Mikä hajuvesi sopii, kun on hajuherkkä ja tulee helposti päänsärkyä eri tuoksuista! Suositelkaa!!
Kommentit (19)
Mulle passaa Dolce&Gabbanan One. Oon tosi herkkä kaikille hajuille, varsinkin kaikille pesuaineille, ja tuo se on ainut hajuvesi minkä olen löytänyt ettei pää tule kipeäksi yms.. Tuoksuukin hyvältä.
Olisivatkohan Accorelle-hajuvedet sopivia? Mietoja ja haihtuvat nopeammin kuin ns normihajuvedet.
Mun yks ystävä on haju/tuoksuyliherkkä mut Elisabeth Ardenin (?) Vihreä tee-hajuvesi on sellainen mitä hän pystyy käyttämään.
Elisabeth Arden green tee sopii mulle. Toistaiseksi ei mikään muu ole sopinut.
miksi pitää käyttää tuoksua jos on yliherkkä?
Vartalotuoksuja alavartaloon suihkuttelen flunssakausina, kun nenu ei kestä muuta. Tiedä sitten oikeasta yliherkkuudestä?
No jos on kyse allergiasta, pitää selvittää mille aineelle on allerginen ja välttää sitä.
Mutta jos kyse on oikeasti hajusteyliherkkyydestä, niin silloinhan reagoi niihin hajusteisiin (kaikkiin), eli niitä olisi vältettävä.
Tosin hajusteyliherkkyys on usein eri tasoista ja esim. eri muodot, jossa hajusteet ovat voi vaikuttaa. Tietenkin jos lähdetään ensin hajusteiden määrästä niinvoisi kokeilla vähiten hajustetta sisältäviä tuotemuotoja kuten Eau de Cologne (se vanha 4711) tai perfume mist-tuotteita.
Suihkeet ovat muotona ärsyttävämpiä, koska siinä hajusteaineet leviävät ilmassa myös kenen muun tahansa hajuvedestä helposti nenään.Voisi siis kokeilla jos tuota Kölninvettä 4711 saa edelleen vetenä, jota sormenpällä tipotellaan iholle. Tai sitten voiteita. Joskus suihketta voi laittaa pumpuliin (peittäen hengitystiensä) ja varovasti tuputtaa iholle pumpulista.
Mutta yleensä noistakaan ei ole apua, koska ne hajumolekyylit leviävät nenään jossain vaiheessa ja voivat tietenkin aiheuttaa myös iho-oireita.
EU on tunnistanut 26 eniten ärsyttävää ja allergisoivaa hajusteainetta, mutta niiden välttämäinen ei hajuvesien suhteen riitä, koska hajuvesissä käytetään n. 5000 eri hajusteainetta. Lisäksi moni unohtaa faktan, että hajusteaineet ovat usein muullakin tavalla haitallisia, aiheuttavat syöpää, muita terveysongelmia ja vaikuttavat jopa sikiöön.
Fiksua olisikin luopua hajusteista kokonaan.
itse hieman herkkä hajusteille, mulla Laura Biagiottin Lauraa. Omasta mielestäni mieto, en käytä aina ja silloinkin kun käytän, käytän pienen määrän.
Minulle on aina sopinut YSL Paris, vaikka joistain tuoksuista tulee säkenöivä päänsärky ja kuvotus.
Luulen että kalliimat tuoksut, joissa on käytetty vähemmän ja laadukkaampia raaka-aineita, sopii paremmin kuin jotkut parin kympin edt:t.
kaikista muista tulee ahdistus.
nytkin nokka vuotaa, kun aamulla laitoin uutta hiuslakkaa :-(
ja tuulettaa koko kämppä. Lapsi ihmetteli tapahtunutta ja isi selitti, että " äitin haju käy henkeen" .
Kohta 2 vee selitti, että meillä on ovet auki sen takia kun " äiti savuaa" .
Kokeile bodymistejä itsellä myös hajuyliherkkyys mutta niitä pystyn käyttämään:)