Mitä haluaisit ostaa suomalaisesta nettikaupasta lapsille?
Olen kauan harkinnut lastenvaateiden myynnistä ja live kauppaa en tässä elämänvaiheessa pysty perustamaan. Nettikauppaa pystyisin hoitamaan (tiedän niitä aukeaa kuin sieniä sateella ja sulkeutuu samaa tahtia)...No mutta riskit on pienet ja saisin korotonta rahaa että pääsisin alkuun. Nyt olen pähkäillyt, että mitä kuluttajat haluaisi ostaa suomalaisesta nettikaupasta?!? Ihan puhun sitten uusista mallistoista, en mistään vanhoista ihme eristä. Päässä on jo ajatuksia kaikista minun suosikki vaatemerkeistä lapsille, mutta taas kerran olisi kiva kuulla teidän ajatuksia :)
Kommentit (30)
Kiitos linkistä ja kommentista.
Tuosta tulikin idea, että olisiko muilla joitain vakkari nettikauppoja? Josta olet tilannut useammin ja mikä saa sinut tilaamaan sieltä? Kaupan plussat ja miinukset?
joista tulee ehkä turhankin usein tilattua ja sivuilla käytyä:
http://www.josephm.com/ - Burberrya ja Timberlandia, ehkä enemmän valikoimaa tytöille. Ystävällinen ja nopea palvelu ja tilauksen mukana tulee aina jotain pientä extraa, kauniisti pakattu. Miinuksena se, että sivuilla välillä näkyy tuotteita jotka ovat jo loppuneet. Toinen miinus on se, että on hurjan kalliita, mutta niin ihania vaatteita. Ja täältäkin puuttuu ne haalarit ja sadeasut ja kenkistä tosi nihkeet valikoimat
kolmas suosikkini on saksalainen: http://www.die-bunte-kuh.de
Hyvä palvelu, mutta sivut vain saksaksi, mutta Ilse vastaa aina englanniksi kun kyselen jotain. Valikoimassa myös isompien poikien vaatteita, mutta luultavasti pieniä eriä myynnissä koska useammat koot myydään tosi nopeasti loppuun. Kauniita ja hyviä vaatteita, mm. Timberland, RL, Hilfiger, Marco Polo ja Vingino. Toimitusaika n. 1 viikko. Plussaa on se, että voi maksaa luottokorttien lisäksi myös paypalin kautta. Miinusta tuo, että koot loppuvat nopeasti.
Elleä myyvää nettikauppaa täällä kysellään aika-ajoin, ja tietääkseni (korjatkaa, jos olen väärässä), mikään kotimainen nettiputiikki ei myy Elleä ja nimenomaan uutta mallistoa. Ja yleensäkin nämä ns. merkkivaatteet; Timberland, Burberry jne.
Toisaalta taas sitten Ticket to Heaven, Minymo, Ver de Terre yms. ulkoiluvaatteet voisivat olla kova sana tilata suomalaisesta verkkokaupasta, kaikilla kun ei ole kielitaitoa/halua tilata esim. Tanskasta. Ja ei myöskään asuta Pompiin naapurissa ;-).
Nämä nyt tuli itsellä ensin mieleen. Näitä " vaihtoehtovaatteita" myyviä nettiputiikkeja taitaa olla täällä jo yllinkyllin.
tuo ei ole mikään fakta, mutta epäilen vahvasti!
Maailmassa on niin paljon kauniita vaatteita ja valmistajia. Nyt tuntuu nuo trikoo hirvitykset jyräävän ja niitä myyviä nettikauppoja sinkoilee. Noissakin olen vaan huomannut, että ne saa niin paljon halvemmalla tilattua suoraan Tanskasta yms. Etenkin nyt aleaikaan...Suomi puodit alentaa ihan vähän ja pyörittää samoja riepuja kaudesta toiseen mukana. Toisaalta Suomen markkinat on huonot ja silmät auki pitävä ihminen huomaa äkkiä, ettei täällä kauheesti pukeutumiseen panosteta. Vaate on vaate...oli se ostettu 10vuotta sitten tahi äskettäin...kuhan nyt suurinpiirtein on kangas tallella ;)
Suomen markkinat on kuitenkin niin pienet, että maahantuojatkin taitaa saada tuotteet valmistajilta aika huonoon hintaan, kun ei voi pelata paljousalejen kanssa...
Ai niin Australiassa on kivoja vaatemerkkejä. On vaan niin suolaisen hintaisia, että ei taida Suomessa kukaan ostaa.
Oon ihan kypsä kaikkiin printti-kammotuksiin, eikä retrokaan iske. Olen kolunnut monet monet nettipuodit läpi hakiessani mieluisia vaatteita lapsille, mutta aika kehnoin tuloksin sillä olen huono ulkomailta tilaamaan.
Jos löytyisi nettipuoti joka möisi laadukkaita vaatteita, joita ei kaikkien suomalaisten ulottuvilla ole, niin :)
Itse olisin onnellinen kun löytyisi kauppa, joka möisi timberlandia, benettonia, jean bourgetia, ranskalaisia merkkejä (kukkuluuruun valikoima ei ihan tyydytä mua).... ja näiltä valita niitä mallistojen parhaita vaatteita ;) ja makuja kun ei monia ole niin helppo nakki ;)
Ihania hattuja ja asusteita tyyliin ransut ym.
Nettipuotien viidakosta en ole itse " omaa" kauppaani löytänyt, toivottavasti sulle pääsen kanta-asiakkaaksi kuten joskus jo lupailin :))
ja lisäksi merkeistä tuli mieleen Ra-Re ja Replay & Sons vähän isommille pojille ja Maresen vaatteita ei taida saada Suomesta. Muita hyviä merkkejä, joita ulkomailta ostan nettikaupoista (aikaisemmin mainittujen Timberlandin etc.) lisäksi IKKS, Miniman, Catimini. Ja laadukkaita kenkiäkin voisi olla, ja ei pelkästään sisävaatetta.
Monessa nettikaupassa on vaatteita vauvoille, mutta isommille on todella vaikea löytää mieluisia, varsinkaan jos tuo Retro-reino look ei enää jaksa innostaa.
Kannattaa tsekata millaiset sopimukset merkkien maahantuojilla on. Eniten saisit ehkä kannattavuutta, jos saisit jonkun merkin edustuksen Suomessa, jolloin voisit myös myydä samaa merkkiä muille kauppiaille.
Itsekin olen aika ajoin haaveillut omasta nettikaupasta, mutta toistaiseksi pysyttelen nykyisessä työssäni.
ja varmasti ainoa merkki monelle muullekin jonka lapsen jalka hoikka ja kapea. Paakaupunkiseudultakaan en ole loytanyt niita muualta kuin Pompiista. Yleensakin hyvia kenkia on vaikea loytaa Suomesta. Kivoja farkkuja (esim. guess & hilfiger) ja neuleita ja rugbypaitoja kaipailen myos. Hoikalle lapselle sopivia. Siis sellaista siistimpaa arkivaatetta, joka istuu hyvin ja nayttaa tyylikkaalta, mutta vaatteissa saisi kuitenkin olla jotain mika tekee niista " lapsekkaita" . Kivoja hattuja joka kauteen!
jos löytäisin ticketin, ja varsinkin ver de terren haalarit suomalaisesta nettikaupasta! Tuntuu että pitää asua Helsingissä saadakseen jotain muuta ulkoiluvaatetta kun Reimaa.
Jos joku muuten tietää mistä ver de terren haalarin saisi tilattua ensi talveksi, laittakaahan viestiä! (täytynee tilata ulkomailta, kun helsinkiin en pääse. Mieluiten tietysti ostaisin suomesta.)
tsemppiä Angelinakolle! Pidä meidät ajantasalla.
Pitää kartottaa asioita. Vinkkejä otan mielelläni vielä vastaan. Itse olen kanssa miettinyt noita ulkovaatteita ja kenkiä. Kenkien suhteen en vaan tiedä kuinka postimyynti onnistuu? Palautukset kun pitäisi postikulujen takia saada minimiin ;)
Nyt kuuluu sen verran kova älämölö alakerrasta, että jatkan myöhemmin! Laittakaa ihmeessä omia ajatuksianne tulemaan.
Naturino olisi täälläkin kovassa huudossa :). Kenkien palautuksia voisi toki minimoida, jos ostajat malttaisivat mitata lastensa jalat etukäteen. Tällöin uusissakin kenkämerkeissä löytyisi helpommin oikea koko.
Itse olen todennut todella hyväksi tavaksi kenkien hankinnassa seuraavan: piirrän lasten jalan kuvat paperille ja hankin kaupasta sopivan pohjallisen käynti- ja kasvuvaroineen. Pohjallisen kanssa sitten ostoksille. Itse pohjallinen tulee sitten vaikka kumisaappaisiin tai muihin kenkiin hyötykäyttöön. Mutta pointti oli siis... Pohjallisen/jalan kuvan mittaaminenhan on helppoa ja jos kengistä ilmoitettaisiin kengännumeron lisäksi senttikoko, kenkien ostaminen olisi varsin helppoa. Toki mallista pitäisi tietää, millainen lesti on kyseessä - kapea, normaali vai leveä. Toisilla kenkämerkeillä löytyy netistäkin sellainen mittataulukko, jonka voi printata ja sen mukaan sitten valita sopivan koon.
Meille on hankittu useat kengät isovanhempien reissuilta pohjallisen avulla ja kaikki ovat olleet sopivia. Toki olemme antaneet vinkkiä kenkämerkeistä, mitä kannattaa katsella...
Täälläkin ollaan lopen kyllästyneitä retroihin sekä (vaalean)punainen/(vaalean)sininen -linjaan. Trikoo sinänsä materiaalina on mukava, joten kauniita yksivärisiä tai raidallisia vaatteita saisi olla enemmän. Värimaailma saisi olla laajempi kuin mitä nykyään kaupoissa on. Lisää unisex-värejä. Kaipaisin enemmän murrettuja sävyjä - oliivinvihreää sekä muita vihreän sävyjä, oranssia, terraa, ruskeaa (tällä hetkellä onneksi jo löytyykin kivasti), harmaata, beige/hiekka/khaki, luumua sekä tytöille että pojille.
Edellisissä viesteissä mainitut merkit täälläkin suosikkilistalla.
Kilpailua Reimalle! Helpotusta vaihtoehtojen löytämiseksi. Haalareita myös isompia kokoja - eli eskari-ikäisille myös. Haalarit kosteussuojattuja, kaikki saumat teipattuja, yksivärisiä...
Asusteita - yksinkertaisia malleja laajassa väriskaalassa, erilaisia hattuja niin kesään kuin talveenkin.
Falken sukkiksia muitakin kuin tummansinistä ja valkoista ;-).
Pojille kivoja trikoo-/velourhousuja resorilahkeilla koosta 92 cm eteenpäin. Kun farkut tai puuvilla housut ovat aika epäkäytännölliset pienellä lapsella hoidossa (ikää nyt 1v2kk) mutta isokokoinen poika ei mahdu enään " babypuolen" vaatteisiin =(
Tämä ei varsinaisesti kuulu tähän mutta Naturinon kenkiähän saa tilattua ulkoimailta jossa ovat yleensä hieman edullisempia kuin suomessa. www.mytoys.de ja www.ajabajakids.com
Kunnon talvikenkiä, saappaita ja juhlakenkiä kaipaisin. Vaatepuolelta esim. Lenne, Benetton, Esprit... Ei mitään retrojuttuja! Reiman vaatteita ei myöskään meille tule, koska laatu on nykyään niin surkeaa. Lennen ja Jonathanin haalarit ja asusteet ovat meidän mieleen. Sitten myös vaatetta isommille, eli ainakin 140 cm asti.
Mutta suurin kaipaukseni olisi koot. Eli yli 122 senttisillekin. Onhan noita nettikauppoja tosiaan kuin sieniä sateella, mutta lähes kaikki keskittyy vain pikkulapsiin =(
Esim Tickettiä olisi kiva saada isoillekin suomalaisesta nettikaupasta, fashionkidsin koot loppui lyhyeen.
KENKIÄ kaipaisin itsekin. Ja nimenomaan laadukkaita kenkiä. Olen itse esim kavatin nettikaupasta uskaltanut tilata, kun siellä on senttikootkin merkattuna ja jonkun ehdottomana tulostettava mitta vähentäisi varmasti palautuksia. Kun asuu muualla kuin pääkaupunkiseudulla niin lasten kenkävalikoima on surkea =(
Merkeistä Esprit olisi esim kiva, jos sitä saisi isoillekin lapsille.
Hattuja, rukkasia, pipoja. Kenkiä myös kaipaisin kun täällä Jyväskylässä on tosi huonot kenkävalikoimat. Kavatilta olen tilannut paljonkin, kun koon perässä on aina sisäpohjan pituus ja aina ovat koot osuneet oikeaan :)
Myös Lenneä ostaisin mielelläni ja noita monien mainitsemia ulkomaisia merkkejä, joita kaupoista saa vain pääkaupunkiseudulta.
En ole varma mitä luokittelet trikoohirvityksiksi, mutta minä kaipiaisin enemmän hyvälaatuista trikoota lapislle, joka olisi hyvän näköinenkin. Esim. tytölle Ellellä on ihanaa ja hyvänlaatuista trikoovaatetta, joka kestää kulahtamatta eikä ole yöpaidan näköistä.
Esprit, Exit yms ei kiinnosta, niitä myydään joka kaupassa ja kaikilla samat paidat päällä. Noita Timerlandia ja muita " parempia" merkkejä saa niitäkin aika hyvin sieltä missä asumme, joten ehkä ostamme mielummin niin, että sovitetaan, kun se mahdollisuus on.
Minä toivoisin suomalaiseen nettikauppaan myös jotain sellaista merkkiä, mitä ei muuten myydä, ja joka olisi arkisen hintaista. Esim. Saksasta on tullut tilattua CFL ja muutamaa muuta huokismerkkiä, jotka ovat kivaa vaihtelua ja yllättäneet positiivisesti laadullaan.
Oletko tilannut kenkiä tai muuta tuolta mytoys.de:stä? hittolainen kun ei kieli eikä pää taivu saksan kielelle niin tuntuupa tilaaminen hankalalle:/
siihen asti pääsin että sain tuotteita lisättyä sinne ostoskoriin mutta siihen se jämähtikin *grrr miksei voi olla englantia*!
Eli neuvoisko joku tietäväinen miten tuolta kyseisestä puljusta saa tilattua mitään? ja paljonko on toimituskulut tänne kotimaahan?
Kiitti!!
Muistelen että postikulut ovat kiinteät (16,-) riippumatta siitä mitä tai paljonko tilaa. Kun olet laittanut tuotteet ostoskoriin ja siirtynyt kassalle niin sen jälkeen pitää joko rekisteröityä tai syöttää tiedot (jos on jo rekisteröitynyt aikaisemmin). Ja sitten pitäisi päästä eteenpäin.
Hvyin on tilaukset sujuneet vaikka en osaa saksaa =)
http://www.skuffsandskruffs.co.uk/
Hyvät valikoimat sekä pojille & tytöille, nopeat toimitukset ja ystävällinen palvelu. Täältä olen useamman kerran tilannut pojille vaatetta. Löytyy myös isompia kokoja ja kivat merkit myynnissä & myös kenkiä. Ainoastaan puuttuu sadeasut ja haalarit :)