Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättäisitkö 7-vuotiaan mummolaan puoleksi vuodeksi kun muu perhe lähtisi ulkomaille?

Vierailija
29.07.2007 |

Meillä siis miehelle tarjoutuisi työkomennus Kaakkois-Aasiasta joulukuusta heinäkuuhun eli puoli vuotta.

Meillä esikoinen menee nyt syksyllä kouluun ja jos me lähtisimme Aasiaan niin hän jäisi mummolaan, koska ei voi siellä mennä kouluun. Kun vasta aloittaa koulun ja olisi turha puolen vuoden takia sotkea koulukuvioita. Meillä on lisäksi kaksi alle kouluikäistä lasta, nyt olemme tilannetta miettineet ja tyttäremme on sanonut olevansa halukas jäämään Suomeen mummolaan. Hänellä on kaverit täällä ja tykkää myös mummolasta.

Tyttö voisi tulla meidän kanssa joulukuussa ja olla joululoman siellä. Sitten tulla uudestaan hiihtolomalla ja ehkä pääsiäisenäkin ja sitten vielä kesälomalla aina heinäkuuhun asti kun muuttaisimme takaisin Suomeen.

Mitä mieltä siis olette? Kuulostaako tämä toimivalta ratkaisulta? Itse haluaisin kovasti lähteä miehen mukaan, sillä kaipaan jotain erilaista arkeen. Isovanhemmat ovat kuusikymppisiä ja tulevat tytön kanssa hyvin toimeen, asuvat lähellä, joten tilapäinen muutto ei vaikuttaisi tytön kaveripiiriinkään.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä ajasta on kyse.

Mä joko ottaisin 7v mukaan tai sitten jäisin Suomeen itsekin.

Vierailija
22/45 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi muutakin lasta ja olin alkukesästä heistä erossa 9 päivää matkan takia. (Olivat mummolassa ja heillä kaikki meni todella hyvin.) Kun oli mennyt 5 päivää mulle iski aivan kamala tuskainen ikävä lapsia kohtaan ja loppumatkasta nauttiminen oli todella vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä provo ap ei ole vastannut kertaakaan.

Vierailija
24/45 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Selvä provo ap ei ole vastannut kertaakaan.

Vierailija
25/45 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillähän vasta saa lietsottua kunnolla.

Vierailija
26/45 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi mukaan vaan,tai sit äiti jää kotimaahan

Vierailija
27/45 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaahan se olla lapsen eka reaktio mutta kukaan järkevä vanhempi ei pidä sitä harkittuna päätöksenä ja toimi sen mukaan.

Vierailija:

Tytöllä on täällä tiivis kaveriporukka, joten itse asiassa hän jäisi mielellään Suomeen, kun ei haluaisi erota kavereista.

t. ap

Vierailija
28/45 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin jättää. Lapseni on ollut mummolassa tosi paljon, on sille kuin toinen koti. Ja mun vanhemmatkin ovat vielä nuoria, alle 5- kymppisiä. Sekä runsaaasti muita rakkaita ihmisiä ympärillä!!

Mutta vain, jos lapsi itse tahtoisi!!

Vierailija
29/45 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä 7v on sinun lapsesi aikaisemmasta liitosta, kaksi nuorempaa nykyisen miehesi biolapsia, eikö niin?

Vierailija
30/45 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan täysjärkinen ihminen edes harkitsisi moista muuten!!! Kai olet ap jo tullut järkiisi???

Vierailija
31/45 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni perhe asui Dubaissa yhden vuoden. 7-vuotias tyttö aloitti kansainvälisessä koulussa. Llapset sopeutuvat yllättävän hyvin. Älä jätä lastasi , hän tarvitsee sinua.

Vierailija
32/45 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vanhempien seikkailun- ja vaihteluhalu ylittää kaiken muun!!

Joko tyttö matkaan tai jäätte kotiin.. ei tosiaankaan jätetä mummolaan puoleksi vuodeksi!! Kiva sitten tytön olla huolissaan teistä ja teidän tytöstä.. Mitäs jos koulutiellä jotain sattuu, kaverit kiusaa jne. Siinä on vaikea tuntea luottamusta kun oma perhekin on jossain hevon jeerassa!!

Vierailija
33/45 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsi voi kyllä jälkikäteen olla aika käärmeissään, kun ei päässyt mukaan.

Vierailija
34/45 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tulisi mieleenkäään

Vierailija
35/45 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset jää lasten kanssa Suomeen ja miehesi mene yksin. En ikinä tekisi tuollaista järjestelyä!

Vierailija
36/45 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelisen vuotta sitten meillä oli samanlainen tilanne: esikoinen oli menossa kouluun, ja tiedossa oli muutto ulkomaille lokakuussa. Me ratkaisimme asian niin, että esikoinen meni elokuussa kouluun kuten muutkin ikäisensä, lokakuussa muutimme ulkomaille, ja kun seuraavana kesänä palasimme niin esikko aloitti elokuussa ekan luokan uudestaan. Toinen vaihtoehto olisi ollut se, että olisin opettanut häntä kotona, ja hän olisi sitten kotiin palattuaan tenttinyt ekaluokan, mutta päädyimme siihen ratkaisuun että hän sai vielä yhden vuoden ajan elää " lapsen elämää" siellä ulkomailla. Lapsi on loppuvuodesta syntynyt, ja samalla luokalla on muitakin saman vuosikerran lapsia, joten hän ei edes ole mitenkään " poikkeava" vaikka onkin syntynyt eri vuonna kuin enemmistö luokkakavereistaan.

Esikoinen muistelee usein lämmöllä sitä 10 kk pätkää, jonka asuimme lämpimässä maassa.

Vierailija
37/45 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun LAPSI haluaa sitä ja tätä ja tuota..

Ei kenenkään, siis KENENKÄÄN 7-vuotiaan (eikä vähän vanhemmankaan) asia ole päättää tällaisista asioista.

Minun on 5-vuotiaana annettu päättää, kumman luona asun kun vanhemmat erosi. Sitä tuskaa ei voi tietää kukaan!

Vanhemmat ovat lapsensa huoltajia ja hoitajia, eivät isovanhemmat. ja se tarkoittaa myös sitä, että ulkomaankomennukselle lähtee kaikki tai sitten vain se, joka sen komennuksen sai.

Lapsi haluaa tietenkin jäädä tänne tuttuun ja turvalliseen, mutta ero vanhemmista on raastava.

Häpeä, että edes ajattelet moista!

Vierailija
38/45 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö huomanneet, että tarkoitus oli, että lapsi menee Aasiaan kaikilla lomillaan?

Jos lapsi tulee katumapäälle, voihan kesken kevätlukukaudenkin siirtyä kotiopetukseen.

Itse ainakin kokeilisin, kuinka lähtee menemään. Ettekö usko, että mummo voi olla yhtä hyvä huolehtija kuin omat vanhemmat?

Vierailija
39/45 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse luokanopettaja/erityisopettaja alakoulussa. Koulun aloittaminen on lapselle todella jännittävää aikaa, jolloin vanhempien läsnäolo ja tuki ovat ensiarvoisen tärkeitä. Vaikka mummu olisi kuinka läheinen, on koulu jo itsessään niin suuri muutos lapsen elämässä, että missään nimessä hänen ei tule olla (edes omasta " halustaan" ) perheestään erossa samaan aikaan. Suosittelen tosiaan tuota kotikoulua tai vaihtoehtoisesti koulun aloittamista vuotta myöhemmin, joka sekin on ihan hyvä vaihtoehto.

Vierailija
40/45 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kyllä jäisin itsekin lasten kanssa kotiin.