Miten suorititte päiväkotiin tutustumisen?
Eli jätittekö lapsen yksin esim. syömään tai nukkumaan, vai olitteko koko ajan mukana? Kävittekö monta kertaa ja esiteltiinkö teille päiväkotia ja rytmejä siellä?
Kommentit (13)
 Kyselin jo kesäkuun lopulla, et voitaisko tulla tutustumaan pikkuhiljaa, mut tarha oli heinäkuun kiinni, eli viime tinkaan jäi.
 Mentiin sinne koko perheen voimin, lapsia ei ollu ryhmässä kuin yksi. Tutustuttiin opettajaan ja yhteen hoitajaan ja lapsi leluihin. Sitten käytiin vähän kiertelemässä ja juteltiin johtajan kanssa. Huomenna mennään porukalla tekemään hoitosopimus ja sitten keskiviikkona pitäis jättää lapsi sinne yksin. Alkaa työt niin aikasin, etten kerkee jäämään ja mieskin lähtee huomeniltana ulkomaankomennukselle..
 Mut kaipa se tästä, mukavalta paikalta vaikutti!
 sai tutustua 3 kertaa päiväkotiin. Tai vanhemman kanssa siellä saa varmaan käydä useammin, mutta yksin saapi jättää tutustumaan sen kolme kertaa. Me kävimme pari kertaa katselemassa yhdessä lapsen kanssa. Leikkimässä pihalla ym. Sitten jätimme pariksi tunniksi hoitoon. Lapsi myös söi hoidossa, mutta ei siitä mitään maksua lähtenyt. Nyt viemme vielä yhdelle koeilu kerralle, että lapsi nukkuu päikkärit päiväkodissa. Meille oli hankalaa se, että päiväkoti oli tauolla heinäkuun, ja hoito alkaa elokuussa, joten tutustumiset ajoittuivat kesäkuulle. Heinäkuun aikana varmaan kaikki onkin taas unohtunut.
 Lapsi on nyt 1,5 vuotta ja aika takertuja iässä. Päivähoito tekee kyllä sinäänsä hyvää, sillä pikkuinen on varsinainen duracel-pupu ja kaipaa tekemistä ja vaihtelevaa ohjelmaa päivittäin. Hoitoon lapsi menee elokuusta lähtien 1-2 kertaa viikossa. Ja päivät on täysipitkiä 8h. Toivottavasti menee hyvin!
hassua jos jossakin saa jättää lapsen ilman maksua yksinään..? Ei meillä saanut, (vakuutukset, jos lapselle jotakin sattuu), syödä kyllä sai joka kerta ilman maksua, ruokaa kun kuulemma aina joka tapauksessa jää yli.
 Vien 5-vuotiaani huomenna ekaa kertaa päiväkotiin ja mulle sanottiin että voin olla mukana koko sen ajan + keskiviikon ja jopa torstainkin jos haluan. Eli huomenna olemme kai vain parisen tuntia n. 9-11, sit keskiviikkona ajattelimme olla niin, että hän saa siellä syödäkin ja sitten lähdemme pois. Torstaista en vielä oikein tiedä, ehkä jätän hänet sinne aamulla ja palaan muutaman tunnin kuluttua. Täytyy nyt kysästä henkilökunnalta. Aika hyvin mielestäni sai olla mukana tuolla.
 Mulla ei onneks oo kiire töihinkään kun oon vielä kotona pienemmän kanssa elokuun loppuun kunnes hän menee ryhmikseen.
niin onko päiväkodeissa silloin kymmeniä äitejä istuksimassa?
 Me käytiin kahden viikon ajan joka päivä leikkimässä pihalla ja useina päivinä syömässäkin. En jättänyt lasta yksin, koska maksu olisi alkanut siitä, kun jättää yksin.
 tapana tutustuttaa vanhemmat ja lapset siihen päiväkotiin..eli joku työntekijä kertoo siitä ja miten siellä toimitaan?
 Itse olen ympärivuorokautisessa päiväkodissa töissä ja me tutustutetaan vanhemmat aina henkilökohtaisesti, ja se on minusta ollut hyvä tapa.
 Mutta onko käytäntönä myös tavallisissa päiväkodeissa..?
 Ensin omahoitaja tuli kotikäynnille ja tutustui lapseen kotioloissa. Hoitaja kyseli ja kertoi päiväkodin käytännöistä. Sitten kävimme tutustumassa päiväkotiin niin paljon kuin halusimme.
 t. 3
 Kävimme ensin juttelemassa päiväkodin johtajan kanssa. Hän kierrätti meitä ympäri taloa ja esitteli lapsen tulevan ryhmän hoitajat. Ja juttelimme päiväkodin toiminnasta kaikenlaista. Yhden kerran mieheni oli lapsen kanssa ulkoiluaikaan päiväkodin pihalla. Ja sitten vaan koitti aamu, jolloin lapsi jäi päiväkotiin. En kyllä unohda ikinä sitä aamua! Lapsi jäi surkeana itkemään perääni, hoitaja otti hänet syliinsä ja tulivat ikkunasta vilkuttamaan mulle. Mä yritin pysyä itkemättä, mutta väkisin siinä itketti. KUnnolla purskahdin itkuun kun pääsin päiväkodin portista ulos. Sitten töissä sattui tulemaan eka asiakas, jolla oli suunnilleen samanikäinen lapsi kuin omani, siinä kanssa meinasi tulla itku, kun heti muistui mieleen oman lapsen itkuiset kasvot.

Ekana hoitopäivänä olin jonkin aikaa mukana. Siitä se lähti tosi kivuttomasti. Alkuun lapsi oli hoidossa 4 h/pvä.
Vierailija:
Me käytiin kahden viikon ajan joka päivä leikkimässä pihalla ja useina päivinä syömässäkin. En jättänyt lasta yksin, koska maksu olisi alkanut siitä, kun jättää yksin.
Seuraavat pari päivää itku tuli, kun tuttu aikuinen lähti pois, mutta loppui nopeasti. Ihan muutama päivä oli vaikea ja sen jälkeen reipastui. Nyt on vuosi kulunut ja odottaa jo pääsyä päiväkotiin.
isoimman harjoittelun. Kaksi ekaa viikkoa oli pehmeää laskua, sitten menin kunnolla töihin.