Mitä mieltä olet jos 7 kuisen vauvan äiti juo 9 olutta kun vauva mennyt nukkumaan?
Vauva ei herää enää öisin. Isä on mennyt vauvan kanssa nukkumaan ja herää hänen kanssaan aamulla. Äiti juo max 14 annosta ennenkuin menee itse nukkumaan.
Halveksit? Okei.
Mitäs mieltä olet siitä että isä tissuttelee kuin äiti ja vauva nukkuu? Oletko yhtä tuomitseva oli kyse isästä tai äidistä? Mitä haittaa luulet olevan vauvalle, että aamulla kun vauva herää, toinen vanhemmista nukkuu paljon pidempään? Toinen vanhemmista hoitaa vauvaa.
Kommentit (24)
mutta EI jos asunnossa ei ole toista vanhempaa selvinpäin, ja EI jos kännin juonut äiti joutuisi olemaan vauvasta vastuussa yöllä ja EI jos sitä tapahtuu usein.
Ihan sama onko se isä vai äiti KUNHAN selvinpäin olevan vanhempi on luotettava ja halukas järjestelyyn.
Eli jos yhteisymmärryksessä on sovittu, että äiti voi illalla juoda, niin, että isi herää lapsen kanssa aamulla niin se on ok. Sama toisinpäin on ok.
... jonkin asteinen alkoholiongelma?
selvänä hoitamassa lasta. Sen sijaan en ymmärrä miksi kenenkään (varsinkaan naisen) tulisi juotua alkoholia tuollainen määrä. Itse en harrasta tuollaista humalahakuista juomista, vaan otan alkoholia nauttiakseni eli korkeintaan 3-5 annosta samana iltana.
Minä imetin vielä tuon ikäisiä joten itse tuskin olisin tissutellut. Mä en myöskään ymmärrä kalsari-kännejä. Ei sillä että mun pitäisi päästä " näyttämään" kiakille miten kännissä mä oon, mutta jotenkin mä en vaan tykkäisi juoda itseäni kotona känniin ja sammua sohvalle. Niin minä kun olisin jo ihan lärvit noita 9 oluesta.
Tosin itse en olen pystynyt ottamaan kahta siideriä tai olutta enempää lasten jälkeen..
tällä hetkellä täällä on mun lisäksi 5 lasta. ja mä joudun nousta aamulla sitten tekemään aamupalat. en saa nukkua pitkään.
Minä en taas tajua ihmisiä, jotka juovat 3-5 annosta illassa. Sama kai se olisi olla vallan ilman. Ja juu, itse juon niin paljon että tuntuu jos juon. Juon siis humalahakuisesti.. =)
Itse olen todennut monta, monta kertaa, että 2-6 annoksen jälkeen on mukavinta. Yli 6 annosta aiheuttaa vain lisää väsymystä, lisää krapulaa ja liiallista känniä.
Todella hyvä alkoholinsietokyky kehkeytynyt ap:lle jostain kumman syystä? Miksi pitää vetää lärvit kun on pikkuvauva talossa? Ahdistamaan rupesi koko ajatus, hyi. :(((
Toivottavasti et todellisuudessa harrata tuollaisia määriä tai menee jo ongelman asteelle !
saatan juoda viinipullon ja pari kolme siideriä. Enkä edes ole erityisen humalassa, huppelissa kylläkin kiitos synnynnäisen viinapään. Siideriä ja olutta en jaksaisi juoda juomamäärä vuoksi 9 annosta.
Ja ihmisillä on erilainen viinapää. Yleensä jos lähden viihteelle, otan pohjiksi melkein koko mäyräkoiran.
join ennen lapsia pohjiksi 10-12 kaljaa ja sitten vielä baarikaljat päälle. Nykyään en kyllä ihan noin paljon saa alas, mut kyl sen 12 kaljaa/paukkua saan kevyesti yhdessä illassa kumottua. Nykyään en niitä pohjia niinkään kittaile, vaan baarissa sitten juon sen minkä juon
Kyllähän isä ja äiti nykyään hoitavat yhtä paljon lapsiaan, joten olen yhtä tuomitseva molempien suhteen.
Itsekin nautiskelen miehen kanssa iltaisin viiniä tai sidukkaa, mutta ei koskaan 4 annosta enempää silloin kun lapsikin on kotona. 9 annosta kotona???? Tai 14 annosta?? Miksi??
Vierailija:
Vauva ei herää enää öisin. Isä on mennyt vauvan kanssa nukkumaan ja herää hänen kanssaan aamulla. Äiti juo max 14 annosta ennenkuin menee itse nukkumaan.Halveksit? Okei.
Mitäs mieltä olet siitä että isä tissuttelee kuin äiti ja vauva nukkuu? Oletko yhtä tuomitseva oli kyse isästä tai äidistä? Mitä haittaa luulet olevan vauvalle, että aamulla kun vauva herää, toinen vanhemmista nukkuu paljon pidempään? Toinen vanhemmista hoitaa vauvaa.
joka huolehtii lapsesta. Niin ja äiti juo itsekseen jossain tai vasta kun lapsi on nukkumassa. Eli ei humallu lapsen nähden.
Mitä tulee noihin määriin, ni mä en tykkää juoda vain paria annosta. Jos mä juon ni haluan myös humaltua. Ite otan noin kerran kolmessa kuukaudessa ja hyvin kestän 8 siideriä tai 12 olutta ja ravintola illan päälle. Tosin en nykyään oikein koskaan missään käy, vaan otan itekseni netin vieressä tai teen jotain omia hommia (ompelen, askartelen tms), sillon menee jopa 12 - 15 pullollista..
Myönnän, että seuraavana aamuna on krapula, mutta lapsella myös hoitaja ja mä saan nukkua pitkään.
jos ei tapahdu kovin usein ja vauvavalla tosiaan selvä hoitaja.
minäkään en tykkää tissuttelusta. mieluummin otan kunnolla sitten kun otan. Ja menee ihan helposti 9 kaljaa. Hyvä viinapää :)
mun mielestä tissuttelu on paljon pahempaa kun esim. kerran kuukaudessa otettu kunnon känni.
Alkakaapa tissuttelijat laskemaan paljonko sitä alkoholia menee kuukaudessa...
Vauvan puolesta aivan sama. Onhan hänellä yksi selvä aikuinen huolehtimissa. Ja pitkään nukkumisessa näkee pahaa vain pipipäät.