain sellasen eka kerran tänään...en heti vastannu puhelimeen ja mun vanhemmat kerkes soittaa toisenki kerran niin johan ne sitte kuvitteli mun lähteneen synnyttämään ja ku tätä on saanu " piätellä" viikkoja niin nyt ne sitte ihmettelee että etkö meinaa sitte synnyttää?? Voi, lähtisin heti laitokselle nyytin hakuun jos ne ei vaan käännyttäis mua sitte takasi..
Rapu-äitin kuulumisia kiva oli kuulla, ei tainnu olla vaavi ihan valmis sitte vielä tulemaan, mutta kiva ku tulit vielä tänne mukaan kärvistelemään :) tervetuloa takasi!
Västis: et kai vaan tehny ohareita mulle?? Välillä on tosi tukala olo näitten suppareiden kans, ja joka kerta tulee ajatus että joko nyt? Sulla kyllä kuulosti tosi hyvältä synnärin suhteen :) tsempit vaan!!
Mies ja esikko meni harry potteria elokuviin kattomaan, me jäätiin kuopuksen kans kotiin, toisella ei ikä vielä riittäny, mutta eipä tuo mun seurakaan kelvannu...nyt täytyy keksiä jotain tekemistä joka sais vähän tehoa noihin suppareihin...tylsää kyllä on..
Puhalletaan niitä supparituulia nyt niitä kaipaaville..tänne vois joku sellanen tromibin tapanen tullakki...
Sunnuntai-illan jatkoja vaan!
Nani76 ja Vilperi 38+1 (la 18.8)
La siis tänään..Ja kuuma ilma,huh..Ehkä mieluummin tällä kelillä olen kotona kuin synnyttämässä.Pitää jotenkin lohduttautua.Päivä meni ihan suht ok,otin kyl sitä vahvempaa särkylääkettä ja kävelin varmaan ainakin 6km,sillä seurauksella et nyt oon tosi kipeä.Auh!!
Supparit tuntuu taas iltaa ja yötä kohti iskevän kunnolla,mutta kai ne taas kerran lopahtavat :/ Eilen kävin puolen kahden jälkeen unille ja lapset tietty heräs ennen kukonlaulua.Nyt väsyttää,mutta supistelee sen verran etten varmasti saa nukuttua hetkeäkään.Voi kunpa näistä olis jotakin hyötyä ettei turhaan kärsi!
Huomenna koitan raahautua kaverille kylään lasten kans,tuleepa siinäkin käveltyä.Jos nyt tänpäiväsen jälkeen pääsen liikkeelle..Vielä koira pihalle ja sitten kai telkkarin tuijottelua kunnes nukkumatti tulee.
MagicaL rv40
Täällä raskausviikkoja 40+3, eikä supistele kuin pari-kolme kertaa päivässä. Maha on kyllä pudonnut aivan alas, roikkuu ihan. Parina viimeisenä yönä on vetänyt suonta jaloista ihan järkyttävästi. Olen koittanut juoda vettä päivän aikana, ei vaikutusta. Onko ketään käyttänyt tukisukkia öisin, voisivatko ne helpottaa?
Vauveli03 rvko 40+3, laskettu aika oli 2.8.
Mukavia merkkejä jo aikas monella. Itsekin tossa jo luulin että tämä viimoinen tulee muihin verrattuna aikaisessa vaiheessa kun kolmena yönä peräkkäin supisteli niin että en pystynyt nukkumaan ja vatsa oli myös löysällä. Vaan sitten homma lopahti ja nyt ei ole enää samalla lailla tullut kipeitä ja säännöllisiä suppareita. Supistelee kyllä mutta kivuttomasti. Menkkajomotusta on kyllä alavatsalla ja limatulpan osia ilmeisesti irtoilee päivittäin. Vaan eihän tuo tarkoita ollenkaan että synnytys olisi lähellä. hyvin voi mennä taas reippaasti yli la:n. Toisaalta saisi jo tulla sillä mulla on alaselkä ihan järjettömän kipeä. Koskaan ei ole näin kipeä ollut. Muuten olo ihan ok eikä kuumuuskaan häiritse.
Neuvolakuulumisia en muistanut viikolla laittaa vaan eipä siellä mitään sen kummempaa. kaikki oli ok. SF-mitta oli tippunut sentillä ja vauvan pää oli kohtalaisen alhaalla mutta ei kiinnittynyt. Seuraavaksi sitten viikon päästä lääkärineuvola tasan rv 39. Toivottavasti ei tarvitse enää mennä.
aliisa ja ylläri rv 37+6