***Ellit vk 31***
Moi!
Naanuli: Minä ainakin ilmottaudun tuohon sinun painonpudotus " haasteeseen" ... Paino on nyt koko kesän junnaillut, no onneksi ei sentään hirveessä nousussa, mutta mutta... Syyskuun loppu on varmaan sopiva tavoiteaikataulu, itse ajattelin, että täällä tavoitteena voisi olla se " ensimmäinen juhlittava paino" jota aiemmin on ilmoiteltu näissä pinoissa (silloin kun joku vielä viitsi vaa' alle astua), eli 78kg olis tavoitteena, nyt en tullut kyllä aamusta vaa' alla käyneeksi, mutta oletan, että pudotettavaa olis nyt sitten 3-4 kg. Raskausajasta olen näin ajatellut, että paino ei saisi yli 8kg nousta... Viimeksi meni hyvin, paino ei noussut ollenkaan ennen rv 30, sitten iski se raskausmyrkytys ja alko jo muutenkin olee olo niin tuskanen, et sitä suklaatia piti sitten ruveta kiskoo liki kaksin käsin naamaan, joten turvotukset + suklaa teki kiloja noin 13 (niin ja todellakin 10 viikossa onnistuin tuon kilo määrän keräämään)...
Paaru: Mukava kuulla sinustakin piiiiitkääästä aikaa =) Mulla on sama ongelma, ei meinaa välil millään muistaa, et mitä kukakin kirjotti, kun ei sitten kuitenkaan jaksa avata toista ikkunaa tai tehdä muistiinpanoja... Ei täällä nyt ihan hetkeen oo sitä tätiä näkyny, taitaa tuo piinaviikko lähestyä jo! Joten taas saa jännätä! Niin, no kivet on nyt pihalla ladottu, tuonne leikkipaikalle pitäis kärrätä hienoa hiekkaa ja sit levittää muualle kulkuväylille sepelit, sit saa pihahommat tältä kesältä olla siinä =)
Tuitu: Teillä se matka lähenee... Minnekäs te nyt olittekaan lähdössä??!!
Susa: Hmmm... sinne oli vissiin ne menkat ilmaantunut, mikä tosin taisi olla hyvä asia, ja eikös ne aika ajallaankin tullut, hyvä niin! Ja sitten eikun tositoimiin =)
Me käytiin eilen miehen isoisän nimipäivillä ja voi jestas mulla meni siellä herneet nenään... No, pientä pohjustusta ensin: sellassia reilu 80 ihmisiä, rokokoo huonekalut, kaikki tiptop, ei yhtään lelua, siellä voi vierailla vain merkkipäivinä klo 14... Noniin, istuttiin siis kahvipöydässä ja puhuttiin säästä (muita puheenaiheita ei ole), otin palan mustikkapiirakkaa ja pullaviipaleen, no mummi sitten tuputtaa, et ota nyt tuotatuota ja tuota, kieltäydyin kohteliaasti, jolloin mummi sitten alkoi paasaamaan, että parempi onkin olla dieetillä jos aion vielä lisää lapsia hankkia, kun olen niin pyylevä (kamala mikä sanakin), kyllä nyt täytyy saada kilot pois ennen seuraavaa tai ne ei lähde ikinä... jnejne... Ohhoijaa, tulikin kotiinlähtö aika nopeella aikataululla...
Jaahas, se täytyy lenkille lähteä, jotta kilot karisis =)
Pyylevä- Nanne *kiehuu raivosta vieläkin* kp 21/28-30 yk 3
Kommentit (34)
sensuroidaanko multa jokin viesti, vai näkyykö teillä muillakin yksi viesti vähemään kuin pitäisi olla? Äsken oli siis tuolla sivulla,että ketjussamme pitäisi olla 23 vastausta (siis 24 viestiä), mutta omani on 23/24, eli yksi viesti on sensuurissa..? Muissakin pinoissa samaa huomasin, joistain jäi näkemättä jopa 3 viestiä!!
Naanuli *ja ne työt..?*
tämä täti rupesi eilen illalla saunassa suunnittelemaan kolmoselle nimiäkin jo....
tytölle löytyi oikeastaan heti sopiva, poika olisikin vaikeampi juttu...
yhden etunimi vaihtoehdon keksin, mutta en toista nimeä ollenkaan...
mieskin joutui tahtomattaan osallistumaan, ja ihan positiivinen oli...ja yllätyksekseni ilmoitti että kolmosesta ei saa etukäteen kysyä kumpi se on....ykkösestä ei kysytty mutta kakkonen tiedettiin jo rv 24 asti... nyt hän ei sit halua tietää...
sanoin kyllä että keskustellaan siitä sitten kun on sen aika, mä oisin ehkä halunnu tietää etukäteenkin...
mut olen mä jotain saanu sinnekin tartutettua, pientä lämpöilyä, vaikka tuskin silti hirveän nopeasti toimiin päädytään...
tämä viikko on ollut painonpudotushaasteen osalta aika heikoilla, on tullut syötyä liikaa, ei nyt sentään noususuhdannetta kuitenkaan....ja eilen ilokseni käytiin koko perhe 50min reipas kävelylenkki illalla ennen kun lapset meni nukkumaan, ja sitten rauhassa aikuiset saunaan. oli pitkästä aikaa oikein mukava perheilta....
teillä oli aiemmin puhetta noista sukulaisvierailuista....ja tyrkyttävistä anopeista....
minullakin sellainen....aina voisi jotain pientä maistella, ja kieroon katotaan jos kieltäydyn.
ja siihen kaupan päälle... viimeisin mitä on suustaan päästellyt kun vaihdettiin auto isompaan, ja luuli että odotetaan taas...korjattiin että ei odoteta, niin mamma puuskahti " hyvä mä jo ajattelinki et jumalauta sentäs! " ....ja tämä tuli ihan mun kuullen....
ihanaa eikö totta, esikoisesta se kysy että: pitäiskö tuosta onnitella?
kakkosesta ei tainnu sanoa mitään....
mutta siis kaikilta taitaa löytyä joku ihana kannustaja jonka ansiosta pirunsarvet nousee pintaan ja kiukku vie taas hetken eteenpäin....
Me käytiin jo aamulenkillä reippaina kun oli niin kaunis ilmakin, aurinko paistoi, muttei liian kuuma... Otin taas tuon askelmittarin käyttöön, niin saa seurattua, että tulee liikuttua " tarpeeksi" , no 6300 askelta mittaris tällä hetkellä, joten eiköhän tässä vielä päästä taas sinne n 14000 askeleeseen... Tänään olis tarkotus poimia vielä illalla viinimarjat anopin puskista ja keitellä ne mehuiksi, yhden maijallisen jo keittelinkin, mutta osa mehuista on jo juotukin... Omatekoisen mehun huono puoli on siinä, että kun se on kaupan mehuihin verrattuna NIIN hyvää, niin sitten sitä tulee juotuakin, kun muulloin juon vaan vettä...
" Dietti" on pitänyt aika hyvin, karkit on jäänyt kauppaan jo reilun viikon ja muutenkin on tullut syötyä vähän harkitsevammin, puntari näytti aamulla 80,3kg, josko tässä kohta paino alkais seiskalla... Toivotaan! No, huomennahan on se virallinen puntaripäivä, joten sitten uudelleen vaakaan, täytyy sitten päättää se lopullinen syyskuunloppu tavoite =)
Täytynee mennä ruuan laittoon, palailen myöhemmin!
Nanne kp 23/28-30 yk 3
Mites teidän lomat on sujuneet? Mun on heti alkuun ihan pakko laittaa omaa napaa.
Siis apua ihanaa...anteeksi että näin hehkutan, mutta 1v ja 7kk yritystä takana ja nyt ihan sponttaanisti ilman hoitoja meitsi sai tänään aamulla plussan. Apua oikeesti jännittää ihan pirusti, mä olin luopunu oikeesti koko toivosta. No toivon tietty et tää raskaus menis loppuun asti, mut mulle on jo super iso plussa jo tää tieto et pystyn tulemaan raskaaks.
Loma meni ihanasti Ruotsissa oli tosi kivaa ja Rovaniemellä myös. Laidutuksesta ei tosin tullu mitään. Lihoin 3 kiloo yök yök...
Mä oon taas vähän pihalla ku en oo kolmeen viikkoon palstaillu, mutta tuun taas pikku hiljaa mukaan...Ikävä on ollut teitä..
Milläs viikolla TUITU muuten nyt on?
Anessa: ihania uutisia sulla heti loman jälkeen!! :) Vóih, olen niin iloinen sun puolesta!!! :D on ollut hieno loma muutenkin niin tuo kyllä kruunasi kaiken! nyt vaan pidetään peukkuja että kaikki menee hyvin! olet varmaan niin onnesta hämillään ja sekaisin noin pitkän yrityksen jälkeen!!
Hapsu: ei kaikkea voi ajatella järjellä. näissä asioissa ýleensä tunteella ja hormoonien ihanassa pyörityksessä:)
Tuitu: kiva sinustakin välillä kuulla! :) onneksi olkoon uudesta kodista! oliko se juuri se mitä pähkäilitte aiemmin? toivotaan vielä että saatte vanhan pikimiten myytyä:) ja neuvolakin huomenna, varmaan jännittää:) mutta tule sitten kertomaan mitä ne siellä sanoi!
Nanne: hieno homma että pääset selvittämään ne kilpirauhasarvot. toivon niin että kaikki on hyvin. sä olet liian tunnollinen lenkkeilyä ja vielä ollut tiukkana syömisien kanssa :) kunpa pystyisin samaan:) ei vaan tosi hienoa! ja tsemppiä piinaviikkoon :) pidän kaikki peukut pystyssä!
Naanuli: apua... en enää muista mitä olit kirjoittanut... Anteeksi. ai niin ainakin olit jo hyvinkin positiivisella mielellä lääkäristä :)
täälä ei mitään maata mullistavaa... menkat loppui tiistaina eli 5 päivää aika samaa luokkaa kun ennen pillereitä jolloin kierto oli 28päivää ja menkat kesti 5-6päivää. sinänsä ihan kiva jos pääsisi heti takaisin säännölliseen kiertoon. ja mä niin salaa toivon että plussaisin ennen sitä etelän matkaa... muuten mulla on siirtohommat edessä.
Ja ollaan varmasti kaikki täällä peukut pystyssä että pysyis pikkuinen mukana!! Mullakin muuten loman jälkeen pamahti se plussa ;) Rentoutuminen on näköjään se kaiken a ja o ;D.
Kysyit että millä viikolla olen.. Se olikin vaikeampi kysymys :) menkoista laskettuna olen hmmm 9+1 (neuvolassa vissiin haluavat väkisin laskea 28 päivän kierron mukaan) tai 8+3 jos otetaan kierron pituus huomioon.. Todelliset viikot on varmaan 8 kieppeillä jos lasketaan niistä ultrista. Näissä asioissa olen viisaampi 3 viikon päästä kun on se nt-ultra :) Ja täälläkin sormet ja varpaat ristissä että sinne asti päästäisiin.
Sorry Naanuli, mä sekoilin nyt ihan täysin sen syntymäpäivän kanssa, mutta pistetään se väsymyksen piikkiin xD Oli ollu rankka päivä..
Mutta palaan asiaan myöhemmin, tulin vain nopeasti onnittelemaan ANessaa :)
Tuitu -raskaana mutta viikot haussa :)
Samoja se vaaka näytti kuin eilen, että 80,3kg, eli vähemmän mitä tuossa alkuviikosta ajattelin... Hyvä niin! Eilen oli julmettu irtokarkkihimo, joten kaupassa käynti piti suosiolla jättää väliin, muuten ne olis varmasti ihan väkisin hypänny ostoskärryihin... Miten niin heikko luonne??!! Jospa sitä siten ottaisi syyskuunloppu tavoitteeksi 77kg =) Hui, noin vähän en olekaan painanut aikoihin, ja se tekisi sitten tälle vuodelle painon pudotusta jo 9 kiloa =) Olis kyllä hieno saavutus!
Mitkäs on teidän muiden tavoitteet?
Mehut tuli eilen keiteltyä. Olis taas yks homma tehty. Vadelmien kysymistä vielä odottelen, täytyy niitäkin keräillä sitten, samoin puolukoita. Puolukkakiisseli on niin NAM =) Tosin tietty päälle PALJON kermavaahtoa, no onneks on nykyään kevyempiäkin vaihtoehtoja, se vispi on musta ihan hyvää kerman korviketta...
Se täytyy taas lähteä lenkkeilemään vissiin, jos tässä meinasi ihan tosissaan laihtua =)
Palailen iltapäivällä kun saan mukulan päikkäreille!
Nanne kp 24/28-30 yk 3 *Eikä mitään mainittavia oireita*
niin tänään olikin se teidän puntaripäivä....mä olen yleensä merkannut painoa maanantaisin, joka on kyllä huono heti viikonlopun jälkeen....
mutta siis mukaan tuohon syyskuun lopun tavoitteeseen...
tänään puntari kertoi 91.3kg...aivan liikaa, tullut 500g ylöspäin tällä viikolla, tavoitteeksi läväytän hurjat 6.3kg...eli 85kg ois kiva...en tiedä onko mahdollinen, siinä painossa en ole ollut viimeiseen kahteen vuoteen. mutta yritetään jotta päästäisiin lähemmäs sitä vauvatavoitettakin.
tää kuumeilu on muuten jotenkin sisäänrakennettua, mulla on ollut vaikea viikko asian suhteen ja nyt eilen ja tänään ollut selkeää ongelmaa muistaa ehkäisypillerit aamulla...on ne kuitenkin lopulta muistettu, ei vain normaalin rutiinin puitteissa.
Viime viestistä unohtui se tärkein, eli ANESSAlle hurjasti onnea plussasta!!!
Täällä esikoisen päiväunet on muuttunu surkeiksi, ennen tuo nukkuin aina sen 2 tuntia vähintään, nyt meinaa jo puolentunnin jälkeen heräillä!! Ja sit ollaankin koko ilta toooosiiii väsynyttä ja kiukkusta... Mikälie kausi menossa... No, jospa kun syksy tulee, niin alkas taas unikin ulkona maistumaan. Tää kun on uus omakotialue, niin meinaa ongelmana olla vähän se kun täällä vielä rakennellaan, niin pikkasen tuota ääntäkin kuuluu, mutta onhan tuo noihin ääniin tottunut... Meidän viereinen tontti on vielä tyhjillään, siihen aletaan ehkä nyt syksyllä rakentaa, sit täytyy varmaan opettaa sisälle päikkäreille... Tuolla tuo vaunuissa huhuilee, saa kyllä pötkötellä siellä, jollei ala huutaa, jospa se uni vielä tulisi... Itkuhälyttimet on kyllä käteviä =)
Missäs muut luuraa? Hohoi? Muistittekos käydä vaa' alla?
Nanne
Kun oli siis tuo neuvola tänään :D (huomatkaa hymy), ja kerrankin näin päin, neuvolan vaaka näytti vähemmän kuin oma !! Eli lukemat oli nyt 97,4 ,joka siis vieläkin aivan liikaa, mutta olin silti tosi tyytyväinen kun se lukema oli pienempi kuin luulin.. Ja neuvolan TYTTÖkin oli mukava, sanoi vain että BMI.n takia joudun siihen sokerirasitukseen- eikä enää sitten muuta kommentoinutkaan :D! Ihanaa, kovin helpottunut olo. Mutta siis terkka kovin nuori ja varmaan aika hiljattain aloittanut, sellainen fiilis jäi.. Mutta siis nyt materiaalia kotona luettavaksi, aika kivan oloinen sellainen Äidille/Isälle kirja, joka kuvin kertoo joka viikkoisen/kuukausittaisen kehityksen.. Eipä ollut tuollaisia kirjoja kun esikoisen sain.. Ja sitten vielä lisäksi sen meille tulee vauva-lehtinen.. Mutta siis hyvin meni neuvola!
niin ja tervetuloa Hapsumuru (menikö oikein?) joukkoomme leppoisaan ja lempeään.. Unohtamatta sitä pyylevää ;) Olemme onnistuneet keräämään aika mainion ryhmän mielestäni tänne, :D
Mutta nyt pakkailemaan, varmaan käyn teitä vielä moikkaamassa ennen lähtöä..
Saija rv 8-9
..kun ihan väkisin tuo oma nimi tuonne tuli tonne rustattua :D
Tultiin just kotiin ja ajattelin vain pikaisesti vilkaista ketjun läpi kirjoitellakseni huomenna, mutta pakkohan se oli tulla kirjoittamaan heti.
ANESSALLE VALTAVAT ONNITTELUT JA RUTISTUS VIELÄ PÄÄLLE! :))))
Ihana uutinen loman päätteeksi. Kyllä tuota jo saakin hehkuttaa! Teilläkin oli niiiiin valtavan pitkä yrityskausi takana. Ihanaa ihanaa ihanaa!!!!
Ja Tuitulle sellaiset terveiset, että onpahan mullakin meinannut livahtaa oma nimi monta kertaa viestin päätteeksi, mutta olen sitten aina tajunnut juuri ennen ok:n klikkaamista, että hetkinen, vaihdetaas nimi tähän palstaversioon.. :) Näin sitä tullaan tutummaksi... :))
ON: Pikaisesti vain sen kerron, että laihari on ollut täysin unohduksissa. Alavatsaa juilii kovasti. Nyt on joku kp 20 tms. En oo laskenut tarkkaa. On taas sellainen pistävä tunne yhdessä kohdassa, kuten siitä kierrosta kun haamun sain ja sitten kuitenkin se vuoto alkoi. En toivo mitään. En uskalla ajatella mitään. Ei tää kuitenkaan mitään oo. Blaah blaah blaah.
Huomenna aamulla töihin... :/
- Paaru
Mitenkäs mä vasta nyt oon tänne kirjoittelemassa? En taida saada kovin montaa viestiä aikaiseksi..
PAARU, oon netistä löytänyt nasevia vastauksia noihin " lapsen teko" -juttuihin, mutta mä oon vaan niiiiiin hyvä sydäminen, etten osaa sanoa " pahasti" takaisin. Uskon kuitenkin, ettei kukaan tee sitä ilkeyttään, ajattelemattomuuttaan vain. Ja ymmärrän myös, että " kun on jo yksi, niin totta kai se toinen tulee myös" - ajattelu on herkässä. Empä ole koskaan ajatellut yhdenkään yksi lapsisen perheen kohdalla, ettei se olisi ollut heidän oma päätöksensä.. lapsettomista kyllä olen ymmärtänyt ajatella, että onkohan vain toive jäänyt toteuttamatta.
Ja tuo lemmiskelyn ajankohta kuulostaa kyllä täydelliseltä, jos siis lemmenhetki oli 1½vrk ennen oletettua ovista. bd bd bd bd
Ja ymmärrän kyllä hyvin, että kaikki tuo stressaa! Etenkin, kun on pitkään sen verrna kipeä, ettei kunnossa ole, mutta ei tarpeeksi kipeä ollakseen ihan kipeä.. :/ Älä mieti niitä tavaroita, kyllä ne vielä kulkeutuu omille paikoilleen, ajan kanssa!
Tuo " pakkonainti" helpottuu, kun kierrot kasvaa. Jotain hyvää siitäkin. ;) Mies ei lainkaan enää valita, kun kerran kuussa viikon verran siimahäntiä jumpataan joka toinen ilta. Viime kierrostahan suostui heräämään kellolla panolle.. Samaan aikaa muutenkin on seksielämä muuttunut paljon paremmaksi. Sitä tehdään mielellään ilman tarvettakin. Viime menkkojen jälkeen tosin ajatuskin seksistä sai mut itkemään. Jotenkin ne kaksi asiaa yhdessä muistutti liikaa siitä, mihin en ole vielä(kään) kyennyt. No, onnistui se lopulta. :)
Hauskaa reissua!! :)
HAPSU: Tuo sekavaolotila taitaa kuulua tähän taudin kuvaan. :) Järkevät ajatukset kannattaa laittaa heti naulaan, ei niitä mihinkään tarvita. Toivottavasti saat pian miehen lämpiämään ajatukselle! bd
TUITU, kiitos onnitteluista, on mulla synttärit, mutta vasta helmikuussa seuraavan kerran. ;) Mutta onnea tarvitaan aina. :) :)
Mulla oli kanssa mukava terkka, ei suuntaan eikä toiseen juuri painosta puhunut (mulla nousi 10kiloa yhteensä, lopussa nousi reippaasti helteiden ja turvotuksen takia), mutta lääkäri oli inhottavampi, välillä tuntui, ettei muuta nähnytkään, kuin mun isot kilot.. :(
Toivottavasti saatte pian asunnon myytyä! Ja oikein hauskaa matkaa!!
NANNE, sullahan alkaa olla jänskät ajat! :) Joko on oireita ilmassa?
Mä luulen, että ennen vanhaan niitä lapsia tosiaan vain putkahteli. Ja putkahteleehan niitä edelleenkin ilman mitään suunnitelmia/ ongelmia, ainakin joillekin.
Kiva, että pääset tsekkaamaan arvot, toivotaan, että ovat kunnossa!!
KIITOS kaikille rohkaisevista sanoista. Oikeastaan nyt jo osittain toivon, että oltaisiin saatu aika jo aikaisemmaksi (tajusin illalla että sehän on kp 28, eli menkkojen alkuaikaa.. :( Mikä ihana aika mennäkään ronkittavaksi. No, ei mulla ikinä ole ollut alle 29 kiertoa, joten ei pitäisi vielä olla vuotoa *pitää peukkuja*), mutta toisaalta kivaa, että on aikaa " valmistautua" .
Nyt on taas kummallisia kipuja ollut, ihan kuin ovis..? Mutta kp on vasta 7.. :O Illalla itseasiassa sitten pissinkin jo tikkuun, mutta haalean vaalea viiva oli. Jäin vain miettimään, että onko normaalia, että viiva näkyy jo nyt?
Samapa tuo, mies on nyt eri osoitteessa ensi viikon loppuun asti, joten jännäksi menee.. jos saan puhuttua itselleni etäpäivän perjantaiksi, jolloin nähtäisiin miehen kanssa jo torstaina, niin mahikset olisi vielä, perjantai voi olla jo myöhäistä. Ajattelin kuitenkin tikuttaa, eipähän tarvii arvuutella. (ja minähän en laske niitä kpeitä tässä kierrossa.. :D :D :D :D )
Kauheaa (ja silti niiin ihanaakin..), olen siis tänään illan kotona yksin. Poika ja mies lähti Jkylään ralleihin, mummi hakee pojan huomenillalla mummilaan, jonne itse ajelen illalla. Pääsen kuitenkin lähtemään täältä vasta 19->, joten sankari on nukkumassa jo ennen kuin sinne ehdin. No, onhan siinä sitten muutama päivä aikaa kerätä läheisyyttä, kun sitten su tulen taas yksin tänne, kun pojat jää edelleen keskisuomeen, kun sitten seuraavana vkl:nä on serkun häät. Mä ehkä hajoan ens viikolla niinä neljänä päivänä.. tai jopa viitenä, ellei sitä etäpäivää suoda mulle..
Jaa, jotain pikkujuttuja pitäisi vielä tehdä..
Naanuli