Voisitko jättää 1v2kk ikäisen ja juuri 4v täyttäneen 2-3 yöksi mummolaan hoitoon?
Vanhempi lapsi ollut usein mummolassa yökylässä. Nuoremmalle se olisi ensimmäinen kerta.
Äiti ja isä lähtisivät viikonloppulomalle.
Kommentit (20)
Kun kummatkin lapset ovat siellä, siitä on hyötyä pienemmälle.
Oma reilu 1v oli 2vrk hoidossa mummilla viikonloppuna, hyvin meni.
en tosin kuulu niihin hysteerikkoihin jotka panikoivat jokaisesta asiasta mistä vaan voi ylipäätään panikoida eli KAIKESTA
yrittäisin kyllä keksiä muita tapoja ladata akkuja, niin että lapsen hoitoaika ei olisi kovin pitkä ja ilman yökyläilyä.
Jos jättäisin kahdeksi yöksi, niin yrittäisin järjestää niin, että mummo tulee meille kotiin hoitamaan.
Ja tämä käy minulle ainoastaan siksi, että mummo on lapsille erittäin läheinen (näkee lapsia n joka toinen päivä) ja lapsille on luonnollista hakea turvaa ja läheisyyttä mummolta. Toiselle, etäisemmälle vaikkakin erittäin mukavalle ja vastuulliselle mummolle en jättäisi yöhoitoon.
Mutta heidän mielestään meidän reilu 4v. on vielä liian pieni yökyläilemään. Vuorohoitotarhassa on kyllä öitä joutunut viettämään työmme takia..
Et saa kuitenkaan asiallisia vastauksia. Lapsesi eivät varmasti ole sinusta niin riippuvaisia, etteivät hyvässä hoivassa pärjäisi paria päivää. Nauttikaa lomasta!
Omat vanhempani eivät ota, en ole edes ehdottanut. Miehen äiti on pyytänyt mutta en halua lapsia sinne viedä. Sisko on hoitanut omassa kodissaan lapsiani muutaman kerran, 8kk ikäinen oli esikoinen kun ekan kerran oli viikonlopun siellä hoidossa. Tosi hienosti meni.
haluaisin tietää, miksi et vie miehesi äidille? Onko tämä juuri sitä, kun minun vanhemmat osaa paremmin kuin sinun?
Olen kauhulla ajatellut tilannetta kolmen pojan äitinä. Jos miniäksi sattuu tuollainen pirttihirmu, enkä minä saa lastenlapsia koskaan luokseni.
Naiset voi muuten olla melkoisia piruja tällaisissa. Käyttävät valtaansa juuri tällaisiin asioihin vähät välittämättä lasten ja isovanhempien ilosta jne.
Nyt lapset 12, 9 ja 8 v, eikä vielä ole ilmennyt " hylkäämisestä" johtuvia traumoja.
hoitopaikka on turvallinen, hyvä ja lapsille tuttu. Jos lapsesi ovat lisäksi reippaita ja helposti eri tilanteisiin sopeutuvia, niin anna mennä vaan.
Täällä tuomitaan aina kaikki mahdollinen, joten luota mieluummin omaan vaistoosi ja jos puitteet on susta ok, niin hyvin voit jättää.
Miksei voisi? Onhan se onnistunut kasvattaan lapsestaankin aikuisen! Miksei lapsenlapsi pärjäisi samassa hoivassa?
Jos mummola haluaa ottaa yökylään niin mikä sen parempaa lapsellekaan?
Omalla kohdalla on että sekä äiti ja miehen äiti tykkää ottaa lapsia hoitoon, myös yöksi. Mummot ei oo vielä vanhoja joten lapsillekin jää hyviä muistoja yökylistä.
Ja 3-vuotiaan sekä 1v2kk. Tosin kyse on todella pitkälti siitä omasta jaksamisesta myös, diagnoosi löytyy (jos se teitä lohduttaa). Mummila on niin kaukana, ettei sinne yhdeksi yöksi noin vain lähdetä, ja mennään itse ensin sinne totuttelemaan. Isovanhemmat ovat kyllä tuttuja lapsille, käyvät meillä usein.
Ihan luottavaisin mielin olen jättämässä lapset hoitoon, heillä on toisensa myös muistuttamassa omasta perheestä.
Meillä oli tuossa iässä juuri alkamassa toinen eroahdistuskausi, joten ei olisi tullut mitään. Nyt kun on 2 v. voisin kuvitella pakkotilanteessa jo yön yli hoitoa niin että mummu tulisi kotiin hoitamaan.
Meidän 3,5-vuotias ja 1,5-vuotias tapaavat isovanhempiaan viikoittain, ja tarpeen vaatiessa jättäisin lapset heille yökyläänkin ilman huolen häivää.
Pienellä lapsella kun ei ole sitä aikakäsitystä. lapsi ei tiedä, onko äiti poissa päivän vai kolme päivää. Jos hoitajat ovat tuttuja, paikka on tuttu ja sisar mukana samassa paikassa, ei ole mitään syytä (paitsi äidin oma ikävä lapsia kohtaan) miksei voisi jättää.
ootte te kanssa....kyllä olis maailma pullollaan traumatisoituneita lapsia, jos kaikki yökylässä olleet alle 5-vuotiaat saisivat jonkinnäköistä henkistä traumaa hoitoon jättämisestä:)
Mitä järkeä sellaista lomaa on sitten järjestääkään, rahat menee hukkaan. 17.
Meillä poika ollut mummulassa yökylässä ihan parin kuukauden ikäisestä asti ja aina on mennyt hyvin.
Nykyään pikkumies on reilun vuoden ikäinen ja on ihanaa katsella kuinka pojan naama aina kirkastuu kun mummo astuu ovesta sisään:)
Poitsu on yötä mummolassa pari krt kuukaudessa.
Älä stressaa liikaa vaan anna itsellesi sitä omaa aikaa loman muodossa ja lapsillesi mahdollisuuksia luoda tärkeitä ihmissuhteita.
mä jätän just kohta oman 1,5v kolmeksi yöksi mummun kanssa. Enkä tunne pienintäkään syyllisyyttä asiasta.
Mulla on just saman ikäset lapset ja tulevat tänään kotiin ku ovat olleet mummolassa puoltoista vk (makasin ite sairaalassa). Hyvin oli kaikki sujunu vaikkei nuorimmainen ole kertaakaan ollu yökylässä siel.
ei tulisi pieneen mieleenikään.