Jotkut ihmiset oikeasti heräävät tekstiviestin ääneen.
Minä olen ihminen, jolle on saanut lähetellä viestejä milloin vain, eikä se ole häirinnyt. Joskus ehkä herään, mutta en ole ollut moksiskaan. Nyt sitten pyöri työasiat mielessä ja lähetin viestin kollegalle. Hän sanoi töissä heränneensä siihen viestiin. Pitänee ensi kerralla kirjoittaa ajatus ensin paperille, jotta en herättele toista.
Kommentit (43)
No, itse käytän niitä tarvittaessa.
Minusta ihmisten tulisi ymmärtää ettei öisin soitella, mutta jos asia häiritsee, niin ihmisten tulisi auttaa itse itseään ja keksiä keinot millä puhelin ei häiritse.
tulipalo yms. Hätäkeskus on erikseen siellä hoidetaan työasioita samoin sairaalassa.
Tavallisten työasioiden hoito tehdään työaikana josta saadaan palkkaa, vapaa-aika kuuluu kaikille ja etenkin öiseen aikaan ei häiriköidä.
Minulla on kännykkä herätyskellona ja sängyn vieressä joten en sitä äänettömälle laita. Äänen pidän päällä myös iäkkäiden vanhempieni takia. Todellakaan en mitään profiileja ala säätämään vaikka tuo hieno puhelimeni sen mahdollistaakin.
21-08 välinen aika tulee rauhoittaa puheluilta ja viesteiltä.
Vierailija:
jos joku työasioita myöhään tekstailisi. Mitä odotit ap, että kollegasi voi asiallesi tehdä myöhään illalla/yöllä...?
ap, täällä. Oikeastaan odotin, että jos ei ole vielä tieto mennyt eteenpäin, niin ei kollega heti aamusta sitä lähettäisi, vaan vasta korjatun tiedon. En ollut varma, kumpi on ensin töissä.
tärkeä tieto, jos on kyse jostain asiakkaalle lähetettävästä asiasta. Mutta siltikin käytä seuraavalla kerralla sähköpostia tuollaiseen. Meillä usein töissä samanlaisia juttuja, mutta en KOSKAAN tekstaa niitä eteenpäin.
Vierailija:
Meillä on totuttu siihen että puhelin soi työasioissa keskellä yötäkin. Maailma ei valitettavasti nuku silloin kun me.
Heräsin vain ajatukseen, että eräs asia piti korjata.
Vähemmän ottaa pannuut herätä tekstiviestiin aamuseitsemältä kuin aamuyöllä!
äly hoi, olisit odottanut vaikka seiskaan.....vai nukuitko mahdollisesti silloin itse.....?
Mulle saa laittaa viestiä ihan milloin vain. Itsekin joskus olen ajatuksissani laittanut aamuviideltä viestiä kaverille. Kun lapsi heräsi jo neljältä. En edes älynny, kuinka aikainen on.
Joskus yöllä nukahtaminen on hankalaa, mutta saatanhan minä herätä johonkin muuhunkin ääneen kuin tekstiviestiin. Meillä on puhelimet tärinämoodissa öisin. Ja joskus herään, joskus en, jos viesti tulee. Puhelinsoittoon herään kyllä, silloinhan puhelin tärisee pitempään.
että kun mä nyt itse oon hereillä niin eipä tule mieleen että joku muu voisi nukkua...
Niin, se on hassua, ihan hassun hauskaa herätä aamuyöstä työkaverin tekstiviestiin jonka olisi voinut hassusti hoitaa aamullakin. Sitten onkin tosi hassunhauskaa valvoa loppuyö kun päässä pyörii työasiat. Hassua miten joidenkin on niin kovin hassun vaikeaa tajuta että yöllä ei viestitellä työasioita jotka voisi hassuilla aamullakin.
Valittaa öisistä soitoista ja viesteistä, mutta periaatteen takia eivät ole valmiita käyttämään profiileita!?
Typerää valittaa jos asialle voi tehdä jotain itse, mutta ei tee!
Jos viisikin kertaa vuodessa herään tekstiviestiin yöllä, niin sittenpähän herään. Ei haittaa.
Vierailija:
Niin, se on hassua, ihan hassun hauskaa herätä aamuyöstä työkaverin tekstiviestiin jonka olisi voinut hassusti hoitaa aamullakin. Sitten onkin tosi hassunhauskaa valvoa loppuyö kun päässä pyörii työasiat. Hassua miten joidenkin on niin kovin hassun vaikeaa tajuta että yöllä ei viestitellä työasioita jotka voisi hassuilla aamullakin.
Ihan oikeasti, vetää nyt herne nenään jostain vaivasesta tekstiviestistä. Sulkekaa ne penteleen työpuhelimet yöksi, jos se niin kamalaa on. Hassua.
Jos puhelimen sulkee tai tekee profiileja, jotka pitävät jotkut soitot äänettöminä, menettää samalla myös ne tähdelliset puhelut. Minullekin voidaan työkavereiden numeroista soittaa yhtä hyvin asiaa, jonka takia oikeasti pitää herätä tai sitten sellaista, joka olisi kyllä joutanut odottaa aamuun. Onneksi työkaverini ovat sen verran fiksuja, että eivät herätä minua sellaisten asioiden kanssa, jotka voivat sitä aamuakin odottaa.
Kuinkakohan moni muuten ennen otti lankapuhelimen irti seinästä yöksi? Hyvin harva minun kokemukseni mukaan. Silloin ihmiset vielä osasivat käyttäytyä ja käyttää puhelinta toisin kuin tämä nykyinen kännykkäsukupolvi.
Sitä vartenhan se on matkapuhelin, aina tavoittaa. Oma vika jos ei osaa olla sulkematta puhelinta.
Ei toisia herätellä turhilla asioilla yöaikaan, on MATKApuhelin tai ei.
Ja hei ihan oikeesti kaikki ei voi pitää autuaasti puhelinta äänettömällä. Tiettyjen hätätapausten vuoksi puhelin on pidettävä äänellä eikä profiileja voi väsäillä ellei ole aina joku tietty törttö joka terrorisoi ihmisiä yöllä.
Mitä ihmeen teinejä nämä yöviestittelijät oikein ovat? Tavallisilla ihmisillä on vastuita ja työpaikka ja perhettä. Ei aikaa lukea turhia viestejä öisin. Yöllä rakkaat pullaset nukutaan ja kerätään voimia seuraavaan päivään.
Vierailija:
Ei aikaa lukea turhia viestejä öisin. Yöllä rakkaat pullaset nukutaan ja kerätään voimia seuraavaan päivään.
profiileineen.
Mikä muuten on teille se yö? Milloin ei saa viestittää/soittaa?
Meillä mennään nukkumaan 21 ja 22 välillä ja herätään joskus jopa kuuden jälkeen, mutta ymmärrän, ettei kaikilla ole näin. Minä vältän siis viestejä jo 21 jälkeen, mutta en uskalla niitä myöskään aamulla laittaa ennen kuin 10 jälkeen