Apua närästykseen?
Kertokaapa samaa kokeneet, mitä apukeinoja närästykseen? Itse olen tähän saakka käyttänyt Rennietä, mutta eilen kävin ostamassa Multivitan närästystabletteja. Yritän välttää mausteisia ruokia, paprikaa, kahvia jne...Siltikin närästää ja inhottavaa kun hapot nousee kurkkuun :-/
-Ultsi + Lahja 34+0-
Kommentit (10)
Rennie auttoi mulla. Lisäksi vähähiilihappoinen vichy ja pystyasento olivat pop! Muuten piti vaan kärsiä... Nukuin aika pystyasennossa loppuajan. Muistaakseni närästys helpottui ihan vimosina viikkoina.
Peipposka ja poju 1kk
Mulla kans on auttanu maidon juonti närästykseen. Ja sit tietysti määrättyjen asioiden välttely kuten kaali, paprika ja liiallien teen juonti. Kaks kuppia päivässä on ihan ok. Ja se et en juo enää illalla.
käytin sitä jo esikoista odottaessa ja nyt hain taas pullon apteekista. Sitä saa ottaa raskaudenkin aikana. 10-20 ml kerralla ja välittömästi kun olet niellyt tuon pienen määrän, närästys loppuu siihen paikkaan. Näin ainakin minulla. Se tekee geelimäisen kalvon mahalaukun pinnalle, jolloin happojen pääsy ruokatorveen estyy.
Kerttuli2 rv 18+1
Minulla auttoi hurjasti viime raskauden aikana PURKAN syönti...kokeile. Se ei tietenkään silloin tepsi kun pitäisi nukkua mutta hereillä olo aikana kylläkin.
Se tepsii kun renniet sun muut ei enää auta. Lusikallinen sitä suuhun ja vettä perään. Kyllä lähtee närästys. Mutta gaviskon (kirjotusasu ehkä virheellinen) auttaa myös jonku verran. Melkosen inhottavaa litkua vaan, mutta ei se ruokasoodakaan hyvää ole. Auttavaa kylläkin!
Vissy auttaa mulla närästykseen. Ensimmäisen lapsen raskausaikana ei mikään auttanut. Mutta kävin hakemassa apteekista Caviskon nimistä närästyslääkettä. Auttoi närästykseen, mutta lääkkeen koostumus on ällöttävä..
Ensimmäisessä raskaudessa mantelit tehosivat minulla närästykseen.
Mupsi
... piimä ekassa raskaudessa. Olen kotihoitanut närästystä myös tämän toisen raskauden aikana samalla " lääkkeellä" . Tosin tässä raskaudessa vaikuttaisi närästyskin olevan jo pahempaa laatua :)
TopiCat & Osmo-Orvokki
Olin Rennien suurkuluttaja ja puputin innokkaasti myös manteleita. Kumpikin auttoi jonkun verran, mutta närästys loppui kun aloin syödä päivittäin Gefilusta. Taisin myös syödä niitä jogurtteja.
Minulla auttaa ihan tavallinen maito närästykseen.
Öisin närästys on kaikkein kamalinta ja ennen nukkumaan menoa juon maitoa ja se on auttanut kaikkein parhaiten.
Tietysti jos ei voi juoda maitoa niin sitten en tiedä.
Ja kaikilla ei tietenkään välttämättä edes maito auta.
Tsirppana rv 30+5