>>> TONTUT vkot 31-32 >>>
Kommentit (51)
Kaaheta, helteet tuli!!!!!!!! Onneks on loma, et saa rauhassa hikoilla ja tuskailla!!
Oltiin siis eilinen päivä Naantalissa! Ensin muumeja moikkamassa ja sit hyvin syömässä merenrannalla!! Kyllä oli ihana reissu kaikenpuolin! Kaikki nauttivat täysinrinnoin!! Tyttö halasi kaikki mahdolliset muumihahmot, ja ruoka oli todella hyvää ja vielä kohtuu hintaista!! Aurinko paistoi siniseltä taivaalta, ja ihana merituuli puhalsi hiuksia!!
Tänään neuvolassa, kaikki niinkuin pitääkin! Hemppakin killuu edelleen taivaissa, eli nyt 138, on sentään hiukan laskenut alun 154:stä!! Pissä puhda, rr hyvä, ja painoa tullut tähän mennessä 4kiloa, ei paha, ollaan sentään jo puolivälissä!! Vauva nosti hulabaloon, kun terkka paineli masua ja alkoi kuunneella sydänääniä!!! Potki niin, että mahanahka aaltoili!! Rauhottu sentään, ja kovaa puksutti sydän 150!!
Perjantaina on sitten se kauan odotettu rakenneultra!! Jännittää kyllä... mutta positiivisin mielin sinne mennään!!
Neiti on menossa yökylään torstai-perjantai, mein äitille(mammalaan)! Kun meidän aika on heti aamutuimaan, ja matkaa sentään tunnin verran, niin ei tarvitse nostaa tyttöä kesken unien sängystä!!
kiitos sohvi ja luhtavilla lohduttavista sanoista tuota anoppiani kohtaan!! Pitääköön herneensä!!
Koitahan luhtis jaksaa flunssasi kanssa!!
nyt pittää mennä!!
nonuli ja justiina 19+3
Vieläköhän mut huolitaan tänne tontuksi mukaan? Kesälomat on ohitse ja pitkä työsyksy taas edessä seuraavaa lomaa odotellessa.. Ilmatkin aurinkoistuivat heti mitä vähemmän lomapäiviä oli jäljellä, kuinkas muuten! Onneksi täällä töissä on vielä tosi hiljaista, täytyy heti käyttää tilaisuus hyväksi ja kurkistaa teidän kuulumisia!
Kesäloma meni tosi vauhdikkaasti. Suurin osa ajasta oltiin kuitenkin mökillä rentoutumassa, vietettiin intensiivinen perheloma, vaikka kavereitakin kävi paljon yökylässä. Oli ihana herkutella ja vaan olla, nautittiin kyllä kaikki olostamme ja toisistamme! Välillä käytiin asuntomessuilla ja päivän retkillä Helsingin seudulla, Korkeasaaressa ja Lintsillä. Poikasella oli aikaa harjoitella vaipattomuutta ja onkin nyt täysin päiväkuiva ja periaatteessa yökuivakin. Tuttikin onnistuttiin jättään pois, sekin olis iso juttu! Veinkin tänään päiväkotiin oikein ison pojan ;) (tosin itkuksihan se tietysti meni).
Kiitos Luhtavillalle loistavista rakennusvinkeistä! Mun pitää vielä kaivaa ne esiin jostain pinon pohjalta, ja kommentoida sulle tarkemmin. Kesän aikana on muodostunut ideaa tulevan talon pohjaratkaisusta ja varmasti lähiaikoina otetaan arkkitehtiin yhteyttä ja yritetään saada paperille toimiva kokonaisuus aikaiseksi. Asuntomessuilta saatiin muutama tosi hyvä idea mukaan, ja moni asia selkeytyi ja monta sellaistakin asiaa tajusi, joita ei ainakaan haluaisi ja mikä näytti epäkäytännölliseltä. Valmista pakettiahan siellä ei ollut yhtään jo senkään takia, että meille olisi tarkoitus tulla 1-kerroksinen, niitähän messuilla oli tosi vähän. Mutta Luhtavilla, palataan asiaan, jos kiinnostaa!
Ja mitä tähän toiseen projektiin tulee niin edelleen joka kierto on mennyt ihan puihin. En enää jaksa edes laskea montako yrityskiertoa on takana, paljon niitä ainakin on. No, viime kierrossa otin jo ovistikutkin käyttöön tarkoituksena selvittää tapahtuuko siellä munasarjoissa yhtään mitään. Sain heti toisella ja kolmannella tikulla ihan selkeän plussan, ja se hetki piti pesun:n laskurin mukaankin paikkansa. Oireetkin täsmäsivät. Joten en oikein jaksa uskoa, että tässä mistään ajoituksen puutteesta on ollut kysymys. Luulen, että vika on ennemminkin kiinnittymisessä. Katsotaan tämä ja seuraava kierto vielä, sitten on varmaan aika hakeutua lääkäriin. Tai jättää yritys kokonaan. Vähän sellaistakin olen miettinyt, pitää kai osata olla onnellinen siitä mitä on, ja onhan meilla jo yksi maailman ihanin poikalapsi. Se on enemmän kuin mitä monella muulla.
Mutta aurinkoisempiin asioihin. Kesä senkun näyttäisi jatkuvan ja ainakin minä nautin helteistä! Ihanaa, kun illat ovat lämpimiä, ja voi pitkään olla pihalla. Tänään varmaan lähdetään vielä iltapäiväksi uimarannalle. Se on ollut oikea elämys tuolle perheen pienimmälle!
Tulen myöhemmin kommentoimaan enemmän. Voikaa hyvin!
Frankie kp 27/26-29
Teretulemast joukkoon tummaan takasin Frankie! Sulla on kp:t lupaavassa vaiheessa. Jännään sun kanssa et joko tää olis se sun tärppikierto+++++++++
Sophiella on työmotivaatio-ongelmia. Samma här!! Tuskin maltan odottaa et tää pätkätyö loppuu ja pääsen takas niihin talouspäällikön hommiin jotka jäi keväällä kesken (lue: kotirouvaksi)
Nonuli hei! Oikeesti on IHANAA että helteet tuli takas. Mä vaan piruparka joudun kitumaan täällä ilmastoidussa labrassa enkä tiedä kesästä mitään. Viel kaks iltaa ennen vapaata PLÄÄH!!! Onneks pääsen nykysin ajoissa ylös aamulla niin ehdin nauttia lämmöstä edes pari tuntia ennen töihin lähtöö!
Mulla on vast ens viikolla seuraava neuvola. Luulin nimittäin et jo tällä. Mä olen pikkuisen vakoillut painoani sillä oon epäilly et se on pudonnut! Ne mammafarkut mitkä ostin H&M.lta silloin ajat sitten ovat alkaneet jotenkin lököttämään vaikka maha siis tönöttää jo komeesti. Mä kokeilin mun lempifarkkuja joissa on matala vyötärö. Ne meni ihan hyvin taas jalkaan. Mulla ei oo enää niin paljon sitä ahistavuuden tunnetta jos jotain on vatsan päällä. Työhousut tarvii tosin rullata alas sillä kirraavat ihan hirveesti. Kotivaa-an mukaan olen pari kiloo kevyempi kun silloin kun menin ekaan neuvolaan. Sitä se terveellinen syöminen ja oluitten poies jättö teettää!! saa nähdä jatkuuko painon tippuminen kauan sillä kohtahan mä saan " tädiltä" muuten taatusti sanomista jo..
Viel tunti tehokasta työaikaa. Son moro!!
Mansku 15+6
Niin se uusi viikko on taas käynnistynyt.
Nonulille tsemppiä anopin kanssa, olen samaa mieltä->pitäkööt herneensä.... ;) Mua harmittaa myös vietävästi nämä helteet. Kestämistä!!! Ihanalta kuulosti tuo teidän Naantalin reissu, me käytiin ukon kanssa opiskeluaikoina syksyisin siellä alueella kävelyllä ja makkaranpaistossa. Voih kun tuli ikävä niitäkin hetkiä...
Helteistä vielä. Melko hyvin olen välttynyt turvotukselta mutta viime neuvolakäynnillä tuli eka plussa ja luulen että sillä tiellä mennään edelleen kun tänään menen ;( Onneksi kotoa löytyy ilpo (=ilmalämpöpumppu) joten sisällä on ihanan viileä. Olenkin vakaasti päättänyt pitää " lomaa" tämän viikon ja lusmuilla sisällä kaikkien sosiaalisten velvoitteiden ulkopuolella.
Luhtiksen rapujen perään kuolaan täällä ihan kympillä!!! Olen todella kade. Heti alkoi tehdä mieli niitä, itse en taida raaskia käydä ostamassa...
Frankielle iso morjens! Kiva kun kävit kertomassa kuulumisia! Mukavalta kuulostaa tuo teidän loma. Vähän harmittaa ettei tuota plussaa teille vaan tule, mutta positiivista sentään että ovistesti näyttää plussaa. Eihän siinä paljoa menetä jos lääkärin juttusilla asian tiimoilta käy!!? Tsemppiä sinulle ja käyhän meitä välillä kurkkimassa.
Mikäs päivä se sohvin ultra oli? Nopsulla oli perjantaina. Sohville ja mannikselle tsemppiä töiden pariin!! Koittakaa kestää tytöt
Manniksen paino on lähtenyt laskuun! Oisko siellä masussa joku kasvupyrähdys menossa?
Bärtsulle kestämistä huonovointisuuden kanssa. Voihan se olla että se oksentaminen jossain tilanteissa helpotti oloa, näin ainakin minulla. Ainakin tuntui että se tuskaisin vaihe meni ohi (ainakin hetkeksi). Mutta yleensä kyllä vasta sitten kun koko vatsalaukku oli ihan tyhjä :( Toivotaan ettei kestä kauaa ja tulee viileä, muista vaan juoda paljon!
Lauantaina käytiin tosiaan merellä ja taisi olla viimeinen kahdestaan tehty reissu. Mä taidan päästä vasta ensi keväänä seuraavan kerran. Löydettiin aivan valtavan kokoisia mustikoita ja mies sai suorastaan repiä mut niistä puskista irti... Anoppi vahti koko ajan ja mua alkoi suuresti ärsyttämään myös Apen paapova asenne....grrrr. Koitan ymmärtää kun heillä on vaan poikia eivätkä ymmärrä että nainen ja tyttö voivat olla luonteelta myös vähän menevämpiä ja rajuja. Tuosta asiasta voi tulla vielä vääntöä kun meidän tyttö kasvaa. Minut on kasvatettu pärjäämään ja aion opetaa tyttäreni myös niin että jakari pysyy kädessä ja halonhakkuu sujuu. Naisellinen voi olla ilman että pelkää kynnen katkeavan joka hetki.
Sunnuntaina käytiin sairaalassa tutustumassa, tuli pienoinen ahdistus tulevasta. Nyt homma alkoi konkretisoitua oikein urakalla,,,,huuuuui.
Nyt lähden neuvolaan, uutiset myöhemmin.
Hyvää päivää kaikille!!
Tulin nopeesti morjenstamaan ennen laivalle lähtöä. Tänään siis suunnataan miehen kanssa länsinaapuriin. Kävin äsken pudottamassa pojan mummolle ja sinne se jäi iloisena vilkuttamaan. Tuli aamulla testattua nega, joten meinaan kyllä viiniäkin jonkun verran ottaa. Ihanaa, kun on tällainen ilma niin voi vaikka kannellakin olla.
Kaikille iloista tiistaita, tää tytsy meinaa ottaa kaiken irti tästä parisuhdereissusta!
Äitsy (harmi vaan se nega, mutta ehkä ens kierrossa sitten)
Huh, alkupäivä meni kaaoksen keskellä (taas), mutta nyt alkaa rauhoittua tilanne :) Ehdin siis taas mukavasti linjoille..
Samaa mieltä Nonulin kanssa, ei tätä hellettä kestä erkkikään! Täällä toimistossakin on ihan mielettömän kuuma, kun ilmastointi on " hieman" puutteellinen. Tulee ikävä edellistä työpaikkaa, missä oli aina ihanan viileetä. Nonulin vauvalla oli kaikki hyvin, hienoa! Kyllä se rakenneultra hyvin menee, kun hienosti on mennyt tähänkin asti!
Mannariilla samat fiilikset töissä, syksyä siis odotellessa! Eikös ole ihan hyvä ettei sulle ole vielä niitä kiloja tullut ja vaikka nyt vähän tippuiskin, niin ei se ole vauvalta pois! Kyllä niitä vielä varmasti ehtii kertyä ;)
Kiva kuulla susta Frankie pitkästä aikaa! Mulla on sellanen kutina, että heti kun alatte kunnolla keskittyä taloprojektiin ja unohdatte " yrityksen" , niin heti napsahtaa plussa. Niin mullekin kävi, kaikista kiireisin ja tapahtumarikkain aika koko yrityksen aikana kun ei ehtinyt edes ajatella asiaa ja heti naps!
Toivottavasti käyt meitä moikkaamassa useammin jatkossa!
Callelle vielä sen verran, että olen ihan samaa mieltä kasvatusfilosofiastasi tytön suhteen! Ärsyttää sellainen asenne, että tyttöjen ja poikien jutut erikseen, kiltit tytöt ei tee sitä ja tätä jne..Kuuseen sellaset asenteet! Meikäläinenkin on pienenä ollut oikea riiviö ja tehnyt kaikkia mahdollisia pirunkureita. Työkalut ei oikeen pysy kädessä, mutta ihailen suunnattomasti naispuolisia kavereita, jotka suvereenisti tekevät itse remonttia, käyttävät moottorisahaa jne. Kyllä se on parasta suomalaisessa naisessa!
Joku kyseli mun ekan ultran ajankohdasta..no, se on huomenna aamulla, gulp! Alkaa kauheesti jännittää jos ajattelen sitä, joten en viitsi kauheesti ajatella. Saas nähdä tuleeko illalla uni kun menen ultraan heti aamulla ennen töitä. Toivottavasti mulla on hyviä uutisia kerrottavana huomenna..
Ahdistaa sekin et jos on jotain pielessä niin kiva tulla töihin sen jälkeen, argh!
Jes, eipä muuta. Huomiseen!
Terv. Sohvi (vko 11 tuli täyteen)
Äitsylle piti toivottaa hauskaa matkaa! Nauti nyt kunnolla laivan antimista, seisovanpöydän herkuista ja hyvistä juomista. Mikäs sen ihanampaa kun istuskella auringossa laivan kannella, katsella merelle ja nautiskella kylmästä siideristä..aah!
Tule sitten kertomaan kuinka reissu sujui!
Nyt mä poistun..
huh hellettä...Saahan valittaa tätä kuumuutta...???
Äitsylle pahoitteluhali negasta :C Toivotaan parempaa onnea ensi kierrosta. Nauti oikein sydämesi kyllyydestä parisuhdereissusta. Ilmat ovat ainakin täydelliset merimatkalle!! Itsekin alkoi jomottamaan matkavarvasta....
Sohville kauniita ja levollisia unia ensi yöksi. Minuakin jännitti ihan sikana eka ultra, mutta ukko sai jotenkin maagisesti rauhoitettua mut edellisenä iltana niin etten valvonut ihan koko iltaa. Kaikki on varmasti ihan hyvin. Nauti ensi kuvista ja tule kertomaan sitten uutiset meille kun ehdit!
Oma neuvola: Kaikki edelleen ok. Vähän harmitti että kesälomista johtuen mulla oli jo viides eri ihminen vastassa...hmmmm. Ihan mukava oli mutta kyllähän se vähän outoa kun pitäisi siinä puolessa tunnissa päästä juttelemaan syvällisesti jne. Ensi viikolla taas ja silloin kuudes täti...Suositteli lisärautaa ja kävinkin apteekista hakemassa, hb 116 ja olisin itse paljon turvallisemmalla mielellä jos vähän nousisi lisää. Sfmitta veteli 37 eli yli käyrien mennään, silti (onneksi) arvioi että 3500 g vauhdissa ollaan. Tyttö oli kääntänyt takapuolen paikkaa ja vähän oli mennyt alas, mutta ei vielä kiinnittynyt. Eikös se pallotunne jalkovälissä tarkoita juuri sitä kiinnittymistä?
Mutta näin. Laskettuun aikaan 19 päivää, huuuui.
Koko yö meni levottomissa merkeissä, näin unia lääkäriin menosta ja heräsin puoliviidestä lähtien n. puolen tunnin välein, kunnes päätin nousta sängyn pohjalta maha täynnä perhosia ja oksennus kurkussa. Jännitti niin paljon, että melkein itkua väänsin. Mies oli taas ihan luottavainen ja rauhoitteli, että ei ole mitään syytä jännittää..heh! :/
No, itse neuvolakäynti meni hyvinkin nopeasti ja rutiinilla. Neuvolaan päästyämme olin jo niin rauhallinen, että verenpainekin oli vielä alhaisempi kuin viime kerralla. Lääkärissä olin vaan n. 15 min. Vauveli näytti kaikin puolin hyvältä, liikuskeli aika ahkerasti ja pieni sydän sykki terhakasti. Niskan turvotus oli kuulemma " olematon" eli alle millin luokkaa. Multa otettiin myös se verikoe, josta sitten arvioidaan sitä kromosomivirheen todennäköisyyttä, että siinä on kai vielä jännittämistä..
Oli se kyllä hassua! Oltiin vaan miehen kanssa huuli pyöreenä ja ihmeteltiin, kumpikin oli niin hämmentynyt ettei edes tiedetty vielä heti käynnin jälkeen miltä tuntuu. Lähdinkin sitten heti ajelemaan töihin päin, ettei ehditty kauheesti edes jutella. Mies vaan totesi, että nyt voisi varmaan jo kertoakin ihmisille. Kerron äidilleni tänään, koska hän tulee muutenkin käymään. Mutta taidan pantata tätä juttua vielä muilta vähän aikaa, pureskelen rauhassa omia tuntemuksia. Kolmelle parhaalle ystävälle kerroin tietty heti ultrakuulumiset, mutta he ovat tienneet raskaudesta alusta alkaen. Kolmesta kaksi on tällä hetkellä raskaana ja yksi sai lapsen kesäkuussa ;)
Callelle jaksamista möhömahan kanssa tässä helteessä! Teikä taitaa olla kyllä niin tikissä kunnossa, ettei ole suurempia ongelmia jaksamisen kanssa :)
Jep, palataan taas..
Terv. Sohvi 11+1
Onpa mukavaa että ultra meni hyvin ja kaikki oli kohdallaan ;) Nyt voit rentoutua ja alkaa nauttimaan raskaudestasi!
Tällä jatkuu loputon työmaa tuon lastenhuoneen laittamisessa. Kamppailen äitiyslaatikosta patjaa kehtoon, pitää vähän leikkailla ja sovitella. Ei mikään helppo homma kun olen näissä käsityöasioissa aivan käsi, että voi olla suoran viivan tekeminen vaikeaa...? Vatsaa on kummasti vihlonut, en oikein tiedä onko nämä ruuansulatusvaivoja siitä eilen aloitetusta raudasta vai mitä. Välillä tuntuu silloin kun liikkuu ja välillä supistusten yhteydessä.
Ja sitten toinen todella outo juttu. Koko ajan on ihan hirveä nälkä!! Söin aamulla normaalit 2 ruisleipää klo 7.00, sitten puoli 11 lautasellisen kaurapuuroa ja nyt voisin syödä taas...Ja mitä olen tänään tehnyt, nukuin tunnin aamupäiväunet klo 10.00 ja viikannut pyykkiä. Ihan outo olo, ei tämä miltään synnytykseen liittyvältä tunnu :Q
Jospa jatkan vielä hetken ja sitten pitää kyllä mennä syömään, muuten tulee kuukahdus.
Joo, saa valittaa, nimittäin hellettä... mää vihaan sitä, ja sen te jo tiedättekin :-/ olo on ihan persiistä, kun ei tiedä miten päin olis ja missä! ja turvotusta on nyt mullakin yhdellä plussalla!! Eilen ehtoollakin oli jalat niin pullat... sit on vielä toi nilkkavika, ja liikkuminen on yhtä helvettiä...pitäs varmaan jo antautua, ja hakea terkasta se kävelysauva :-/ järvessä lilluttiin eilen illalla kauan, ja se on ihanaa! Pikkuneitikin olis lillunut vaikka kuinka kauan... se virkistää, jos joku!!
Sohvilla oli ihania ultrakuulumisia :-D sulattele rauhassa, mut nyt voit jo sanoa ääneen, että teille tulee vauva!!!!!
Calle, sun synnytys on kyllä niin käsillä!! Hmmm... kaikilla noi synnytykset alkaa niin eritavalla... toisilla ripulilla ja toisilla suoraan lapsiveden menolla... mistä sitä tietää vaikka noi sun oireet olis nyt sitten sitä ihteään :-O kohta se pieni tyttövauva on sun rinnalla :-D
äitsy lähti laivalle viettämään laatuaikaa :-D nauti olostasi, se nega ei edelleenkään tarkoita vielä yhtikäs mitään, kuten tiedät ;-D
frankie, ihanaa että käyt meitä välillä moikkimassa, ja jos vaan jaksat niin käy useamminkin!! oot sentään aito tonttu!!
mannarii, heitä se tein työpaikan ilmastointilaite tänne, ja heti!!!!!!!! vai oot sie kuihtunu :-O mut tosiaan, kyllä sitä painoa kerkee tulemaan, ja yleensä sitä tulee viikoista 20 eteenpäin kaikkein hulppeimmin!! eli, ihan iisisti vaan, kyllä se vauva omansa ottaa!!
nyt on pakko lähtee suihkuun viilentymään!!!
nonuli ja justiina 19+5
Mulla mitään elämää ole...
Kun hesari on aamuisin luettu niin tänne sitä tulee suunnattua...
Eilinen päivä oli karmea, ilmeisesti se tiistaina aloitettu rauta tekee nuo vatsaoireet. Nyt on parempi, mutta katsotaan miten elo etenee. Ihan hirveitä kramppeja ja oudosti tuntuu että suolisto on kipeä :( Mutta aion kyllä sitä rautaa syödä koska haluaisin sen hemon ylös ennen synnytystä.
Pistänpä pienen gallupin nukkumajärjestelyistä. Miten olette/aiotte järjestää tulevan/haaveissa olevan lapsen nukkumajärjestelyn? Samassa sängyssä, omassa sängyssä samassa huoneessa vai omassa sängyssä toisessa huoneessa?
Meillä on tytölle kehto ja tarkoitus olisi hänet siihen laittaa. Meillä on makuuhuoneet vierekkäin ja nyt pähkäilen otanko ainakin alkuun nukkumaan saman huoneeseen vai pidetäänkö alusta asti omassa huoneessa, n. 3 metrin päässä seinän takana.
Tänään olisi vuorossa vähän koristelujuttuja, ajattelin maalata boordikalvon läpi norsuja (violetteja...) tytön kattolamppuun ja koristella samalla värillä vähän muutakin.
Nonulille viileitä privaattituulia ettei paahde paina päälle. Mulla on ihanasti turvotus laskenut, kun olin eilisen kokonaan sisällä ja juonut sitruunavettä.
Hyvää päivää kaikille
toivottaa isomahainen (sf 37) yksinpuhelija
Mullakaan ei ole mitään tekemistä, menee tässä taas yksi työpäivä netissä surffaillessa. Hohhoijakkaa, kun on tylsää! Oisko jollain kivoja linkkivinkkejä :)
Calle laittoikin galluppia, vastailempa siihen aikani kuluksi.
Ensin siitä RAUDASTA. Sitä kannattaa tosiaan syödä, jos hemoglobiini sitä vaatii. Mutta vaihda merkkiä, jos tuntuu, ettei oikein sovi vatsallesi. Itselläni aikoinaan joku merkki laittoi vatsan vähemmän kovalle kuin joku toinen (en muista enää nimiä), mutta kaikki kuitenkin sen verran kovalle, ettei todellakaan tehnyt mieli syödä niitä enää synnytyksen jälkeen, mikä oli vakaa aikomukseni.
G: NUKKUMISJÄRJESTELYT
Esikoinen nukkui alusta asti omassa pinnasängyssään. Ihan aluksi tein peitosta tai pyyhkeestä turvallisen kaukalon sänkyyn, jotta kohtumainen turvallinen fiilis säilyisi. Pinnis oli meidän omassa sängyssä ihan kiinni, siten oli helppo nostaa vauva puoliunessa rinnalle. Viimisen yösyötön jälkeen yleensä vauva jäi nukkumaan viereen. Mutta muuten ei perhepetiajatusta viljelty, ihan tulevaisuuttakin ajatellen, ja kun vauvakaan ei sitä vaatinut. Puolen vuoden iässä poikanen siirtyi omaan huoneeseensa nukkumaan meidän makuuhuonetta vastapäätä, ei siis kauaksi ;) Tämä sopi meille kaikille loistavasti, kaikki nukkuivat siitä lähtien rauhallisemmin. Yösyötötkin loppuivat itsestään niihin aikoihin.
Itselle ei mitään uutta, vielä.
Tulen Calle jutustelemaan sun kanssa, ei mullakaan mitään elämää ole ;)
Ihanalta kuulostaa sun remppasuunnitelmat. Kyllä tytön sitten kelpaa kun on viimeisen päälle hieno huone, norsut ja kaikki :)
Siitä nukkumisjärjestelystä. Meillä on aika pieni makuuhuone, kaapit ja parisänky vie ison osan tilasta ja nukkuu siellä meidän lisäksi se iso koiran ronttikin omassa pedissään. Meillä on oma huone vauvalle, myös parin metrin päässä, kuten teillä ja siellä olisi myös iso sohva. Olen suunnitellut, että muuttaisin vauvan kanssa sinne aluksi tai sitten ramppaan öisin huoneiden väliä. Vauvan sänky mahtuisi kyllä varmaan makkariinkin, jos muutetaan vähän järjestystä. Saas nähdä..
Sain sitten " hermoilun" aihetta kuitenkin eilisen neuvolakäynnin jälkeen. Tutkailin sitä korttia ja huomasin että siihen oli laitettu sydämen sykkeen kohdalle vain +, mikä tarkoittaa siis " vähän" . Kun ++ on normaali. Tää on just tätä kun ei tiedä/ymmärrä mistään mitään. Eli voi tietty olla ihan normaalia, ettei aina saa niitä kaikkia plussia vaikka kaikki olisikin hyvin?
Niin ja sitä piti myös sanoa, että sikiö ei vastannut täysin viikkoja kooltaan, mulla oli siis 11+1, mutta koko vastasi päiviä 10+5. Laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu sen takia. Sitten osui silmiin vielä jossain nettikeskustelussa että nt-mittaus ei ole kuulemma luotettava, jos sikiö on kooltaan alle 4,5 cm? Meidän sintti oli luokkaa 3,88 cm..
Voi elämä! Tää on just tätä et alan turhaan pähkäilemään kaikkea. Ihan hyvältä vauveli kuitenkin omiin silmiini näytti siellä ultrassa ja lääkärin mukaan kaikki oli ok, niin mitä näitä turhaan edes pohtii?
Menen tänään moikkaamaan yhtä kaveria, jolla jo pari lasta. Kiva päästä jutskaamaan pitkästä aikaa :)
Ai niin, kerroin äidille raskaudesta eilen. Se ei kyllä tullut hänelle minään yllätyksenä. Olivat kuulemma jo jonkin aikaa mun tädin kanssa jutelleet, että näytän siltä et olen raskaana!? Ehkä se on tämä kukkiva iho..
Mitäs muut tontut?
Terv. Sohvi 11+2 (vai 10+6?)
Oliko tuo se ultraajan merkintä vai oliko sulla myös lääkäri joka mittasi doplerilla sykkeen? Mulla on ultran kohdassa myös yksi plussa ja ja ainut ++ -merkintä löytyy viikoilta 25+2. Itse panikoin tuota painon laskua ja hidasta nousua, mullahan nousi paino lähtöpainoon viikoilla 21. Pelkäsin koko ajan että lapsi ei saa ravintoa tarpeeksi.
Eiköhän siellä kaikki ollut ihan hyvin jos ei kerran sanonut mitään erityistä koosta tai turvotuksesta. Meillä oli nt 0,9, tosin kokoa taisi olla tuon mainitsemasi rajan yli. Mietin vaan että tokkopa sitä sitten edes mittaisivat jos suoraan näkisi että koko on liian pieni?? Äidit on kyllä ovelia, näökevät lastensa " läpi" vaikka muka ollaan jo aikuisia ;)
Nyt painun päivälevolle.
Sohvi, rauhoitupas nyt! Ei siihen sydämensykkeen kohdalle tule kuin yksi +!!!!!!!!!!!!!!!!! EI ainakaan mun tietääkseni, enkä minä ole ainakaan koskaan siihen kohtaan kuin yhden plussan saanut!! En edes ymmärtäisi, et miten se voisi olla kahdella plussalla :-OO
Liikkeiden kohdalle voit sitten saada niitä plussia enemmänkin, useimmin siihenkin tulee vain yksi, ellei vauvasi juuri silloin kuuntelu hetkellä hirveästi jynttää!!!!!!!! Koita, muru nyt rauhoittua, kaikki on just niinkuin pitää!! Toiseksi, ei ne vauvat koskaan juuri niitä " oikean" kokoisia ole, kaikki on yksilöitä, ja sitäpaitsi, sun vauva on ihan just jetsulleen oikeiden päivien kokoinen! Onhan mullakin heittoa, yksi-kaksi päivää!!! Ei tuollaisella pikkumäärällä ole MITÄÄN MERKITYSTÄ!!!!!! Eikä kannata ihan kaikkea uskoa mitä näillä sivustoilla kirjoitellaan ;-)) Usko kätilöä/terkkaria/lääkäriä jotka sua hoitaa ja tutkii!!!!
Nauti olostasi nyt vain täysinrinnoin, ettei mene koko raskaus sivusuun murehtimisen takia!!! Olet rakas!!
Calle, mein neiti on nukkunut alusta asti omassa pinnasängyssään meidän huoneessa!! Aluksi oli ihan mun puolen sängyssä kiinni, jotta juuri tuo syöttäminen sujui hyvin!! Aluksi se oli karseeta se nostaminen kun mun maha oli niin kippee haavantakia, ja me kokeiltiin perhepetiäkin, mut se ei van ottanu luonatakseen, meillä kun on jenkkisänky, ja se on hirveen pehmeä, ja siinä kierii aina pienin isomman päälle... Isäntä olis kyllä halunnut nukkua vauvan vieressä alusta asti!!!!!!! ja nykyään tyttö ei edes halua meidän väliin nukkumaan, vaan pyytää omaan sänkyyn!! Nykyään nukkuu " isojentyttöjen sängyssä" meidän huoneessa! Menee sitten omaan huoneeseensa kun on siihen itse valmis!! Ei ole meidän aikuisten elämää koskaan haitannut ;-D
Toisilla on paras perhepeti, ja toisilla taas vauva on alusta asti omassa huoneessa! Pääasia mun mielestä on se, että kaikki osapuolet on tyytyväisiä!!!!
Juu, ja koita ihmeessä jotain toisen merkkistä rautaa, ei tuollanen vattanvääntö ole hääviä!! Mulla ei ole tuosta asiasta itellä yhtään kokemusta, mulla kun tuo hb on huidellut aina taivaissa :-)
meen nyt syömään!!
nonuli ja justiina 19+6 Huomenna puoliväli ja ultra :-DD ihanaa!!
Yksi punasteleva tonttu ilmoittautuu..
Olinpas taas kerran vähä " umpio" eli ymmärsin sen neuvolakorttijutskan ihan väärin. Sillä ++/+/- asteikolla viitataan vaan siis liikkeisiin eikä sydämen sykkeeseen. Saatiin siis liikkeistä ++ eli normaali ja sydämen sykkeestä se +, mikä viittaa varmaan siihen, että se oli ultralla havaittavissa. Sydämen sykettä ei mitattu/kuunneltu vielä tässä vaiheessa, vasta seuraavalla kerralle eli kk:n päästä!
Olin eilen moikkaamassa kaveria, jolla n. puolentoista kk:n ikäinen vauveli. Oi voi, ihanan paksut kätöset, jalat ja posket ja punertavan ruskea linnunpojan tukka :)
Onneksi on viikonloppu tulossa! Ou jee!
Lauantai menee kyllä sukujuhlissa, mutta eipä tuo mitään, kiva nähdä taas serkkuja ja muita. Ja on siellä varmaan hyvää sapuskaakin tarjolla (möhömahasta päivää..huh).
Takaisin töihin!
Terv. Sohvi 11+3
Reissusta on eilen palailtu ja kyllä teki hyvää. Rupes kyllä oleen kauhee ikävä poikaa, mutta se ei oikeen ollut moksiskaan, kun me tultiin. Oli ollut tosi reippaana koko ajan.
Callella alkaa päivät käydä vähiin. Toi kesälomahomma on kyllä kypsää varsinkin tossa loppuvaiheessa, kun niitä käyntejä on koko ajan. Tosiaan kandee sitä rautaa nyt sitten vetää, kun se jälkivuotokin vähän vetää hb-ta alas.
Sohville onnittelut onnistuneesta ultrakäynnistä. Tosiaan toi sydänäänien plussajuttu on se yks kappale aina. Joko kuuluu tai ei kuulu. Mulla merkattiin aina D+, kun kysyin, tarkoittaa, että dopplerilla kuunneltu ja kuuluu.
Nonulikin on ylittänyt puolenvälin. Huisia! Yritä vielä muutama päivä kestää helteitä, ei näitä kauan voi olla.
Kiva, että Frankiekin on käynyt jutustelemassa. Mä peukutan sulle tähän kiertoon. Päiväthän alkoi olla jo aika kohdillaan. Mitäs sinne kuuluu?
Nukkumisgallupiin sellaista, että meillä poika on nukkunut alusta asti pinniksessä meidän huoneessa. (Ollaan kaksiossa, joten ei mitään omaa huonetta olekaan.) Me ei edes kokeiltu perhepetiä. Mä en olis voinut nukkua silmäystäkään, kun olisin pelännyt, että raukka jää jommankumman alle. Ootan kyllä sitä uutta kotia, siellä on pojalle oma huone!
Mannariikin lähentelee jo puoliväliä. Mullakin putos paino alussa muutaman kilon, mutta ei hätää. Tulikin sitten aika reippaasti loppupuolella lisää. Tosin olin kyllä siinä ekassa neuvolassa jotenkin kauheen turvonneessa olossa.
).( Varovasti taas ilmoitan, että plussa pätkähti digitestiin tänä aamuna. Menkkojen olis varmaan pitänyt tulla toissapäivänä tai eilen ja kun ei nyt sitten näkynyt niin päätin aamulla testata. Lisäks eilen illalla oli aika kipeet tissit. Mitään mahakramppeja ei sitten tällä kertaa ole ollut, paitsi silloin viime viikolla vähän. Mies oli aika huuli pyöreenä, kun sanoin sen tiistaisen negan jälkeen, että kyllä se olis silloin jo näkynyt. Vähän kyllä ihmettelen, ettei näkynyt, koska silloin edellisellä kerralla vastaavalla päivällä näkyi ja vielä keskellä päivää. No, tiedä näistä sitten. Viikoista ei hajua, luulen, että 4+2. Haluun kyllä vielä hakea apteekista vaikka Predictorin. Eikös se ole se kaikkein epäherkin, niin jos siihen jotain tulee niin varmaan sitten joku kyydissä on.
Pistäkää kaikki nyt peukut ja varpaat pystyyn, että pysyis! Kaikille ihanaa viikonloppua!
Äitsy
ihana irtiotto ollut teillä miehen kanssa! Ihanaa varmasti välillä hengähtää ja viettää kahdenkeskistäkin laatuaikaa. Pojallakin oli varmasti ollut mukavaa hoidossa!
Varovainen onnittelu plussasta, tosi hienoa! Ei sun sitten seuraavaa kiertoa taida tarvitakaan odottaa, eiköhän siellä joku matkassa jo ole :). Oon tosi onnellinen sun puolesta, rutistus!
Jees, viikonloppu edessä, mahtavaa! Tämä eka työviikko on kyllä ollut yksi turhimmista työviikoista forever!
Frankie kp 31/26-29
Taas työviikko edessä, argh! Meikäl alkaa olla motivaatio vähän hukassa. Tekis mieli taas päästä kunnolla gradun kimppuun, mutta työ vie kaiken ajan..
Nonulilla ollut kärhämää anopin kanssa. Täytyy sanoa, että aika herkkähipiäinen anoppi sulla, jos noin pienestä vetää herneen nenään! Onhan se nyt selvä, että morsiusparin toiveet on etusijalla häiden järjestelyissä kaikin tavoin! Mun mielestä on ainakin tylsää istua sellaisessa pöydässä, josta ei tunne ketään, nimimerkillä kokemusta on ;) Olin muuten kaasona yksissä häissä jossa morsiamen vanhemmilla oli tosi outoja ja epäkäytännöllisiä toiveita järjestelyjen suhteen, mutta tässä tapauksessa oli liian kiltti morsian ja antoi vanhempien pompottaa, koska he maksoivat..
Voimia sulle häiden järjestelyyn, hienosti ne menee, vaikka kieltämättä stressiä aiheuttaakin ;)
Calle on päässyt taas veneilemään, hienoa! Meikä on viimeisen päälle meri-ihminen, kun olen meren rannalla kasvanut ja aina paljon veneillyt. Harmittaa vaan kun meillä ei ole mitään venettä tällä hetkellä ja mies ei suostu ostamaan mitään peruspaattia vaan pitäisi olla heti joku monen kymmenen tuhannen Silver, johon ei ole varaa..blaah! Mulle kelpais hyvin joku just pinnalla pysyvä prutku, millä pääsis lähisaaristoon :)
Luhtiksen rapujuhlaperinne kuulostaa kyllä ihan luksukselta. Meillä on aina välillä yhden kaveriporukan kanssa vastaavia iltamia hyvän ruoan ja juoman merkeissä, se on kyllä tosi mukavaa. Yleensä illan teema vaan vaihtelee esim. tietyn maan mukaan jne.
Bärtsulla on yökkis alkanut vaivaamaan :/ Juu, ei ole kiva vaihe, mutta jos sulla on tuuria niin se menee ohi parin ekan kuukauden jälkeen. Kyllä mulla ainakin on helpottanut ja kohta vko 11 täynnä. Tietty välillä ällöttää vieläkin, jos ei syö ja vähä aamuisin. Mun tapauksessa mahanesteiden yökkiminen aamuisin ainakin helpotti oloa ja sitten lasillinen kylmää vettä päälle :)
Kaikille muillekin terkkuja, palailkaahan linjoille!
Terv. Sohvi 10+6