**TOUKOTUHISIJAT UUTEEN VIIKKOON**
Kommentit (35)
Tänne kuulun itsekin, vaikka olen yrittänyt pysyä kovasti taka-alalla, ettei vauvakuumeilu veisi totaalisesti mukaansa.
Esikoinen syntyi ihan kivuttomasti onnellisessa tietämättömyydessä kaikista greippimehuista, ovistikuista, jne ja nyt pelottaa, että liika tieto lisää tuskaa ja että seksistäkin häviää ilo... No ei sentään, mutta yritän ottaa rauhallisesti kp:kin on 4/28 ja yk2... Odottavan aika on pitkä. Esikoisen saaminen oli muutenkin erilaista, kun ihanat kiirettömät hetket lakanoitten välissä aamuisin ovat historiaa ja vuorotyöläisen kanssa pupuilu tiettynä ajankohtana on joskus hankalaa. Tosin lupaavalta näyttää, koska ovis on mahdollisesti juuri ekana vapaaviikonloppuna pitkään aikaa.
Ihana nyytti siis toiveissa, esikoinen syntyi 04/05 ja 3-4 vuoden ikäero on ollut toiveissa. Toivomme niiiin kovasti toukotuhisijaa.
Kiitos tsempistä! Eiköhän se joskus tärppää ja toivotaan, että saadaan toukokuussa vauvantuoksuinen tuhisija ;)
.. ei vaan millään malttais odottaa :)
Kävin tänään tuijottelemassa pikkuisia vauvanvaatteita kaupoissa. Ensimmäistämme toivomme hirmuisesti. Siinäpä sitten katselin raskaana olevien naisten rinnalla ja kateus iski päälle.
Kahdet kuukautiset ehtinyt tulla ja pettymys on ollut kova. Ensimmäisellä kerralla onneksi kovempi kuin toisella. Nyt vähän rennommin mielin. Ensimmäisellä pettymyskeralla meni itkeskelyksi.
Olen vielä sellainen jännittäjä, että kuukautiset jäävät helposti sen vuoksi pois. Nytkin tulivat vasta kun tein negatiivisen testin. Niiiin kovasti toivon ja pohdin :)
juu toi on tuttua kun näkee isoja masuja ympärillään niin sitä helposti ajattelee että miksei mulla jo vois olla..sitä on jotenkin niin malttamaton..mä ainakin henk.koht kuuluun siihen ihmistyyppiin joka haluais kaikkitänne nyt ja heti:) mutta kaikella aikansa ja paikkansa..maltti on valttia vai mitense meni=)
Ei täälläkään mitään muuta kuin odotusta ja odotusta... greippimehua kävin ostamaan, mutta ajattelin aloittaa juomisen vasta viikko ennen ovista. En tiiä sit auttaako, mutta kaikki keinot on yritettävä ;)
Harmittaa jo oviksen aikakin, kun meille on tulossa yövieraita. Mies on vielä yövuorossa, joten ainoa hetki, kun voisi peittoja heilutella olisi juuri yö... mutta saas nähdä meneekö nyt ihan hukkaan. Ei kait sitä voi vieraille sanoa, että " hei, me mennään nyt kahdestaan saunaan..." ... ja ovi lukkoon ;)
Kiusallista ja harmillista, että menee just päällekkäin :((
No, katsotaan lähemmin, jos vaikka ovis vähän heittää.
-fatmama kp 2/26, yk3-
moikka taas.. tääl on ollu nyt aika hiljasta, kävin tsekkaas sen ovis kalenterin siel www.yourdays.com mua jäi häiritteen mitä ne staattisetpäivät tarkoittaa? kyselen tyhmiä kun oon vähän pihalla näistä, niin uusia juttuja kun ekaa tehdes en niinkään kuumeillu, voisko joku mua viisaampi valasta?
Tervetuloa taas uusille, kivaa kun tulee jatkuvasti uusia " jäseniä" meidän porukkaan =) No ei tietty kiva jos/kun ei ole aikasemmin tärpänny ja tänne tippuu, vaikka on yritetty, mutta NYT me saadaankin ihanat kevätvauvat =) No olipas sekavasti sanottu, mutta toivottavasti kaikki tajuaa mitä yritän selittää..
Eilen aamulla aloin mittaamaan aamulämpöjä, ja tänään aloin merkkaamaan niitä tuonne Fertility Friend.com:iin. Saas nähdä millasen lämpökäyrän saan aikaseks, jännää!!
Nippara kp13/30-35 yk12
Ikää 33 v, mies 34 v, pojat 2 ja 4 v (2,5 v ikäero oikeesti). Otin just eilen viimesen pillerin. Voiko siis olla pienenpientä mahista et kerkeisin Toukotuhisijoiden joukkoon, vai onko mahikset jo menny? En nyt osaa/jaksa laskea, ja ku en muutakaan keksiny ku omasta pinosta en saa vastausta, ni aattelin kysäistä... Kuopusta ku alettiin yrittää ni kierto oli about 30 pv, eli kesäkuulle varmaan menee? No, siinä taisin vastata ite kysymykseeni :-) Ei mulla mikään kiire oo, paitsi töistä mammalomalle ;-)
Laskeskelin itsekseni, että aikaisin la vois olla touko-kesäkuun vaihteessa. Toisaalta on hirvittävä kiirus (kelläpä kuumeilijalla ei olisi) vauva-asian kanssa, toisaalta haluisin ehtiä saamaan edes muutaman kilon pois. Jos pian jo raskaudun ni neuvolantädiltä tulee kyl valitusta painosta, muttei voi mitään... Mua niin kyllästyttää tää työ, ja vaikka tärppäis ni kuitenkin toooosi pitkä aika ennenku voi töistä jäädä pois... Joka tapauksessa kerkee ens vuodelle kertyä kaikki 30 pv eli 24 pv ennen äippälomaa ja 6 pv ennen töihinpaluuta. No, katotaan miten tässä käy. Ekaa yritettiin 4 kk, tokaa 3 kk.
...toivottavasti mukaan vielä mahtuu :)
Ihanaa kun täällä on jo toukotuhisijoilla oma pino, lisäsi osaltaan myös kuumeastettakin korkeammalle. Huomasin tässä jo ostaneeni apteekista foolihappotabletteja ja harkitsen ryhtyväni nautiskelemaan myös greippimehua tulevan vknlopun aikana (en olisi muistanut koko mehua, ellei joku täällä olisi sitä maininnut), niin on lahopää, vaikka esikoisneidillä ikää vasta vähän vajaat 11kk(s09/06).
Elikkäs pikku2 täällä toiveissa. Niin, ja onhan tuo mieskin onneksi kuumeilemassa mukana ei varmaan yksin mehut ja muut " konstit" tuottaisi toivottua tulosta ;) Ensimmäinen yrityskierto nyt parhaillaan alkamassa, kp7/28-32. Kolmannet luomumenkat juuri koettu edellisen raskauden jäljiltä. Esikoista imetän vielä osittain, tarkoitus lopettaa yöimetys kokonaan lähipäivinä. Onko teillä fiksuimmilla/kokeneimmilla tietoa miten imetys vaikuttaa ovulaatioon?(tätä pohdiskelen kovasti pienessä mielessäni).
Kovin on odotukset korkealla nyt kun antoi itselle " virallisestikin" luvan vaavin yritykseen (pelottaa miten korkealta sitä sitten putoaa)...
Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille ja ennenkaikkea plussatuulia yritykseen!
En voinut olla minäkään tänään ostamatta greippimehua kaupasta. :) Tällä kierroksella greippimehu jää ainoaksi extrakeinoksi, muuten tukeuden ihan limatarkkailuun. Taitaa mulla olla menossa jotain kp 13/32. Mitään limoja ei ole näkynyt vielä lainkaan. Selvää tuntumaa on halujen nousemisessa. Ehkä se ovis kohta sieltä tulee.
Suzie kokeileppa laskea mahdollinen laskettu aikasi www.tekay.fi -sivuilta. Oikeassa reunassa on kiekko valikossa. Se on parempi kuin tämän vauvalehden, sillä siinä huomioidaan myös kierron pituutta muistaakseni. Niin ja tietenkin tervetuloa toukotuhisijoihin !
Tervetuloa myös muille uusille, käykääpä ilmoittautumassa esittelypinoon ! Ja onnea oviksenmetsästykseen kaikille toukotuhisijoille! Peitot pöllytykseen !
Täällä on tosiaan hiljaista, mutta johtunee varmaan siitä, että ensimmäiset ovikset ovat vasta tuloillaan ja kukaan ei ole vielä piinavaiheessa ;)
Tädää: totta tosiaan laskuri antaa pari päivää eri lasketun ajan kuin vauvasivun oma?! Eli mulla " oikea" LA olisi 5.5. eikä 7.5. Mutta sillähän ei ole väliä, ennen kuin edes tärppää !! :))
Itsellä täällä on menkat jo ohi (jep, ihanan lyhyet 2 pv) ja huomaa selvästi himon heränneen petipuuhiin, vaikka ovikseen on vielä reilu viikko aikaa. Johtuuko sit siitä, että ahkeran ovispupuilun jälkeen on pari viikkoa hiljaisempaa, ettei mene ihan maku tästä hommasta :)
Viikonloppuna on kaverin häät ja on ihan mukavaa, kun voi vähän ottaa ilolientä ;)
Aurinkoisia ja lämpöisiä viikonloppua ;)
Pupuillaan ahkerasti!!
- fatmama kp 3/26, yk3-
Kiitos linkistä! Kävin heti kattomassa ja testaamassa sitä laskuria. Ihan hauska kokeilla siihen eri päiväyksiä vaikka vasta odottelen niitä ei-luomu-menkkoja mut eihän sitä ikinä tiedä... ;-) Haluisin alottaa yrityksen/harjoittelun jo tänään, jos mies vaan on halukas :-) Yhtäkkiä tuntuu et kolmen lapsen kanssa pärjäis varmasti ihan hyvin ku pojat on jo aika " isoja" (synt. 11/02 ja 05/05) - varsinkin joskus ensi vuoden puolella.
Hiljaista täällä toisiaan (vielä) on... Ajattelin jo karkoittaneeni kaikki tuolla alkuinnostuksen täyttämällä viestilläni...
Osa on tosiaan varmaan pupuilemassa vällyjen välissä; pitänee kai sitten itsekkin mennä harjoittelemaan kö meillä ei niin kovin aktiivisia olla monestakaan syystä viime aikoina oltu(ettei sit viikon päästä mahd. ovuloidessa mee sormi suuhun, hih).
Sen verran hervoton olo on, että taidan poistua vähäksi aikaa takavasemmalle rauhoittumaan.
Viikonloppuja ja onnekasta ovisbongailua toivottaa tupajumi-06
Kiitos kannustavista viesteistä, auttaa kun saa täällä edes hiukan tuntojaan purkaa...oon käyttänyt ovistikkuja nyt ehkä neljä viimestä kiertoa ja kolmella kerralla olen plussan saanut. Edellisessä kierrossa ei ehkä sitten ovista oollutkaan, tai en ainakaan saanut testissä mitään näkymään.
On vaan niin pitkä aika odottaa, kun ite oon jo melkein kaks vuotta haaveillut perheenlisäyksestä ja nyt kun mieskin innostui asiasta niin malttia ei tunnu löytyvän...niin ja huolettaa ja meitityttää koko ajan, et onko jokin pielessä. Mut joo, greippimehua oon nyt litkinyt joka päivä...epätoivoissaan on valmis kokeilemaan vaikka mitä...
Toivottavasti saadaan paljon plussia toukokuulle:)