Minkälainen olet kokoomuksen kannattaja?
Katsotaan pitääkö stereotypiat paikkansa!
Ikä
koulutus
ammatti
perhemuoto
srk
auto
harrastukset
Ja lopuksi
MIKSI olet kokoomuksen kannattaja?
Kommentit (17)
25
peruskoulu
huoltoteknikko
avoliitto, kaksi lasta
luterilainen
fiat
kitara + laulu + lenkkeily
Kokoomus tukee omia näkemyksiäni!
34
FM
koordinaattori kv-yrityksessä
naimisissa, kaksi lasta
ev.lut.
kaksi autoa, ns. perhefarmari ja "kauppakassi"
lukeminen, liikunta
Kokoomus vastaa puolueista parhaiten arvomaailmaani.
Ikä 33
koulutus FM
ammatti puheterapeutti
perhemuoto avioliitossa, 2 lasta
srk ev lut
auto Passat farkku
harrastukset urheilu, taide
Mikään puolue ei ole täydellinen, mutta Kokoomus on vakuuttanut parhaiten. Työntekoon ja yrittämiseen kannustaminen on tärkeimpiä tekijöitä.
Ikä 28
koulutus AMK (siis opiskelen tällä hetkellä)
ammatti Ravitsemustyöntekijä
perhemuoto aviossa, 2 lasta
srk ev. lut.
auto volvo
harrastukset lukeminen, penkkiurheilu
Ja lopuksi
MIKSI olet kokoomuksen kannattaja? Aina osunut nappiin ehdokasvalinta, aikaisemmin en tietoisesti katsonut puoluetta vaan henkilöä. Nytkin ehdokkaani on Kokoomuslainen.
26
yliopisto (opinnot vielä kesken)
opiskelija/osa-aikainen hallinon työntekijä
avomies
en kuulu seurakuntaan
audi
liikunta, politiikka, kirjallisuus, pelit ja elokuvat
SIKSI: kokoomus on arvojensa ja politiikkansa puolesta mulle se paras vaihtoehto Suomen puoluekentältä. Eli kannatan siis tasavertaisia mahdollisuuksia, yksilönvapautta, sivistystä, vastuullista markkinataloutta (ei keinottelua) , Euroopan Unionia, Suomen Natojäsenyyttä sekä ydinvoimaa.
Voisin äänestää yhtä lailla keskustaa tai vihreitä. Vasuritkaan ei ole pahempi vaihtoehto välttämättä. Kunkin kertainen ehdokasvalikoima ratkaisee, mikä on vähiten paha vaihtoehto.
Ikä 30
Koulutus Filosofian Yo, AMK
Ammatti toimihenkilö/insinööri (jääköön varsinainen ammatti paljastamatta)
Perhemuoto naimisissa ja kaksi lasta
Srk väestörekisteri
Auto Volvo, miksei myös Audi tai BMW seuraavaksi, eikä Skodassakaan vikaa ole, samoilla varusteilla saman hintainen.
Harrastukset tavanomaisia ja liikunnallisia, luontoläheisiä. Kävely, opiskelu, elokuvat, uinti, kuntosali jumpat.
30
Psykologi
avioliitossa, yksi lapsi
srk
Volvo
liikunta
Puolue vastaa parhaiten arvomaailmaa. Terve markkinatalous, jota tukitoimet eivät vääristä. Ohjaa työnteolla rikastumiseen ja kannustaa yrittämiseen.
ikä 31
koulutus tradenomi
ammatti kuljetusalalla
perhemuoto avioliitto
srk väestörek.
auto opel
harrastukset liikunta, lukeminen
Verotusta tulee mielestäni alentaa, ja yritteliäisyyttä tukea. En ole samaa mieltä kaikista heidän teeseistään (esim. isänmaa ja uskonto ovat minulle aika yhdentekeviä...) mutta tällä hetkellä sopii kuitenkin arvoilleni parhaiten.
Ikä 31
koulutus lukio ja kauppakorkea
ammatti sihteeri/asiakasneuvoja
perhemuoto avoliitossa (+ 2 miehen lasta joka toinen vkonloppu)
srk ev.lut
auto Audi
harrastukset koira
Ja lopuksi
MIKSI olet kokoomuksen kannattaja? Kannatan tuloeroja, rikkaille enemmän rahaa. Köyhien oma syy olla varattomia!
31v
Ylioppilas
Opiskelija (hoitoala)/maatalon emäntä
Aviomies ja kolme lasta
Ev.lut.
Kaksi
Käsityöt ja partio
Kannatan aina henkilöä, mutta yleensä se oikea on löytynyt kokoomuksen listoilta.
Katsotaan pitääkö stereotypiat paikkansa!
Ikä: 35
koulutus: yliopistotutkinto. Kanna
ammatti: keskijohtoa
perhemuoto: naimisissa, 1 lapsi
srk: en kuulu
auto: ei ole
harrastukset: virkkaus, lukeminen, liikunta ja teatteriJa lopuksi
No en mä kovin fanaattinen kannattaja ole, mutta mä uskon siihen, että pitää itse ottaa vastuu omasta elämästään ja perheestään. Mä yleensä äänestän joko kokoomusta tai vihreitä. Joskus RKP:tä, tosin en ole suomenruotsalainen.
Ikä 24
koulutus yo
ammatti tekn. yo
perhemuoto sinkku
srk -
auto ford fiesta
harrastukset autourheilu, pelastuskoiratoiminta
Ikä
koulutus: KTM
ammatti: markkinointitehtävissä
perhemuoto: avioliitto, kaksi lasta, joita minä hoidan kotona
srk: emme enää kuulu kirkkoon
auto: kaksi vanhahkoa autoa, niiden arvo
harrastukset: eipä tässä pahemmin millekään harrastuksille liikene aikaa. Ehkä ruuanlaitto ja musiikin kuuntelu, jos ne harrastuksiksi lasketaan...
Ja lopuksi
Olen kokoomuksen kannattaja, koska uskon että yrittäjähenkisyys (ei siis tarkoittaen vain oman yrityksen perustamista vaan sellaista suhtautumista mihin hyvänsä työhön että sitä tekee niin täysillä kuin tekisi jos se olisi oma yritys) on se tapa jolla hyvinvointia rakennetaan koko kansalle. Jos kaikki heittäytyvät vain passiivisiksi "miksi mä raataisin kun joku muu aina tienaa enemmän" -tyypeiksi niin kohta ei ole mitään mitä antaa kellekään, ei ahkerille eikä laiskoille.
että miehen auto noin 8000e, mun noin 4000e.
En taida antaa kovin organisoitunutta kuvaa Kokoomuksen äänestäjistä, mutta puolustuksekseni on sanottava että laitan parhaillaan ruokaa lapsille ja muutenkin juoksen eestaas samalla kun kirjoitan.
35
valtiotieteiden tohtori
lehtori
eronnut, 3 lasta
ev.lut.
ei autoa
Elixian ryhmäliikunta + juokseminen
En ole mikään fanaattinen kannattaja, mutta huomaan usein olevani samaa mieltä asioista kokoomuslaisten kanssa. Olen äänestänyt aina kokooomuslaista lukuunottamatta muutamia pressanvaaleja.
ikä - 26 vuotta
koulutus - FM
ammatti - opiskelija
perhemuoto - avioliitossa, ei lapsia
srk - siviilirekisteri
auto - 1 kpl, farmari
harrastukset - lukeminen ja "häröily", nettisurffailu, matkustelu
MIKSI olet kokoomuksen kannattaja? - Kunnioitan suomalaista työtä ja ahkeruutta ja yritteliäisyyttä, siksi haluan kannattaa puoluetta, joka kannustaa siihen. Joskus olen myös äänestänyt Keskustaa, jos sieltä on löytynyt itselle parempi ehdokas (= nuori koulutettu nainen, jolla samansuuntaisia ajatuksia kuin itsellä).