Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saan kuussa 550 euroa käteen. Helvetillinen rahapula jatkuvasti.

Vierailija
01.08.2012 |

Miehen palkkapussilla elellään ja opiskeluja hoidan tässä sivussa. Täysipäiväisenä opiskelijana saan minimituet. :( Siis vähemmän kuin työtön saa vaikka en ole toimeton. Jossain mättää tässä yhteiskunnassa?

Töihin haen heti kun äitiysloma päättyy, mutta siihen on vielä aikaa. Helvetin masentavaa laskea pennejä joka päivä...

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tänä päivänä.

En voisi olla noin pihin miehen kanssa, olen tottunut siihen, että kun ollaan perhe, niin tulot ja menot ovat kaikki aivan yhteisiä.

Mutta eteenpäin vaan, yritä vaikka saada jotain nautintoa siitä ajatuksesta, että vaikka nyt joudut pennosia laskemaan, niin muutaman vuoden päästä kaikki voi olla ihan toisin.

Itsellä kokemusta köyhyydestä, ja siitä, miten ihanaa on, kun on taas palkka, olkoonkin vaatimaton.

Vierailija
22/45 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole edes miestä palkkapusseineen. Mielelläni olisin sen opiskelupaikan ja opintotuen ottanut, vaan en saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaa, että on myös työttömiä, jotka saavat 0 euroa kuukaudessa rahaa. Jostain tosin luin, että tähän tulisi muutos vuodenvaihteessa ja myös täysin tulottomat alkaisivat luultavasti saamaan korvauksia. Minusta ainakin 550€ on todella hyvä raha.

Siis vähemmän kuin työtön saa vaikka en ole toimeton. Jossain mättää tässä yhteiskunnassa?

Töihin haen heti kun äitiysloma päättyy, mutta siihen on vielä aikaa. Helvetin masentavaa laskea pennejä joka päivä...

Mutta minä maksan siitä puolet vuokrasta ja puhelinlaskuni. Käteen jää 0 euroa. Mieheltä saan sitten 100-200 euroa silloin tällöin. En tiedä, olenko vain tottunut törsäämään, mutta köyhältähän tämä elämä nyt tuntuu.

ap

se ettei ap ja miehensä ole ilmeisesti pystyneet sopimaan yhteistalouden rahankäytöstä.

Vierailija
24/45 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana harva on rahakas! Mee töihin, herranen aika, vai onko sulla joku syy olla menemättä?

Ja vielä kahden ihmisen taloudessa elät....

Jeesus taas mitä cermaperceininää. Muutaman vuoden kitkutus minimibudjetilla tekee ihmeitä taloudenhallintakyvyille.

Eli oopas nyt vaan hiljaa, Suomessa saat ilmaisen koulutuksen ja sulle jopa vielä maksetaan siitä!!

Nim. Been there done that

Aloitin opiskelun vuonna 2006, joten mitäpä luulet, oliko nämä mahdolliset säästöt jo huvenneet? :) Lisäisin vielä, että opiskelun ohessa tehdystä työstä on vaikea säästää, koska vuodessa saa tienata noin 10 000 euroa. Se kuulostaa ehkä paljolta, mutta per kuukausi se on melko vähän ja uppoaa normaaleihin menoihin helposti.

Ja voit pohtia ihan itseksesi, miksi en mene töihin äitiyslomalla... :D

ap

Vierailija
25/45 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana harva on rahakas! Mee töihin, herranen aika, vai onko sulla joku syy olla menemättä?

Jeesus taas mitä cermaperceininää. Muutaman vuoden kitkutus minimibudjetilla tekee ihmeitä taloudenhallintakyvyille.

Eli oopas nyt vaan hiljaa, Suomessa saat ilmaisen koulutuksen ja sulle jopa vielä maksetaan siitä!!

Aloitin opiskelun vuonna 2006, joten mitäpä luulet, oliko nämä mahdolliset säästöt jo huvenneet? :) Lisäisin vielä, että opiskelun ohessa tehdystä työstä on vaikea säästää, koska vuodessa saa tienata noin 10 000 euroa. Se kuulostaa ehkä paljolta, mutta per kuukausi se on melko vähän ja uppoaa normaaleihin menoihin helposti.

ap

Kovin moni ei tosiaan mene äippälomalla töihin...Gsus mitä idiootteja täälläkin taas..

Vierailija
26/45 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lasket vain sitä että millä tavalla saat eniten ilmaista rahaa?

ap

Vierailija
27/45 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet aikaisemmin tienannut. Jos olet ollut työssä, päivärahasi on hyvä, jos et niin sitten se on minimi tai jotain muuta. Mutta tuokin on tiedossa etukäteen joten miksi ruveta väsäämään lasta, jos tiedossa on etukäteen että ahdistuu tilanteen tuottamasta rahan vähyydestä?

Kauhean kauan olet kyllä opiskellut ja ok, jos olet tehnyt lapsia siinä, niin sittenhän rahan vähyys ja ankea tilanne on ihan omaa syytä. Koska vaihtoehtona olisi ollut opiskella valmiiksi tutkinto ja hankkia hyvä työpaikka ja tehdä lapsia vasta sen jälkeen jolloin saisi hyvää äitiyspäivärahaa eikä tarvitsisi ruikuttaa vauvapalstalla.

Vierailija
28/45 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sä olet äitiyslomalla hoitamassa sun ja sun miehen yhteistä lasta, niin totta helvetissä sen sun miehen pitää maksaa suurempi osuus vuokrasta yms kuluista. Sähän et voi mennä töihin tienaamaan omaa rahaa sen lapsen takia, ja sun miehes kuuluu siinä tapauksessa maksaa enemmän teidän kuluista. Miten te naiset suostutte tollasiin järjestelyihin???

Vierailija
29/45 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kovin moni ei tosiaan mene äippälomalla töihin...Gsus mitä idiootteja täälläkin taas..

Sunnuntaisin on oikein kannattavaa mennä töihin, koska silloin KELA ei edes vähennä mitään äitiysrahasta.

Itse tein sunnuntaisin töitä alkaen siitä kun lapsi oli kolmen viikon ikäinen, koska tulot tippuivat tuntuvasti.

Niin, ja mies on työtön, saa kuukaudessa 580e käteen.

Hän maksaa nettilaskun, ja laittaa taloustilille rahaa, ja maksaa puhelinlaskunsa.

Minä kun käyn taas töissä maksan vuokran ja loput.

Mun tililtä menee myös jos tarvitaan vaatteita, huonekaluja, verhoja jne...

Viimeiset 3v olen toiminut elättäjänä kun mies opiskelee.

Ja töistäkin nettoan vain n. 1500e, koska teen 75%, ksoka haluan olla edes vähän enemmän kotona lapsen kanssa joka nyt täytti vuoden...

Että kyllä ap:nb kannattaisi a) jutella miehen kanssa että nyt ei homma toimi tai b) lopettaa valittaminen.

Vierailija
30/45 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sä olet äitiyslomalla hoitamassa sun ja sun miehen yhteistä lasta, niin totta helvetissä sen sun miehen pitää maksaa suurempi osuus vuokrasta yms kuluista. Sähän et voi mennä töihin tienaamaan omaa rahaa sen lapsen takia, ja sun miehes kuuluu siinä tapauksessa maksaa enemmän teidän kuluista. Miten te naiset suostutte tollasiin järjestelyihin???

vaan ongelma ovat perheen sisäiset järjestelyt.

Vierailija
31/45 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on asia, joka pitää varmasti tehdä. Lapset ovat lahja, niitä ei kaikki saa vaikka kello kaulassa tilaisivat ja toiset taas saavat niitä silloin, kun ei ole taloudellisesti paras tilanne. Niin se vain menee.

Alallani tuo 6 vuoden opiskelu on melko tavallista. Jos jotain häiritsee se, että uudelleenkouluttauduin, niin ei voi mitään, kroppa ei kestänyt vanhaa alaa, joten oli pakko vaihtaa.

Pieni Kela News Flash: opiskelija saa minimitukea vaikka olisi pressan virasta juuri vapautunut!

Niih, ja mun alalla on hyvin vaikea mennä esittämään, että tulisin teille töihin, mutta teen vain sunnuntaipäiviä. :D Siis alani työt rajoittuvat usein ns. virka-aikaan.

ap

Vierailija
32/45 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi 550 e kuussa kyllä kuullostaa ruhtinaalliselta. Itse saan 800 ja siitä yksin makselen kaiken eli asumisen, sähköt, vedet, netin, puhelimen, luurin osa-aikamaksun, lääkkeet, vakuutukset ja bussirahaa. Niin juu, tars syödä kans mut se on tullu hyvin selväksi että halpa ruoka lihottaa.

Vierailija
33/45 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muistaa, että on myös työttömiä, jotka saavat 0 euroa kuukaudessa rahaa. Jostain tosin luin, että tähän tulisi muutos vuodenvaihteessa ja myös täysin tulottomat alkaisivat luultavasti saamaan korvauksia. Minusta ainakin 550€ on todella hyvä raha.

Siis vähemmän kuin työtön saa vaikka en ole toimeton. Jossain mättää tässä yhteiskunnassa?

Mutta minä maksan siitä puolet vuokrasta ja puhelinlaskuni. Käteen jää 0 euroa. Mieheltä saan sitten 100-200 euroa silloin tällöin. En tiedä, olenko vain tottunut törsäämään, mutta köyhältähän tämä elämä nyt tuntuu.

ap

Miksi maksat puolet vuokrasta? Kyse on teidän perheen sisäisestä asiasta. Se maksaa, jolla on enemmän rahaa. Lapsi on kuitenkin yhteinen ja hoidat yhteistä lasta.

Vierailija
34/45 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksat noilla tuloilla ja vielä olet  äitiyslomalla puolet kaikesta niin silloin miehesi on taloudellinen hyväksikäyttäjä. Miksi olet tuollaisen valinnut?Tai tuollaiseen suostunut? Normaali oloissa 50-50 on reilua, muttei äitiysloman aikaan.

Vierailija
35/45 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on sanonut ettei kulujen tarvitse mennä tasan vaan vuokran voi jakaa tulojen mukaan. Hän tienaa enemmän joten maksaa vuokrasta enemmän. Minulla pienillä tuloilla sitten pienempi osuus. Minusta se on reilua!

Vierailija
36/45 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tilanne on vaikea yksiselitteisesti siksi, että mies harjoittaa taloudellista väkivaltaa häntä kohtaan.

Vierailija
37/45 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan noin 600 euroa kk mutta arvatkaa mitä olen tehnyt. Aloin kalastamaan jo vuosia sitten ja myymään kalaa. Minulla on vene ja perämoottori siihen jonka ostin säästöillä. Kalastan ahventa ja sitä tulee. Olen tienannut 200-400 euroa viikossa kalastamalla. Myyn ahven filettä 20 euroa kilo kun kaupassa maksaa 36 euroa vähintään. Minulla on jo vaki asiakkaita joten saan kaiken myydyksi helposti. Aikaa vievää hommaa se on ihan 8 tunnin päivän joutuu tekee mutta olen työtön ja minulla on aikaa kyllä. Kuluja ei ole kuin veneen bensat noin 20 euroa viikko. Venepaikka maksaa 235 euroa mutta sen tienaan takas kauden aikana.

Vierailija
38/45 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siirryin (valitettavasti) opiskelijasta työttömäksi, ja olo ruhtinaallinen! Kummallista tosiaan, että opiskelijana on huomattavasti taloudellisesti rankempaa kuin työttömänä. Nyt minulla olisi varaa syödä jopa opiskelijalounasta!

Vierailija
39/45 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan et joudu maskamaan lukukausimaksuja, kuten muualla maailmassa toimitaan. Yleensä ihmiset opiskelevat ensin, etsivät työn ja sitten on lasten aika. Yhteiskuntaa on aika turha syyttää, jos ei pelaa korttejaan oikein.

Vierailija
40/45 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minä elän 12 v lapsen kanssa 780 eurolla joka kuukausi. Eli käyttöön jää alle 400 e per henkilö. Siitä pois bussiliput puhelin vakuutukset netti vaatemenot jne...