Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saan kuussa 550 euroa käteen. Helvetillinen rahapula jatkuvasti.

Vierailija
01.08.2012 |

Miehen palkkapussilla elellään ja opiskeluja hoidan tässä sivussa. Täysipäiväisenä opiskelijana saan minimituet. :( Siis vähemmän kuin työtön saa vaikka en ole toimeton. Jossain mättää tässä yhteiskunnassa?

Töihin haen heti kun äitiysloma päättyy, mutta siihen on vielä aikaa. Helvetin masentavaa laskea pennejä joka päivä...

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan vertaat työttömiin. Saan tasan 15 euroa enemmän, olen työtön ja peruspäivärahalla. Kaltaisiani on paljon, jotka eivät halua kahlita elämäänsä Kelasta tai sen byrokraateista riippuvaisiksi, vaan aito tavoite on työllistyä ja korjata elämäntilanne. Ikävä kyllä mehukkaimmat lehtiotsikot syntyy totta kai niistä, jotka kehtaavat vaatia itselleen tusinaa eri tukea. Useiden tukien päällekkäistä niputtamista samoille henkilöille pitäisikin mielestäni leikata kovalla kädellä. Tätä olen mieltä, vaikka työtön olen itsekin.

Vierailija
42/45 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei siitä ole pitkä aika noin rontti 12 v kun tuo 550, eli 3300 markkaa oli jumalattoman kova nettoliksa.

Joskus 90- luvulla tuo oli matala palkka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin saan minäkin eikä voi kiukutella kun on tiukilla. Ei ole elättäjää. Tuolla summalla pärjää jos maksaa asumisen ja pakolliset laskut ja lopuilla, jos jää, ostaa ruokaa. Toistaiseksi on jäänyt noin 100€/ kk ruokaan. Että potuttaa sun kaltaiset turhasta itkijät. Rahaa on elämiseen joka päivä mutta kun on totutettu ittensä leveään elämiseen.

Vierailija
44/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 euroa tilillä rahaa ja sillä pitäisi vielä viikko pärjätä.

Vierailija
45/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluaikana harva on rahakas! Mee töihin, herranen aika, vai onko sulla joku syy olla menemättä?

Ja vielä kahden ihmisen taloudessa elät....

Jeesus taas mitä cermaperceininää. Muutaman vuoden kitkutus minimibudjetilla tekee ihmeitä taloudenhallintakyvyille.

Eli oopas nyt vaan hiljaa, Suomessa saat ilmaisen koulutuksen ja sulle jopa vielä maksetaan siitä!!

Nim. Been there done that

Aloitin opiskelun vuonna 2006, joten mitäpä luulet, oliko nämä mahdolliset säästöt jo huvenneet? :) Lisäisin vielä, että opiskelun ohessa tehdystä työstä on vaikea säästää, koska vuodessa saa tienata noin 10 000 euroa. Se kuulostaa ehkä paljolta, mutta per kuukausi se on melko vähän ja uppoaa normaaleihin menoihin helposti.

Ja voit pohtia ihan itseksesi, miksi en mene töihin äitiyslomalla... :D

ap

Puhut täyttä paskaa. Ainakin minä tienasin viimeisimmän tutkinnon suorittamisen aikana 70 000 €/vuosi.