+++++HUHTIHIPPUSTEM MA&TI++++++
Heipsa laitoin nyt vaan kaksi päivää, kun on ollut niin vilkasta, katsotaan millainen pino tästä tulee..
mam80
Kommentit (35)
Mam80: koskas meinaat testata?
En sitten uskaltanutkaan testata vielä...jos tulisi vaikka nega...niin kuin uskon..ja kiertopv vasta 21/n.26
Joku kysyi hiivatulehduksesta. Mulla ei ole koskaan sellaista ihme kyllä ollut..muita vaivoja kylläkin:)
Nyt on nimet kateissa:)Mutta kukas se olikaan, kenellä oli nyt yhtäkkiä ihmeellisen pitkä kierto: aika outoa! Ja testi näyttää silti negaa...
Mutta lopettelen. Pitänee siivota, kun mies on esikoisen kanssa pihalla. Esikoinen heräsi viiden jälkeen!!!ja mies nousi lapsen kanssa ja äiti nukkui yhdeksään:) Oon vastineeksi kyllä kovasti siivonnut nyt aamulla..Mutta univelka vaivaa meitä kumpaakin, kun neiti tosiaan heräilee nyt puoli kuuden aikoihin..Tuntuu, että meillä on maailman vähäunisin lapsi:(
Nelliinalle toivon ovisplussaa ja -intoa! :)
Rizza, oviksen yhteydessä tulee joillakin tuhrua. Ehkä sulla oli ovis jo nyt? Voi olla että ehdit jo missata lh-huipun, jos ovis oli vaikka kp 13 tai 14.. Mulla ei tullu ovistikkuihin selviä viivoja kuin vain ovulaation tienoilla, muuten vain haaleita haamuja. Tai sit estrogeenitasojen vaihtelu muistaakseni saa aikaan tuhrua joskus.
Caarinalla ja neppiksellä myös piinapäivät alkamassa, kärsivällisyyttä! :)
Ida, toivottavasti plussa vaan odottelee ja saisit sen testattua pian.
Korallille pahoittelut negasta vaikka voihan tuo vielä plussaksi muuttua :)
mam80, millon meinaat testata? :) Toivottavasti täti pysyy poissa!
).( Mä aloitin pari viikkoa sitten Fertility Friendin online -kurssin hedelmällisyydestä ja sen taulukoimisesta ja nyt materiaalia lukiessani oon oppinu niin paljon uutta että ihan hämmentää. Todellakin, lämpöjen noususta voin siis varmuudella sanoa että ovis tapahtui tässä kierrossa vaikka ovistesti näytti negaa. Ja ovulaatiokivut voi kuulemma tulla useita päiviä ennen ovulaatiota, eli mulla ovis ilmeisesti tapahtuu myöhemmin ku oon olettanu kaikki nämä vuodet. Hassua. Eli mun luteaalivaihekin on siis lyhyempi, näyttäis tässä kierrossa olevan 12 päivää, jää nähtäväksi. Mielenkiintoisia juttuja :)
Tänne ei sen kummempaa. Siihen ollako haamu vai eikö olla -testiin tuli aika selkeä roskishaamu sitten myöhemmin, mut niitä mä oon ennenki saanu ilman raskautta. En mä tuosta testailusta juuri toiveita nostata. En edes tiedä miks testasin niin hullun aikaisin. Ihan vaan mielenkiinnosta kai.
Majita kp 21/25 dpo 8
Neppis: tilasin muistaakseni perjantaina niitä testejä lisää, testaan sitten kun ne tulee, JOS täti ei sitä ennen tule.
Aika hurjaa kyllä olis jos heti toisesta kierrosta tärppäis, kun ei noita normaaleja kirtojakaan ole sen enempää ollut. Söin minipillereitä imetysaikana, mutta ne ei mulle sopinut yhtään, täti oli yli kolme kuukautta koko ajan ja 4 kuukauden jälkeen sitten lopetin koko turhuuden.
Olihan se ihan hyvä ehkäsykeino, ei nimittäin tehnyt mieli ollenkaan, kun koko ajan vuosi ;o)
Esikoista kuitenkin tehtiin se 8kk, tosin silloin en ollut ottanut selvää mistään ovulaatio ajoista, touhuttiin vain silloin kun siltä tuntui ja kun sitten kerran tajusin, että se " ihme lima" tarkoittaa just ovista, niin hetihän se silloin tärppäsi.
Mut nyt esikoinen on itkuinen, täytyypi viedä se nukkumaan.
Uskomatonta kyllä, sieltä se plussa pläjähti! Menkkojen piti alkaa tänään ma, mutta kun en malttanu odottaa niin testasin jo lauantaina. Sillon tuli tooosi hailakka viiva, joten en siihen kovinkaan paljon luottanu. Testasin tänä aamuna uudemman kerran, ja melkosen paljon vahvempi viiva ilmesty ruutuun =)
En nyt kuitenkaan uskalla toivoa liikoja, koska vuosi sitten meille tuli yllätys, kun menkat jäi yllättäen pois ja testi näytti plussa, eikä oltu suunniteltu koko raskautta. Sitten kun lopulta oltiin hyväksytty asia, niin ilmenikin, että oli kyseessä tuulimuna..
Olikos se 7-8 rv, kun sydänäänet alkaa kuulua ja voi mennä ensimmäiseen ultraan yksityiselle? Pitää odotella sinne asti, ennenkuin voin uskoa tämän todeksi.. Enpä tiedä millon pitäis neuvolaan soittaa, ehkä loppuviikosta tai ens viikon alussa.
Oikein paljon onnea myös kaikille muille plussanneille ja peukut pystyyn teille yrittäjille!!
Aina mä huomaan uuden pinon vasta, kun oon kirjoittanut jo vanhaan. Tässäpä siis pari tuntia sitten lähettämäni viesti kopioituna.
Jippii, mies tulee tänään kotiin viikon reissulta, ja päästään taas ahkerasti makuuhuoneen puolelle hommiin! :) Viime kierrossa käytettiin sitä Joka toinen päivä -menetelmää, ja kun se ei tuottanut tulosta, niin ihana mieheni sitten lohdutti, että nyt sitten täytyy tässä seuraavassa kierrossa siirtyä Joka päivä -menetelmään. :) Voi sitä kultaa, kun koittaa mun mieltä niin piristää. Viime kierrossa tuosta raskautumisesta tuli kyllä mulle ihan pakkomielle toukokuisen keskenmenon jälkeen, joten nyt yritän ottaa rennosti.
Terolutit pitäisi aloittaa tänään, mutten aloita, sillä odotan ovulaation ja aloitan vasta sitten. Eilen tuli sitä ruskeaa valkovuotoa, joka sitten jo muutaman tunnin jälkeen loppui kokonaan. Voisiko enteillä ovulaatiota? Tänä aamuna ovulaatiotestissä oli aivan selvä vaaleanpunainen viiva, mutta eikös se kuitenkin tarkoita negaa, kun ei ollut lähellekään tasavahva kontrolliviivan kanssa. Eilen testasin illalla ja samanlainen vaaleanpunainen viiva tuli siihenkin testiin. Yleensähän mulla on ovulaatio vasta kp 30-33 välillä.
Korallille kovasti peukutuksia uudelleen testaamiseen! Toivottavasti saisit sen plussan! :)
Rizza kp 15/47
Kukas se oli joka kyseli, no unohdin jo =o(
Joka tapauksessa.. Kannattaa vamistaa, ettei tulehdus ole miehellä.
Minä ihmettelin, kun en yleensä saa sitä, että mistä lie tullut ja tuli usein, niin olikin miehellä tuo tulehdus. Niillä se voi olla iha oireetonkin.
mam80
Kovasti onnea Wannabe_amma!!! Ihanaa lukea plussauutisia :))
Mulla menee nyt hermot näihin testeihin. Kun ne edelleen näyttää mulle vaan hailakkaa haamua. Kp:t on nyt 31/29-30 eikä tädistä tietoakaan. Ehkäpä tuossa sitten on sellanen viivan paikka. Mut oon kahdella eri testillä testannut ja sama homma. En tiiä. Ei kai tässä auta kun odotella. Jos pari päivää malttaisi katsoa että alkaako ne menkat vai ei ja sitten menisi apteekista hakemaan sellaisen " kunnon" testin. Nyt oon testaillut noilla liuskatesteillä. Olis vaan niin kiva jo teitää että ollaanko sitä raskaana vai mitä ihmettä tää on.
Lämmöt on kyllä edelleen koholla joten sen puoleen näyttäisi ihan lupaavalta, mut... Ovistesti näytti plussaa kp 15 ja sunnuntaina oli jo lämmöt vähän koholla joten oletin oviksen olleen lauantaina josta laskien tänään olis dpo 16, mut toisaalta lämmönnousu oli aika hidasta alkuun, joten voihan olla että ovis oliskin ollut vasta su-ma. Mutta sitten on kyllä jo todella ihme jos olen raskaana, kun viimeinen pupuilukerta oli kp10 tai melkein kp11, kun aikasta myöhään puuhasteltiin. Joten ei voi kun ihmetellä. Tähän asti kierto on ollut lähes aina sen 29, joskus 30. Mut ei kyllä sen yli. No, onhan tässä vielä päivä aikaa menkkojen alkaa. Joten uotellaan. Hermoa vaan kyllä raastaa!
Plusanneita oli tullut taas muutama lisää. Onnea kovasti kaikille!
Majitalle toivotaan pikaista viivan vaihvistumista!
mam80:lla jännät päivät myös meneillään. Plussatuulia puhaltelen sinne...puuh :)
wannabemammalle suuret onnittelut plussasta. Noilla main se eka ultra tosiaan kannattaa tehdä, niin on toiveita nähdä sydämensyke. Paljon onnea matkaan!
Kaikille piinailijoille pitkää pinnaa (mitä multa ei löydy ;)) ja plussaonnea! Toivottavasti itsekkin saisi pian jonkun selvyyden tähän tilanteeseen.
mirulii kp 31/29-30 dpo jotain yk2
Hiivasienestä vielä.. minä siittä kyselin. mulla on ollut se tässä 3vuoden sisän monen monta kertaa. ja olen lääkärissä käynyt ja on miestäkin hoidettu. Mutta se tulee aina uudestaan jos vähän tiheämpään saan spermat sisälleni. Eli en jotenkin kestä tuota spermaa. Sitten ei tule jos ei ruutailla sisälleni. Paska homma ku juuri nyt niitä spermoja tarvitaan ;). Mutta pitää koittaa selviytyä
Oon aivan onnessani, niin selvä oviosplussa paukahti äsken!!! Ihanaa, ei oo ainakaan kahtena viimisessä kierrossa ollut näin vahvoja viivoja! :)
Ja sitten tuleekin kysymys: KANNATTAAKO puuhastella tänään, huomenna, ylihuomenna??? Vai kaikkina päivinä? Eilen tuli puuhasteltua ja ajattelinkin, kannattaisko pitää nyt tää päivä välistä, et ehtii kertyä kunnolla simppoja, heh??? Niin ja olisko se ovis mahdollisesti huomenna? Ei siis tänään, ku viivat vahvat???
Kiitos jos joku vastaa!
WANNABE_AMMA!!! ONNEA!!! Vauvalle paljon liimaa ja jarrusukkia, onnellista odotusaikaa!
Nyt ei enempiä pysty, mies myöhään töissä ja mä tytön kanssa yksin, ei se anna mun täs olla...Palailen! Mut jos joku ystävällisesti viittii autta mua, kiitos :)
nelliina kp13/23-28
ja mirulii, toivotaan että ne sunki viivat vahvistuis.
neppiskö se kyseli ovisplussasta. Onnittelut vahvoista viivoista! ;) Heti kannattaa alkaa hommiin. Oviksen aikoihin joka päivä puuhailu on parasta, ettei missaa ovista jos onkin niin että siittiöt ei elä kauaa. Ovis tapahtuu yleensä 24 h sisällä ovisplussasta. Eli tänään ja huomenna kannattaa puuhailla. Tsemppiä! ;)
Täällä ei ole oviksesta kyllä tietoakaan :( Nyt on jo kp17 eikä näy eikä kuulu. Aloitin kuitenkin terot että kierto tasaantuu, jos sitten ensi kierrossa tulis edes koko ovis :E
http://s173.photobucket.com/albums/w61/_Lastwish_/?action=view¤t=…
http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=lastwish
Lastis kp17/? yk 6(+)
Nuo plussauutiset sitten piristää:)
Mirulii:Toivotaan plussaa, ehkä se plussa ei sieltä vielä vaan näy.
nellinna05:Joo nyt nopeasti peiton alle miehesi kanssa seuraavaksi 48h:ksi ainakin:)
Itse olen ihan sekaisin kiertoni kanssa. Oon laskenut uudelleen ja uudelleen, mutta riippuu niin siitä, mistä ne menkat luetaan alkaneeksi...Laskin kierron vasta kunnon vuotopäivästä ja nyt onkin vasta kp 20...mikiä lie oikea tapa, jos sellaista onkaan..
Ise olen kanssa niin malttamaton testailujen suhteen, mutta olen niin huono ottamaan pettymykset vastaan (Varsinkin kun seuraavan kerran saisi testata vasta pitkän ajan jälkeen.), että enpä taida uskaltaa testata vielä vähään aikaan, ettei tarvi ainakaan vielä pettyä. Mulla on ollut niitä clearbluen testejä ja ne on aika kalliita, niin en viitsisi niitäkään kaikkia heti tuhlata.
täältäkin päin. Hedelmöittymisen kannalta kaikki mitä tässä kierrossa on voinut tehdä on sitten tehty ja eikun odottelemaan,huh. Ovis tuntui jo epänormaalisti kp12,jos nyt oli ovis kun jotenkin vaisusti nippaili..ja sitten taas kp17 jotain tuntemusta muttei limoja kyllä enään. Ei nyt oltu ehkä parhaimmassa iskussa petipuuhien suhteen tuolloin kp12 ja ennen sitä että menikö mahdollisuudet ohi! kohtahan se nähdään.
Mutta onnea wannabe_amma,hienosti tehty! ja mirulii sinäkö tuskailit negatiivisten testien parissa. Minulla meni esikoista odottaessa noin viikko ellei enemmänkin kuukautisten odotetusta alkamispäivästä ennenkuin sain edes haalean viivan testiin ja kuopuksen( toiv.toistaiseksi) kohdalla sama juttu. eli kyllä se + sieltä pärähtää esiin. Jotenkin sitä vaan tiesi olevansa raskaana (kierto aina niin jämpti) mutta eipä sitä uskonut ennenkuin sai plussan, jos edes silloinkaan!
No niin naiset tsemppiä vaan piinailijoille ja petipuuhin kanssa (nelliina, nyt vaan siipan kanssa peiton alle ja äkkiä)
-klematis-
Voiko olla mullakin ovulaatio tosiaankin nyt, sillä lämmöt romahti tänään 36,2-36,4! Eilen ja koko viime viikon on ollut 36,7-36,8. Paljon niiden pitää pudota???
Sitä ruskeaa valkovuotoa tullut eilen ja taas hieman tänään, tosin nyt oli sellaista vaaleanpunaista. Muutaman kerran tunsin nipistelyn vatsassa päivällä. Ovulaatiotestissä oli eilen illalla ja tänään aamulla vaaleanpunainen selvä viiva, mutta nyt kun tein testin, niin on jo aivan olematon. En meinaa uskoa kyllä tätä, sillä nyt kp 15/47 ja siis normaalisti tosiaankin ovis vasta kp 30-33/47! Ihanaa!!! Ja nyt petihommiin!!! :))
Rizza kp 15/47
..tulen tänne kuumeilemaan. Imetän vielä esikoista mutta vauvakuumetta pukkaa. Mitään ehkäisyä ei käytetä ja parit menkat on jo tulleet. Mies ei kyllä kuumeile mutta ei halua ehkäistäkään. Nyt luulen että alkaa olla ovisaika, ainakin lima sen oloista ja touhuiltu on lähes joka päivä. Mutta toivotaan kaikille kovasti plussia.
heippa kaikille, siirryn Toukokuisiin.
Onnea kaikille plussanneille!
Sää on yhtä synkkä kuin mielikin. Menkat nimittäin alkoi aamulla ja kp 32 vaihtui kp 1:ksi. Tätä jo vähän ounastelinkin kun ei nuo testit sitä hailakkaakin hailakkaampaa haamua enempää näyttäneet. Joku viivanpaikka siis vaan taisi olla. Onneksi on täällä tämä pikkuherra 1v., jota halaillessa pahin pettymys haihtuu :)
Mä siirryn nyt kuukauden palstatauolle, sillä tässä kierrossa ei tärppiin ole mahkuja. Mies kun on vielä reissussa. Kovasti plussaonnea teille kaikille! Toivottavasti en näe ketään teistä sitten enää tuolla kesäkuisten pinossa.
mirulii kp1/29-31
Täällä on myös ihan kamalan synkkä ilma. Tuulee niin lujaa, että katto varmaan kohta lähtee talosta.
Täällä ei ainakaan toistaiseksi tätiä kuulu ei näy. Nyt jos ne testit vaan tulis, niin pääsis piinasta.
Väsyttääääääää!! Esikoinen nukku NIIIIN huonosti viime yön, en tiedä mikä sitä riivasi..
Kohta tulis pari pojan kaveria äiteineen kyläilemään, ja mä oon ihan poikki, hauskaa.
Oletteko pysyneet terveinä? Meillä päin on ohan kamalasti flunssaa liikkeellä. Mullakin on nyt kurkku kipeä. Mitähän lääkettä vois ottaa, jos vaikka se vauvan alku olis musussa? Tietääkö kukaan?
mam80
=o)
Ei tätiä vieläkään...
Meillä ollut aikainen aamu, poika heräsi jo kuudelta ja on nyt jo ekoilla päikkäreillä.
Vois melkein mennä itsekin sängynpohjalle vaikka lukemaan...
Plussien täyteistä viikonalkua!
mam80 kp29/26-28