>>TERHAKKAAT TERHOT MA-TI!
Kommentit (32)
[color=68228B]No jopas täällä oli käyty sanasotaa viikonlopun aikana. Minä en edes viitsinyt lähteä tuonne AV-puolelle lukemaan pinoa, sillä olisin siitä saanut vain pahan mielen aikaiseksi. Siellä kun ne " keskustelut" on yleensä ihmisten julkista riepottelua, ja riepottelijat esiintyvät ilman nimimerkkiä. Säälittävää!
Tiedossa on, että julkisiahan nämä palstat ovat, joten ihan mitään kamalan henkilökohtaisia asioita ei kyllä tule tänne kirjoiteltua. Että jos joku tuttava on minut tunnistanut, niin ei haittaa :) Ja varmasti kaikki tiedämme, että tänne saa/voi ihan kuka tahansa kommentoida kirjoituksiamme. Mutta koska birgit kirjoitteli jutuistaan täällä Terhojen-ketjussa nimimerkin takaa, olisi minusta ollut kohteliasta tulla heti alusta saakka esittämään omia mielipiteitään myös tänne vauva-palstalle ja nimimerkin taakse! No mut se siitä, toivottavasti birgit nyt ei ole ihan kaikkia yöuniaan menettänyt!
[b]Vauvojen komentamisesta:[/b] Meilläkin päristellään, ja pojun sitä tehdessä ruoka suussa, olen vain sanonut napakalla äänensävyllä " EI" . En usko, että poika vielä ymmärtää asiaa, mutta saampahan ainakin hänen huomionsa käännettyä päristelystä muualle erilaisella äänensävyllä :) Me olemme jo miehen kanssa vaaralliset tavarat siirtäneet kaikilta alahyllyiltä korkeammalle, pieni mies saa rauhassa tutkia jäljellejääneitä :)
[b]KikatusG:[/b] Poika kikattelee meillä monta kertaa päivässä; milloin hassuille ilmeille, milloin kutitukselle, milloin isänsä antamalle " kyydille" eli kun esimerkiksi lentelee kuin lentokone äänen kanssa ;) Hymyjäkin tulee ihanan usein. Kaikenkaikkiaan tuo pieni mies on ihanan hyväntuulinen lähes koko ajan.
Jaa, nyt en ehdi kommentoimaan enää enempää, tähän nimittäin leijailee kivat aromit pikkumiehen vaipasta, kun hän tuossa lattialla häärii...
Täällä odotellaan ensi viikkoa ja miehen lomaa kuin kuuta nousevaa! Vielä kun sää saataisiin paremmaksi...
-Sulina ja poju 7kk-
Onko jo suurin osa lopettanut kirjottelun tälle palstalle. Tosi ikävä juttu, tänne on ollut niin helppo kirjottaa ja aina väliin käydä lukaseen viimesimmät jutut. Minä myös ehdottaisin, että annetaan tosiaan pölyn laskeutua ja jatketaan kirjottelua myös täällä.
Ymmärrän kyllä teitä joita on " vakoiltu" täällä, ettei mieli varmaan tee kirjotella enää. Ihmeellistä, että joillain riittää aikaa toisten juttujen kyttäämiseen.
Meillä arki koitti tänään, mies palas töihin neljän viikon loman jälkeen, sen kunniaks isompi jäbä heräs samoihin aikoihin kun mieskin, eli puol seiska, pikkujäbä heräs tosin jo viiden pintaan ähertään kakkaa, on tehnyt niin nyt jo kolmena aamuna, toivottavasti ei ota tavaksi. No joo, oisin muuten saanut jatkettua unia mutta tarvi sit nousta ton isomman kans. Hohhoijaa, kuinkahan tästä päivästä taas selviää, n. 4h unilla...no, haudassa saa sitten levätä...( sori karski huumori, työnjohtajalla oli tapana vinoilla näin, kun painettiin väsyneenä ylitöitä)
Pikkumies on nyt unilla ja tarkotuksena on lähtee kaupunkiin kun ollaan päiväruoka syöty.
Ajatus ei kyllä kulje yhtään taas, kuten tavallista...kirjoitelkaahan nyt muutkin viä kuulumisia tänne.
Tuo hässäkkä veti eilen niin hiljaiseksi, että minulta jäi juttu kesken.
Sellaista piti nimittäin vielä kysellä, että oletteko käyttäneet pöydänkulmissa jotain .. öh.. pehmusteita? Vai mitä ovatkaan nimeltään..? Meillä on olohuoneen pöytä lasinen ja teräväkulmainen (jossain mielenhäiriössä hankittu, en edes pidä lasipöydistä :), ja siitä tulee varmaan iso riesa, kun tuo tyttö oppii nousemaan pystyyn. Mistäköhän niitä kulmajuttuja saa ostettua, ja miten ne oikein pysyvät paikoillaan, onko tietoa?
Sulina: Meillä alkaa myös miehen loma perjantaina, ollaan jo ihan lomatunnelmissa. Singahdetaan saman tien pois Helsingistä, kun mies saa vaihdettua verkkarspöksyt jalkaan :D
No nytpä näyttää jalat sätkivän tuolla sängyllä, taisi herätä.
Puuru & Pintxo s. 21.1.
Joku teistä, rakkaat Terhot, on vuotanut tiedon Aihe vapaalle. Lisäksi viestejä lukemalla voi helposti tehdä sen johtopäätöksen, että osa teistä kommentoi kärkkäästi av:n pinoa nimettömänä, sillä siellä on tullut esiin sellaisia asioita, joita te olette käsitelleet jo aikoja sitten.
Ette kai te oikeasti kuvittele, että ketään on kiinnostanut terhojen olemassaolo ennen tätä vauvanläpsimis-episodia? :D Ulkopuolisten invaasio alkoi tasan tarkkaan siitä hetkestä, kun joku Terho päätti nostaa vauvanläpsinnän puheenaiheeksi, ja ihan syystäkin mielestäni.
Ehkä minäkin olen jonkun tammikuisen sivunikki. Ehkä en. Netti on kummallinen paikka, ei voi koskaan tietää kenen kanssa keskustelee :p
tulin vain kertomaan että hengissä selvittiin muutosta,ja pahoinvointi on tosi pahana ollu jo 2 viikkoa,torstaina eka neuvola..Jasmin nousee jo polvien varaan..nyt pitää taas mennä tuun illalla uudestaan..
mansemamma ja Jasmin
Ollaan oltu viikonloppu mökillä ja tänään avasin koneen ekaa kertaa.
AV on olemassa pelkureita varten. En ole lukenut meistä käytyä keskutelua enkä käy siellä koskaan muutenkaan.
Olen osannut odottaa tätä, koska näin on käynyt ennekin kun olen kirjoittanut muissa pinoissa. Myrsky vesilasissa. Mitä väliä meille kellekään on mitä av:lla kirjoitellaan? Älkää käykö lukemassa niitä juttuja niin ei tule paha mieli. Ja jos luette, älkääs ottako itseenne.
Kukaan toinen ei voi sanoa millainen vanhempi toinen on täällä luetun tai kirjoitetun perusteella. Aina kun porukasta alkaa tulla liian tiivis joku ystävällinen ja samalla kateellinen pelkuri päättää tehdä asialle jotain. Usein hypätään yhden nikin kimppuun, sillä saa suurempaa tuhoa aikaan.
Jos nyt otetaan järki käteen niin eihän tietenkään edes se idiootti joka on aloittanut pinon Av puolella usko tosiassaan että hänen heroistinen puuttuminen birgitin asiohin av puolella mitenkään auta birgitin lasta, vaikkakin birgit olisi kirjoittanut että hän aamuisin antaa kunon selkäsaunan lapselleen ettei kerkiä liikaa inostua päivästä =) (anteeksi birgit, mut en osaa ottaa tätä todeksi). Harvempi epäkohta sanomalla tai vielä vähemmän kirjoittamalla järjestyy.
Sana voi olla miekka, muttei se todellisuudessa voi haavoitta kun itse tietää ettei sanottu pidä paikkaansa.
Tämä on niin tätä vauva-palstaa ja olenkin ihmetellyt kun ei meidän pinoon ole tullut yhtään semmoista besserwisseriä jonka on vaan pakko saada sanoa... Hieno ryhmä meillä on koossa!
Ymärrän että ole on vähän riisuttu kun tälläistä tapahtuu, mutta sekin muistan aiemmissa tapauksissa että kohu laantuu. Mitä vähemmän asiaan kiinnitetään huomiota sen helpommalla päästään.
itse elän sillä periaatteella että olen avoi omissa asioissani, ja minut tuntevat eivät lue täältä semmoista mitä en itse kertoisi kun silmätysten tavataan. olen myös sitä mieltä että meidän jorinat ovat liian epämielenkiintoisia semmoisille jotka eivät tiedä kaikkea ja seuraa meitä päivittäin, herranjumala, itsekään en meinaa jaksaa lukea pinoja läpi jos en pääse koneelle esm. yli viikkon, vaikka teidät kaikki tiedänkin. Sattumaa on että jollain on iskenyt silmään birgitin kommentti ja siitä seurannut hälinä. Birgit itse ei tunnu välittävän eli ei välitetä muutkaan. Huonoksi äidiksi haukkuminen tämmöisillä palsoilla ei kyllä tunnu missään, sääli tuottaa pahansuopaisille pettymys. Birgitkin on jo kolmen lapsen äiti ja hänen ätiytensä itsetunto ei varmasti ota mitään paineita AV palstan mielipiteistä mitkä suurin osa on tarkoitettu täysiksi provoksi. Joku on kateellisena ihmisenä päättänyt lopettaa tä meidän hyvätahtoisen porukan yhteydenpidon ja hekilökohtaisesti en mene sihen mukaan. Jatkan samaa rataa kuin tähän asti.
Blogista sen verran että vaihtakaa maria tai sinda blogin salasana ja lähettäkää uusi salasana niille joiden sähköpostiosoite on siellä blogissa ja sinä päivänä kun blogi käy tarpeettomaksi, vidaan yhteis ymmärryksellä poistaa kaikki kuvat ja kirjoitukset ettei ne jää ketään vaivaamaan!
Yahoo on hyvä vaihtoehto sille joka tuntee olonsa täällä muutenkin liian " avoimeksi" !
itse jatkan omilla tuhansilla kirjoitusvirheilläni ja kommentoin samalla innolla kin tähän asti olen, eli kunhan kerkiän muilta kiireiltäni =)
En kommentoi ulkopuolisille jotka tähän ketjuun kirjoittavat ilkeyksiään, tehkääs muut samalla lailla sillä heistä päästään!!
nenn
En todellakaan ollut pistäytynyt tähän asiaan kun kirjoitin ettei birgit itsekään välitä...
Nyt en voi muuta sanoa sulle birgit kun että ota välimatkaa, anna asian olla ja palaile paremmalla mielellä! Ei tästä mitään ilmoitusta saa, netissä kirjoitetusta sanahelinästä.
Kirjoitan enemmän sulle privasti!
nenn
Mie niitä allergiatestijuttuja lupasin ilmotella ja tänään muistin soittaa. Ei siis testattukaan muuta kuin ohra, vehnä, kaura, ruis, muna ja maito ja kaikissa tulos nolla, eli ei allergiaa.
Ite olen kyllä huomannut, että kun oon syönyt ruisleipää tai kananmunaa, niin tytölle tulee ihottumaa pitkin vartaloa ja kasvoja. Viimeeks testasin näitä nyt viikonloppuna ja on neiti taas ihottuman laikuttama ja jätän nuo pois ruokavaliosta.
Tänään meni jo bataatti-kanamössöä vajaa puol desiä =)
Mie en oo vielä ottanu yhteyksiä yahoo-asiassa, kun kattelen eka, et miten tää juttu täällä rauhottuu ja häviääkö täältä miten paljon porukkaa vai jatketaanko täällä.
Toisaalta tää oli ihan hyvä juttu sen takia, että tuli muistutus, ettei kannata liian avoin ja sinisilmäinen täällä olla.
Jotenkin ei vaan itteään jaksa muiden pinot kiinnostaa, enkä tykkää kamalasta juoruilusta jne. En voi sietää edes näitä suosittuja juorulehtiäkään ja oon ihan pihalla kuumista julkkisjuoruista ym, juu niin sit ei tuu aateltuu aina, et jotaa jaksaa aina kiinnostaa muiden asiat ja niiden vatvominen ja niitäkin riittää, joille tuottaa suurta tyydytystä ja nautintoa haastaa riitaa ja aiheuttaa eripuraa.
-tau-
Enpäs kerinny viikonlopun aikana palstaileen ja kun tänään pääsin koneelle niin olin ihan ihmeissäni että mitä on tapahtunut??? No joo, harmillinen kalapaliikki jota en viitsi sen enempää kommentoida. Itse olen sillä kannalla että mitä tänne kirjoitan on julkista eikä haittaa kuka sitä lukee ja itseasiassa niin olen ajatellut muidenkin tekevän.. Meillä kaikilla on omat " rajamme" , toisilla avoimemmat kuin toisilla. En myöskään vielä liity yahooseen vaan katsastan ensin miten tämän foorumin käy :)
RuokailuG: Meillä pikkuherra ruokailee todella nätisti, joten ei valittamista. Odotan vain että milloin pärinät yms astuu kuvioihin mukaan, toivottavasti ei ollenkaan! Tällähetkellä päivän aikana syödään 1kasvissose n.2dl, yksi hedelmäsose 1-2dl ja illalla maissivelliä 2dl.
KikatusG: Päivittäin kikatellaan, milloin millekin, mutta yleensä kun yhdessä touhutaan ja pelleillään :D kutittelemalla pikkumiekkosta reisistä saa takuuvarmat naurut.
PyykkiG: Pestään kaikki yhdessä iloisesti sekaisin ja sensitive-aineilla.
Sitten omaa napaa¿ Mua on ruennu mietityttään että onkohan pikkuherrallamme vilja-allergiaa. Reilun kuukauden ajan oon silloin tällöin antanut hänelle kauraa ja aina silloin ilta ja yö on kovin levottomia ja itkuisia.. Onko kenelläkään kokemusta moisesta?
Tänään muutes liityin yhden kuntosalin jäseneksi! Olen niiiin ylpeä itsestäni!
Mutta nyt ruuan laittoon.
-Rainy
Kyllä tuntuu ihmisillä olevan kovasti ylimääräistä aikaa, kun jaksavat kaivella näitä viestiketjuja, missähän välissä sitten huolehtivat omasta perheestään kun muiden perheet tuntuvat enemmän kiinnostavan. Oma kantani tähän lasten opettamiseen on myöskin se, ettei näin pieniä todellakaan voi " kouluttaa" tai millään tavoin satuttaa. Kyllä se vaarallisista paikoista pois ottaminen on ainoa keino, vaikka sen saisi tehdä tuhat kertaa. Mut toivottavasti pöly jo laskeutuisi tälle keskustelulle, ihan typerää enempää asiasta jauhaa...
Todellakin ihan hyvä muistutus siitä, ettei netissä kannattaisi kovin syvällisiä kirjoitella, siksikin jo plussatessa olin suljetun yhteisön kannalla. Mut nyt en ainakaan heti jaksa sellaiseen ilmoittautua, kun on tähän jo niin tottunut ja kuulun myös niihin alkuperäisiin yahoon tammenterhoihin.
Sellaista tulin ilmoittamaan, että J sai tänään kaksi ekaa hammasta ja oli kiukkuinen kuin karhu! Ja musta tuli viikonloppuna yh, mies vaihtoi mut 10 vuotta nuorempaan tosta vaan... Palaillaan...!
ariella ja j 15.1.07
olen tosi pahoillani! :( Toivottavasti saat tukea ja apua jaksamaan arjessa tuollaisen uutisen jälkeen. Voimia siulle!
T: Monttu
Tosi kurjaa kun sellaiset ihmiset puuttuvat kirjotteluihin, jotka eivät millään voi tietää asioiden oikeaa laitaa. Toisin sanottuna mielestäni kärpäsestä on tehty härkänen tässä asiassa. On sääli jos kaikki tammikset nyt siirtyvät suljettuihin ympyröihin, koska olen itsekin enemmän taustaillut ja vähemmän kirjotellut enkä ole osallistunut blokin juttuihin ollenkaan. Toivoisin, että täällä jotenkin jaksettaisiin jatkaa, koska itse olen ainakin saanut valtavasti vertaistukea monenlaisiin asioihin eli KIITOS SIITÄ KAIKILLE TAMMIMAMMOILLE!
Ariella: Olen todella pahoillani puolestasi. Toivottavasti sulla on ystäviä tukena niin kuin Monttu tuossa sanoikin, että saat kaikki langat taas käsiin ja pääset eteenpäin. Suuret voimahalaukset ovat varmaan nyt tarpeen, laitan ne ajatuksissani tulemaan sinnepäin.
RuokamääräG: Aamulla ja illalla puuroa vaihteleva määrä, mutta keskimäärin varmaan 1-1½ dl. Puurojen kanssa n.3 tl sosetta. Lounaalla ja päivällisellä ½ purkkia lämmintä sosetta. Maitoa syödään n. 150-200ml x 4/pvä.
KikatusG: Meillä kikatellaan eniten kaikille hassuille äänille, mitä äiti tai isä keksii milloinkin päästellä hassutteluksi. Varsinkin kun pörisytetään kaulalle, niin se saa poitsun kikattamaan takuuvarmasti.
Meillä on alkanut poju hoksaamaan konttausasennon salat :). Sitten kun pääsee kontilleen niin alkaa semmonen hytkytys ja vatkaus ettei millään tasapaino pysy vielä mukana, vaan yleensä lysähtää suunnilleen naamalleen takaisin lattialle.
Eipä tämän kummempia tällä erää.
Harmistunut Pioni+ poju
Koeta jaksaa ja pysyä koossa lasten takia. Toivottavasti on tukijoukkoja lähellä ja saat aikaa itselles ja koota sirpaleet. Ihan järkyttävää :/ menin jotenki lukkoon, ku luin viestisi.
Voimia!! Voi helevetti, ku alko kiehuttaan (tosi lievästi sanottuna). .miten jotku voi tehä noin vaan, että heittää entisen elämän ja alottaa uuen. Siinä ei puolisolta paljon kysellä. Anteeksi, ei paljon auta toisen tällasia laukoa.
Pidä Ariella itestäs nyt huoli.
Zatu
Kyllä veti sanattomaksi minutkin. Tosi surullista. Miehesi ei taida tajuta ettei se ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolen. Että kehtaakin.
Voimia ja jaksamista sinulle!
todella todella paljon voimia! Älä nyt vaadi itseltäsi liikoja vaan helli ja hoivaa itseäsi. Itke, puhu, kirjoita, tee kaikkea sitä millä tavoin saat asiaa purettua ja kerättyä voimaa. Pyydä ja vaadi läheisiltäsi tukea missä sitä tarvitset. Voimia vielä kerran! *halaa*
-Rainy-
tosi surullista, että se nyt päättyi noin :(. Olisin niin toivonut onnellista loppua teidän ongelmalle. Niinkuin varmasti itsekin toivoit.
Voimia nyt sinne!!!
Miten teillä nyt käytännön järjestelyt, joudutteko kaikenlisäksi muuttamaan tms?
Tulipa paha mieli:(
Myrtti-
Tiedän tunteesi paremmin kuin uskotkaan! Viestittele, jos kaipaat vertaistukea... chicca@city.fi.
Terveisin samassa suossa rämpivä c
En oikein osaa sanoa muuta kuin, että tosi surullinen tilanne :( Joten paljon voimia sinulle ja iso halaus täältä.
Otat vastaan kaiken avun, mitä läheisiltäsi saat ja koetat kulkea lasten kanssa eteenpäin päivän kerrallaan, vaikkei se varmaan helppoa olekaan.
-äitiliini78
Kurja oli lukea että teillä kävi näin, todella paljon voimia sinulle & lapsillesi....;(
Tiedän, ettei mikään mitä muut sanoo niin lohduta nyt paljoakaan, mutta haluan kuitenkin että pidät mielessäsi tämän vanhan sanonnan: " Mikä ei tapa, vahvistaa" .
Jonain päivänä se lause antaa uusia voimia, vaikka nyt kuulostaa kliseeltä.....
Ajattele että sinulla on kaksi ihanaa lasta josta saat virtaa tulevaan ja he ovat ja pysyvät elämässäsi!
Haleja sinulle ((((( )))))
Pupina
etta on jollaikin ajanpuuttetta, kun pitaa alkaa tummoisista asioista nyt vaantamaan. Tasmmoisten keskustelupalstojen tarkoitus ei ole loukata tai syytella ketaan vaan jakaa kokemuksia. eiko nama ole tarkoitettu mukaviksi hetkiksi. minusta meidan ei kannata mitenkaan vastata " sivullisten" kommentteihin, kuivuupahan " kohu" . Ei ainakaan kannata lisaa pokkya lyoda pesaaan. Antaa niiden, jotka saavat nautintoa negatiivisesta kirjoittelusta kirjoittaa ja ollaan valittamatta.
Toisaalta suljettu palsta on siina mielessa mukavampi, etta siella voi tutustua vahan pintaa syvemmaltakin, tassa vaan raavitaan pintaihoa.
Maa pyhasti lupasin lahettaa kuvia blogiin, pitaa heti huomenna toimittaa ja lahettaa varmaan aitiliinillekin tekstia.
ukko lahti lenkille, keittio oottaa siivousta, mutta oottakoon...
Vauveliin rakkaus vaan lisaantyy...kolmonenkin tuumas eilen, etta rakastaa vauvaa joka paiva enemman! Me ollaan kylla ihan myytyja, voiko nain tyytyvaisia vauvoja olla olemassakaan!!
Meidan tytto ei ole mikaan hirvea kikattelija, harvoin kikattaa ja silloin kylla on kaikki ymparilla, joka paiva kuiteski vahan. Nyt me ollaan jo syoty kokojyvariisipuuroa(jauheesta) jo viikon verran kerran paivassa. yot ei onneksi oo huonontuneet, vaan edelleen tytto nukkuu 10-11 putkeen tuntia heraamatta.
lepe ja B
lepe ja b