Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ISOT ENSKAT VKO 31***

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Ensiksi Q:lle isot pahoittelut..=/ En osaa oikein sanoa mitään lohduttavia sanoja..Tuli vaan mieleen kun omassa äistiyskortissa luki raskauksissa 4/0 ja mä yritin vaan olla ajattelematta, että kohta siinä varmaan lukee 5/0, mutta toisin kävi ja rakas Emiliina on tuolla lattialla..=) Sitä pitää vaan jaksaa luottaa tulevaan ja koota itsensä, vaikka se joskus tuntuu niin valtavan vaikealta. Lähetän ison halin ja valtavan annoksen uskoa, jonka päälle voit alkaa taas hiljalleen kasaamaan uutta toivoa ja toisen pikkuisen jännittynyttä odotusta! ****

----------------------------------

Anteeksi heti tähän perään hehkutusta, mutta käytiin tänään katsoon sitä asuntoa ja se on IHANA!! Valoisa ja kaunis ja ihana piha ja loistava pohjaratkaisu ja Emikselle oma huone ja tilava pesuhuone ja sauna jajajajaja!!! Nyt jännittää ihan pirusti kun katsojia on vielä huomenna menossa, että noinkohan saadaan se..Keskiviikkona saa tietää..Ei meinaa jaksaa odottaa!!! Mä jo mietin kalusteiden paikkoja ym. =D Mä yritän valmistautua myös pettymykseen, mutta se on aika mahdotonta..=)

Mä mietin noita sosejuttuja nyt taas kun puhetta on ollut paljon määristä ym. Mä teen kasvissoseet itse ja tänään Emiliina vetäisin lounaalla koko lautasen l. olin laittanut yhden keskikokoisen perunan, yhden ehkä pienehkön porkkanan ja palan parsakaalia..Mä en kyllä yhtään osaa arvioida paljonko siinä olis verrattuna niihin pikkupurkkeihin kun levitän sen vaan siihen lautaselle, mutta eikö se muuten kuulosta ihan hyvältä määrältä? Hedelmäsoseet ei oikein uppoa vaan oikein puistattaa! Tänään meni sit puolikas bansku jonka soseutin..Puuroa vielä harjoitellaan kun siinä on niin paljon roskia niinku mies sanoo (eli isoja kaurahiutaleita vaikka niitä vähän hieroskeleekin pienemmäksi) =D

Hyvä jos KANDIN Noel viihtyy omassa huoneessa..Kai sitä itsekin sit pitää sitä siirtoa alkaa ajatteleen..

AMYN Emmi oli sairastunut reissussa..voi pientä! Pikaista paranemista! Mehän kans " palellutettiin" Emistä juhannuksena kun yövyttiin teltassa iskän pihalla..Emiliina oli kyllä niin topattu, että hikoili vaan..kylläkin sen jälkeen kun mama heräs yöllä hengitys huuruten ja huomasi, että tytsän makuupussista karannut käsi oli jääkylmä..jumalauta mä käärin omatkin peitot sen päälle ja palelin itse kun pelästyin..XD

No jooh..ei kai tässä muuta..yritetään laittaa tytsää paapaan..

Mukavaa sunnuntai-iltaa!

t. poppis ja Emiliina 6kk

Vierailija
2/55 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quulle pahoittelut!!! Oon niin pahoillani puolestanne! ISO HALI JA RUTISTUS!!! Ei sitä voi ymmärtää, ennenkun sen omalle kohalle sattuu... Mutta ehkä meille molemmille vielä joskus tulevaisuudessa se pikkukakkonenkin suodaan...

Amy ja Emmi olivat päässeet mökille, ihanaa! Toivottavasti Emmi ei tule nyt kipeäksi.

No, joo eipä tässä muuta, Eetu aloittaa hoidon huomenna ihan tosissaan, siis menee koko päiväksi hoitoon, taitaa olla kovempi pala äidille kuin pojalle... Ja sitten meillä on vielä pitkiä päiviä tiedossa, kun ollaan kahestaan tää kuukausi töissä työkaverin kanssa, ja me ei kumpikaan haluta jättää toista sinne kymmenen lapsen kanssa... Ja sijaisia kun ei saada, niin ei oo muuta mahollisuutta... Mutta joo, en nyt ala tässä sen enempää valittamaan, muuten tulee pitkäksi tää viesti...

Hyvää elokuun jatkoa kaikille! Toivottavasti on lämmintä ja aurinko paistaa!!!

napero ja Eetu viis päivää vajaa 1,5v!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meidän neiti ottikin sen seitsemältä nukahtamisen päikkyinä. Heräili itkeskelemään pari kertaa ja löytyi sitten istumasta ja jokeltamasta omasta sängystään vähän yli kahdeksan. Juupa-juu. Ei taida olla toiveita nukahtamisesta ennen puoltayötä.

Nuha sen kuin pahenee ja ruuttasin likalle Panadolia suuhun. En ole antanut ennen tuota liuosta ja kauhean isolta määrältä tuntui tuo ruutan 5ml, mikä ohjeessa käskettiin antaa. Mutta maku taisi olla Emmin mieleen, kun vaan lipoi huulia, kun oli nielaissut lääkkeen.

No, nyt meen taas noitten murujen luo tuonne olkkariin...

A ja E - taas

Vierailija
4/55 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirvittävän surullisia uutisia sinulla, valitettavasti taas... :´( Hellät halaukset sinulle, en osaa muuta sanoa. Toi on vaan niin epäreilua!

--------------------

Omaa napaa - oltiin yökylässä veljen luona, pääsin Ikeaan ja mies omalle reissullensa, typy sai huomiota ja söi kuin enkeli! Edelleenkään annokset ei oo hirveen isoja, mutta suu aukee ja ruoka menee alas ilman huutoja. Annokset vois olla isompia, jos uskaltaisin laittaa lautaselle enemmän kerralla, mutta vahingosta viisastuneena pistän sen max. puoli 6/8kk purkkia. Mut vanhemmat on tyytyväisiä tähän tilanteeseen.

En jaksa muuta, tuli nukuttua vähän heikosti viime yönä, kun saatiin vissii kaikki joku ruokamyrkytys, tosi lievä mut maha oli kaikilla sekaisin kuitenkin. Sit juotiin vielä viinit päälle... ja pelattiin Wiillä puoli kahteen! :)

-Osse ja typykkä melkein 9kk jo unten mailla

Vierailija
5/55 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kurkkimaan vauva-enskojen kuulumisia, kun taaperoissa on vielä aika hiljasta.

Q:lle voimia ja jaksamista. Elämä on tosiaan joskus niin epäreilua. Ei tollasta voi käsittää. Oon todella pahoillani teidän puolesta :(

pesukarhu ja Jonsku 1v3kk

Vierailija
6/55 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jotenkin häkellyin eilen niin kovin tuosta mammiksen avaamasta pinosta, etten saanut mitään kirjoitettua. ;o) Mutta kiva, kun kävit mammis kurkkimassa täälläkin! =)

Ihan järkyttävä sadepäivä tänään. Olin sopinut yhden kaverin kanssa, että kävellään kärrykerhoon. Toista kertaa ikinä laitoin meidän vaunuihin tai siis nykyään jo rattaisiin sadesuojan. Emmi nukkui kun lähdetiin, mutta heräs matkalla. Ja sillä on nykyään sellainen tapa, ettei voi pitää jalkoja vaalatasossa, jos on hereillä. Siis eilenkin sai ne kaivettua korvan viereen, vaikka oli vaunuissa ja makuupussissa ja siitä oli vetska ylös saakka kiinni. No tänään sitten tosiaan heräs kesken matkan ja alkoi tunkemaan niitä jalkojaan ulos pussista ja sai ne sitten ulos jopa sadesuojan alta. Niin sitä sitten oli ihan lits-märät sujat, kun päästiin perille. =S

Poppis ja muut oli pohtineet tuota kohua täällä palstalla. Samoin! Käsittämätöntä, kuinka tarkkaan toiset lukee ihan kaikkkea ja miten sanat voidaan (ilmeisen tarkoituksellisesti) lukea niin väärin. Mun on tehnyt mieli kommentoida hiukan tuonne, mutta taidan säästää itseäni ja puhista vain mielessäni...

Karssuli, mä oon kanssa miettinyt monesti tota pukeutusmissuunnittelijan käyttämistä. Jotenkin sitä on niin jämähtänyt näihin omiin jutuihinsa, että olis tosi kiva saada jotain oikein asiantuntija-apua siihen, mitä kannattais käyttää. Jos toteutat suunnitelmasi, niin kerrohan sitten kokemuksesi!

Emmihän alkoi taas siis syödä myös yöllä jo jokin aika sitten. Saattaa silloin tällöin nukkua koko yön, mutta viime yönäkin heräs varttia vaille kolme ja ihan hirvee huuto, kunnes sai maitopullon. Vedestä suuttuu entisestään. Mutta meillä on jo kaks yötä lantattu maitoa vedellä. Viime yönä jo 50-50. Ens yönä taas laihempaa. Josko tuosta olis hyötyä ja päästäis ainakin yömaidosta eroon ja sitten koko yöheräämisestä...

Neiti on myös päättänyt, että hän on iso tyttö eikä tartte kuin yhdet päikkärit, vaikka ne olis vaan puol tuntia aamupäivällä. Jestas,e ttä sen kanssa saa tehdä töitä, että saa nukahtamaan toisille unille - joita ehdottomasti edelleen tarttee.

No juu, jos yrittäis mennä tänään ajoissa nukkumaan, kun aamulla on mun herätysvuoro ja Emmi on viime päivinä herännyt jo puol seiskan aikaan. Näkymisiin!

-Amy ja Emmi, 9kk+

Vierailija
7/55 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut aika vauhdikas päivä tänään: Noelin nuhakuume paljastui vauvarokoksi, kun tänään kohosi läikät iholle. Ja tietysti jälkitautina vielä korvatulehdus... Täytyy mennä huomenna lääkäriin, jos nyt yö pärjättäisiin lääkkeen voimalla.

Niin ja Noel meinasi tukehtua kieleensä tänään. Se muksahti matolla nurin, ja mies nappasi heti syliinsä, ettei se saisi hirveää itkuhepulia. Siitä liikkeestä sitten ilmeisesti hökäisi kielen kurkkuunsa. Mies luuli vaan et poika vetää henkeä karjuakseen oikein kunnolla, mutta kun hiljaisuus vaan jatkui ja jatkui, se huomasikin, että nyt on jokin vialla. Mä puhuin just puhelimeen, kun mies huusi että pojalla on jokin hätä. Noel oli ihan sininen naamasta, silmät pyöri jo päässä, ja se oli ihan veltto. Onneksi perinteiset keinot auttoivat heti: poika polvien päälle mahalleen ja pari taputusta selkään. (Pakko huomauttaa väliin: voikohan tätäkään täällä kertoa, kun joku luulee et mä olen hakannut sitä ;) Ensiapua kun ei voi ilman fyysistä kosketusta antaa...) Eli loppu hyvin, kaikki hyvin. Poika rupesi samantien hengittämään eikä varmaan muista koko jutusta enää mitään. Sen sijaan isin ja äitin kädet tärisivät vähän pitempään... Onneksi mulla on sen verran ea-koulutusta takana, et tulee jostain selkäytimestä noi jutut. Ei tarvitse miettiä, senkun automaattisesti tekee mitä pitääkin.

Mutta tällaista meillä. Ja nyt kun Noel on kuumeeton, mulle iski se kamala räkätauti. Huh. Eipähän ainakaan käy aika tylsäksi ;)

Kandi & Noel 7kk+

Vierailija
8/55 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on elämää ?!? kun en oo piiitkään aikaan kunnolla palstoille ehtinyt :DD

Viikonlopun kohukin meni multa ihan sivu suun...

Eipä paljoa muista kommentoida tähän hätään, sadetta riittänyt täälläkin tänään, joten neljän seinän sisällä tuli päivä vietettyä :)

Pieni omanapainen hehkutus: Aino on ensinnäkin nyt taas pari päivää ryöminyt entistä pidempiä matkoja, tosin edelleen " harkitusti" , eli pitää olla jotain tosi kiinnostavaa näköpiirissä, että viitsii lähteä :) Ja etäisyys pitää olla " sopiva" , liian kauas ei viitsi yrittääkään (sopiva= n. 1m, liikaa = 2 m) :DD Kiinnostavia esineitähän ovat sitten mm. akkuporakone, vasara, jatkojohdot, silityslaudan jalat jne... ;)

Tänään kun mä silittelin iltapäivällä ja Aino touhus lattialla, tyttö onnistui ekan kerran kampeamaan itse itsensä istumaan! Selältä kyljen kautta se jotenkin sen teki, mutta eipä osannut enää toista kertaa :) Konttausasentokin on varmaan pian tulossa, vielä ei pylly nouse lattiasta, vaikka jalat jo kääntyykin " konttausasentoon" ja kädet on maassa " lähtövalmiina" ;))

Kuullostipa muuten nuo Emmin " jalkajumpat" vaunuissa tutulta! Meillä on pitkälti sama meininki, jos makuuasentoon laittaa kun ei nukuta ;))

Ainolla kävi eilen joku " häiriö" , neiti joi, epähuomiossa varmaankin, maitoa ihan hereillä kerran 80 ml ja kerran 20 ml... Vastaavaa ei sitten onneksi tänään enää päässytkään käymään :/ Nykyään meillä menee maitoa jopa n. 500(-600) ml vuorokaudessa, mikä on hyvin! Kiiteitä syödään myös 5 ateriaa päivässä, paitsi tänään ei sit syöty iltapuuroa, koska Aino niin päätti :) Siis oikeesti, miten noin pienellä ihmisellä voi olla noin voimakas tahto?! Varmaan puolisen tuntia istuttiin pöydän ääressä sen puurolautasen kanssa, mutta kauhee kiukkuuminen vain eikä edes maistamaan suostunut...

Iiris vai kukas se kyselikään Turkulaisia treffeille... Me ollaan launtaina Ainon kummisedän häissä Hesassa, joten valitettavasti ei olla kykeneviä treffeille :)

Ai juu muuten, meidän neitikin sai viikonloppuna autoon " isojen tyttöjen" istuimen :) Vaari osti Ainolle Gracon Cosmicin, ihan hienosti siinä matkanteko sujuu :)

Tosin Aino on päättänyt yht' äkkiä, ettei nuku autossa kuin hetken ja sen jälkeen voikin sitten taas kiukutella koko loppumatkan... Hesan matkoilla viime viikonloppuna nukkui mennen tullen vaan 30-45 min, vaikka oltiin liikkeellä " uniaikaan" ja aikasemmin on aina nukkunut autossa väh. tunnin ainakin... Ja joskus ennen vanhaan saattoi hereilläkin olla ihan tyytyväinen autossa, vaan ei nykyään. Kaikki äitin viihdytysresusssit on käytössä, että matkanteko sujuu edes jotenkuten :/ Jonka johdosta päätimme, ettei lähdetäkään ens viikolla lappiin, kuten oli aikomus :( Ei vaan jaksa, ja onhan tuo matkustaminen jokatapauksessa pienelle rankkaa... Jos sitten taas talvella... Tarkoitus oli jakaa ajomatka jokatapauksessa kahdelle päivälle, mutta toisaalta siinä olis perilläoloaika jäänyt jo turhan lyhkäseksi ja matkustamista ollut kumminkin lyhyen ajan sisällä aika paljon Ainolle...

Jotain muutakin piti tarinoida, mutta en taida enää muistaa ja jaksaa... Ai niin, mä jo luulin että Ainon vatsa kestää jo porkkanaa, kun viime viikolla testailin, mutta ilmeisesti oireet tulivatkin viivellä ja kun su syötiin taas jotain purkkiruokaa missä oli porkkanan paloja, on vatsa mennyt taas entisestään sekaisin ja porkkanan paloja löyty vielä tänäänkin vaipasta :( No more porkkanaa siis :( Tomaatti pitänee kokeilla jossain vaiheessa, jos löytyis joku uus purkkiruoka valikoimaan... Mun mössöt ei tunnu enää kelpaavaan neidille :) Mut onneks " sekotusta" voi aina tehdä, eli jatkan noita kaupan pöperöitä omillani :DD

Nyt vois vaikka mennä nukkumaan, jos vaikka huomenna ei enää satais ;) ja vois tehdä jotain muutakin kuin kökkiä kotosalla :)

t. Ope ja Aino 9,5 kk

Vierailija
9/55 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

burde, älä jätä meitä ihan kokonaan, roiku ainakin mesessä ja treffeillä mukana!! Mä en uskalla edes ajatella, mitä mun äitiydestäni täällä ajatellaan, mutta se siitä... :/

open Ainon syömiset kuulosti nyt kyllä niin tutulta, meidän neiti kun on päättänyt, että syödä ei, ellei saa vähintään huutaa koko ajan. Aiemmin sentään puuro maistui, mutta nyt sekin on taistelua. Desin verran sain ehkä tuossa illalla pakotettua (EN siis pakkoaukaissut vauvan suuta vaan houkuttelin kiltisti aukaisemaan suunsa ja ottamaan vähän kerrallaan... ei tartte soittaa kenenkään lastensuojeluviranomaisia vielä paikalle). Muuten olis taas neiti noussut seiskalta aamulla puurolle ja sit vedellyt päikkäreitä neljättä tuntia ja jatkanut syömälakkoaan koko loppupäivän. Illalla ei ees maito maistunut. Voin kuvitella, miten turhauttavaa Ainon jatkuva ruokalakko on! Meilläkin tuo on alkanut olla lähes jokapäiväistä, joskus sattuu hyvä hetki ja ruokaa voi syödä mukisematta viisikin lusikallista ennen huutokonserttia. Hohhoijaa...

Mutta tosiaan, en jaksa olla huolissani tästä syömättömyydestä, kun tyttö kerran kasvaa. Jostain syystä leipä kelpais vaikka kuinka paljon, sitä kun saa syödä itse... vaikka eipä nuo keitetyt kasvikset tai liha kelpaa, vaikka kuinka antaisin itse syötäväksi. :D Välillä vaan on hermot kireenä, kun tarjoaa ruokaa ja toinen vaan huutaa pää punaisena.

Meitäkin rupesi kypsyttämään tää jatkuva vesisade, ja niinpä otin ja ajoin Ideaparkiin shoppailemaan. Ostin kaikenlaista sisustushärpäkettä, tyynyjä, lamppuja... ja typylle kävelyvaunun (vaikka puhuinkin kaikissa kaupoissa työntökärrystä!), jotta pääsee treenaamaan sitä kävelyä itsekseen. Olisin halunnut Brion, mutta niitä ei löytynyt mistään, joten tyydyin sit Micki-merkkiseen.

Mitäs muuta... Ida oli kasvanut hienosti, pitkä tyttöhän hänkin alkaa olla jo!

Jaahas, kai sitä pitää mennä, että saan nukkua muutaman tunnin rauhassa. :)

-Osse ja typy 8,5kk

Vierailija
10/55 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset vilkutukset kaikille! Meikäläinen lähtee kohta töihin, joten on aikas hiljaista täältäpäin...

Mutta tuosta äitiydestä... Mun puolesta jokainen äiti saa olla ihan minkälainen vaan, kaikkihan kuitenkin omalla tavalla on se " paras äiti omalle lapselleen" ! Meillä kyllä on annettu Eetulle sormille näpäytyksiä jos ei ole totellut, en minäkään ole mitään traumoja siitä saanut! (ja olenpa ite saanut jopa selkääni, mutta olin sen kyllä " ansainnutkin" ) Ja kukapa ne rajat pienille laittaisi jos ei omat vanhemmat???

Karssulille, vastasin sulle tuonne taaperopuolelle niistä vaatteista...

Ja hienostihan Ida oli kasvanut! (painaakin enemmän kuin Eetu, hih!) Hyvää muuttopäivää ja loppuviikkoa...

Emmi alkanut valvottaa uudelleen vanhempiaan yöllä, ja vaatimaan maitoa, höh! Toivottavasti menee ohi pian!

Kandille voimia pienen sairasteluun!

Osse josko vaan typy haluaa syödä ite? Kokeile antaa vaikka lusikka käteen, menee sitten ruoat minne menee... Tosin ei meillä Eetukaan vielä syö ite lusikalla, mutta sormin kyllä napsii kaikkee mahollista lautaselta suuhunsa, myös naapurin...

Mutta joo, nyt meen häiriköimästä ja pakkaamaan jotain vaatehetta mukaan, jos vaikka satutaan töissä mennä pihalle...

napero ja Eetu n1v6kk

Vierailija
11/55 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tässä ihmeempiä ole taas tapahtunut. Oon kovasti pohtinut tuota syömistä, että miten siinä käy, jos ei " pakota" lasta syömään, tuleeko nälkä ja syö sitten, kun tarvitsee, vai onko pakko huolehtia siitä, et ruokaa menee? Kun olen kuullut sanonnan " vanhemmat päättää mitä syö, lapsi päättää kuinka paljon syö" , ja mietin nyt teenkö oikein, jos en pakota syömään, vaikka siitä kuinka seuraa sit se, et aamulla on kiljuva nälkä ja yölläkin vissiin herää itkemään sitä nälän tunnetta, mut nukahtaa ilman ruokaa tai juomaa...

napero, kivaa työpäivää! Mäkin joudun vissiin parin viikon päästä hetkeksi töihin, vaikka tarkoitus oli lomailla elokuu, mut onpahan sit syyskuu vapaata...

tuosta itse syömisestä - olen yrittänyt tarjota lusikkaa omaan käteen, mut siitä alkaa hirveä huuto, koska ilmeisesti lusikka on se paha, jota vastaan tapellaan. saan nimittäin välillä ruokaa menemään, kun syötän sormin... mutta jatketaan harjoituksia, tänään taas puuro maistui, kunhan sain sen ekan lusikallisen menemään, mut sitä edelsi taas kauhea huuto ja tappelu... että näin meillä. :)

Jaahas, jospa menis lukemaan hetkeks ennen ku typy herää.

-Osse ja typykkä 8,5kk

Vierailija
12/55 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noelilla on korvatulehdus, käytiin just lääkärissä ja sai antibioottikuurin. Molemmat korvat ihan täynnä tavaraa... :( Niin ja vauvarokkokin vieraili meillä, nyt on kuume laskenut mutta poika on laikkuinen ja kutiaa. No, parempi samaan syssyyn kaikki, kun että yhden parannuttua heti uutta perään... Toivotaan ettei tule korvatulehdukierrettä, se olisi inhottava.

MÖRÖTIN, jos satut lukemaan tätä, mulla olisi sulle sen mun jkl-tutun sähköpostiosoite ja puhelinnumero. En viitsi tähän laittaa niitä, mut jos sulla olisi sellainen sähköpostiosoite jonka voisit tähän laittaa, voin lähettää sinne. Mullakaan ei ole kuin omalla nimellä varustettu posti, en viitsi tässä sitä mainostaa...

Kandi & pipipoika 7kk+

Vierailija
13/55 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burde, älä meitä jätä! Ootte Heidin kanssa niin mukavaa seuraa, että ikävä tulee, jos te katoatte palstalta!

Noelille pikaista paranemista!

Ääh, en muista juuri mitään...

No, omia kuulumisiakaan ei juuri ole. Pikku-quulla on joku ihme väsykausi - tai sitten se on muuttumassa takaisin pikkuvauvaksi. Tänäänkin se veteli kolmet päiväunet ihan muina miehinä ja nyt on jo nukkunut tunnin yöunia. Ehkä toi jatkuva tepastelu sitten väsyttää pikkumiehen niin täysin. Poika ei oikeesti ole enää hetkeäkään paikallaan. Ulkonakin turha kuvitella, että vois juoruilla muiden äitien ja isien kanssa hiekkalaatikolla, kun pitää juosta tuon touhupetterin perässä.

Syömiset on parantunut yllättäen taas vaihteeksi, toivottavasti tätä jatkuu. Pikku-quu oppi eilen juomaan itse nokkamukista, kun aikaisemmin se ei ole osannut kallistaa mukia tarpeeksi. Nyt siis yritetään pikkuhiljaa jättää tuttipulloilua vähemmälle mahdollisuuksien mukaan. Ainakin aamupuuron ja päivällisen jälkeen ajateltiin lopettaa pullottelu, kun silloin quu ei ole menossa nukkumaan. Unimaidot halutaan vielä ainakin antaa pullosta, on quu kuitenkin vielä niin pieni.

Pitää muuten kertoa teille hauska sattumus. Oltiin puistossa syömässä lounasta, kun yksi tuttu meni meidän pöydän ohi ja huikkasi " moi!" . Pikku-quu sitten nokkelana poikana nosti leivän korvalleen ja vastasi puhelimeen. :D

Tänään käytiin tutustumassa vähän quun päiväkotiin. Tosi kivoilta ja kokeneilta hoitajilta ne siellä vaikuttaa, joten jäi hyvä mieli. Mennään myöhemmin viralliselle tutustumiskäynnille. Päällimmäisenä mulle jäi kuitenkin mieleen se, että hui! poitsun pitää osata nukkua siellä jo tavallisessa sängyssä eikä pinniksessä! No, se varmaan laitetaan nukkumaan siihen alimpaan sänkylaatikkoon, eli sellaiseen, joka on ihan maan tasalla eikä siitä pääse tippumaan korkealta. Mutta on se huisia! Meillä on kotonakin valmiina jo odottamassa ison pojan sänky, kun saatiin se miehen työkaverilta. Milloinkohan poitsu voisi siirtyä siihen nukkumaan? Ei mitään hajua, milloin lapset yleensä siirtyy pois pinniksestä.

Jees, eipä muuta. Mites Queen, joko teillä puuhataan 1v-synttäreitä?

-Q- ja -q- viikkoa vajaa 1v. - jaiks!!!!

Vierailija
14/55 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut oli kuulemma siirretty vähän päälle vuoden ikäisenä oikeaan sänkyyn, kun vanhemmat laskeskeli et on lyhyempi pudotus ;) Siis kun kiipeilin sieltä pinniksestä reunan yli, vaikka se oli millä korkeudella. Ja siihen loppui kiipeilyt, kun eihän matalalaitaisessa lastensängyssä ollut mitään haastetta :)

Ja onpas pikku-quukin jo ISO poika Just muistelin, että vastahan se oli siellä Hämiksen treffeillä 7kk... Ja Noel on nyt 7kk! Kylläpä aika kuluu nopsaan...

Kandi

Vierailija
15/55 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q: Tänään just kävin Liian kanssa katselemassa jotain sievää synttärimekkoa mutta eipä osunut silmään mieluista, 1vee valokuvaankin ois kiva saada jotain vähän fiinimpää:)

Mä pähkäilen tarjottavien kanssa kun ois toisaalta kiva heittäytyä nyt sitten lapselliseksi ja pitää synttäreillä ihan jäätelökekkerit mutta sit toisaalta ois se 1vee kakkukin kiva kynttilöineen ym..Meillä vietetään ne juhlat kunnolla vasta sitten 11.8 lauantaina.

Mites teillä? Onko tulossa paljon vieraita?Entäs quun omia kavereita?

Vierailija
16/55 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on nyt maisteltu tuota tavallista maitoa ja olen pikkuhiljaa vähentänyt imetyksen 3kertaan päivässä, aamulla herätessä,ennen päikkyjä ja illalla nukkumaan mennessä..välillä tosin yölläkin..muuten tyttö ei tuon enempää tunnu tissiä kaipaavan mutta iltasella kun alkaa jo vähän nukuttamaan niin roikkuu lahkeessa ja huutaa " mammaa" ;) Eipä sitä viitsi siinä vaiheessa alkaa tarjoilemaan kun maha täyttyy ja iltapuurot jää sitten syömättä. Mutta tää 3xpv tuntuu siis meillä ihan sopivalta, näin jatketaan tästä eteenpäin:) Tissit tosin meinaa vieläkin poksahtaa ylimääräisistä maidoista:/

Nyt sänkyyn katsomaan onko jimiltä alkava uusi reality mistään kotoisin..:)

Vierailija
17/55 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Jaahans! Nyt me sit kuulutaan tänne! =)

Vähän on vielä " vieraileva" olo tahi jotain, mutta eiköhän tää kohta tasoitu. =)

Isompaa asuntoa ollaan katsottu tänään ihan tositarkoituksella! Ollaanhan noita vilkuiltu ennenkin, mutta nyt tuli vihdoin (!) se oivallus, että se villi kaupunkilaiselämä ON jätetävä taakse ja hankittava uusi, isompi asunto lapsiystävällisestä ympäristöstä..=) NOH..nyt on sit kiikarissa söpskä 80,5m2 3h+k rivari läheltä mun iskää..Pieni nurmikkopläntti ja lyhyt matka oikotietä Emiliinan mennä kerjään karkkirahaa papalta..=) Muutenkin haluan nyt lähelle isää kun sillä on tosi yksinäistä ilman mamaa ja Emiliina on tosi tosi tärkeä sen elämässä nyt..Ja ehkä muutenkin on nää perhearvot menny edelle elämässä..tiedä sit..katsotaan jos saadaan se asunto kun pitää jonottaa ja hakea kun on asumisoikeusasunto tms. =)

IIRIS oli viettänyt hyvän lomareissun..jey! =) Ja tervetuloa Turkuun viikonloppuna! =) Meillä on 1-vuotis hääpäivä lauantaina, mutta sunnuntaina voisin kyllä treffata jos ette oo heti aamusta lähdössä veke! Laita meiliä firebrand@jippii.fi!

BURDE!! Kuiteskin haluut etäisyyttä vaan sen takia ku luit, että mä oon tulossa tälle puolelle!! XD No ei kai..mutta tosiaan älä nyt häviä..=/

Painosta oli tälläkin puolella puhetta..Voi kyllä multakin sais lähteä AINAKIN iloiset 10kg. Prkl. *lataa suklaata suuhun samalla ku kirjoittaa* Millähän ilveellä sekin sit onnistuis? =) Noh..ei siis vielä ihan hermorauniostressiä, mutta kai sitä kohtapuolin pitää alkaa tosissaan pudottaan painoa..Kun nyt vaan tajuais pysytellä kohtuudessa eikä nälkiinnyttää itseään..piuh.

KARSSULIN vaatepulmasta tuli mieleen, että kuuluuko kukaan siihen Du&Jag -kerhoon? Onko kaikille tullut tarjous? Mä ajattelin antaa yhden paketin tulla..kattoo sit millasia ne on..?

KANDI: järkyttävä episodi teillä Noelin kanssa! Hyvä, että osasit toimia..pitää toivoa, että itse osaan kans toimia jos tarve tulee..ja kai se joskus tulee..Hui! Hyvä, että kaikki selvisitte säikähdyksellä! =) Tsemppiä korvatulehduksen kanssa..=/

OPEN Ainohan alkaa touhukkaaksi sekä liikunnan, että maidon kanssa! =D Ihana pieni natiainen..pitää pian nähdä taas teidät! =)

OSSE: musta sä teet ihan oikein, ettet pakota tytsää syömään! Kun ei kerran oo millään erikoisdieeteillä, että ois PAKKO syöttä tms. niin mun mielestä kans siinä tapauksessa lapsi tietää millon jaksaa syödä ja millon ei. Ja kun kerran paino nousee ja tyttö kasvaa? Eiköhän sullakin ole vaistot kohdalla, ettet anna tytsän nälkiintyä..=)

oih..söpö pikku q oli " vastannut kännykkään" =D

Nukkuuko kukaan muuten tällä puolella enää perhepedissä? Kun me tosiaan yritettiin Emiliina siirtää omaan pinnikseen ekaa kertaa maanantaina ja pienten nyyhkytysten jälkeen mama anto HETI periksi ja taas on siis meidän välissä..piu. =)

Nyt ei muuta..ihanaa torstaita kaikille!

t. poppis ja Emiliina 6kk! =)

Vierailija
18/55 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muuto meneillään ja on se vaan ihana se uusi, OMA kämppä (tapetit on kyllä hirveät :D).

Eka yö meni hyvin uudessa kodissa, Ida nukkui klo 21.30-9. Kerran heräsi ja istui sängyssä katsellen missä mä oon ;)

Palailen linjoille taas joskus, heippatihei kaikille vähäksi aikaa (kunnes saadaan uusi nettiyhteys) \0/

MiaMik ja Ida 10kk

Vierailija
19/55 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on päikyillä ja tännehän mä eksyin:D

Käytiin aamusta tiimarissa katsomassa hello kitty aiheisia mukeja ym. synttäreille mutta ei sieltä löytynyt saman aiheista kertakäyttöliinaa pöydälle:/ Osaisko kukaan vinkata mistä löytyis sellanen kiva lastenkutsuille sopiva kerttisliina/muki/servetti setti? Oon jotenkin kyllästyny nallepuhiin ja sitä löytyy joka paikasta..

Poppis, meillä nukutaan edelleen niin että Liian sänky on meidän sängyssä kiinni, nyt tosin jo laita laitettu väliin kun tyttö lähtisi muuten unissaan livohkaan sieltä;)

Mutta siis meillähän siirryttiin perhepetiin vasta 6kk paikkeilla (sitä ennen ei taidettu edes nukkua öisin;)) , siitä seuraavaksi joskus 8kk iässä laitettiin tytön pinnis sivuvaunuksi, silloin ilman laitaa ja nyt sitten kesällä sen laidan kanssa..seuraavaksi ois sotasuunnitelmissa hivuttaa sänky huoneen toiseen laitaan ja sit joskus omaan huoneeseen..eli pikkuhiljaa..voi pientä Emiliinaa kun nyyhki siellä itsekseen!Meillä ois varmaan karjuttu niin että talo olis tärissyt:D

Mä muuten kävin eilen ostoksilla kun myin kaverille vanhoja ja pieneksi jääneitä (prkl!) vaatteita ja sain ylimääräistä..niin päätin visusti että ostan kyllä nyt jotain kivaa itselleni..lopputulos, ostin Liialle vaatteita ja Liian huoneeseen verhot..pöh:)

Queen ja Liia 11kk

Vierailija
20/55 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka oikeesti täytyy sanoa, että kaks viimeistä päivää on menneet PALJON paremmin tuon ruokailun suhteen. Tänään saatiin jopa yksi 8kk purkki tuhottua kahdella ruokailulla siten, että jätteisiin meni vain 1/3 kummastakin annoksesta! WAU! :D En sit tiedä, onko tytöllä vaan enemmän nälkä vai auttoiko nuo kaikki saamani neuvot, joita olen koettanut noudattaa - eli tytöllä on oma lusikka ja lautanen, jolla on ruokaa, ja tyttö on alasti, jotta saa sotkea ihan rauhassa ruoalla. Sen lisäksi välillä saa jonkun muun tavaran " leluksi" ja joitain isompia ruoanpalasia, joita voi jäystää. Näyttäis olevan niin, että pitää olla jotain puuhaa, jotta voi syödä.

Hauskaa oli tänään, kun oltiin kaverin luona ja varoittelin muita, et meidän ruokailu voi olla aika kovaäänistä, niin tyttöhän ihan kiltisti pisteli ruokaa nassuun! Ei edes levitellyt ruokaa mihinkään, vaatteetkin olis säilyneet ihan puhtaina, jos olisin paidan päälle jättänyt.... :) Arvatkaa uskoiko kukaan, et normaalisti huudetaan ja tapellaan?

Tikru, meidän uintivuoro on kans peruttu, meidän järjestäjä ei vaan ollut edes kuullut siitä allasmuutoksesta ennen ku lähetin viestiä... aika reilua toimintaa Kuuselalta. Koetetaan nyt sit päästä Hervannassa järjestettävään ryhmään.

poppikselle kovasti onnea asunnonetsintään. Kyllä se vaan niin on, et kun vanhemmista toinen jää yksin, niin kovasti sitä haluaa olla lähellä. Mun äiti just tänään sanoi, että kyllä hänen on pakko talviksi muuttaa etelämmäs, koska hänelle tulee niin kamala ikävä noita lapsukaisia heti, kun ei heitä näe (lähdettiin pe pois äidiltä ja eilen tuli tänne).

Me nukutaan perhepedissä silloin tällöin, eli lähinnä aamuisin, kun mies lähtee töihin ja nostaa typyn mun viereen (nahkavekkari herättää joka aamu klo 7). Joskus myös öisin käyn hakemassa, jos on itkuinen yö enkä jaksa juosta koko ajan silittämässä toisessa huoneessa. Mutta kyllä jää ihan kiltisti iltaisin nukkumaan omaan sänkyyn, mut onkin oikeestaan aina siellä nukkunut.

MM, vähän toi teidän Iitukka on ihmelikka noiden uniensa kanssa! Eikö niitä häiriste mikään?? :D

Queenillä on synttärijärkkäykset käynnissä, saa nähdä miten mopo karkaa meikäläiseltä käsistä marraskuussa kun omat 30-v bileet on samaan aikaan... :)

Noelille kovasti paranemista, kylläpä pientä nyt monella taudilla koetellaan. :(

Jaahas, mieskin tuli töistä ja lähti typyn kans hakeen postia... mä lähden soittelemaan tän päiväset shoppailukohteet läpi, hukkasin nimittäin typyn kengän jonnekin! Ja sehän pitää saada takaisin, vaikka taitaa olla turha yritys, kuitenkin on tippunut jonnekin kadulle, niinkuin toinenkin, jonka onneks huomasin. :(

-Osse ja typykkä 8,5kk