16minuutin ponnistusvaihe? Onko hyvä?
Kommentit (18)
En tuntenut supistuksia kun oli niin hyvin puudutettu, ponnista siinä sitten kun ei tuntunut milloin olisi pitänyt. Lopulta sain vauvan kuitenkin ulos kun kätilö vähän saksi paikkoja.
Kaikista surkein tähän mennessä täällä...
Itse ponnistin esikoista 15min ja kätilö sanoi että on voimakkaat ponnistukset ja että hyvin ponnistat ja oikein. Vauva olisi tullut vähemmässäkin ajassa jos olisin tiennyt ettei ole niin kamalaa kuin kerrottiin. Olin varautunut tunnin ponnisteluun.
Toisella kerralla tiesin että onnistuu nopeasti ja keskitin kaikki voimat ja ensimmäiseen ponnistukseen ja ei sitten tarvinut toista kertaa ponnistaa.=)
Vierailija:
Itse ponnistin esikoista 15min ja kätilö sanoi että on voimakkaat ponnistukset ja että hyvin ponnistat ja oikein. Vauva olisi tullut vähemmässäkin ajassa jos olisin tiennyt ettei ole niin kamalaa kuin kerrottiin. Olin varautunut tunnin ponnisteluun.
Toisella kerralla tiesin että onnistuu nopeasti ja keskitin kaikki voimat ja ensimmäiseen ponnistukseen ja ei sitten tarvinut toista kertaa ponnistaa.=)
Siis ihanko totta ponnistaessasi sulla oli mielessä " toiset on sanoneet että tää kestää kauan, joten ponnistankin kauan" .
Ja äo oli..?
Voin kertoa sulle tosi järkyn jutun: tiesitkö että useimmat (eivät toki kaikki) ponnistavat esikoistaan kauemmin kuin lapsia siitä etiäpäin. Katsos esikoinen on jo raivannut paikat.
Vierailija:
En minä tätä vakavissaan mietikkään, ihan vaan mielenkiinnosta kyselen että miten muilla kun en tiedä että mikä siinä sitten oli niin " hienoa" .Ok, mulla on helvetin löysä pimppa!? Happy? :D
Kätilön mielestä olit varmaan avuttoman oloinen ja arveli että kaipaat kannustusta. Oikeassa oli!
Mulla on ponnistusajat olleet minuutista 5 minuuttiin ja ne olleet kaikki ihan hyviä:)
En voi tietää oliko tuo hyvin vai huonosti koska ei ole mitään mihin verrata. Ihmettelin vaan miksi kätilö niin kovin sitä kehui! Tuli osastollekkin erikseen seuraavina päivinä juttelemaan ja aina sanoi että se oli mahtava suoritus? Lienee liittyy siihen että minun tapauksessa odotettiin että olisi vaikea synnytys ylipainoni vuoksi.
Ja tiedoksi, alapää ei ole löysä! Päinvastoin. =)
osastolle juttelmaan, jos ehtii ja on ensisynnyttäjä.
Olet kyllä ihanan idiootti ap.
Nauti lapsesta äläkä mieti kaikkea epäoleellista.
En minä tätä vakavissaan mietikkään, ihan vaan mielenkiinnosta kyselen että miten muilla kun en tiedä että mikä siinä sitten oli niin " hienoa" .
Ok, mulla on helvetin löysä pimppa!? Happy? :D
Ekasta ponnistin 13 min ja tokasta 2 min.
Yli vartti on jo aika pitkä aika, olet huono ponnistamaan :(
Itse ponnistin esikoista 7min ja kuopusta 10min kiitos flunssan=oli vaikea hengittää ja röörit tukossa.
Minun supistukset tuli lopussakin 5min välein joten siihenkin kului aikaa. Yhden supistuksen aikaan ponnistin 2-3kertaa. ap
10 min ja 5 min. Eli olit minua " huonompi" !