SYYS04, hyvää eloQta ja keksiviikkoa!
Heissuli vei mussut!
Tässä " maanantai" :
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10893386&p=&mpage=1&tmode…
JatQ,
m + hellu ihana + elmo rv 39 tms.
Kommentit (29)
Matalalentoa. Mieli maassa erään asian takia ja tuntuu, että ei oikein jaksaisi tällaisia murheita. Tytöt nukkuu, molempien kanssa oli kova taisto. Kun heräävät, suunnataan kävelylle Lintsille. Olin aamulla Nean kanssa ekaa kertaa keskustassa ilman rattaita. Ratikalla mentiin ja ihan ok reissu, kerhotossut ostettiin.
Mini oppi maanantaina ryömimään ja tykittää nyt jo aika kovaa vauhtia. Tänään annettiin taas parsaa, saa nähdä miten maha kestää. Olen skeptinen.
Lempille halaus ja Pönksylle pikaista paranemista. Kunpa hoidon aloitus sujuisi kuitenkin hyvin. Tosi rankalle kuulostaa..
T-P, toivottavasti hoitokuviot sujuu ok!
Ankkis, kiva että oot jo väkeä saanut palkattua!
Ynis, harmi kun Muumimaailma oli pettymys. Musta tuntuu, et meidän ei ehkä kannata sinne mennä, jos Nekku pelkää niitä hahmoja!
Missä Tomera?
Meillä taitaa olla hometta (vitsaus syysystävien keskuudessa). Epäilyt alkoi viime syys-talvella, kun makkarin seinän maalipinta kupruili. Alakerran naapurilla sama homma, ja sieltä paljastui joku putki..? Vuoden verran olen heräillyt öisin yskimään ja limaa nousee kurkkuun niin, etten saa nukuttua ja pelkään herättäväni lapset köhimisellä. Eilen kävi ystävä kylässä, jolla astma ja sanoi, että tutulta kuulostaa. Perjantaina soitin huoltoyhtiöön, josta pitäisi tulla yhteydenotto, mut mitään tuskin tapahtuu. Tässä yhtiössä kaikki asiat rempallaan ja vikailmoituksiin ei vastata. No, asia alkoi vaan nyt huolettaa. Mulla astmaattista taipumusta, eläimet käy henkeen, katupöly, voimakkaat hajut. Äidillä, mummolla, siskolla olleet astmapiiput kovassa käytössä.
Pullon pesuun pitäis ryhtyä, inhokkihommaa.. Ai niin, alotin autokoulun maanantaina. Pitäis sekin oppikirja kaivaa esille, ei huvita ei. Pitäs yrittää motivoitua. Menen pullojen pariin. Hyviä vointeja kaikille!
Enkeli1 ja Nea+Mini
Näin se menee. Toinen neljän päivän vapaaputki takana tälle kesälle ja kun tulin takas töihin tänään, johan tuli hieno ilma. Tää on niin tätä:)
Mä en oo jaksanut jostain syystä kirjoitella. Tarhassa ollaan nyt oltu kolmena päivänä ja täytyy sanoa, ettei se todellakaan ihan kivuttomasti mene. Keskiviikkona oltiin pari tuntia kahdestaan tarhassa (mieskin oli aamulla mukana tovin, että näki paikan ja tietää, mihin tuo Onnin). Torstaina jätin Onnin pihalle ulkoilemaan ja lähdin salille. Onni parka juoksi mun perään ja itki hillittömästi että älä äiti jätä mua tänne. Hyvin oli kuitenkin mennyt. Oli syönyt lounaankin ihan hyvin. Perjantaina sitten lähdin jo ennen ulkoilua pois. Itkemään jäi ja oli itkenyt ulos lähtiessä ja sisään tullessa vähän mutta muuten ihan ok. On niin tomerana siellä pesemässä aina käsiään ja käy itse pikku pönttöön pissalla. Kotonahan on tähän asti tarvinut aina apua pissattamsieen.
Eipä ole edes pahemmin protestoinut iltaisin Onni hoitohommia. Perjantaina heräs aamulla aika aikaisin ja olivat saaneet päivälevolle !!! Onnin muttei uni ollut tullut. Autoon sitten sain sen nukahtamaan, että jaksoi iltaan asti. Ja hyvin jaksoikin. Oli yltiö yhteistyöhaluinen jopa:) ´
Jotenkin niin hellyttävää katsoa kun toinen on niin tärkeänä ja reippaana. Menin torstaina hakemaan Onnia ja ne vielä söi louansta. Mä jäin eteiseen odotteleen, ettei sen syöminen keskeydy kun näkee mut. Kaikki muut lapset jo oli syönyt ja alkanu leikkimään kun kurkkasin nurkan takaa: Siellä Onni istui niin reppanan näköisenä maitomuki nenän edessä : / Kun ei tietysti tohtinut lähteä pöydästä noin vaan. Tuli sitten mun syliin vakavana muttei itkenyt, kuten teki joka kerta kun hain sieltä kaverini luota hoidosta kesäkuussa. Perjantaina ei sitten enää olis heti halunnut lähteä edes kotiin:)
Lemposta oli kiva kuulla pitkästä aikaa mutta surku, mitä kuulumisia:(
Enkeli: Tsemppiä autokouluun!
Mua väsyttää eikä ajatus kulje ollenkaan. Kerrottakoon vielä, että nyt on varmistunut, että mulla jatkuu työt helmikuulle asti - ainakin sinne saakka siis. Nyt kesän jälkeen täällä töissä onkin sitten eri kuviot, ts. työnkuva on ihan eri kuin kesällä, joten opeteltavaa riittää mutta sehän pitää mielen virkeänä!
T-P
Missä luuraatte?
Minä sain pallokrysanteemini, mutta tuolla se on ulkona odottamassa. Kummitytölle pari asteria, mutta nekin " unohtuneet" pihalle. Keittiön svyennys tuli valmiiksi, kuva s-postissa. Koritkin sain hankittua alimmalle hyllylle.
Syötiin miehen kanssa viimeisten lomapäivien kunniaksi mätivoileipiä ja juotiin kuohuviiniä. Nyt siis malja Pileten asunnolle! Kippis!
Miten kello voi olla jo noin paljon. Minne aika katoaa? Nyt jo alkaa surettaa, että loma loppuu:)
T: Ynis
Hyvä sää lienee houkuttelee ulos. Meillä on taas maailman laiskin aamu. Mutta itelläkin on sellainen olo, että aamulla tekee mieli loikoilla sängyssä. Kun pääsee vauhtiin, niin sitten sitä lepoa ei koko päivänä ehdi enää ollakaan.
Mutta mies hieman ärsyttää, kun ei mitenkään valmistaudu huomiseen arjen alkuun. Eilen viivytteli lasten kanssa illalla ja antoi vielä lasten lukea kirjoja, vaikka olivat sängyssä melko myöhään. Aamiaista söivät melkeen kymmeneltä tänä aamuna. Ei siinä muuten mitään, mutta kun huomenna on herätys klo 7 ja lapset on loman ajan heräilleet 8-8.30. Enhän minä ole täällä onneksi kuuntelemassa, mutta tympii jos miehellä menee sitten hermot väsyneiden lasten kanssa. Kun aamut tuntuu muutenkin olevan aina niin vaikeita ja jatkuvaa vänkäämistä arkisin.
Niin, miksi en itse huolehdi aikatauluista. Voishan sitä tietty tehdä kaiken valmiiksi toisille nenän eteen, mutta aamusta iltaan eilenkin tein koko ajan jotain, joten ihan kaikkea en jaksa. Vois mieskin vähän ottaa vastuuta näistä asioista.
T: Ynis ja vika lomapäivä! Niisk:)
Ps. Niin se helle tosiaan alkaa, kun työt alkaa taas:)
Kovasti on taas murheita syys-perheissä :( kovasti voimia kaikille!!
Meille ei mitään ihmeitä. Oma pph " palannut" lomilta ja normaali arki alkaa. Minä olen edelleen polilla töissä, viikon kävin " omissa" hommissa nyt en oikein tiedä huomisesta, mutta olen luottavainen.
Aa on muuten ruvennut kovasti " puhumaan" , kukaan ei vaan saa selvää. Mutta siis selvittää ihan mahdottamasti, toki ihan muutaman sanankin jo sanoo.
Päivähoito soppaan: Hoitajaan täytyy ehdottomasti voida luottaa, muuten ei tuu mistään mitään. Meillä onneksi maailman paras pph! Nytkin 5½ viikon tauon jälkeen luulin että ois uudestaan hankalaa, mutta pojat jäi " ekana" aamuna tosi mielellään :)
Minulla tänään näköjään " " -merkki päivä!
Kohta pitää lähteä töihin katsomaan uutta lääkäriä! Millainen se on, oli ainakin tosi nuori (-84).
Mari ja miehet
Marjastusaika pitää kiireisenä.
Nyt mennään mökille yöksi.
Jaksamisia kaikille, erityisesti Lempparille ja Enkelille!
T@hti
Kyllä on veltto olo. En jaksais mitään, siis yhtään mitään. Olin ajatellut, että vikana lomapäivänä vielä sais jotain järkevää aikaseksi, mutta ei millään viittis. Lapset uiskenteli pihalla pikkualtaassa ja minä sulin vieressä kuumuudessa. Yritin katella puutarhakirjoja, kun meidän taloyhtiön pihat kaipais kipeästi uutta ilmettä.
Millä tästä piristyis???
Nyt taidetaan tarvita apua välipalalla...
Eilen illalla kotiuduimme reissulta.
Lapset jaksoivat yllättävän hyvin olla ilman sähköä ja juoksevaa vettä :) Keskenänsä keksivät kaikenlaisia leikkejä muovailuvahoilla ym. Tekemistä oli koko ajan riittävästi kaikilla. Lapset jaksoivat sisukkaasti myös käydä monena päivänä järvessä uimassa (pelastusliivit päällä :)). Joka päivä kävimme hiukan hillajängillä ja lopulta kasassa olikin 10 kiloa hillaa. Möimme ne ja näin saimme ilmaisen loman. Anoppi meinasi, jotta mehän rikastuimme, mutta piti oikaista sen verran, että auton ja veneen bensoihin meni sekin satanen.Antsa jaksoi jängillä mukavasti, kun tyttö-keskimmäinen otti asiakseen pitää pienimmälle seuraa ja poimia hänen kanssaan yhdessä. Joka reissuun sisältyi tulistelu tietenkin ja sade yllätti muutaman kerran (onneksi oli sadevarusteet joka kerta mukana). Kalaa saimme heikosti, mutta olipa kotiin vietävänä yksi suolataimen ja kasa palviahvenia kuitenkin. Yhtenä yönä lähdimme miehen kanssa kahdestaan kävelemällä hillaan (muuten menimme lähinnä veneellä). Kävelimme yön aikana n. 12 km (josta puolet suolla) tuloksena n. 3 litraa hillaa, mutta tulipa urheiltua. Muutenkin tuo öinen samoilu oli hyvä kokemus. Koira juoksi mukavasti matkassa usva nousi suolle ja kuikat huutelivat. Sääskiä kyllä riitti, mutta karkotevoide auttoi aika hyvin.
Kotiin tultuamme oli Antsa vesiripulilla koko illan, mutta tänään on jo paremmassa kunnossa. En tiedä, johtuiko jostain mitä söi tai joi, vai oliko vain joku tarttuva homma.
Koko ensi viikko olisi vielä minulla lomaa. Tänään innostuin pesemään keittiön kaappeja. Tyttö-keskimmäinen kyseli, jotta mitä sinä oikein teet. Minä, että miltähän tämä näyttää? Hän siihen, että siivoat, mutta miksi? Minä kysäisin, että miksihän sitä nyt yleensä siivotaan, johon tyttö, että siksi, kun on vieraita tulossa kylään, että kukahan meille nyt oikein on tulossa? ;) Tämä taitaa kertoa jotain siivoustahdistani yleensä.
Olipa mukava lukea mersun kuulumisia. Hyvä, että synnytyskynsilakat on jo valittu :) Tsemppiä synnytykseen!
Aaviksen päivähoitoprobleemat tuntuivat ikäviltä. Ei muuta, kuin rohkeasti vain oma mielipide esiin. Lapsen etu on lopultakin tärkeintä.
Jatu: Missasinko jotain, onko työpaikka jo katsottuna? Tsemppiä hoidon aloitukseen!
Meillä hoito on jokaisen lapsen kohdalla sujunut yllättävän kivuttomasti. Kaksi vanhinta oli aikoinaan iltahoidossa (meillähän on täällä vuorohoito tarhassa). Kovasti tykkäsivät olla siellä. Antsahan on ollut hiukan ujompi ja istuikin melkein koko ensimmäisen kuukauden tarhassa seinän vieressä katselemassa muiden touhuja (oli silloin vielä peppukiitäjä). Nykyään tykkää kovasti laskea liukumäkeä ja leikkiä sisälläkin, mutta leikkii vieläkin lähinnä itsekseen. Etukäteen pitää pojalle aina puhua hoitoon vimisestä, ettei tule yllätyksenä. pari kertaa on jäänyt itkemään, mutta lähiaikoina on taas innolla mennyt tarhaan. Nythän tässä onkin taas pari viikkoa väliä.
Öttis: Ymmärrän hyvin, ettet halua Moskovaan. Minä en haluaisi edes Etelä-Suomeen. Toisaalta, jos tilanne kuitenkin sellainen tulisi, niin kyllähän sitä lopulta lapsetkin sopeutuvat erilaiseenkin ympäristöön. Mietin tässä yhtenä päivänä sitä, miten lapsena oikein säälin maaseudun lapsia, kun meillä kaupungin lähiössä oli kaikki asiat niin mallillaan ja kaupatkin lähellä :) Lapsi kai aina näkee asiat parhain päin.
Ynis: Meidänkin isommat lapset ovat tykänneet Zoolandiasta, jossa olemme parina kesänä käyneet (emme tänä kesänä tosin enää). muumimaailma oli meilä aikoinaan hitti, kävimme muutaman kerran. Nyt oilisi Antsa halunnut kovasti Muumimaailmaan, mutta kävimme vain Kailossa uimassa parina päivänä. Sinnehän kyllä pääsee Muumimaailma laitaa, vaikka ei itse Muumimaailmaan menekään.
Voi Pönksy parkaa! lempolle ja Pönksylle halaus* Sairaalan vuodeosastot vanhuksineen oavt kyllä ihan vihoviimeisiä, eikä nielurisaleikkauskaan liene niitä kivuttomampia. Lapsuudestani muistan myös korvakivun, mikä on kivuista yleensä myös inhokkiasteikkoni kärkipäässä.
Enkelille tsemppiä autokouluun!
Oletteko, T@hti, saaneet kovasti hilloja?
Mukavia sunnuntain jatkoja kaikille!
Saamuska♥
Tea, saattaa tulla kuvia lähipäivinä:) Keittiön syvennyksestä siis. Mies alkoi miettiä hyllyjen kiinnittämistä juuri:) Mistä tulikin mieleen, että vois mennä kattomaan koreja alimmalle hyllylle. Pallokrysanteeminkin jo haluaisin:) Samalla voisin kattoa kummitytölle pari pienempää krysanteemia tai jotain, kun ostin upouuteen leikkimökkiin kivan istutusastian. Kummityttö aikoo pitää viikon päästä kesäjuhlat leikkimökin kunniaksi:)
Nopeasi ja lyhyesti...