Laihalla lapselle toppahaalari?!
Tämä voi olla kyllä sarjassamme todella turhaa kyselyä, mutta olen tänään sovittanut tytölle monta eri toppahaalaria ja tuntuu et kaikki on liian leveitä :( Tyttö on todella hoikka.. Minkä merkkisiä haalareita olette käyttäneet laihoilla lapsilla?
Sovitin tänään Ticketiä ja tytön olisi saanut sujautettua yhteen lahkeeseen kokonaan. Sitten Reimatecin se Raahe haalarimalli, jossa on vain takana kuminauha kiristys. Sovitettiin vielä Reimatecin henkselitoppahousuja ja todella leveät oli nekin. Jonathanin henkselitoppahousut istui noista parhaiten..
Onko Lenne ja Jonathan kapeimmista päistä noista toppahaalareista? Reimatecilta meillä on välikausihaalari, se ei taida niin kauhean leveä olla?!
Kommentit (40)
mikä tuli Peuharin tilalle? Lennekin on suht kapeaa mallia.
laihalle lapselle varmaan olekaan. Tai ainakaan en ole onnistunut löytämään.
Luulen että 3-vuotiaallani tulee ensi talvena käyttöön viimeiset haalarit ja siirrytään sitten 2-osaisiin.
Omalle lapselleni baby-malliset haalarit ovat olleet parempia kuin vyötärömalliset. Vaikka baby-mallit ovat leveämpiä niin vyötärömalliset istuvat todella huonosti lapsen itsensäkin mielestä. Jotenkin se vyötärö hilautuu aina väärään paikkaan.
Remu on ehkä ollut vähiten huono haalari lapselle tähän mennessä.
Peuhari oli myös viime talvena ja siitä tykättiin.. saa nähdä millainen tuo Kiddo haalari on?! Värit ei vain kyllä miellytä tuosta Kiddo haalarista.
Niin ja kokeiltiin me myös Remun henkselitoppahousuja ja nekin on ylileveät!
Viime talvena oli Reimatecin 2-osainen. Vyötärömallisista housuista ei saa tarpeeksi kiristettyä kuminauhaa vyötäröstä, että pysyisivät jalassa ja henkselimalliset ovat niin leveät, että tyttö mahtuis yhteen lahkeeseen. Samoin Remussa. Kai se pitää vaan tyytyä kohtaloon eikä miettiä miltä puku lapsen päällä näyttää ;)
Tietääkö kukaan minkä värisiä toppavaatteita Jonathanille, Lennelle ja Remulle tulee?
*Taimi02, joka olisi niin halunnut käyttöön Ticketin viime talven puna-pinkin lehtikuvioisen haalarin*
Se vaan jäi mieleen että yläosa oli tytöillä punainen ja pojilla sininen ja sitten niissä oli joku hirveä ruskea raita. Ok, ei siis varmaan kaikkien mielestä hirveä ruskea, mutta minun mielestä oli, joten totesin että tule meille tuollaista. Nyt en yhtään muista minkä värinen se alaosa oli kun se ruskea hyppäsi minun silmilleni, mutta muistaakseni se oli molemmissa saman värinen. Harmaa ehkä? Tai sitten ruskea sekin?
Minä en ainakaan vielä siitä tykännyt. Mutta usein minulla onkin niin että alkuunsa joku näyttää kamalalta ja sitten tykästyn siihen, niin kävi ticketinkin kanssa :).
En ole koskaan tykännyt kauheasti Jonathanin mallistoista. Täytyy toivoa että Lenneltä tulisi kivoja!
taimi02:
Sovitin tänään Ticketiä
Mihin liikkeeseen oli tullut jo Ticketin haalareita?
Tänne Jyväskylään tulee Ticketiä Oz-babyyn, jos yleensäkään tulee... Mutta vasta syys-lokakuussa. Kaverilta olisin saanut ostettu viime talven puna-pinkin lehtikuvioisen haalarin!
Haalarin, varsinkin Ticketin baggien, kuuluu olla sellainen että sinne lapsen ja haalarin väliin jää reilusti ilmaa. Ei haalarin, ainakaan baggien, kuulukaan olla istuva tai vartalonmyötäinen. Meidän lapset on ihan normaalikokoisia, yksi ennen enemmän laihan puoleinen, mutta ei meillä koskaan ole ollut mitään vaikeuksia löytää sopivaa haalaria. Lähes kaikissa haalareissa (kahden vuoden takaista Motionia lukuunottamatta) olis aina koko lapsi mahtunut yhteen lahkeeseen, mutta sellaisia haalarien kuuluukin olla! Haalari kuitenkaan koskaan pääse tippumaan päältä, joten onko pienestä turhasta leveydestä haittaa?
Ja mitä värejä oli?
Tänne ei tule sitä mallia lainkaan ja ruskean sellaisen haluaisin!!
Itsekin tykkään enemmän liikkua istuvissa vaatteissa kuin liian isoissa säkeissä ;)
Missä sovitit Reimatecin Raahe haalaria? Oliko mitä värejä?
Meillä laiheliini 3v 8kk tyttö, (3v 91cm ja painoi 11kg).
Hänelle olen ostanut reimatecin baby-mallia ja viime talvena oli myös vyötärömallinen puku. Vyötärömallinen roikkui päällä vaikka sisäpuolelta sai vyötäröä kiristettyä. Viime talvena ostin ensimmäisen kerran ticketin puvun ja se jäi käyttämättä kun arvioin koon väärin.
Itse olen tytölle ostanut melko käypäsen haalarin juuri tämän vuoksi ettei roiku tyhjänä päällä. Ja onneksi tyttö on hitaasti kasvanut niin edellisen talven haalari on mahtunut alkutalven ja kevätpuolella on sitten otettu suurempi haalari käyttöön.
Yllättäen baby-malliset ovat olleet parempia hoikalla pojalla ainakin isompana. Kasvunvaraa ei voi tietenkään olla, mutta esim. reimatecista babymalli istui paremmin kuin vyötätömalli. Ja remu vk-haalarina toimi hyvin. Monet kehuvat myös rasavilia hoikalle sopivana haalarina.
mutta Ziccoon niitä ei tänä vuonna tule, ainoastaan tulee kaksi osaisia. Niin tekisi mieli ostaa haalari täksi talveksi hoikalle (90 cm, 12 kg) pojalle.
Tietääkö kukaan, onko Poivre Blancin haalareita ollut muualla kuin Ziccossa myynnissä?
ena vanhemman, pitkäraajaisen ja hoikan pojan päällä, ihan tosissaan koko ongelmaa eli kun hihat ja lahkeet olivat sopivanmittaiset pukuun olisi mahtunut 3 poikaa eli oli todella huono ostos. Nuoremmalle sopi paremmin. Hänelle voisin ostaa Ticketin tänäkin syksynä. Isommalle 2-osaisia, joita hän itsekin toivoo.
Ihan mielenkiinnosta kysyn kun en ole koskaan aiemmin tällaiseen ongelmaan törmännyt ja olisi kiva verrata ovatko omani teidän lapsiin verrattuna sitten jotain superläskejä. Vai onko kyse siitä että ette vain pidä ulkonäöllisesti siitä että haalari ei täyty kokonaan?
on ollut jo vuosia käytössä reimtecit, jotka todellakin istuvat tosi huonosti päällä vyötärökiristyksestä huolimatta. Haalari on sellaisen hassun, pussottavan säkin näköinen.
3-vuotiaana hänellä oli rasavilin haalari, joka istui tosiaankin kuin valettu ja oli suorastaan tyylikkään näköinen päällä ;) Sama haalari sitä paitsi meni useamman talven, koska isokaan kasvunvara ei haitannut siinä puvussa.
Etkö ole tätä palstaa lukiessasi törmännyt sellaiseen ilmiöön, että joillekin äideille vaatteen ULKONÄKÖ myös merkkaa jotain? Toisen lapsen kropalle todellakin sopii leveä/tilavampi haalari paremmin kuin toisen. Ja kyllä tuosta ylimääräisestä tilavuudesta saattaa ihan käytännön haittaakin olla, luulisin. Meidän poikaa taisi kuitenkin haitata enemmänkin vaan se " säkkimäinen olo" , kun veti rasavilin jälkeen eka kertaa leveämmän haalarin päälleen.
Meidän pojalla pituus oli +2,5 käyrällä ja paino -1 käyrällä. Nyt kun ikää jo 7,5v on pituus tasoittunut +1,5 ja paino 0 käyrälle. Mutta edelleenkään ei reimatec istu ei...
Noissa on kuitenkin melko tiukat vyötärönauhat olleet.
En tiedä oletko jo noikin merkit jo mennyt läpi. Meillä yleensä tippuu kaikki housut vyötäröltä joten hoikkia ollaan täälläkin...