>>> TONTUT vkot 31-32 >>>
Kommentit (51)
Ollut taas aika haipakkaa nää viime päivät. En ole paljoa koneelle ehtinyt.
Äitsylle ((* onnittelurutistus *)) ja todellakin pidetään kaikki varpaat ja sormet pystyssä että kaikki menisi nyt hyvin! Ja Frankielle kanssa peukutetaan, päivät näyttävät jo aika mielenkiintoisilta!
Hemoglobiini keskusteluun heitän luontaistutotevaihtoehdon, nimeltään jokin krauterblutsaft, siis sellainen mehu, jossa mm. rautaa. On mulle riittänyt rautalisäksi ja tästä ei aiheudu mitään vatsaongelmia. Itse asiassa on tosi suosittu ja suositeltu Keski-Euroopassa raskaana oleville ja myös mun kaveripiirissä moni käyttää tota (en ole varma on riittävä rautalisä jos tilanne paha).
Vauvan nukkumiskeskustelugalluppiin meidän versio eli pinnasänky aluksi kiinni omassa sängyssä, niin että helppo ottaa vauva imetykseen (mies nukkunut aina välillä muualla, jotta saa rauhallisempia unia) Sänkyyn en ole vauvaa ottanut, kun en oikein saa silloin itse nukuttua. Sitten kun on alkanut nukkua paremmin, on siirretty omaan huoneeseen, jolloin ei enää herää kaikkiin pikkuäännähdyksiin vaan vain todellisiin tarpeisiin. Vieläkään meillä ei lapset juuri tule meidän sänkyyn (vain erikoistapauksissa, kuten kipeänä). Yleensä mennää lasten huoneeseen nukkumaan jos tarvis (siellä ylimääräinen peti). Olemme halunneet säilyttää mahuuhuoneen ja sängyn vain meille kahdelle (ja onnistuttu siinä ihmeen hyvin)!
Sitten niihin viimepäivine kiireisiin ;-). Oltiin taas miehen kanssa yksi päivä vapaalla lapsista kun mun sisko tuli miehensä ja lapsensa kanssa meille päiväksi. Oltiin Helsingissä ja käytiin mm. Suomenlinnassa ja sitten illastettiin ja yövyttiin kavereilla (huom sellaisilla joilla ei lapsia, ihanaa jutella ihan muista jutuista välillä). Sitten tehtiin vaihto ja sisko lähti miehensä kanssa vuorokauden vapaalle (kätevä systeemi). Tänään oli kyllä vähän rankkaa, kun mies lähti aamulla töihin (eka päivä loman jälkeen) ja mä jäin tän vatsani kanssa helteeseen hoitamaan kolmea muksua. Mutta hyvin selvittiin ja nyt olenkin taas jo vain omien lapsien kanssa.
Tällä viikolla on ollut myös neuvola ja hammastarkastus ja sitten pari lehtihaastattelua. Olen mukana erään yhdistyksen toiminnassa sihteerinä ja meillä tässä kohta yksi suurempi vuosittainen tapahtuma käsillä. Kävijöiden saamiseksi on hyvä saada juttuja lehtiin ja siksi siis noita haastatteluja. Yhteen seutulehteen tuli oikein sivun juttu joka oli aika pitkälle henkilöhaastettelu, onneksi sain sentään lapset mukaan kuvaan, ettei tarvinnut yksin poseerata. Ja erityisesti onneksi en tänä vuonna joudu suoraan alueelliseen radio-ohjelmaan, niinkuin viime vuonna! Nyt vois kyllä taas elämä vähän rauhoittua...
Ja sitten vielä ilmoista....mä kyllä tykkään lämpimistä kauniista ilmoista, mutta ei kyllä ihan näin kuuma tarttis olla. Inhottavaa kun hikoilee vaikkei tee yhtään mitään. Kyllä tää mahavauva taitaa olla aikamoinen patteri. Meidän piha on vielä sikakuuma, joten pitäis varmaan lähteä mökille ja upottautua kaulaa myöten järveen. katsotaan mitä mies tuumaa, kun palailee töistä.
Palailen kunhan olen jäähdytellyt!
Luhtis
Varmuustestattu on. Meidän apteekissa ei ollut Predictoria, mutta B-sure ja apteekin oma tarttuivat mukaan. Ton B-suren nyt käytin ja ihan selvä viiva siihen tuli parin tunnin vessatauolla. Apteekin oman aion tässä vielä jonain päivänä tehdä. Aika noloa, mutta jotenkin nyt tuntuu, että haluan kaikilla mahdollisilla merkeillä sen plussan nähdä.
Frankie, millonkas sä aiot testata? Johan on päivät aika hyvät. Onko siellä mitään fiilareita? ++++++++tuulia!
Äitsy
P.S. Ai niin, kiitos kaikille onnitteluista. Toivotaan, että tällä kertaa on vähän pidempi ilo.
Kyl mä vain olen aina tiennyt olevani talvi-ihminen, kesä on kiva ainoastaan sen takia, että silloin on loma! Nonuli, oon samaa mieltä, kumpa tulis syksy ja talvi pian.
Teillä on kaikilla tainnut olla hauskaa tekemistä viime päivinä, Luhtis on julkkis, Calle veneilee, Nonuli ja Äitsy reissaa jne. Äitsylle muuten mahtionnittelut plussista!! Munkin piti sillon parin päivän päästä tehdä uus testi, kun en oikein uskonu ekan kerran tulosta. En tosin tainnu olla kovin välkky, kun ostin sen saman apteekin testin tokallakin kerralla. Ja nyt saadaan jännätä Frankien puolesta, kumpa säkin saisit plussan! Mannariille tsemppiä töihin! Ja Callea, Sophieta ja Nonulia piti onnitella hyvistä testituloksista, tottakai.
Gallupeihin: lisärautaa en oo tarvinu, kun hemppa on yleensä 145. Eipä tosin taida enää olla, saattais olla aiheellista :) Vastasinkohan jo nukkumisjärjestelykyselyyn? No, vastaan kuiteski. Meidän on otettava mahdollinen uusi asukas makkariimme vaikka kolmiossa asutaankin. Syitä on kaks: luulen, että se on meille kätevintä ja yks huone on meillä työhuone, joka on oltava erikseen. Sääli sinänsä, koska olishan aika kivaa päästä sisustaan lastenhuonetta, mutta se tehdään sitten seuraavassa asunnossa, jossa sitten saa luvan olla pari huonetta lisää.
Mä oon täällä miettiny, että mahtaako olla tarkoitus, että yks ja sama ihminen kehittää itselleen kaikki mahdolliset raskausoireet??? Yökötys ei enää ole niin paha, mutta monet hajut (kuten meidän uus ihanan puunhajuinen kirjahylly, voi kirous) yököttää. Mikään ruoka ei maistu siltä miltä pitäis (jotenkin mautonta), suussa jatkuvasti kauhea maku vaikka kuinka pesisin hampaita, söisin tai joisin, aivan sama heti puolen minuutin päästä. Ja tietty viimeisen viikon oon ollu tosi väsyny. Eilen aamulla alkoi oikein naurattaa, kun olin heränny klo 9 ja käyny suihkussa, syöny puuroni ja lukenu lehden ja kello oli kymmenen. Johan tuli ekat haukotukset ja olisin ollu ihan valmis päiväunille. Aivan surkuhupaisaa! Lisäks oon tätä nykyä täysin lahopäinen idiootti, oon jo neljä päivää ollu ostamas pyykinpesuainetta, mutta niinpä oon unohtanu.
Mitäs mieltä olette muuten tästä: kävin menneellä viikolla työterveyshoitajalla työhöntulotarkastuksessa ja sehän olikin aika perusteellinen verrattuna aiempiin. Ottivat kaiken maailman uteluiden lisäksi myös kolme tuubia verta ja pissinäytteen labrassa! Ja tästä eivät sanallakaan maininneet, kun sinne tarkastukseen ajan varasin. Vaikuttavat tässä kaupungissa melko uteliailta, vaikka kyseessä on alle vuoden homma. Jäi aika ärsyttävä tunne, että urkkivat nyt asioita, jotka eivät heille kuulu. Onko teillä ollut vastaavia tarkastuksia?
Hauskaa viikonloppua!
Bärtsu
Mä taas täällä yökyöpelinä kukun eli töissäpä töissä! Mun toive on toteutunut eikä tätä nettiä ole meiltä katkaistu. Ollaan oltu hissuksiin tästä.. Tää on jotenkin niin ennenvanhainen työpaikka että monissa asioissa ollaan vielä jossain seitkytluvulla. Just tää että meiltä on tää netti kielletty ym. Vaik tarviihan tätä ihan oikeisiin töihinkin!
Äitsyliini sä teit sen!! Todistit vanhan väittämän paikkansapitäväksi et keskenmenon jälkeen tärppää heti! Onnea tosi paljon ja tarrasukkia vauvalle ja vauvaliimaa!!
Tontut (jouluihmisiä tietysti) olette kaikki vähän manailleet säätä. No mä olen nauttinut!!!!! Tiukkaa kyl teki saada nukuttua aamulla yövuoron jälkeen kun aurinko porottaa täysillä pimennysverhoon ja antaa tietty lämmintä sisään. Mut kun oli " töhötin " päällä niin nukuin ees yhteentoista. Iltapäivällä makoiltiin rannalla ja nautittiin kesän ehkä viimeisistä lämpimistä keleistä. Mä heitin talviturkin viime perjantaina ja tänään (eilen) uitiin taas monta kertaa. Kakrut on isällään/äidillään ja meillä oli ihanaa laatuaikaa kahteen pekkaan. Päiväkivaa jopa uintireissun päälle. Nam mikäs sen mukavampaa!!
Mä olen käynyt lukemassa lähes päivittäin tarinat täällä mutta en ole ehtinyt käydä näpyttelemään. Kaikille on tapahtunut vaiks mitä jännää ja kivaa. Onneks on ollu pelkästään hyviä uutisisia ultrissa ja muissa. Mä en nyt ehdi kauheesti kommentoimaan tällä kertaa. Tsori.
Omiin kuulumisiin semmoista et olen saanut lisää mustikoita taas pakkaseen (nyt jotain 15-20 l ainakin) ja keitettyä talven viinimarjamehut (myös pakkaseen) Olo on ollut hyvä ja en ole enää ollut väsynytkään. (Paitsi täällä töissä yöllä) mutta tänään on ollut ikävää särkyä ja kolotusta oikeassa kankussa josta se viiltää jalkaa alaspäin. Olisko metsässä kävelystä? Toivon mukaan ei kohtu paina hermoa selässä sillä sittenhän se vaiva jatkuu tammikuuhun asti pöh! En nyt vielä ole ajatellut lääkäriin mennä sillä tää alkoi vasta tossa illalla. Katson mikä tilanne on huomenna kun olen herännyt. Paha vaan et on viikonloppu ja pitää sitte mennä päivystykseen jos tarvii sairauslomaa.
Mä muuten epäilen et mulla on myös istukka edessä niinkuin Nonulillakin. Nimittäin en tunne vauvan liikkeitä suoraan tosta mahan päältä vaan kummasti alas ja sivuille vaan. Samoin tää iso aikaisin pullahtanut maha saa mut epäilemään istukan olevan edessä. No senhän saa tietää sitte ultrassa. Plääh siihen on vielä KAUAN vasta syyskuussa.
G: vauveli tulee meidän makkariin sillä muut huoneet on jo täynnä pentuja. Voi olla et tehdään laajennus autotallista jossain vaiheessa et saadaan meille uusi makkari tai sitten odotetaan et vanhemmasta päästä joku lähtee opiskelemaan..
Mansku 16+5
tulee nyt ikkunoista ja ovista!! Nyt kulkee taas henkikin :-)) Meilläkin on öisin " töhötin" päällä ja se on ollut kyllä mun pelastukseni! oon kyllä nykyään niin hikoileva ja puhiseva paketti :-)
Olin ihan kummissani kun vetäsinkin suitsait tällasen mekon päälleni, jonka olen ostanut isännän mummun ja papan hautajaisiin!! Siis, olin aivan sata, et se ei mahdu kirveelläkään, mut niinpä vain meni, ja masu näyttää upeelta pallolta tän kanssa :-DD
Bärtsy, noin se juur menee, aina on väsy vaikka kuinka nukkuis!! Eli ne on ne raskaushormonit =D Mut nuku vain aina kun vaan voit, ajan kanssa sekin helpottaa!! Vieläkös on muuten itku herkässä?? Mulla on kyllä... itken harvasepäivä ja todella helposti, ja ihan mistä vain!! Toisilla sekin helpottaa keskiraskaudessa, mut siis mulla ei!!
Mannarii, sinä helteiden rakastaja :-D sulla tuntuu tuo sekstailu maistuvan ;-D mullekin on alkanut taas maistua, joskin toi helle on vähän haitannu... näen muuten taas tosi paljon sekstailu-uniakin...
Vai eppäilet sinäkin etuseinäistukkaa, hyvin on mahdollista, noin ne munkin potkut tuntui, liikuskelu tuntui kyllä jokapuolella!! Ja maha pullahti täälläkin sillon tosi nopeesti, ja nyt se onkin jo ihan mahoton!! Kovasti lähetän sulle jaksamista sinne töihin, ja hae heti vaan saikkua jos kankkus niin vaatii, ei sieltä työpaikasta saa kruunua päähän, vaikka siellä sairaana istuis!!
Luhtiksella onkin taas kovaa menoa, kaikkine haastatteluineen!! Aina vaan jaksan ihmetellä noita sun energiavarastojas!! Oot kyllä aika mamma!!
Me oltiin eilen caribiassa uimassa, kyllä oli taas ihanaa!! Molskittiin neidin kanssa monta tuntia! Isukki oli siis polttareissaan, ja nyt olis tarkotus lähteä hakemaan sitä punasilmäistä särkeä tuolta parin kilsan päästä mökiltä!! Mun täti ilmotti kans, et sillä olis meille mustikoita, nam!! Mennään hakemaan ne, ja sit mennään mun äitille ja iskälle(mammalaan) syömään!!
Nyt menoks!!
nonuli ja justiina 20+2
Ihanan viileää, ulkona 19 astetta ja sataa vettä :D Nyt saa nunolikin nauttia viileistä ilmoista!! Tekisi mieli mennä ulos sateeseen seisomaan ja kuuntelemaan ukkosen jyrinää mutta taitaa taloyhtiössä olla jo hulluuspisteet kerätty täyteen ;)
Ensiksi Äitsylle oikein iso ja lämmin onnitteluhalaus plussien johdosta. Todella ihanaa että tärppi kävi ja teillä oli vielä niin mukava parisuhdereissu J Nyt toivotaan varpaatkin jännityksestä kippuralla että pikkuinen pysyy matkassa ja elämä alkaa oikein kunnolla kasvaa siellä kohdussa.
Nonulille tsemppiä helteen kanssa ja astun taas rinnallesi tässä syksy tänne heti nyt-liikkeessä! Olen niin syksy ihminen kuin kukaan voi olla. Joskus syksyisin meinaa oikein itku päästä kun luonto on niin kaunis, syys tekee tuloaan ja luonto saa hetkeksi hengähtää. Mulle tulee aina sellainen fiilis että ulos kunnon syyslenkille tuuleen ja sateeseen, sitten lämmintä soppaa naamaan ja sohvalle viltin alle tuijottamaan takkatulta, aaahhhh!!!
Nyt täytyy pyydellä anteeksi, mutta on mennyt ohi: kuinka pian teillä Nonuli on ne häät?? Voi olla että olet sanonut tai sitten et ole. Tietää sitten onnitella oikein kunnolla ja alkaa rouvittelemaan ;) Toivottavasti välit anopin kanssa ovat vähän kohentuneet? Ihanaa että ultrassa oli kaikki kohdillaan, kiva että tiedossa olisi teillekin trinsessa!
Mielenkiintoista nähdä tässä ajan kuluessa että miten meidän porukalla tämä sukupuolijakauma menee?!
Luhtis oli maininnut tuon yrttimehun. Yritinkin ensin sillä nostaa tuota hemoglobiinia, mutta ei tahtonut riittää potku, nyt mulla on maltofer-nimistä nestemäistä rautavalmistetta. Vertasin noita raudan pitoisuuksia ja ero oli huima eli sen mehun päiväannos sisältää 15 mg rautaa kun tämän maltoferin rautapitoisuuus on päiväannoksesta riippuen 50-200 mg. Nyt olo onkin ollut paljon parempi ja vatsaoireet menivät parissa päivässä ohi kun olen ottanut lääkkeen useammassa erässä pitkin päivää. Ensi viikolla on torstaina neuvola, mielenkiintoista nähdä paljonko hemo silloin on.
Mukava systeemi teillä siskosi kanssa, saa molemmat välillä vähän tuuletusvapaata! Meille muutti naapuriin perhe joiden tyttö täyttää tovin päästä yksi ja voisi olla kyllä erittäin kiva jos heidän kanssaan saisi vastaavia pienitä hengähdystaukoja järjestettyä. Vai haastattelujakin olet ehtinyt antamaan, sulla on ollutkin kiirettä. Mukavaa vaihtelua antaa tuo yhdistystoiminta, itse olen miettinyt että olisi mukavaa palata vanhan harrastuksen, partion pariin jossain vaiheessa. Mutta en ole täältä meidän nurkilla vielä päässyt asiaan perehtymään.
Bärtsulla on alkanut hajut ja maut tökkimään, aika hassu tuo kirjahyllyn tuoksu :/ Toivottavasti ei kestä pitkään moinen inhotus. Aika outo tuo työhöntulotarkastuksen perusteellisuus noin tarkkoine verikokeineen?? Meillä oli kyllä työhöntulotarkastus johon kuului myös verikokeita mutta siitä ilmoitettiin etukäteen eikä mulle ainakaan tullut kuulusteluolo lainkaan. Sellaista jutustelua ja työssäjaksamisen kartoitusta se mun mielestä oli.
Mannis on jaksanut muistaa meitä taas keskellä yötä ja nauttinut helteestä. Hyvä että joku osaa nauttia kauniista suomen kesästä eikä narise samalla tavalla kuin minä¿ Ja ilmoista huolimatta olet jaksanut ahertaa marjojen parissa.
Meillä alkaa olla pakastin jo niin täysi että pullistelee. Olen ollut vähän ennakoiva ja tehnyt vähän ruokia pakkaseen ettei tarvitse sitten hirveitä kokkailuja järjestää kun tullaan laitokselta kotiin vaan voidaan ottaa valmista tavaraa ja pyöräyttää mikron kautta suuhun. Vielä jos saisi leivottua sinne jotain niin hyvä.
Onpas pitkä sepustus!! Mutta silti vielä omaa napaa pikkaisen. Eilen oli aika rankka päivä, tuli puuhailtua kaikkea. Illalla nukkumaan mennessä tyttö oli todella aktiivinen ja supisteli vähän kipakammin (mutta ei mitenkään kovin kivuliaasti) ja selkää särki. Ensimmäistä kertaa tuli sellainen olo että voi hitsi, voisiko se kohta olla lähellä. Heräsinkin yöllä pariin otteeseen, mutta aamulla kaikki oli kuten ennenkin.
Nyt alkaa ulkona paistaa aurinko ja taidan painua valmistelemaan ruokaa, taidetaan päästä kuitenkin grillaamaan kun sade näyttää menneen ohi..
Hyvää sunnuntaita tonteroiset!!
calle 38 tasan
Tilasin tänään esikoiselle MINUSTA TULEE ISOVELI t-paidan.
Kyllä!!! Meille tulee vihdoinkin vauva!!! Testasin niin selkeän ClearBlue-plussan kp 32/26-29, ettei epäilystäkään. Plussa tuli HETI kun tikku oli märkä, jopa ennen tarkistusviivaa! Laskettuaika laskurin mukaan 16.4.08. Ei ihan tonttuvauva, mutta ihana kevätvauva :)
Onnesta sekaisin,
Frankie
Ihanaa Frankie! Mä arvasin sen, kun sulla oli päiviä jo niin hyvin. Ja arvaa mikä meillä on oletetun oviksen mukaan laskettu päivä? Joo, 16.04.08. Aika samoissa siis mennään. Pidetään nyt toisemme mukana tässä hommassa!
Äitsy
-äitsy05-:
Ihanaa Frankie! Mä arvasin sen, kun sulla oli päiviä jo niin hyvin. Ja arvaa mikä meillä on oletetun oviksen mukaan laskettu päivä? Joo, 16.04.08. Aika samoissa siis mennään. Pidetään nyt toisemme mukana tässä hommassa!Äitsy
Ei voi olla totta, mennään ihan samoissa! Juu, pidetään toisistamme oikein lujaa kiinni! Halaus!
Valtavan paljon ONNEA Frankie, ihanaa saada lisää tonttuvauvoja (niitähän syntyy ihan mihin vuodenaikaan vaan)! Onnea myös iskälle ja tulevalle isoveljelle!
Paljonkos tulee lapsille ikäeroa, joko isoveli on siinä iässä, että ymmärtää jotain vauvan tulosta (vaikka ei hälle varmaan ihan vielä kerrota tai meillä ainakin kerrottiin lapsille vasta sitten kun haluttiin asia julkistaa, olisivat kuitenkin ollet oikeita hölösuita).
Ja todellakin ihanaa kun voitte odotella Äitsyn kanssa samaan tahtiin, nyt vaan molemmille tsemppiä tuleviin pahoinvointeihin ja vauvoille niitä kuuluisisa tarrasukkia!
Luhtavilla
Miten voikin ilma tähän malliin seisoa :-I Ei ole kivaa :-S TULIS JO SYKSY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mutta, voi kun oli kiva uutinen äitsyllä :-DD Jotenkin me tiedettiin toi tulos, jo ennen sua ;-D Ei ne testit väärin näytä, kyllä siellä kyydissä vauvanalku on :-)) Mut älä tee sitä predictoria ainakaan keskellä päivää, on se vaan tosiaankin niiiin epäherkkä!!
Mutta kyllä on hienoa, että äityliini saatiin raskautettua :-D Nyt vaan rennosti ja iloisin ja positiivisin mielin!! Saadaan teidänkin pojalle pikkusisko tai pikkuveli!!
Sohvi, juu, ei se mitään, kato me äidit ollaan välillä " vähän" hysteerisiä!! Ja tosiaan, niitä plussia voi saada enemmän vain siihen liike kohtaan, ja aika harvoin siihenkin enemmän kuin yksi :-DD Lunkisti vaan!!
Tänään oltiin siis aamutuimaan rakenneultrassa, ja kaikki oli OIKEIN HIENOSTI!! Vauvalla oli kaikki elimet ja kaikki toimi moitteetta, mitään poikkeavaa ei ollut :-D Vauva oli juuri oikean kokoinen, eli vastasi täysin viikkoja, ja painoa oli jo huimat 325 g!!! Yllätyksenä tuli se, että mulla onkin istukka etuseinämässä :-O Olin aivan siinä luulossa, että se on takana :-O Luulo ei ole siis tiedon väärtti edelleenkään!! Noh, nyt ymmärrän, miksi silloin muutamia viikkoja sitten jokapäivä ei liikkettä tuntunut kunnolla, tuosta " vaimentimestahan" se sitten johtuikin!!
Lääkäri oli aivan ihana ja tarkka! Saatiin tosi monta kuvaakin mukaan! Ja taitaa näyttää siltä, että äidin tuntemukset osuvat oikeaan, ja ollaan saamassa toinen prinsessa :-DD IHANAA!!!!
Nyt meen ruokailemaan!!
nonuli ja justiina 20+