Mielestäni opettajilla on hyvät palkat!
En oikein käsitä, miksi puhutaaan, että olisi huonot. Mielestäni 30 euroa tunnilta tai 2300 kuukaudessa 18 tunnin viikkotyöstä on kyllä erittäin hyvin.
Kommentit (25)
kuule biotekniikka, tieto ihmisestä ym. tieto etenee sitä tahtia, että tosiaankaan ei voi opettaa samoja asioita montaa vuotta! Asiat muuttuvat tai tulee lisää tietoa, jos pitää vanhoilla kalvoilla ja tiedoilla niin on aika muumio. Opettajan pitää ainakin tällä alalla pitää tietonsa todellakin ajan tasalla lukemalla. Ja kyllä meilläkin niitä esseitä ja kokeita on nykyisin ihan niinkuin äikän opellakin. Ei äikkä mitenkään sen vaativampi aine ole, kaikissa paljon työtä
vuodesta toiseen. Nyt juuri on lauseenjäsennys mennyt ihan uusiksi. Ja toisekseen kielioppi on pienen pieni osa äidinkielen opeteussuunnitelmaa. Ja tiedoksesi, että esim. medialukutaitoa, tekstitaitoa, kirjallisuutta yms... on aika vaikea opettaa samoilla kalvoilla vuodesta toiseen. Äikänope jos joku joutuu koko ajan päivittämään tietojaan ja pysymään ajan hermolla.
Älkää turhaan uskoko noita " insinöörien alkupalkkoja" . Mieheni on DI ja ryhmäpäällikkö (työkokemusta vuosia) ja palkka on 3600 e, minä DI/tuotekehityksessä ja palkka 3200 e (työkokemusta jo vuosia). Joten neljän tonnin alkupalkoista ei todellakaan voida puhua - ehkä joku yksittäistapaus löytyy :)
t. ammatillinen opettaja (3000 ¿ / kk)
Itse olin lukiossa 1998-2001 ja nyt veljeni on samassa koulussa ja hänellä muutamia samoja opettajia. Olen hänen kouluvihkojaan katsellut niin ihan samat jutut lukee kuin minunkin vihoissa. Eli ainakin sen 10 vuotta on tuokin opettaja samoilla kalvoilla opettanut. Ei siis ainakaan tuntien valmisteluun mene aikaa, kun ne ovat vuodesta toiseen samanlaisia.