Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOTILOT vk 42 - 43

14.10.2008 |

Syysloman kunniaksi uusi pino :D

Täällä ihan keskenämme lasten kanssa lomailemme, mutta mitäpä tuo haittaa. Eilen oltiin Idea parkissa ja tänään sitten jotakin ihan muuta.

Nyt ollaan melkein terveitä, Rassu sai viimeyönä kyllä aika kovan yskäkohtauksen mutta se meni onneksi aika äkkiä ohi, vähän itkeskeli mutta taisi reppanalla olla masu kipeänä kun aamulla oli isot kakat housuissa. Yleensä ei kyllä nukkuessaan kakkaa.

Vähän tuollainen pesänrakennus vietti vaivaa :D Torstaina olisi se kontrolli ultra ja jos siellä sitten se sukupuoli tulisi varmemmaksi, niin voisin mennä Marimekolle ja ostaa sieltä ihanaa lakana kangasta ja ommella vauvelille jotain ihan omaa. Rassulle kun ostettiin sellainen jalalallinen korkea kehto ja siihen tein luonnon valkoiset pinnasuojan ja verhon. Niitä en kyllä nyt ajatellut uusia mutta ne omat uudet lakanat voisi olla kiva juttu...vaaleanpunainen pikku unikko olisi aivan ihana. On se kamalaa miten näin tyttöä toivoo....anteeksi KeKe.

No nyt täytyy rientää. Mukavaa, vähäsateista ja tervettä viikkoa kaikille.

JB72 kera pesueen ja KeKe:n rv 24...

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihasta olisi kiva kuulla,että kaikki hyvin?

Mua väsyttää,poika valvo yöllä pari tuntia karjuen..mikä lie riivannut=/

Ja aamulla piti olla kaikkien jo 8aikaan liikenteessä.

Kävij ravitsemisneuvojalla pojan kanssa ja tarkistettiin että saa kaikkia ravintoaineita tarpeeksi.Meillä on myös edessä päivä sairaalassa kun pojalle testataan voiko antaa rokote ja jos voi niin annetaan valvotusti.Kunpa nämä allergiat helpottas kun välillä meinaa pää hajota kun mikään ei sovi ja yritetään kovasti monipuolistaa ruokavaliota=/

Tänään pitäs talvikamoja raivata esiin ja pestä noita ohuempia vaatteita pois käytöstä..jospas saatais kunnon talvi tänä vuonna=)

Huiskutin

Vierailija
22/30 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se aika menee eteenpäin. Mies oli pe-su kotona ja tänään sai sitten lomautuslapun käteen. Huoh. Ihana, että voi olla mun kanssa kotona, mutta rahatilanteen kyllä laittaa ihan kaaokseen. Että yksi stressin aihe lisää :( Muuten vointi on ollut ihan ok. Vatsa on ollut sekaisin viikon (!!) ja se vaikeuttaa nukkumista. Torstaina olis taas äitipolin aika, että jos vaikka käynnistäisivät jo. Toivon sitä kyllä todella. Omani ja lapsen puolesta. Synnytyspelko on nimittäin ruvennut nostamaan päätään ihan todella tuon kokoarvion johdosta.

Toivottavasti Huiskutin teillä nuo allergiat alkais helpottamaan. Varmasti kurjaa.

Pitäis juu ruveta varmaan talvirenkaita vaihtelemaan autoon kun sieltä se talvi tulla tupsahtaa kohta. Tytöt odottaa jo kovasti lunta että pääsee tekemään enkeleitä lumihankeen :) Mä puolestani odotan että pääsee laittamaan ulkovaloja ja tulee Joulu. Tuli eilen ostettua kaupasta sillisalaattiakin ja ihan joulufiiliksissä sitten olin. Hih.

Näin nyt. AIHA ja Tomi rv 38+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuun puolella jo...kamalan nopeasti aika menee. Kohta saa kaivaa joulukoristeet esiin. Ihanaa! Olen ihan jouluihminen. Tykkään laittaa koristeita, ruokia ja väsätä kortteja yms. Toivottavasti tosiaan tulisi ihan luntakin tänä vuonna!

Tosi kurjia nuo AIHAn kuulumiset. Toivottavasti tällä kertaa nyt sattuu inhimillisempi lääkäri sinne äitiyspolille. Tuo edellinen kuullosti ihan siltä, että on tainnut pikkuisen väärälle erikoisalalle hakeutua. Ikävä juttu myös tuo miehen lomautus...Itsellä on lähipiirissä muutama perhe, joka odottaa pelko perseessä tuleeko firmalta lomautuksia, irtisanomisia vai mitä. Kurjalta tuntuu, vaikka ei, ainakaan vielä, itseä suoranaisesti kosketa.

Ihanaa kun pitkästä aikaa paistaa aurinko! Kyllä sitä sadetta ainakin täällä päin Suomea piisasikin. Pitää kai kohta kaivella toppavaatteita lapsille esille kun aamut ovat olleet aika kylmiä. Kivempi laittaa toppahaalari päälle kuin monta kerrosta välikausihaalarin alle.

Huiskuttimelle vielä tsempit allergioiden kanssa. Toivottavasti helpottavat pian! Ja Pepille potkua töppösiin! :0)

adalat + tytöt

Vierailija
24/30 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän ollut tällaista puolikäyntiä :D Kovasti noiden isompien kanssa on tullut touhuttua, ollaan askarreltu heijastimia ja valettu kynttilöitä. Eipä siinä sitten muuhun oikein jää aikaa!!

Rassulla alkoi yö yskä kolme päivää lääkityksen lopettamisen jälkeen uudelleen =( ja nyt sitten viime yönä meni niin tukkoon että jouduin antamaan keuhkoja avaavaa lääkettä. No onneksi sitä hoitavaa lääkettä on kaapissa niin voidaan tänään sitten aloittaa uudestaan... Onneksi sinne puolitoista vuotis neuvolaan ei ole enään kovin pitkä aika ja voidaan sitten keskustella lääkärin kanssa noista jatkotoimenpiteistä.

Kävelyä poika jaksaa aina silloin tällöin yrittää...eilen taisi mennä enkat ihan huomaamattaan käveli n 10m, ennen kuin tajusi ettei pidäkkään kiinni mistään :D Jalkojen asento kyllä vähän huolettaa, on sellainen ankka tyyli, mutta katsotaan sitäkin sitten siellä neuvolassa. Muuten poika on ihanan hyvän tuulinen ja reipas, sekä ääntä lähtee.

JB72

Vierailija
25/30 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa kun muksut sairastaa :( Meilläkin kuopuksella nyt eka korvatulehdus sitten 13.10 laitettujen putkien jälkeen!!! Siis en ollut uskoa. Korvasta tuli kuivaa verta niin käytin siksi lääkärissä ja tulehdushan se. Että se hyöty niistä putkista. Arghh.

Neuvolassa käyty tänään. Sf oli 38cm niinkuin viime viikolla. Paino oli laskenut kiitos sekaisin olevan vatsani... Hbkin oli noussut, mutta johtuu kyllä kuivuudesta tuon vatsan takia. Ja RR oli noussut 140/98. Jes sinällään, kun mulla aina ennen synnytystä se nousee. Sitten oli myös äitipolin käynti ja poitsu on nyt reilu 4kg. Maanantaina sitten olisi tarkoitus mennä osastolle käynnistykseen! Jes. Oli kyllä kiva lääkäri. Ihan toisenlainen käynti kun viimeksi. Onneksi. Mietitään nyt sitten vielä kuinka järjestellään muksujen hoito yms maanantain varalle. Mies ollut tämän viikon lomautettuna ja tod.näköisesti on ensi viikonkin. Tytöillä olis hoitopvt ma, ti ja ke, mutta jos anoppi tulee tyttöjen kanssa niin ei käytetä noita. No kassellaan.

AIHA ja Tomi rv 38+5

Vierailija
26/30 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIHA: Tsemppiä synnytykseen! Ja voi teidän pikkuista Neaa! Meidän naapurissa oli poika, jolta putkitettiin korvat, putkitus auttoikin sitten vasta vähän ajan päästä siitä. Eli hän taisi sairastaa kaksi tai kolme tulehdusta heti putkituksen jälkeen, mutta nyt on ollut jo yli puoli vuotta terve. Että älä vielä menetä toivoasi! Mahtavaa, että sait empaattisemman lääkärin, ja kohta se Tomi on maailmassa :o) Hyvän kokoinen hän ainakin on jo!

JB72: Meillä on kanssa Pepin jalkojen asento ihan ihmeellinen, ovat ihan sivusuuntaan, siis ulospäin =( Mutta fysioterapeutti oli sitä mieltä, että kun kävely sieltä tulee, niin jalkojen asento muuttuu niin että ovat sitten enemmän sisäänpäin. Olen kyllä jo huomannut, että mitä enemmän Peppi menee taaperokärryllä, sitä enemmän ne ovat sisäänpäin. Että josko Rassulla olisi sama juttu?

Peppihän tuossa käveli tai siis harjoitteli ahkerasti kävelyä kolme päivää, mutta lopetti sitten kuin seinään =( Siis oikeasti, mua ihan ärsyttää nyt. Meillä on mennyt sellaiset pinot vaatteita piloille ja seuraavaksi talvivaatteet... Lähtisi nyt kävelemään kun kerran osaisi, se on tässä nähty. Mua ärsyttää, ja sitten mua ärsyttää se että mua ärsyttää. You know...

Mä odotan jo joulua tosi paljon! Polttelen kynttilöitä ja suunnittelen keittiöön uusia verhoja =)

Kirjoittelemisiin!

T:Anttuli

Vierailija
27/30 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas aihan tomi jo iso poika=)

Kuopus valvotti viime yön,on flunssa raukalla.Sai rokotteen sairaalassa,ja isompia oireita ei tullut,lievä ihottuma vaan.Esikolla ollu nuha tämän viikon ja nyt se sitten kuopuksella=(Eiköhän se kakkosenkin saavuta ja se yleensä merkkaa korvatulehdusta meillä=/

Arki on yhtä juoksua,jatkuvasti kalenteri täynnä pakollisia menoja yms..ja kaupassakin välillä käytävä.Miten mä ikinä pärjäisin jos oisin vielä töissä tähän päälle..nytkään en meinaa jaksaa=(Itellä ollu pari päivää hirveen huono olo ja en oo juuri mitään pystyny syömään..oisko jotain vatsataudin poikasta,tai sit mulla on vatsahaava pelkästä stressistä=/

Jospa se peppi rupeis kävelemään..ite varmaan kävisin näyttää jalkojen asentoa jollekkin lääkärille,jos se huolettaisi=)Ite sain kaverilta kasan vanhoja haalareita ja niillä saa poika nyt hiekalla rymytä.uusi pukukin on,mutta se laitetaan vasta kun lunta ja pakkasta kunnolla eli ei varmaan koko talvena=)

Onko teillä mitään isänpäivä suunitelmia?meillä ei ihmeitä,en oo ees mitään lahjaa saanu ostettua=(oon muutenkin hirveen huono muistamaan ketään..kummilapsille ostan synttäri/joululahjat,mutta esim.omille vanhemmille en osta koskaan mitään=/En vaan yksinkertaisesti jaksa muistaa kaikkea=)

Kakkosen synttärit on kohta ja ne täytyy sille sitten järkätä,kutsuu muutaman pojan kylään.

Nyt yritän saada motivaation nousuun ja ruveta kuuraa asuntoa=)

Huiskutin taas väsyneenä ja pahoinvoivana..en oo raskaana=)vaikka olo kyllä ihan sen mukainen

Vierailija
28/30 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIHAlle tsempit maanantaille!! Kiva juttu, että oli toisenlainen lääkäri vastassa tällä kertaa ja homma etenee. Toivotaan peukut ja varpaat pystyssä, että synnytys lähtee helposti käyntiin ja sujuu kaikin puolin hyvin. bd bd

Olikos se JB, joka ihmetteli jalkojen asentoa...Meilläkin kolmonen taapertaa vähän ankkatyylillä vielä, siis jalkaterät vinossa ulospäin, etenkin kun on kiire ja "juoksee", mutta niin tekivät muistaakseni kaikki muutkin ja ihan nätit suorat koivet noilla on, eikä edes mitään astuntavikoja.

Huiskuttimelle jaksuja! Mullakin on ollut jotenkin hankalaa nyt ja mieliala miinuksella. Eniten ottaa pattiin nyt se, kun tässä kuussa on rahat tosi tiukoilla kun tuli eräskin yllättävä lasku, joka kyllä siis oli tiedossa, että tulee, mutta pääsi perhana unohtumaan, joten ei tullut varauduttua kuten yleensä. Ja sitten pikkuisen kaihertaa sekin kun miehellä on taas vaikka mitä kivaa tiedossa arjen puurtamisen väliin: on pikkujoulua ja saunailtaa. Eihän siinä mitään, kivaa, että toisella on kivaa, mutta...lapsellisesti välillä kyllä kadehdin, vaikka onhan tuo ukkokulta kyllä menonsa "ansainnut", mutta tuntuu, että ketään ei pätkääkään kiinnosta se, miten minä jaksan pyörittää arkea jatkuvasti yksinäni. Vaikka eihän meillä edes mitään suuria arjen ongelmia ole kun lapsetkin ovat olleet terveitä jne, mutta olisi aivan ihanaa jos joskus joku olisi kiinnostunut minunkin jaksamisestani.

No juu, menee ihan valitukseksi. Nyt lähden keittämään kahvit ja otan pari palaa suklaata kyytipojaksi

ps...Mulla kärähtää käämi kohta tähän Vauva-sivustoon! Tökkii jatkuvasti eikä toimi kuten pitäisi.

adalat

Vierailija
29/30 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva huomata, ettei ole yksin ajatuksineen, oli nimittäin tuo adalatin viesti ihan just kuin itse olisin kirjoittanut... Sama täällä kyrsityttää, mies oli just vkl laivalla yksissä pikkujouluissa ja menipä vielä sieltä suoraan baariin "jatkoille", kun ei yks vuorokausi pämppäystä vissiin riittänyt, grrr! Ja viel ois toinen risteily tiedossa, mut ei oo menossa! Ja yhdet "normi" pikkujoulut tietenkin mihin se menee. Se aina selittelee juomistaan, et kun oli niin raskas viikko jne.. Joo varmaan, mut eipä sekään koskaan ajattele, et miten MÄ jaksan, kun oon näissä lapsissa kiinni 24/7 ja opiskelen siinä ohessa. Nyt varsinkin tuntuu, et on joku uupumus iskenyt, kun oli niin raskas se työharjoittelujakso, henkisesti lähinnä. Nyt ei millään jaksais koulunkäyntiä tai mitään oikein kotonakaan, tuntuu et tarvis piiitkän loman toipuakseen. Koulutehtävät on kasaantunut kun ei jaksa tehdä ja sit ne tekemättömät työt stressaa... huoh..

Varasin sit itselleni päiväristeilyn, et pääsen ees vähän pois näistä kotiympyröistä ja eroon lapsista, ja syömään valmiiseen pöytään ;) kahdesti :D Ens ma meen, ihanaa!

Ja maanantaista tulikin mieleen, et onkohan AIHA jo synnyttänyt, eiks sillä eilen ollut käynnistys. Jännää! Nyt vaan ootellaan uutisia!

Luna poikineen

Vierailija
30/30 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku vois avata uuden pinon..mä en osaa linkittää näitä viestejä siihen=)

On kyllä ankeeta kun harmaa ja koko ajan sataa,mutta mä oon nyt tosi onnellinen,sain nimittäin ajokortin itselleni=)Koko syksy on menny sitä pakertaessa ja nyt se vihdoin mulla...mitä ihmettä mä nyt rupeen stressaa kun ajotunteja ei enää ole=)Lapset ja kotikin ollu heitteillä,kun stressi vaikutti kaikkeen=)oon tosi ylpee itsestäni tällä hetkellä=)

Rahatilanne on kurja tällä hetkellä kun tuo koulu vieny vikat pennoset,mutta onneksi nyt päästään takaisin normaaliin,ens kuussa onkin sitten jouluksi enenpi rahaa=)

Miehellä ois ollu pikkujoulut,mutta ei mennyt kun kuopus sairastui..sitä ratkaisua arvostan kovin että jäi kotiin.Meillähän on kuopuksella menossa lääkekuuri korvaan,ja kakkonen niiskuttaa siihen malliin että korva on kohta sielläkin kipeä=/

Aihan kuulumisia minäkin odotan=)

Huiskutin kera onnenpäivän