Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>>> TONTUT vkot 31-32 >>>

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisiä päiviä viedään heinäkuusta ja ajateelin sen kunniaksi laittaa uuden pinon pystyyn.

Viime viikko meni heiluessa kun mies oli lomalla. Olimme tosiaan sukuloimassa ja puuhailimme kotona kaikenlaista. Satakunnasta tarttui mukaan 10 litraa mustikoita (kovan työn takana..) ja kotona tytsyn huone sai vihdoin vaalean vihreän sävyn ja hoitopöytäkin saatiin lopulliseen kuntoon.

Tänään olen lähdössä asuntomessuille vanhempieni kanssa ja loppuviikosta kaverin ja hänen lastensa kanssa olisi tiedossa retki korkeasaareen. Eli kuten ilmeistä lienee, yritän täyttää päiväni tehtävillä asioilla ja väistellä tosiasioita => viikko 37 lähti käyntiin...

Mustikoita poimiessa alkoi vihdoin tuntua että alhaalla tapahtuu ja kyykkiessä liitokset venyy. Neuvolan tätikin tuumasi että vähän on alaspäin menty mutta vielä on matkaa ennenkuin pää kiinnittyy. Hb ei ole vielä tarpeeksi noussut joten rautaa tarvitaan vielä. Ekaa kertaa oli turvotusta ja sitruunavettä koitan juoda ja suolaa välttää ettei lisää tulisi . Olo on kuitenkin hyvä ja tosiaan luulen että meidän tyttö tuntee olonsa niin mukavaksi että viihtyy pesässään vielä syyskuun puolella.

Nimiasiaa olitte keskustelleet: meillä nimi melkein kokonaan tiedossa, ehkä halutaan katsoa vielä tuo " näköisyys" ;D . Meidän suvussa on ollut tapana antaa kolme etunimeä ja tyttö saa isänsä sukunimen. Nimi selviää muille kastetilaisuudessa.

Fudgikselle, älä huoli niitä kiloja. Hillaa poimiessa saat kyllä tarvittavaa liikuntaa!! Kunpa teidän asuntoasia selviäisi pian!!

Luhtikselle hyvää reissua, nauttikaapa matkasta!!

Mites ne äitsyn ovisplussat?? Toivottavasti sait selvät merkit ja olet pitänyt kiirettä, peukkuja täältä suunnalta! Ja hieno homma tuo talokauppa!

Bärtsulla oli levottomat jalat. Itse olen nukkunut villasukat jalassa koko raskauden ajan ja tuntuu auttavan myös suonenvetoihin. Samoin nostelen jalkoja juuri ennen nukkumaan menoa niin tuntuu ettei niin vedä ja hypi nuo jalat. Hyvää reissua myös sinulle!!

Sohvi pääsee kohta ultraan! Kyllä se huonovointisuus varmasti helpottaa kun näät pikkuisen ekaa kertaa :D

Maskulla on ollut aivan ihana vapaapäivä!! Kunpa se hiiva vaan hellittäisi!

Nopsulle morjens!! Joko sun heinänuha helpottaa??

Mutta nyt lähden aamupalalle ja sitten kohti Hämettä. Päivä tulee olemaan rankka ja jalat illalla kipeät. Mutta kun hitaasti menen äidin kanssa niin varmasti nautin kun pääsen kotoa pois seiniä katsomasta :D

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille

Vierailija
2/51 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pitänyt hirveetä kiirettä viime päivinä enkä ole edes ehtinyt ajatella kirjoittelemista. Alkukauppa tehtiin asunnosta perjantaina ja sillä saralla siis asiat on paremmin kuin kondiksessa. Mulla oli lauantaina synttärit ja vietin niitä iloisesti lentokoneessa töitä tehden. En voinut illallakaan mitenkään juhlia, kun sunnuntaina piti kans olla työpäivä, mutta sepäs peruuntuikin aamulla, kun olin jo lähdössä. Nyt on loma alkanut ja tuntuu ihanalle.

Callella kyllä tosiaan loppusuora häämöttää. Toivottavasti jaksat hyvin asuntomessuilla. Mä en kyllä noilla viikoilla enää olis pystynyt missään mustikkapuskissa kykkimään. Nostan hattua tosta.

Nyt mä olen hirmu huonosti lukenut viime viikon pinon, joten kaikille vaan huiskuttelen tasapuolisesti.

).( Uskomatonta, että siitä keskenmenosta on jo kolme viikkoa. Mä luulen, että mulla oli ovis viime keskiviikkona. Tosin mun mielestä se viiva ei kyllä ollut ihan yhtä vahva, mutta illalla oli selvää kipuilua alamahassa, joka oli seuraavana päivänä ohi. Hävettää myöntää, että peitonheilutukset jäi tasan yhteen kertaan viime viikolla, mutta se olikin just tollon keskiviikkona. Jotenkin kauhee kiire ollut ja yllättäen taas miehen kanssa ihan eri rytmit. Aika pessimistisenä siis olen ja olen täysin asennoitunut tädin vierailuun ens viikolla. Jääpä nähtäväksi.

Nyt kaikille heippa ja hyvää alkavaa viikkoa!

Äitsy kp23

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheen hiljaseksi on mein pino taas käynyt!!

Ilmottelen nyt jotakin itestäni määkin, ettei taas tiputa pahnanpohjimmaisiksi!

Callella on vielä vauva " piilossa" :-D

Huh, ja jaksat lähteä asuntomessuille, oot kyllä aika jätkä!

Mustikoita, voi niitä tuntuu olevan kyllä täälläpäin kauheen huonosti! Ja jäi ne mansikatkin sitten ostamatta, huoh! Mustikkapiirakkaa kyllä tekis kauheesti mieli, jospa laittasin ukon metsälle :-)

Äitsy, ei siinä tosiaan tarvita kuin yksi kerta lastia sisään, ja se on siinä :-D Niin meillä kävi ;-D Eli sen takia ei kannata toivoa todellakaan menettää! Ja parempi, ettei toivo juuri mitään, vaan antaa mennä omalla painollaan!

Minä kyllä uskon sun plussaavan tästä kierrosta, usko vain sinäkin!!

Fudgis, eihän sulla tuota painoa vielä ole juur nimeksikään, ja etkös ole muutenkin aika hoikkanen, niin silloin se on ihan suotavaakin, että sitä tulee! Kyllä se paino sitten vauvan synnyttyä putoaa!!

Tuosta ahdistamisesta mulla on paljon kokemusta, ja se on tosiaan aika karmaisevaa :-/ Mulla kun vauva oli kokoajan ylhäällä painamassa, koska ei mahtunut laskeutumaan, mutta sulla varmasti vauva laskeutuu muutamien viikkojen päästä alemmas, ja hengittäminen helpottuu taas!!

Mulla on aikamoinen heinäallergia edelleen, ja nenä on käytännössäkatsoen kokoajan tukossa :-/ ja se tarkottaa sitä, että välillä ahdistaa ja kovaa, varsinkin öiseen aikaan! Sit vielä kaikenlisäksi kuorsaan aivan tolkuttomasti :-I mut olen päättänyt, et pärjään ilman lääkkeitä loppuun asti...koska alkukolmanneksen aikana oli nenäsumutekin kielletty, niin päätin, että pärjään kyllä sit kokonaan ilmankin!!!!!!!!!!... kohtahan tämä kuitenkin helpottaa kun tulee syksy ja talvi!

Ja levottomista jaloista olen kärsinyt jo pikkutytöstä! Raskauden aikana se mulla aina vain pahenee :-E d-vitamiini tuo siihen pientä helpotusta, mut muuten en ole keksinyt siihen muuta apua, kun ylösnousemisen ja kävelemisen!!

Seuraavaksi aletaan sitten odotella liitoskipuja...

Äh, pieniähän nuo " vaivat" sitten loppujenlopuksi ovat, kun vauvan saa palkaksi :-DD

Jee, enää neljä herätystä, ja sit alkaa meidän loma!! Ja heti lauantaina ajateltiin lähteä muumimaahan!! Sit mennään polskimaan caribiaan, käydään zoolandiassa, ja ehkä piknik-risteilylläkin! Loppuaika meneekin sitten häävalmistelujen parissa...ostoksia ja koristelua jne... Ja tiedossa on mun ajokortin 2.vaiheen ajoa, neuvolaa ja rakenneultraa!!

nonuli ja justiina 18+3

Vierailija
4/51 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt selvisi mullekin miten nuo viestit lähtee vahingossa! Voi elämä, tänään ei ole kyllä mikään mennyt putkeen!

Ajattelin nyt kuitenkin kartaa korteni kekoon, vaikkei mitään ihmeellistä asiaa olekaan ja olen jotenkin huonolla tuulellakin tänään, kun kaikki menee päin mäntyä! Taisi jäädä aivot kotiin kun lähdin aamulla töihin :/

Äitsylle muuten onnittelut onnistuneista asuntokaupoista! Taisin unohtaa onnitella aikaisemmin. Hienoa, nyt teidän ei tarvitse stressata asunnon myyntiä ja saitte vielä hyvän hinnankin! Olen muuten huvittuneena seurannut meidän taloyhtiössä, kun ihmiset laittaa asunnon myyntiin ja ihan järjettömään hintaan asunnon kuntoon/tasoon nähden, sitten ihmetellään kun ei mene kaupaksi. Monella on alkuperäisessä kunnossa, mutta laitetaan silti uuden rivarikämpän hinta..

Nonulille sellaiset terveiset, että kyllä niitä mustikoita ainakin täällä meidän suunnassa on jonkun verran. Käytiin just yks päivä koiran kanssa metsässä herkuttelemassa ;) Täytynee lähteä ensi viikonloppuna metsälle, tykkään syödä mustikat tuoreina, mutta täytyy saada tosiaan vähän pakasteeseen talven piirakoita varten, nam! Pistä ukko töihin vaan ;)

Callelle terkkuja, sulla alkaa olla jo hetket käsillä! Silti jaksat vielä paahtaa paikasta toiseen :) No, hyvä se vaan on, kun olet viimeiseen asti noin hyvässä kunnossa ja jaksat touhuta. Luin just eilen niitä neuvolan oppaita ja jossain todettiin, että synnytystä voi verrata maratonin juoksemiseen. Teikä on ainakin hyvässä kunnossa sitä silmällä pitäen ;)

Fudgiksella alkaa olla jo kauhee möhömaha :) Eipä niitä kiloja kauheesti kannata miettiä, mitä olen ympärillä huomannut niin aika hyvin tuntuvat kilot karisevan imetyksen aikana. Ja onhan sulla varaa vähä pyöristyä, mullakin on sellanen mielikuva että olet hoikka :)

Treffasin viikonloppuna yhtä ystävää jolla on laskettu aika lokakuussa, hänellä on kanssa jo kauhee möhis, eikä kauheesti jaksa enää kävellä pidempiä matkoja. Ai niin, kuulin just et yhdelle mun sukulaiselle on tulossa luomukolmoset!! Siis ei ole käytetty mitään hedelmällisyyshoitoja. Miettikää, he ovat vielä aika nuoria ja ensimmäiset lapset, huh!

Meikäläinen täällä jännäilee ensi viikon ultraa. Jos alan miettimään asiaa, niin alan kauheesti murehtia, että onko kaikki ok. Onko siellä ketään ja mitä jos on jotain vikaa jne? Mies on kauheen luottavainen, mutta meikäläinen on kyllä ikuinen huolehtija. Tajusin yhtäkkiä eilen, että tästä se nyt alkaa ja jos kaikki menee hyvin ja lapsi tulee maailmaan niin saan murehtia sen puolesta koko lopun elämäni..Olen tainnut periä meidän äidiltä tämän ihanan piirteen!

Jep, jep..Varsinaisia sadepäivän ajatuksia!

Terkkuja kaikille muillekin tontuille ja palatkaahan taas linjoille!

Terv. Sohvi (rv 10 pärähti käyntiin)

Vierailija
5/51 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sohvi, ei parane painaa sitä ENTERIÄ tos alkutaipaleella ;-D muuten karkaa käsistä!!

Mua alkaa kohta murhetuttaa jos ei mannarii tule linjoille pian!! Hei, tyttö, missäs sinä oikeen lymyät :-O

Sohvi, toi on ihan normia, et huolehtii joka asiasta, just varsinkin raskaana ollessa se oikeen kärjistyy! Ihan kanaemo olen määkin! Kokoajan on jotakin jota tarvii murehtia, et ei niinkun lainkaan pysty nauttimaan mistään kunnolla... huoh!

(.) mulla on masu jo ihana iso, ja vauva liikuskelee tosi paljon! Touhutessa ja liikuskellessa nukkuu, ja kun pysähtyy istumaan tai makaamaan, niin alkaa sortin meininki :-D

Kauheesti kutiaa mahanahka, joten kovasti kasvaa reppu kokoajan! En ole rasvaillut yhtään, en rasvaillut esikoisestakaan, eikä yhtään repeemisarpea tullut masuun!! (persiiseen ja reisiin kyllä sitten senkin edestä)!! Eikä siinä paljon rasvat auta, niitä tulee jos on tullakseen!!

Yhtään vauvanvaatetta en ole viel ostanut, jotenkin ei ole ollut sellasta himoa, niinkun esikoisesta oli... itseasiassa oikein mitään ei tarvii ostaakaan, kun kaikki on esikoisesta tallella! Ainoastaa toinen vanna pitää hankkia :-D Mut kai mä täs ostelemisen makuun taas pääsen, kun loma alkaa ja lähetään kaupoille kaupunkiin :-D

noh meen taasen!

nonuli ja justiina 18+4

Vierailija
6/51 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihme touhua tämä kroppa pitää. Valvoin viime yönä puoli kolmesta viiteen ja juuri kun olin luovuttamassa ja nousemassa lehden hakuun nukahdin ja sitten heräsinkin klo 9.45...

Ehkä syynä oli eiliset messut vaikka täytyy kyllä myöntää että oletin niiden ottavan enemmän kunnon päälle. Aika hiljaisella vauhdilla mentiin mutsin kanssa mutta silti nähtiin ihan riittävästi. Oli todella mukava käydä vähän muissa maisemissa ja saada muuta ajateltavaa.

Sohvi se on murehtivalla päällä. Itse olen samaa pohtinut, että tästä se sitten taitaa alkaa eikä helpota koskaan. Tosin nyt kyllä ärsyttää kun kaikki alkavat jo ehdottelemaan että eikö olisi jo syytä jäädä kotiin... Tekemään mitä, tuijottamaan masua...? En tiedä mistä johtuu tämä vahva olo siitä että tämä tyttö antaa itsensä odottaa vielä tuon kuukauden.

Vai on Justiina pysynyt aktiivisena, hyvä homma että ilmoittelee itsestään. Musta mukavaa on että tässä hommassa kulkee vähän niinkuin seura mukana ;) Voi tosiaan olla että Nopsulla aukeaa hankintaportit kun olet näin pitkään saanut pantattua ;)

Kysymys muuten aiemmin synnyttäneille: oletteko rasvanneet / venyttäneet välilihaa ennen synnytystä?? Meille jaettiin valmennuksessa ohjeet hommaan ja tänään sekin asia tuli mieleen kun kylppärissä huomasin sen näytepussin sitä rasvaa.

Sain siskolta vannan ja jäin miettimään sellaisen " kylpytuen" hankintaa. Työkaveri sitä kehui kovasti, onko kellään kokemusta?

Nyt tuo likka kiukuttelee tästä istumisesta eli taidan oikoa itseäni. Hyvää päivää kaikille!!

Vierailija
7/51 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on tosiaan jo heinäkuun viimeinen päivä! Huisin nopeesti on mennyt taas tääkin kuu. Mun vapaatkin on ohi ja tänään alkoi aamuvuorot. Hitsi, sanoin kollegalle joka tuli lomalta töihin, että netti pelaa. Ei ois pitäny! Se meinaan roikkui ihan koko ajan siinä koneella niin etten mä ehtiny yhtään surffailla. Nonuli oli kaivannut minua kivaa!! Olen mä käynyt lukemassa mutta ei vaan ole ollu mitään ihmeitä kirjottelemisia. Nytkään ei siis ole mitään sen kummempaa asiaa mutta tulen nyt pyörähtämään täällä silti.

Sophie on ottanut kaikki maailman murheet kantaakseen. Voih joskus kaikki vaan kismittää. Kerroit että teillä on ens viikolla ultra. Oletko päättänyt jo mittautatteko niskaturvotuksen? Vinkkinä vaan että lisää huolta siitäkin..En toki halua vaikuttaa päätökseesi mutta kannattaa silti tutustua siihen tutkimukseen (ja sen tuloksellisuuteen ja hyötyyn) vaiks täällä netissä. Mitens neuvolassa ko tutkimuksesta kerrottiin? Sanottiinko vaan että semmoiseen menet ja sillä hyvä? Eihän kaikki Suomen kunnat tosin edes tee tuota tutkimusta. Ja sekin vaihtelee tuleeko mukaan seerumiseula vai ei. Kovasti erilaisia käytäntöjä.

Callelle kysymykseen: en ole rasvannut koskaan. Kaks kertaa on leikattu naps vaan saksilla kunnon viilto. Parantuminen on kestäny molemmilla kerroilla KAUAN! Tokalla kertaa mulla oli tikit vielä sulamattomana ristiäisissä! Mun väliliha on muutenkin ilmeisesti aika heikkoa tekoa sillä se helposti ratkeilee joissakin tietyissä " hommissa" . Tylsää tosiaankin. En sitte tiedä onko se kovin tavallista et sillee halkeilee...Mut jos se niissä puuhissa rikkoutuu niin yleensä paranee päivässä parissa. Olenkin miettinyt et jos antais synnytyksessä revetä mitä repeää eikä leikkais sitä lihaa niin paranisko se nopeammin? Mtä voidetta siihen venyttelyyn sitten on tarkoitettu? Mun kyl varmaan kandeis.

Nonulin lomasuunnitelmat kuulostaa ihanille. Toivon oikein mukavia säitä teille!! Täällä päin tulee nyt ainakin ihan hirmuisesti vettä. Tosi kurja sää plääh. Onneks ei oo mitään pakollista ulkohommaa. Jonkun pitäis kyl viinimarjat poimia joku päivä hmm..

Sain muuten rempattua vapailla pojan huoneen! Mies maalasi katon mutta mä hoidin muut seinät. Aivan ihanan vihreän olin valinnut. Oon tosi tyytyväinen tulokseen. Poikakin on mielissään. Nyt vaan kun sais sängyn ja kirjoituspöydän sinne. Pojallahan oli se Sotkan Buumisnky jossa oli kiinni pöytä. Vei vaan aika paljon tilaa ja oli ehkä hiukka lapsellinen jo. Myytiin se (melkein ilmasiks meni) eteenpäin. Sänky (runkopatja) on jo ostettu mut tarvis viel se pöytä löytää. Ei haluta ihan perinteistä eikä ainakaan valkoista. Harmaa kävis sinne hyvin.Tarvii viel etsiskellä.

Nyt taidan lopetella ja ottaa tirsat ennenkun nukahdan tähän. Moikat kaikille!

Mansku 15 tasan

Vierailija
8/51 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan koskaan mitään varsinaista asiaa ole, kunhan joutavia höpäjän!!

Calle ja Mansku, muistan, et sain itekin ne välilihan hierontaohjeet neuvolasta, kun esikoista odotin, mut en sit hieronu kertaakaan, ja eipä sit ois muuten tarvinnutkaan, kun ei kerran pimpsasta laps mahtunu! Sen verran tiedän, et sitä välilihaa leikataan senkin tähden, ettei repeis niinkun väärään suuntaan, ja menis kakanpidätyskyky! Mut ilmeisesti jos pieni repsäys tulee, ni se paranee nopsasti!! Noh, en tiiä kun ei ole kokemusta ensinkään!!

Mut ei siitä hieromisesta varmaan mitään haittaa ainakaan ole, ja ukon vois pistää sitä vaikka hieroskelemaan ;-D

Kauheesti sää mansku oot taas ahertanu! Ja hienolta kuulostaa poijjaan huone!

Calle, paa mennen vaan jokapaikkaan niin kauan kuin hiukankin jaksat! nimittäin sekin aika voi vielä koittaa, kun vauva on syntynyt, ja oikeen mihinkään ei meinaa päästä!! Sama se on mitä muut höpäjää, sää ite tiedät mitä jaksat ja mitä et!

nyh meen taas!

Vierailija
9/51 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin jaksaa naurattaa tuo sohvin eilinen enterinpainallus. Toivottavasti olet jo leppynyt ;)

Eilen kokeilin tuota välilihan hieromista, vähän sai kyllä tämän mahan kanssa jo pungertaa ja käyttää mielikuvitusta ;) Ostin neuvosta saadun ohjeen mukaan ceridal nimistä suihketta, on mukavan kevyt eikä tahmaa. Olen satunnaisesti käyttänyt sitä myös masun rasvaukseen öljyn lisäksi. Masua olen rasvannut koko raskauden ajan ja on ollut aivan ihana huomata että nahka ei kiristä ja kutia niin paljoa. Ja jospa se tytsykin tykkäisi siitä kun sitä oikein silitellään kunnolla.

Tämä päivä on mennyt ompelukoneen ääressä. Ryhdistäytyin vihdoinkin tuon kestovaippajutun kanssa. Kohta on loput harsot ommeltu ja sitten ajattelin kokeilla rajojani ja uskaltautua ihmettelemään muutaman sisävaipan ja imujen ompelua. Mitään kankaita en ole ostanut vaan vanhoja lakanoita ja pyyhkeitä ajattelin kokeilla. Jos homma ei sitten toimi niin ei ole tullut hassattua hirveää määrää rahaa. Anoppi kutoi muutamat hahtuvapöksyt ja parit pulkuoret ostin alesta.

Näin täällä. Mites muiden päivä on vierähtänyt??

Vierailija
10/51 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, nyt pidetään näpit erossa tuosta enteristä ;)

En tiedä johtuuko raskaudesta vai olenko muuten vaan " tööt" , mutta sekoilen, unohtelen ja sählään koko ajan aivan jumalattomasti kaikkea täällä töissäkin. Kotona kuljettelen tavaroita ihme paikkoihin ja unohtelen asioita muutenkin..huh!

Halusin kommentoida Mannariille sitä niskaturvotusjuttua. Siis, meille annettiin sellainen esite siellä neuvolassa ja sanottiin että tutustukaa rauhassa asiaan ja päättäkää ultraan mennessä, että haluatteko tutkimukset vai ette. Ymmärsin, että mitataan se turvotus ja sitten otetaan verikoe eli oliko se sitten " seerumiseula" . Kuitenkin päätettiin yksimielisesti miehen kanssa, että mitataan vaan. Olen kyllä tietoinen ettei nuo tutkimustulokset ole mitenkään 100% luotettavia mihinkään suuntaan ja se todettiin siinä esitteessäkin. Ei meille tullut ainakaan sellainen olo, että siihen olisi pakko mennä..

Ultra on nyt sitten viikon päästä keskiviikkona aamulla, en nyt oikein tiedä mitä ajattelis..jännittää ja pelottaa!

Nyt täytyy palata töihin, ärsyttävää kun työt haittaa harrastuksia ;)

Terv. Sohvi 10+1

Vierailija
11/51 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄÄ NAINEN ON NYT NIIIN ILOINEN!! KESÄLOMA ALKOIKIN JO NYT!!

Kukaan lapsista ei tule loppuviikollakaan hoitoon, joten me saadaan neidin kanssa alotella kesälomaa jo nyt!! On tätä odotettu jo niiiiin kauan! Isännällä on vielä yks aamuherätys ja sit perjantaina sil on kans pekkanen, joten ei muuta kun jeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!! :-DDD

Oltiin tänään mun äiteen, ja mun veljen vaimokkeen ja heitin pikku-ukon kanssa turkusessa ostoksilla! Saatiin mulle häihin kengät, tytölle morsiuspuku ja kengät! Alkaa homma vähitellen selkiintyä! Mukavaa oli!!

Löysin myös Prismasta hienot syksyiset servetit!! Ens viikolla menen äiteen kanssa vielä ihan kahdestaan ostoksille, ilman lapsukaisia, niin san osteltua kaikki loput tilpehöörit!!

Calle meinaa sitten ihan tosissaan alkaa kestovaippailla :-) Mä en ole koskaan jaksanut innostua niistä, vaan olen ollut oikeen tyytyväinen kertakäyttösiin teippareihin! Niitä aion tälläkin vauvalla käyttää!!

Sohvi, se on ihan normaalia, että alkaa pää pehmetä raskaanaollessa

:-DD niin sitä muuttuu oikeen viimisen päälle lahopäiseksi, kun vauva masuun muuttaa!!

Kyllä se np-ultra vaan muakin kauheesti jännitti, vaikka olin jo käynyt varmistamassa vauvan olemassaolon varhaisultrassa! Tuossa nt-ultrassa se vauvan tulo todentuu isällekin!! Meidän isäntä on aina ollut itkukurkussa, kun on pienen sinttinsä nähnyt!! Kyllä se sohvi hienosti menee!!

Kauhia päänsärky iski vaan, täytynee heittää joku nappula huiviin!!

Mut mitäpä pienestä päänsärystä kun on LOMA!!!!!!!

nonuli ja justiina 18+5

Vierailija
12/51 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaita kaikille! Täällä menossa neljäs lomapäivä ja täytyy sanoa, ettei säät kyllä ole suosineet. Mutta ei sen väliä, kun tosiaan saa vaan olla.

Sohvi, onnea ensviikon ultraan! Onko sulla muuten vielä ollut niitä menkkakramppeja? Entäs miten pahoinvoinnin laita? Aika hurja toi kolmosjuttu. Taitaa luomuna (tai ihan miten vaan) olla aikas harvinaista.

Nonuli, ihanaa lomaa sinnekin. Mäkin mietiskelin tota Muumimaa-juttua, mutta totesin sitten, että taitaa meidän poika olla vielä vähän pieni. Sulla on sitten kohta aika tärkeä päivä edessä. Joko on ruvennut jännittämään? Mä silloin aikoinaan näin sellasia unia, että olis jo pitänyt olla kävelemässä alttarille ja kampaajat oli käymättä ja sukat ostamatta jne.

Calle, kauheen tutulta kuulostaa toi aamuyöllä valvominen. Mulla ei ole koskaan ollut mitään vaikeuksia nukkua paitsi loppuraskaudessa. Mä aina odottelin, että kello tulis niin paljon, että kehtais nousta. Yleensä se oli joskus kuudelta. Mä en silloin tehnyt välilihalle yhtään mitään. Ei meille kyllä mitään ohjeitakaan annettu. Toisaalta en sitten alakautta synnyttänytkään, joten en voi sanoa olisko apua ollut tai ei. Sä oot kyllä tosi tehokkaana noiden kestovaippahommien kanssa. Mäkään en ole ikinä edes kokeillut. Kertikset on ollut meillä käytössä koko ajan.

Mannarii on taas ollut remonttipuuhissa. Kiva, että poikakin on tyytyväinen. Toi huonekaluhomma on aina yhtä hankalaa. Mä huomaan, että koko ajan tulee mietittyä, että sinne uuteen paikkaan pitää sitten hankkia uus toi ja toi ja toi. Rahat menee kyllä tota tahtia aika äkäseen.

).( Oletetusta oviksesta tuli eilen viikko ja uskaltaisin väittää, että mahassa kipristää. Mutta ehkä se olis liian hyvää ollakseen totta, joten en odottele mitään. (Paitsi, että odotan kuitenkin.) Katotaan sitten ens viikolla mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Mutta joka tapauksessa ens viikolla tapahtuu sellaista, että me lähdetään Ruotsinristeilylle miehen kanssa kahdestaan! Hui! Onhan meidän poika ollut yökylässä, mutta tää on nyt sitten kaks yötä. Päätettiin se oikeestaan silloin keskenmenon aikaan, että meidän täytyy päästä kahdestaan jonnekin. Ei olla oltu pojan syntymän jälkeen. Aikas innokkaana odotan. Ihana päästä syömään hyvin ja rauhassa ja muutenkin olemaan hetki ilman aikatauluja.

Palailkaahan muutkin linjoille!

Äitsy kp26

Vierailija
13/51 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kotiuduttu ollaan, jos tätä nyt kotiutumiseksi voi sanoa. Eilen tultiin kotiin, oltiin puoli tuntia ja lähdetiin mökille ( 20 km päähän) ravustamaan, Tänään on oltu viisi tuntia kotona (pakko tulla pesemään pyykkiä ja vaihtamaan varusteita) ja taas kohta mökille hankkimaan lisää rapuja. En tiedä ollaanko hulluja vai mitä, mutta kun loma kohta miehellä loppuu, niin yritettään ottaa kaikki irti.

Reissu Tampereelle/Satakuntaan meni loistavasti, lapset tykkäsivät tosi kovin titinalle-talosta, oltiin siellä yli 3 tuntia ja vielä olisivat jääneet, mutta poika alkoi olla jo aika tsippi. Ihanaa oli olla taas useampi päivä toisten tekemien ruokien äärellä.

Kuulumisenne luin pikaisesti, joten huonosti taas saan kommentoitua, mutta noi Callen viikot on kyllä jo ihan mahtavat. Itsekin alan jo kallistua tähän loppuraskauteen, ainakin nukkuminen käy aina vain huonommaksi ja maha alkaa olla tiellä. Olisisinpa minäkin jo jalka synnärin ovella! Toivottavasti saat kuitenkin kerättyä kaikki tarvittavat viikot kokoon, tuli näet taas kerrran luettua jotain vauvalehtiä, taisi olla uusin perhelehti ja niistä juttua noista keskosista. Noiden lukemisten jälkeen sitä aina toivoo, että oma vauva kellii mahassa viikot täyteen, vaikka itsellä olisi kuinka tukala olo.

Sohvinkin viikot ovat jo kovassa vauhdissa, ultrakuulumisia odotellaan ja äitsyllehän ruvetaan taas keräämään viikkoja, eiks vaan! Ja kaikille huiskutuksia, erityisesti vielä hyvän loman toivotukset Nonulille!

Nyt merrat vesille, että saahaan rapujuhlille tarjottavaa!

Luhtis

Vierailija
14/51 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti kirjoitan täällä töissä. Pomo kävi mut äsken " herättämässä" kun pää oli pudonnut tauolla pöydälle. Ei se varmaan ihan heti takas tule. Oikeesti se ei takuulla tajua et tää raskaus on rankka olotila. Sillä on kyllä yksi lapsi mutta se on jo aikuinen. Ihan sama kyl mulle vaik paheksuis mun tirsoja. Mulla on omasta mielestä oikeus levätä! Ja tää työ loppuu enivei jo kuun lopussa..

Voih Nonuli sun häähulina kiihtyy kiihtymistään! Vähänks jännää! Joko anoppi(??) on alkanu sulle pukua tekemään? Vai olikse sun äitin homma? Hieman nyt sirittää päässä (huom Sophie aivan yleistä!!)Oikein ihanaa kesälomaa teidän perheelle!

Calle sä tulet olemaan mun esikuva kestovaippailun ihmeellisessä maailmassa. Saat kyllä kertoo aivan kaiken siitä sitten kun pääset vauhtiin. Toivottavasti ehdit vauvanhoidolta koneellekin! Mulla on säkillinen sideharsoja ja oon täällä kummaillut et mitä hommaan niiden kanssa. Niitä " kuoria" vai sitten ruskovillan villahousuja? Oletko sä niitä hommannut? Mulla oli näillä teineillä aikoinaan käytössä yhdet villahousut mutta eihän niillä yksillä kauheesti voinut kestoilla. Kyllähän ne aina vähän kostuu(ja muutakin) kuitenkin käytössä et pitäis kuivatella välillä. Mut sen muistan et vauva oli aivan ihanan pehmoinen nyytti silloin kun sillä oli ne villapökät!! Aion enivei vaikken noita villahousuja ostaiskaan (mulla ei ole enää niitä yksiäkään-kierrätetty eteenpäin) hankkia vauvalle sen silkkimyssyn. Sekin mulla on ollut joka vauvalla. Tommoinen tammivauva tarvii hatun päähänsä ensimmäisiks elinviikoiksi!!

Hyvä et ootte Sophie ja miehes puhuneet asiat selviks siitä np-asiasta. Mä nimittäin luulen et mun mies ei oikein täysillä sisäistäny sitä asiaa. Se ei lukenu netistä siitä tutkimuksesta mitään. Vaan sen neuvolan paprun. Mut sanoi et luottaa mun päätökseen ja peesaa täysillä mitä päätänkin..

Äitsyn kipristelyt kuulostaa lupaaville. Täällä oon peukut ja varpaat pystyssä!!!!! Teidän irtiotto kahdestaan kuulostaa mukavalle! Pitäkää hauskaa ukkokullan kanssa!

Mites Luhtis uskallatko syödä rapuja? Olikse et niitä ravun sisäelimiä ei ainakaan sais syödä raskaana? Vai muistanko pieleen? Meil oli viime kesänä ihanat rapukekkerit yksillä kavereilla. Tosin ne ravut oli pakasteesta. Mut ihanaa taiskin olla se viinin lipitys ja mukava seura.. Mut ravustus on mukavaa hommaa. Mun ex:llä oli vanhempiensa mökillä hirmut apajat ja siellä joskus aikoinaan ravustettiin paljonkin.

(.( oon huomannut et masu on iltaisin aika kovana ja hankalan tuntuinen. En mitään kipuja ole huomannut eli olisko vaan ollut liian kiireisiä päiviä. Onneks se hiiva meni ohi. Itseasiassa helpotti sillä voiteella jo silloin päivällä niin et sitä puikkoa en edes laittanut yöksi!

Masu on ihanan pullottava ja varsinkin mun tyttö jaksaa ihmetellä sitä joka päivä! Mieskin juttelee joka päivä jo " koisolle" (älkää kysykö miks se vauvaa sillee kutsuu:pitkä juttu) et isi täällä. Tosi lutuista. Se on maailman ihanin isukki!!

Nyt meen vähän haukkaamaan jotain et jaksan kahteen painaa. Viel olis huomennakin aamuvuoro ja sit yks vapaa. Joka tosin menee rippiksissä Porvoossa.

mansku (hö en muista paljon mulla on viikkoja heh..)

Vierailija
15/51 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou jee, viikonloppu tulossa taas. Meikä on ainakin " loman" tarpeessa!

Äitsyllä kipristelee vatsassa bd bd bd bd bd bd bd bd db bd bd bd bd Täällä on ainakin peukut pystyssä, eihän sitä tiedä vaikka tärppäis uudelleen heti perään :)

Meikäl on kaikki raskausoireet kadonneet tai ainakin vaimentuneet. Niitä mahan poltteluita ei ole ollut moneen viikkoon, pahimmat taisi olla just sillon lomareissun aikoihin. Aamuisin ennen aamupalaa ällöttää vieläkin vähän, mutta ei niin pahasti. Väsymyskin on ehkä pikkusen helpottanut.

Että oikeestaan mulla ei ole yhtään sellanen olo et olisin edes raskaana. Maha ei ole mitenkään kasvanut/turvonnut, eikä varmaan pitäiskään vielä tässä vaiheessa. Mutta, mutta..en sitten tiedä onko tämä oireiden katoaminen hyvä vai huono juttu. Jos kaikki on hyvin niin kyllä siellä ultrassa tämä raskaus konkretisoituu yhtä hyvin mulle kun miehellekin ;)

Nonuli on päässyt lomailemaan, olen ihan kade! Nauti sinä nyt lomailusta perheen ja möhömahan kanssa minunkin puolesta! :)

Itse odotan syksyä, kun tämän työsuhteen pitäisi jatkua korkeintaan syyskuun loppuun. Ei kyllä haittaa yhtään (paitsi rahallisesti). Pitäisi nimittäin saada se gradu vihdoin pois alta ennen käärön tuloa ja tehdä pientä remppaa kotona jne. Ja saisi nukkua aamuisin vähän pidempään..aah!

Luhtis puuhaili rapukutsuja, vau! Meikä ei ole koskaan ollut rapujuhlissa..muistaakseni ainakaan, mutta mun mielestä hieno perinne tosiaan.

Tsemppiä Callelle kestovaippailun kanssa! Taisin sitä täällä aikaisemminkin jo vaahdota, mutta itse olen ehdottomasti kestoilun kannattaja..tai siis ainakin teoriassa toistaiseksi! Aion itsekin siihen ryhtyä jos/kun vauveli tulee ja saan varmasti opastusta mun yhdeltä hyvältä ystävältä, joka tekee vaippoja myös itse. Kauheen helpolta hän saa ainakin touhun kuulostamaan :)

Mannarii on menossa viikonloppuna rippijuhliin, meillä on sama edessä sunnuntaina. Yhdistettynä jumalanpalvelukseen kirkko-osuus kestää varmaan tooosi kauan, täytyy ottaa tyyny mukaan sinne kirkonpenkille, kun mennään jo aikaisin aamulla..zZZZZZZ

En ole muuten uskaltanut lukea siitä niskaturvotusjutskasta mitään netistä, koska törmään kuitenkin johonkin nettikeskustelujen kauhutarinoihin ja mun jännittää muutenkin ihan tarpeeksi :/

Ei muuta kun hyvää viikonloppua kaikille!

Terv. Sohvi 10+3

Vierailija
16/51 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli eilen kuusmetrinen kyrpä otassa, ja itseasiassa on vieläkin, mut on enää sellanen pari metrinen!

meni sitten lopullisesti proppu ANOPPIIN!! Joo meillä on aina ollu ihan hyvät välit, mut nyt multa vaan kyrvähti käämi... se alkoi nimittäin selvittää, et kaikki vieraat (siis häihin) pitää laittaa sekaisin istumaan hääjuhlan pöytiin! VITTU, mulla paloi käämi, kun siitä on tehty niin kova homma jo maaliskuussa, kun niitä pöytäjuttuja on väsätty, ja nyt alkaa tollasta ehdottamaan! ja minä vaan ilmotin yks kantaan, et ei ole hyvä idea ja vielä perustelin mielestäni oikein hienosti! En huutanu enkä sanonut rumia... ei mulla koskaan ole ollut ongelmia tulla ihmisten kanssa toimeen, oon aina ollut kauheen sosiaalinen ja toimeentuleva, enkä koskaan hanki riitaa (paitti tietty oman ukon kanssa) *huoh* mulla siis ihan sumeni silmissä...

Isäntä on kyl sitä mieltä, et olin liian tyly!! Ehkä olinkin, mut meni hermo!!! Sen mielestä mun pitäs pyydellä anteeksi!!!!!!!!!!!! En pyydä, minä se tässä olen RASKAANA, ei hän!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja, jos asia on ajat sitten sovittu ja tehty valmiiksi, niin ei sitä enää muutella!! Sitäpaitsi, kaikki ne miljoonat ehdotelmat jotka sieltä suunnasta on jaeltu, niin olen kiltisti ottanut vastaan, välillä kommentoimatta, tai mitään poikkiteloista sanaa sanomatta, mut raja se tulee mullakin vastaan jossain vaiheessa!!

Mut nyt ei siitä sen enempää, pöh!

Juu, mannarii, kyllä se ANOPPI vaan valitettavasti sitä mun hametta värkkää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tai en tiä värkkääkö enää...

Ihanaa, et sullakin on sellanen hellittelevä ukko, nimittäin hellyyttä sitä raskautettu naikkonen kaipaa!! Ja, jees homma, et meni hiiva ilman järempiä asioita kuuseen! Ja, paa ottain niitä tirsoja vaan aina kun pystyt, oli pomo vieressä tai ei, sen on vaan pakko ymmärtää, et raskaana on niin helevetin väsynyt!!!

Luhtis, sinä ahkera nainen!! Nam, ravut on hyviä, mut luin kansa jostain, et raskaana ravusta vois syödä vaan ne saksen lihat?????? En tiedä, kai tässäkin tuo maalaisjärki on ihan käypää tavaraa!!!!!!!

Nauttikaa mökkielämästä! Kerros muuten lisää tuosta ti-ti nallen talosta, kun muakin kiinnostais lähteä mein likan kanssa sinne??????

Sohvi, ei kannatakaan mitään näitä nettipalstoilla olevia nt-juttuja lukea, niistä ei tule kun " hulluksi!!! Faktatiedot riittävät tässävaiheessa!

Sulla on siis se ultra keskiviikkona, ja mulla on sitten rakenne-ultra perjantaina!! Saadaan kumpikin jännittää!! Sulla tietysti on jännitysmomenttia enempi, kun sullahan voi kölliä siellä masussa vaikka KOLMOSET ;-DD Mulla on todettu jo useaan kertaan, että yksi on :-D

äitsy, mulla on jotenkin aika varma olo, että nyt sulla tärähti ja kunnolla :-DD kauheesti peukutan ja toivon!!!!!!!!!!!!! ja puhallan sulle kovasti ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++tuulta, *puuuuuhhh*

mut nyt meen, me aletaan grillata ja on toi uus vauvalehtikin vihdoin saapunut!

nonuli ja justiina 19+ jeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!

Vierailija
17/51 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan palattu reissultamme, joka oli oikein virkistävä ja meni mukavasti. Paluu onkin osoittautunut rankemmaksi! Nyt se väsymys on iskenyt muhun täysillä, päässä on " ontto" olo ja kahtena päivänä on yökötys ollut jo melkoista. Oonpa miettiny sitä, että pitäiskö vain suosiolla halata pyttyä, auttaisko se kenties?? Sitä saa ehkä pian kokeilla. Jos pysyn istumassa tai vielä paremmin makuulla, niin olo on siedettävä, mutta kun kauppaan tai muuten liikkeelle yritän, johan alkaa kurkussa yököttää. Ruokaa ei juuri tee mieli, mikä on hiukka huono kun olo pahenee hirveesti, jos pääsee nälkä tulemaan. Joo-o, kaikista naurettavin oire on kuitenki se, että enää ei voi edes riidellä miehen kanssa normaalisti, kun alan heti itkeä. Hyvä jos Hesarin saa luettua ilman että silmät kostuu. Tästä oireesta ois aika kiva päästä eroon. Onko kellään vastaavaa? Olisko mahdollista, että tämänkin olis alussa pahinta vai onko kenties odotettavissa, että se vain pahenee?

Ei pitäis vaikertaa, tässähän on saatu mitä tilattiin:) Hiukka vain pelottaa töihin meno viikon päästä. Rankka alku tiedossa kuitenkin. No, sittenhän se selviää. Saattavat muuten olla nyrpeitä töissä, jos äitiyslomaan asti päästään, kun se ajoittuisi aika pahaan aikaan. Tosin eipä se mua kiinnosta, kyseessähän on vain pätkätyö (itse asiassa äitiysloman sijaisuus) ja onhan tää aika paljon tärkeämpi juttu.

Nonulille onnittelut kesäloman alkamisesta ja heinänuhan vähenemisestä! Ja säkin oot Justiinan kans jo noin isoilla viikoilla.

Callelle voimia viimeiseen kuukauteen ja reippaaltahan kyllä vaikutatkin, kun ompeluhommia noin kovasti teet. Mäkin oon ajatellu kestovaippojen hankkimista, tosin ostettaneen aivan valmiita netistä, oon jo vähän yrittänyt kyyläillä sopivia. Mä en ompelukonetta omista ja tuskin sillä enää mitään edes osaisin tehdäkään, edellinen käyttökerta oli seiskalla.

Luhtikselle hauskoja rapujuhlia (vai menikö ne jo?)! Mä en sellaisista ole koskaan päässytkään nauttimaan. Joskus kesätöissä ravintolassa taisi olla sellaiset ja mahtava tunnelmahan siellä porukalla oli. Saattoi tietenkin johtua niistä snapseista ja asiaan kuuluvasta laulusta.

Mannariille hyviä ja ansaittuja päiväunia (töissä taikka ei)! On kieltämättä harmi, jos on vain yksi vapaa ja se menee johonkin aika rasittavaan. Siis vaikka juhlat ja perhekekkerit on kivoja, niissä usein menee aikalailla aikaa ja energiaa ja sit pitää heti mennä töihin.

Äitsy pitää jännityksessä, Nonulihan sen hyvin kirjoitti, että eipä siihen tarvita kuin yks hyvään aikaan sattunut yritys ja se on siinä. Sitä toivotaan!

Sophiella on oireet vähentyny, mikä on toisaalta aika kiva mutta ymmärrän, et se ei toisaalta ole kiva, et ne yhtäkkiä häviää. Mä pitäisin mielelläni yhden jonkun yhden oireen pitämässä tätä odotusta jotenkin todellisena, mutta se yks riittäis! Pitäis kai muistaa, että joillakinhan ei ole koko aikana mitään oireita ja silti kaikki menee hyvin.

Fudgikselle, Frankielle ja Mantelille heiluttelen. Mitä kuuluu?

En muista, laitoinko viimeks, että soitin sinne neuvolaan viime pe ja sain ajan 23.8., samalla se terveydenhoitaja varasi lääkärin syyskuun alkuun, että sitten kai tiedetään jotakin enemmän. Sen Oulun laskurin mukaan mulla olis nyt 6+2 ja kai se suunnilleen pitääkin paikkansa, kun siinä otetaan kierron pituuskin huomioon. Laskettu aika olis sen mukaan

26.3. Nyt pitää mennä syömään hiukka litistyneitä ja vetistyneitä viinimarjoja, moi!

Bärtsu

Vierailija
18/51 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ravut tuli pyydettyä, keitettyä ja pakastettua. Saatiin yhteensä 50 eli ihan ok määrä. Juhlat pidetään vasta myöhemmin. Aion kyllä syödä rapuja, en ole kauhean tarkka noissa ruokajutuissa. Sitä paitsi kun olen ne itse elävänä pataan heittänyt ja sitten nopeasti jäähdyttänyt ja pakastanut, niin tiedän kyllä mitä syön, ulkomaan pakastetut tuontiravut jättäisin kyllä väliin. Niin täytyy kyllä sanoa, että rapujuhlat ovat tosi hauskoja, tärkeintä on hyvä seura ja ravut syödään siiinä sivussa. Lauluja lauletaan oikein olantakaa ja ne ottaa jotka voivat, siis napsuja. Viimeaikoina naisista on enemmistö ollut raskaana tai imettänyt, joten meitin täytyy ottaa vähän rauhallisemmin. Nää meitin rapujuhlat on jo varsinainen perinne, taitaa olla jo yhdennettoista, kerran on jäänyt kekkerit väliin. Syömisen , juomisen ja laulamisen lisäksi tietysti uidaan ja saunotaan. Mutta juhlista enemmän kunhan ne on vietetty...

Voi Bärtsy, sun oireet kuulostaa niin tutuilta. Mä ja mies oltiin kanssa ihan ihmeissämme, kun mulla oli itku herkässä ja tunteet muutenkin pinnassa alkuraskaudessa. Yleensä kun olen niin kovin tasainen. Onneksi nuo tunne kuohut helpottavat ajan kanssa. Ja voimia tuohon pahoinvointivaiheeseen, sitä ei kyllä yhtään jäänyt kaipaamaan.

Nonulille jaksamista anopin kanssa. Pidä pääsi, sinunhan ne on häät! Ja olen kyllä sun kanssa samaa mieltä, että ei kannata sekoittaa sakkia, häihin mennään pitämään hauskaa ja ei silloin ole kiva istua kenen sattuu vieressä. Hääpari tietänee ketkä sopivat toistensa pöytäseuraksi ja kyllä siellä voi sitten kierrellä ja jutella niiden kanssa kun haluaa. Mua ärsyttää ihmiset jotka ajavat liikaa omia mielipiteitään asioissa, joissa pitäisi pysyä nätisti taustalla!

Ja Titinalle-talosta sen verran, että siellä oli paljon kaikkia huoneita, joissa sai puuhastella: esim. nikkarointihuone, maalaushuone, soitinhuone. Sitten oli kauheesti kaikkea tutkittavaa ja koloja jonne kömpiä. Tasatunnein oli ohjelmaa, joissa nallet mukana mm. tanssia, laulua, rytmittelyä, tehtävärataa (suuri osa ulkona, joten mitenköhän toimisi sadesäällä!?). Sitten niitä nalleja sai käydä halailemassa. Alakerrassa oli vielä sellainen temppuilutila/liikuntatila, jossa kaikenlaisia palloja, köysiä, patjoja, puolapuita, mopoja ja laitteita, joilla voi harrastaa liikunnallisia leikkejä. Meitin kuopus 2,5 v innostui erityisesti mikrofoniin laulamisesta, varsinaista idoliainesta. Ja vielä ekstrana pitää mainita, että jos haluatte syödä Ikaalisissa, niin käykää siellä keskustan palvelutalolla lounaalla. Hyvät ruuat nopeasti ja halvalla, lapset olivat innoissaan kun syömässä oli myös kaksi poliisia virka-asuissaan ja toisella oikein asekin vyöllä (siis suosittu myös työpaikkaruokalana lähistöllä työskentelevien keskuudessa).

Nyt olen taas unohtanut mitä muuta piti vastailla. Pää käy raskauden edetessä koko ajan huonommaksi...

Kestovaippailuun piti kommentoida, että meilläkin aiotaan nyt kokeilla, kun sain kaksi kassillista vaippoja yhdeltä tutulta. En kyllä yhtään tiedä mitä ne ovat, jotain vähän vanhempia froteisi, joissa tarrakiinnitys. Vaativat kai päälle jonkun ulkovaipan, niitäkin kyllä oli mukana monenlaisia ja sitten kaikenlaisia yksittäisiä tapauksia, saa nähdä saanko niistä joskus jonkun selon, täytyy ehkä konsultoida edellistä käyttäjää. Musta toi kestoilu on siksi hankalaa että puihutaan niin monenlaisista vaipoista ja sitten nä en yhtään edes tiedä mitä ne mun on. Täytyy varmaan lähteä johonkin kauppaan tutustumisretkelle! Uskon kyllä että kunhan pääsen vähän jyvälle niin alkaa temiviidakko selkiintyä ja homma hahmottua.

Ja mannariillako se heinis alkoi helpottaa, tosi hyvä juttu. Mulle on nyt joko iskenyt pahasti puijo-oireet päälle tai sitten tästä tulee kunnon flunssa, voi tylsä!

Luhtavilla (tasan 30 rv ja tuulettaa, JEEEEE!)

Vierailija
19/51 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä malillaan,ollaan menossa kohti Taalintehdasta vene perässä. Pääsen vihdoin merelle. Reissu taitaa olla viimeinen kahdestaan. Ilma aivan ihana,kyllä elo on makiaa :D

Vierailija
20/51 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalta kuulostaa suo teidän veneily Calle, olisipa jollakin meidän tutulla vene, että pääsis joskus merelle (haaveilee). Itse ei viitsi venettä ostaa, kun ei sillä kuitenkaan kovin usein tulis käytyä, vaikka mies kyllä haaveilee pienestä purjeveneestä, on näet merenrannalta kotoisin -eikä kyllä siihen veneeseen olis varaakaan.

Minä täällä poden kesäflunssaa eli ei ollut mitään allergiaa, vaan pää on kunnolla tukossa, onneksi myös nää raskaudenaikaset särkylääkkeet puree muhun hyvin. Nyt lapset meni naapuriin hoitoon ja mies tekee hommia pihalla, itse aion kupsahtaa sohvalle.

Luhtis