Minkälaisia vaatteita vauvalle tulisi hankkia ennen syntymää?
Minkälaisia, minkäverran ja minkäkokoisia vaatteita vauvalle olisi hyvä hankkia ennen syntymää? Kuinka paljon esim. kokoa 56 ja kannattaako hankkia sitä pienempiä vatteita? Koska keskimäärin vauva alkaa tarvita puolestaan tuota kokoa 56 isompia vaatteita? Kasvuhan on tietysti yksilöllistä, mutta jotain viitteitä olisi kiva saada.
Nyt kaipaisin siis ihan kunnon listaa hankittavista vaatteista. Tyyliin 3 kpl pitkähihaisia bodyja kokoa se ja se. Itse en saa äitiysavustuspakkausta, joten hankintalistalla on kaikki haalarista lähtien. LA on tammikuussa.
Heff@lump 15+5
Kommentit (23)
Pieniä vauvanvaatteita kannatti lainata, jos mahdollista. Aika nopeasti huomasi mitä tuli käytettyä mitä ei ja sitten voi ostaa sitä mitä oikeasti tulee käyttäneeksi. Itse emme käyttäneet moneen viikkoon lainkaan pään yli vedettäviä bodeja, onneksi en siis ollut sellaisia hamstrannut. Myös yöpuvut jäivät tosi pitkäksi aikaa laatikkoon; vauva nukahti yöunille melko ennalta-arvaamatta, eli päivävaatteet saivat käydä myös yövaatteista :)
Ilmeisesti nämä ei oo hyvät, kun ei oo pitkävartiset (?):
http://www.peppilotta.fi/products.php?g1=a17e69#siirto
Vinkkisi tumpuista oli kyllä tarpeellinen! Meillä on yhdet pienenpienet sukat pakattuina sairaalakassiin vauvan kotiutumisvaatteisiin sitä varten, että voidaan laittaa ne vauvan käsiin estämään raapimasta itseään. Mutta enpä tullut ajatelleeksi, että niitä (tai mieluiten niitä suosittelemiasi pitkävartisia tumppuja) tarvitaan enemmänkin... :o Yritän etsiä niitä jostain nettikaupasta, koska en enää jaksa lähteä kauppoihin. Laskettu aika kun on vajaan viikon päästä!
Meripihka78 rv39+1
Italiassa asutaan mekin, LA on vasta Maaliskuussa. Sen kelan äitiyspakkauksen saa kanssa ihan ostaa jos haluaa, mutta se on aika tyyris. Serkku oli ainakin ruotsiin sen ostanut aikanaan. Osto-myyntipalstoilta löytyy kanssa monesti ihmisiä jotka myy vanhoja ja joskus ihan uusiakin äitiyspakkauksia. Mua ei ainakaan hirveesti täkäläiset vauvanvaatteet vakuuta, näyttää olevan enemmän kauniita kuin käytännöllisiä, joten meille kyllä vaatteet ja toppapuvut tulee suomesta maksoi mitä maksoi. Ja se kelan makuupussi on kyllä aivan ehdoton!