Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa...! Opetan lasta nukahtamaan yksin, tai yritän...

Vierailija
29.07.2007 |

On aina nukahtanut viereeni. Nyt pelkään että oppii iäksi yksin nukkumisen&nukahtamisen olevan vaarallista. Siispä päätin aloittaa " unikoulun" , mutta kamalaksi kiljumiseksi menee aina kun poistun huoneesta. Olen laulanut, peitellyt, antanut juomista jne. Ikää 1 v.

Tiedän että aloitin ehkä liian myöhään..? Vinkkejä??!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovitte lapsen kanssa, että esim 1 iltasatu ja iltapusu, sitten nukkumaan. alat pitämään samaa rutiinia. ekana iltana istut siinä vieressä. tokana iltana vähän kauempana. kolmantena vielä kauempana. neljäntenä olet ovella. viidentenä oven raossa. kuudentena oven takan. seitsemäntenä lapsi osaa nukahtaa ilman äitiä.

Vierailija
2/12 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksivuotiaana itse sitten sanoi yhtenä iltana: " Hyvää yötä äiti, sä voit mennä." Sen jälkeen on yleensä jäänyt itse iltasadun jälkeen nukuttelemaan tai lukemaan kirjaa.

En siis ottaisi mitään stressiä, paitsi jos haluat illalla omaa aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin antaa lapsen huutaa. N. 10 min välein käyt laittamassa takaisin mate peiton alle ja sanot " hyvää yötä, nyt nukutaan" tms. Sitten välejä pidennetään. Tai aloitat lyhemällä välillä,pidennät vaikka minuutti kerrallaan. Se on tosi rankkaa ja voi mennä monta iltaa.

Vierailija
4/12 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö vasta nyt 4v11kk iässä opettelee nukahtamaan yksin omassa huoneessa . tähän asti nukutettu meidän sänkyyn ja nukkunut äitin vieressä koko yön :) nyt sitten saa aamusin tarran laittaa paperille ja saa sitten pienen lelun kun nukahtanut tarpeeksi monena iltana yksin . mutta jottei äidille tulisi vieroitusoireita niin yöllä kuuluu tepsutus ja saan tytön viereeni nukkumaan :)))))))

Vierailija
5/12 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitää unikoulua, jos ongelmia nukuttamisen kanssa ei ole?? Mistä ihmeestä lapsi olisi saanut sen käsityksen, että nukahtaminen on vaarallista? Minä oikeasti luulen, että suurimmassa osassa lapsiperheitä lapset eivät nukahda yksikseen vielä 2-3-vuotiainakaan.

Oppii se lapsi tietysti aikanaan, kun vaan otat rauhallisesti ja jatkat valitsemallasi linjalla.

Vierailija
6/12 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät ohjeet! meillä ei nukuteta sen takia, että arvostetaan illalla omaa aikaa. poikkeustilanteita toki on, esim. jos lapset kipeitä tms.

Vierailija
7/12 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ongelmia nykyisessä systeemissä on sen verran että

- emme kaikki mahdu kunnolla sänkyyn ja vauva potkii meitä yöllä

- haluaisin tosiaankin vain peitellä lapsen ja olla hetken siinä enkä aina maata väh. puolta tuntia tyhjänpanttina vieressä

- joka ilta siirrän hänet nukahtaneena sänkyynsä josta herää aamuyöllä peloissaan ja nukahtaa heti uudelleen viereeni

Itku on raastavaa, mutta nyt jos annan periksi, kidutin häntä turhaan tänään. AP

Vierailija
8/12 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahti lopulta, onneksi!

Nyt täytyy laatia toimintasuunnitelma huomiseksi...

Vierailija
9/12 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa netistä lempeän unikoulun ohjeita...

Vierailija
10/12 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pyrkisitkin siihen, että lapsi nukkuisi omassa sängyssään. Ei siis kerta heitolla omaan sänkyyn ja yksin nukahtamaankin. Eli lapsi omaan sänkyyn, mutta olisit sängyn vieressä kunnes nukahtaa. Pitäisit vaikka kädestä kiinni tai silittäisit.

Mutta kuten edellisessä viestissänikin sanoin, niin oppiihan se lapsi tuonkin, jos jaksat huudattaa.

Vierailija
11/12 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kuin antaa lapsen huutaa. N. 10 min välein käyt laittamassa takaisin mate peiton alle ja sanot " hyvää yötä, nyt nukutaan" tms. Sitten välejä pidennetään. Tai aloitat lyhemällä välillä,pidennät vaikka minuutti kerrallaan. Se on tosi rankkaa ja voi mennä monta iltaa.

Meillä toimi se, että jättää oven auki ja lapsi kuuli, että olemme yhä siinä lähellä kuitenkin eli normaalia juttelua, telkkarin ja keittiöhommien ääniä yms. eli emme ole häipyneet mihinkään.

Ekana iltana rähisi itsekseen vajaat puoli tuntia, tokana ilta kymmenisen minuuttia ja sen jälkeen mennyt tyytyväisenä nukkumaan ja vilkuttaa, kun huoneesta lähtee.

Vierailija
12/12 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kumpi on parempi, se että minä olen olkkarissa ja lapsi karjuu meidän tai omassa sängyssään, vai se, että istun sängyn vieressä ja lapsi karjuu seisten, jalat hytkyen josko pääsisi laidan yli.