Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka " helposti" myönnetään starttirahaa?

01.08.2007 |

Olen hoitovapaalla nykyisestä työstäni ja poika nyt 2 vuotta eli vielä vuosi olisi aikaa olla kotona. Harkitsen kuitenkin yrittäjyyttä vaihtoehtona työllistää itseni tulevaisuudessa. Yritykseni on perustettu 01/2007 mutta varsinaista toimintaa ei ole (myyntiä). Starttirahaahan myönnetään nyt myös hoitovapaalta työelämään aloittavalle yrittäjälle, ei vain tyttömälle joka työllistäisi itsensä...Starttirahahakemuksessa ja infossa on kuitenkin mainuttu ettei yritys saisi olla toiminnassa ennen starttirahan myöntämistä. Mikä katsotaan toiminnassa olevaksi? Yritykseni on siis jo rekisteröity ja se on toiminimi. Vaihtoehtonani on nyt olla vielä vuosi kotona ja aloittaa yrittämistä sivutoimisesta tai saada poika päivähoitoon ja keskittyä kunnolla yrittäjyyteen ja taata toimeentulo starttirahan tuella.

Tavallaan haluaisin vielä nauttia kotona olemisesta mutta huomaampa vaan ettei aika riitä asioiden hoitamiseen mitä yritystoiminnan myötä tulee.

Kuinka " helposti" ja nopeasti starttirahaa siis myönnetään-kokemuksia:)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi saada starttirahaa, jos yritys jo perustettu eli merkitty kaupparekisteriin ja ollut jo olemassa, mutta tarkista tyovoimatoimistosta tai yritysneuvonnasta!

Vierailija
2/3 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle sanottiin, että toiminimen voi perustaa jo ennen päätöksen saamista, mutta mies laittoi kuitenkin varmuuden vuoksi perustamispaperit vasta kun oli saanut myönteisen päätöksen.

Eikä starttirahan saaminen muutenkaan ole mikään itsestäänselvyys. Eli tarkkaan ne syynäävät liikeidean ja laskelmat ja jos epäilevät, että starttiraha voisi vääristää kilpailua, ei sitä myönnetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi tietää tämä asia. Tosin itse olen saanut monenlaista vastausta... Varmana sitä ei kai voi pitää missään tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi