Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mun mies tienaa 5000

Vierailija
14.10.2008 |

ja oon itse koulutetumpi, mut työtön.

välillä raastaa, kun tiedän etten ihan heti, jos koskaan pääse noihin tuloihin.

no hyvä sille.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän olette nyt töissä ja millaisissa paikossa olette olleet töissä jos että tällaista ole havainneet.

Ilmeisesti ette koskaan ole olleet yrityksessä, jossa olette havainneet osaavanne asianne paremmin kuin muut. mikäli ette, etet parempaan pystykää.

Eläkää sen tosiasia kanssa. Olette oikealla tasolla ja löytäneet vertaisenne.

Itse olen kärsinyt useasti myötähäpeää ja suortanaista kiukkua ja vihaa siitä, miten päivän selvät asiat sössitää, ihan omaa hölmöyttään.

Voihan kyse olla persoonista, mutta yhdistävänä tekijänä on aina ollut myös tuo vaatimaton koulutustaso ja harhakuvitelmat omasta osaamisesta.

Tai voihan olla että ette koskaan sa mahdollisuutta oppia, syystä tai toisesta.

Vierailija
22/25 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alalla olen huomannut, että koulutus ei todellakaan takaa laatua, vaan kokemus. Koulutus takaa monet perustaidot, mutta vasta työelämässä oppii soveltamaan. En sitten tiedä onko vika koulutuksessa, keskitytäänkö vääriin asioihin. Vai onko ala kenties niin laaja, ettei kattavaa koulutusta pystytä järjestämään.

Muuten, vastottain oli kiva dokumentti. Hesalainen korkeasti koulututettu humanisti kitkutteli pätkätyöstä toiseen. Oman alan hommia ei ollut tehnyt ikinä. Sitten pohjoisessa leipuri painoi pitkää päivää, työtä oli enemmäin kuin ehti tehdä. Eli kyllä se on kiinni siitä alavalinnasta. Ihan turha kouluttaa itseään alalle, jossa ei ole töitä. Turha sitten ruikuttaa, että duunarit tienaa paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään oman mielipiteeni. Mielestäni yhteiskunnan ja siis päättäjien tehtävänä on tarkastella työelämää ja koulutuskenttää siten, että koulutuspaikat, valmistuvat ja työelämä vastaavat toisiaan. Pidän siis päättäjien vastuuta erittäin suurena tässä asiassa. Heidän tehtävänsä on katsoa sitä "isompaa kuvaa".

Mikäli vaativammalla koulutuksella valmistutaan vaativampiin tehtäviin ja työelämä sekä koulutus vastaavat toisiaa, myös palkka tulisi kulkemaan pääsääntöisesti käsikädessä koulutuksen vaativuuden mukaan.

Yksikään koulutus ei anna valmiuksia ammattitaitoiseen työskentelyyn. Kuitenkin niin että teknikon koulutuksella ei ole ikimaailmaasa edes 25 vuoden työskentelyllä mahdollista oppia työelämässä asioita, joiden kanssa DI voi työskennellä muutaman työskentelyvuoden jälkeen.

En tietenkään vertaa vastavalmisunutta DI:tä ja 20 vuotta työelämässä ollutta teknikkoa.

Eihän lääkärikään ole valmistuttuaan pätevä sairaanhoitaja. Pätevä sairaanhoitaja on sairaanhoitajan koulutuksen saanut ja 10 vuotta työelämässä ollut. Eikä siitä lääkäristäkään pätevää sairaanhoitajaa tule kahden vuoden työkokemuksella, tuskin edes 10 vuoden kokemuksella.

Pätevä lääkäri lääkäristä kyllä tulee 10 vuoden tyhökokemuksen jälkeen ja onkin pätevä tehtävissä, joihin sairaanhoitajalla taas ei ole esursseja, vaikka olisi 25 vuotta ollut työelämässä.

Kysehän on monesti siitä, että oikeat miehet oikeisiin paikkoihin. On peruslähtökohtaisesti väärin antaa vaativia tehtäviä alemmin koulutetuille. Tietysti jos matalammalla koulutustasolla pärjää, niin ei sinne ylemmän koulutustason kaveria kannata palkata, sillehän kuuluu ne vaativammat hommat.

Sitten tietysti on oma lukunsa yksityisyrittäjät, hyvä veli verkoston kautta edenneet, hyvällä tuurilla jne.

IT-alalla olen huomannut, että koulutus ei todellakaan takaa laatua, vaan kokemus. Koulutus takaa monet perustaidot, mutta vasta työelämässä oppii soveltamaan. En sitten tiedä onko vika koulutuksessa, keskitytäänkö vääriin asioihin. Vai onko ala kenties niin laaja, ettei kattavaa koulutusta pystytä järjestämään.

Muuten, vastottain oli kiva dokumentti. Hesalainen korkeasti koulututettu humanisti kitkutteli pätkätyöstä toiseen. Oman alan hommia ei ollut tehnyt ikinä. Sitten pohjoisessa leipuri painoi pitkää päivää, työtä oli enemmäin kuin ehti tehdä. Eli kyllä se on kiinni siitä alavalinnasta. Ihan turha kouluttaa itseään alalle, jossa ei ole töitä. Turha sitten ruikuttaa, että duunarit tienaa paremmin.

Vierailija
24/25 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi tietysti vituttaa, jos itse ei saa työtä tai kunnon palkkaa koulutuksesta ja lahjoista huolimatta, mutta jos miehellä on hyvä palkka, niin eikö se ole vain ja ainoastaan iloinen asia ja hienoa perheessä, jossa toinen vanhempi on työtön?

Olisit ap iloinen miehesi puolesta, ja kai se miehen tili jotenkin teidän yhteisessä taloudessakin näkyy...

Vierailija
25/25 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tienaa 9700€/kk ja on dippainssi koulutukseltaan ja liiketoiminnanjohtaja titteliltään. Reissaa todella paljon ammattinsa vaatimuksesta. Itse tienaan 3000€/kk, olen IT-alan konsultti ja koulutus on ylioppilas. Palkka on ok, mutta tiedän saavani/ansaitsevani korotuksen lähitulevaisuudessa. En yhtään kumartele korkeammin koulutettuja omalla alallani, olen täysin työssä oppinut ja omaan samat tiedot kuin kollegani. Jatkossa on tarkoitus lähteä opiskelemaan kyllä myös tutkinto, mutta se saa odottaa kunnes lapset ovat vanhempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi