Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä hajuvesi sopii, kun on hajuherkkä ja tulee helposti päänsärkyä eri tuoksuista! Suositelkaa!!

Vierailija
02.08.2007 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile bodymistejä itsellä myös hajuyliherkkyys mutta niitä pystyn käyttämään:)

Vierailija
2/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle passaa Dolce&Gabbanan One. Oon tosi herkkä kaikille hajuille, varsinkin kaikille pesuaineille, ja tuo se on ainut hajuvesi minkä olen löytänyt ettei pää tule kipeäksi yms.. Tuoksuukin hyvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei käy mikään.

Vierailija
4/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivatkohan Accorelle-hajuvedet sopivia? Mietoja ja haihtuvat nopeammin kuin ns normihajuvedet.

Vierailija
5/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boss Nuit.

Vierailija
6/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks ystävä on haju/tuoksuyliherkkä mut Elisabeth Ardenin (?) Vihreä tee-hajuvesi on sellainen mitä hän pystyy käyttämään.

Vierailija
7/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

R

Vierailija
8/19 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
9/19 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisabeth Arden green tee sopii mulle. Toistaiseksi ei mikään muu ole sopinut.

Vierailija
10/19 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää käyttää tuoksua jos on yliherkkä?

Vierailija
11/19 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartalotuoksuja alavartaloon suihkuttelen flunssakausina, kun nenu ei kestä muuta. Tiedä sitten oikeasta yliherkkuudestä?

Vierailija
12/19 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alyssa Ashley Vanilla edt.

Vierailija
13/19 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on kyse allergiasta, pitää selvittää mille aineelle on allerginen ja välttää sitä.

Mutta jos kyse on oikeasti hajusteyliherkkyydestä, niin silloinhan reagoi niihin hajusteisiin (kaikkiin), eli niitä olisi vältettävä.

Tosin hajusteyliherkkyys on usein eri tasoista ja esim. eri muodot, jossa hajusteet ovat voi vaikuttaa. Tietenkin jos lähdetään ensin hajusteiden määrästä niinvoisi kokeilla vähiten hajustetta sisältäviä tuotemuotoja kuten Eau de Cologne (se vanha 4711) tai perfume mist-tuotteita.

Suihkeet ovat muotona ärsyttävämpiä, koska siinä hajusteaineet leviävät ilmassa myös kenen muun tahansa hajuvedestä helposti nenään.Voisi siis kokeilla jos tuota Kölninvettä 4711 saa edelleen vetenä, jota sormenpällä tipotellaan iholle. Tai sitten voiteita. Joskus suihketta voi laittaa pumpuliin (peittäen hengitystiensä) ja varovasti tuputtaa iholle pumpulista.

Mutta yleensä noistakaan ei ole apua, koska ne hajumolekyylit leviävät nenään jossain vaiheessa ja voivat tietenkin aiheuttaa myös iho-oireita.

EU on tunnistanut 26 eniten ärsyttävää ja allergisoivaa hajusteainetta, mutta niiden välttämäinen ei hajuvesien suhteen riitä, koska hajuvesissä käytetään n. 5000 eri hajusteainetta. Lisäksi moni unohtaa faktan, että hajusteaineet ovat usein muullakin tavalla haitallisia, aiheuttavat syöpää, muita terveysongelmia ja vaikuttavat jopa sikiöön.

Fiksua olisikin luopua hajusteista kokonaan.

Vierailija
14/19 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse hieman herkkä hajusteille, mulla Laura Biagiottin Lauraa. Omasta mielestäni mieto, en käytä aina ja silloinkin kun käytän, käytän pienen määrän.

Vierailija
15/19 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aina sopinut YSL Paris, vaikka joistain tuoksuista tulee säkenöivä päänsärky ja kuvotus.

Vierailija
16/19 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että kalliimat tuoksut, joissa on käytetty vähemmän ja laadukkaampia raaka-aineita, sopii paremmin kuin jotkut parin kympin edt:t.

Vierailija
17/19 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miedompia.

Vierailija
18/19 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikista muista tulee ahdistus.

nytkin nokka vuotaa, kun aamulla laitoin uutta hiuslakkaa :-(

Vierailija
19/19 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuulettaa koko kämppä. Lapsi ihmetteli tapahtunutta ja isi selitti, että " äitin haju käy henkeen" .

Kohta 2 vee selitti, että meillä on ovet auki sen takia kun " äiti savuaa" .