Millaista on olla synnärillä marras-joulukuussa..? *haaveilee*
Jospas minä vauvan saisin... Alkuvuodesta alkaa yritys.
Kommentit (31)
Mutta sille ei vaan voi mitään.
Mutta voi kertoa sen, että kuinka ihana syntymäpäivä hänellä oli, miten onnellisia isi ja äiti oli pienestä esikoisestaan. Syntyi koska tahansa.
Odotan niin, että pääsen kertomaan synnytystarinaa (tietenkin ilman niitä verisiä yksityiskohtia) lapsilleni. Että saisin jakaa sen onnentunteen myös heidän kanssaan, kertoa heille, miten paljon rakkautta heidän syntymänsä meille toi.
Toi itkeminen siitä, miksei tehty häntä ennemmin kuuluu elämään.
T. 26.12 syntyneen lapsen äiti
Olisi aina luokkansa vanhin, vaikka synttärit olisikin ehkä viimeisenä.
Mutta sen näkee sitten.
Jos lapsi saa jonkun todella hyvän samana vuonna syntyneen kaverin ja tahtoo vaikka hänen kanssaan samalle luokalle, niin tottakai lapsi sitten silloin laitetaan.
Kouluun meno tapahtuu lapsen ehdoilla.
Mutta onhan se hyvä, että on noita vaihtoehtoja =)
sitäkin asiaa joutuu sitten selittelemään ja perustelemaan sukulaisille ja tutuille.. Että onko lapsi jotenkin " alikehittynyt / tyhmä" , kun ei mene kouluun ikäluokkansa mukana.
Vierailija:
Se on ainakin ala-asteiässä tosi tärkeä juttu, ettei ole se pienin..
t; joulukuun puolivälissä syntynyt.
Kyllä meillä ainakin mummit, papat, tädit, sedät, enot sun muut ymmärtäis miksi menis vasta myöhemmin kouluun.
Ei noilla kaukaisemmilla sukulaisilla oo niin väliä mitä ne miettii.
en tiedä, musta se vaan oli hienoa. Nyt meillä on joulukuun lopussa syntynyt esikoinen ja hänkin tuntuu olevan ylpeä syntymä ajastaan. menee tosin nyt kouluun että saa nähdä muuttuuko suhtautuminen parin vuoden sisällä.
27
Vierailija:
Eli eiköhän loppuvuodenkin vauvoille riitä tekijöitä, kun se vauva on kerran päätetty hankkia ja ei kaikilla onnistu sormia napsauttamalla..
Minä olen voinut valita ihan kuukauden jolloin syntyy =)
KAIKILLA ei onnistu sormia napsauttamalla.. ääliö!
Vierailija:
Eli eiköhän loppuvuodenkin vauvoille riitä tekijöitä, kun se vauva on kerran päätetty hankkia ja ei kaikilla onnistu sormia napsauttamalla..
Minä olen voinut valita ihan kuukauden jolloin syntyy =)
Onneks oli kuitenkin muutama vielä nuorempi ;)
tyyliin " voi voi lapsiparkoja..." ovat kyllä loukanneet. Kaksi tervettä lastamme ovat tärkein ja rakkain asia elämässämme, emmekä " ketään muuta, mihinkään muuhun aikaan syntynyttä" lasta olisi halunneet.
Ja luulisi lapsettomuudesta kärsiviäkin loukkaavan nämä lastensa syntymäajan optimoijat / tammivauvoilla kehuskelevat.. Jotain rajaa tosiaan optimointiin...