Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korva- vai otsakuumemittari?

28.10.2005 |

Kumman kannalla olette, (jos kummankaan), plussat ja miinukset? Kiitokset!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuo korvamittari ja minusta se on ihan turha kapistus pienellä vauvalla. Se ei mahdu pienen lapsen korvaan ei sitten millään ja tuo meidän mittari näyttääkin ihan mitä sattuu lukemia. Enemmän tulee käytettyä ihan tavallista digitaalimittaria. Pieneltä vauvalta saa helposti mitattua lämmön kainalostakin, jos ei halua mitata pepusta. Tuosta otsakuumemittarista mulla ei oo kyllä minkäänlaista kokemusta.

Nämäkin kai makuasioita. Etköhän saa kommenttia vielä muiltakin! ;)

Vierailija
2/11 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytössä perinteinen, minuutissa lämmön mittaava digitaalinen kuumemittari. Olimme ostamassa korvakuumemittaria, mutta apteekissa sanoivat, ettei moista kannata ostaa. Sairaanhoitajaystäväni sanoivat myös, ettei " tavis" osaa laittaa korvakuumemittaria oikein korvaan, pitää kuulemma työntää niin syvälle, jotta saa oikean lämmön mitattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiantuntijan kommenttia siitä, että se ei välttämättä näytä oikein koska mittarin pitää olla just oikealla kohtaa ja lapsen pää ei saa yhtään heilahtaa. Ovat lisäksi kalliita. Meillä tavallinen digitaalimittari on ollut ihan ongelmaton, peräsuolesta mitattuna. Ja siinä ei ole mielestäni mitään vaikeaa. Asennekysymys siis.

Vierailija
4/11 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvakuumemittarin ja se näytti kans ihme lukemia ja nykyään poika ei anna mitata ees vaikkei siihen mee sekuntia enempää.. Pyllystä on mitattu ja nopeempi ku jonkun minuutissa kyllä on...Mut mies ei halunnu pyllystä mittailla nii kävi ostaa sen...On tosin sekin jälkeenpäin myöntäny et ne 50e haukkas p**kaa...

Vierailija
5/11 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on toi otsakuumemittari ja oon ite ainakin siihen tyytyväinen :)

Vierailija
6/11 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin apteekista korvakuumemittarin jossa on lisäosa otsalta mittaamista varten. Hyvin toimii. Hinta oli noin 40 euroa.

Vierailija
7/11 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tavallinen. Meidän mittaa kainalosta 5-10 sekuntia pepusta 20 sekuntia. Ostettiin just kun Braunin korvakuumemittari näyttää ihan perunoita :-( Voi heittää yli asteellakin...

Haginalle

Vierailija
8/11 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että minkäslaista sitä alkais hankkimaan. Tollasesta otsamittarista en oo kuullu edes, miten se toimii?? Korvamittarin ajattelinkin jotenkin " isoksi" ja turhanpäiväseksi, ehkä isommille muksuille ois ihan jees!?

Nyt löysin kuitenkin tuttimittarin Philipsiltä ja siihen päädyin! Onko jollain siitä kokemuksia?? Lukiessani sitä esittelyä... tutti kestää keittämisen ja sopii vastasyntyneenkin suuhun. Mukana tulee myös sitten se tavallinen digimittari.

Ostinko huuhaata vai mahtaak olla toimiva systeemi??

Vierailija
9/11 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo tuttimittari olisi toiminut todella hyvin, mutta neitipä on ollut pienestä pitäen hieman kranttu tuttien kanssa joten ei tykännyt imeä sitä.

Nukkuessa oli jotenkin helpompi saada imemään tuttia ja tuloksetkin näyttivät ihan oikein.

Ainoa mistä en siinä pitänyt on se piipitys, kun mittari aloittaa kuumeen mittaamisen. Vauva kun säpsähti vähän isompana sitä ääntä ja tiputti yleensä siihen paikkaan tutin.

Etköhän ole ihan hyvät ostokset tehnyt :)

Ja todellakin on kätevä pestä ja keittää koko tuttiosa.

-tt-

Vierailija
10/11 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt vasta kun tyttö 2v. antaa sillä ihan rauhassa mitata ja kyl mä sillä oon aina sen verran saanu mittailtua et onko kuumetta vai ei. Mut kyllä se oli tosi hankalaa pienemmältä mitata, kun ei se pää meinannut pysyä paikoillaan ja huuto tuli kun piti mittaria korvaan tunkea:( Onneks ei niin kauheen montaa kertaa oo tarvinnu mittailla;)

Nyt kun kaksoset tulossa oon myös miettinyt tuota philipsin tutti- ja digimittaria, tuosta otsakuumemittarista en myöskään ole kuullut!?

ite mittaillaan edelleen elohopee mittarilla, mut se ei kyl lapsille käy kun kestää melkein sen 10min!! Mut aika hyvin ollaan saatu samoja lukemia sillä ja korvakuumemittarilla (itseltä siis), joten ollaan luotettu tuohon korvamittariinkin lapsen kanssa!

Rölli-peikko ja tylpykt rv 31

Vierailija
11/11 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä osoitteesta http://www.pedihealth.fi/fi/02_tuotekuvasto/950.html löytyy enemmän tietoa otsakuumemittarista mitä ite olin aatellu ku olin kuullu niin paljo huonoa korvakuumemittareista. Ja vakuutuin enemmän asiasta tämän gallupin jälkeen :) (katoin että Clas Ohlson myy jonkinlaista otsakuumemittaria). Ei oo mun mielestä pahan hintainenkaan kun vertaan korvakuumemittareiden hintoihin ....