Kaikki varoittelee ÄLVSBY-valmistaloista. Miksi?
Kommentit (31)
Kyllä putket uusissa taloissa tehdään pintavetoina. Ei tule vesivahinkoja rakenteisiin ja helppo korjata.
Talo on valmistunut viime kuussa, eika siina ole tehty yhtaan putkea pintavetona. Eika riski vesivahinkoihin ole yhtaan sen suurempi, kiitos muiden rakenteellisten ratkaisuiden joita nykyisin taloihin vaaditaan.
Mikä matala ja vedessä uiva perustus se muka on...?
Suositeltavin asennusperiaate asunnon pesutiloissa on putkien pinta-asennus, jotta mahdolliset vuodot tulevat nopeasti näkyville. Seinän sisään saa asentaa putkia vain silloin, kun putket on helppo tarkastaa ja korjata. Jakoputket voidaan sijoittaa alakaton päälle.
lisäksi talossa on luukku josta putket voi tarkastaa. Ei todellakaan ole tätä päivää vetää pintavetona putkia.
Se on vähän niin kuin myöhäistä sitten.
Ja taisipa laminaattia olla nuo muut lattiat.
Kuka se puhuikaan muovimatoista kylppärin seinissä ja kodin lattioissa?
Vierailija:
Kuinka kauniisti pesuhuoneen ja vessan putket on vedetty PINTAVETONA. Missä muualla nykytalossa on näin?Ja huonekorkeus matalampi kuin monessa muussa nykytalossa.
Ja pikkunat pieniä luukkuja.
JNE. JNE.
Itse ne älväriä ostais en!
Meidän ystäväpariskunnalla on todella kaunis älväri. Ovat mm. jättäneet kaapinovet pois ja tilanneet omat erilaiset. Vaihdattaneet kodinkoneet rosterisiin jne. Laatoittaneet wc:n ja kylppärin.
Ulkoapäinhän ne eivät ole imartelevia siinä mielessä että älvärin tunnistaa aina, mutta se on vain esteettinen haittaa. Rossilattia on minusta ainoa miinus talossa, mutta eipähän pääsee radonkaasut sisälle asti ;)
Niin ja eristeitä seinissäkin on paksummin kuin muissa pakettitaloissa.
Ja tuosta putkien pintavedosta olen kyllä samaa mieltä jonkun kirjoittajan kanssa, että ehdottomasti ne pitää vetää pintavetona! Viis ulkonäöstä, jos vaarana voi olla tiedostamaton tai kalliiksi tuleva kosteusvahinko.
jossakin Itä-Suomessa päin. Mikähän oli syynä?
http: //netser07. netservant. fi/salonkaupunki/asiah20. nsf/0486c97df4a5869d422565df0039b41d/ 8e4e05045131b5f1c22570f4002179fd? OpenDocument
Kannattaa lukaista !
Halvallahan siinä olis päässyt mihin tahansa muuhun (jos olis ottanut just sellaisen perusmallin ilman omia muutoksia) ja varmasti hinta-laatusuhde on ihan oikein. Mulla vaan ei olis hermo kestänyt Älvsbyn toimintatapaa, mua ärsyttää ihan julmetusti kaikki vaillinainen ja tiedän, että olis ollut pinna pikkuisen kireänä katsellessa vuosikausia esim. vinoa lattiaa ja revenneitä tapetteja.
Olin Pyhännän rakennustuotteen pitämässä " koulutuksessa" , jossa annettiin neuvoja, miten toimia erilaisissa ongelmatilanteissa. (Oli muuten tosi hyvä juttu.) Pari päivää siitä tapasin sitten vielä Älvsbyn edustajan ja tuli sitten otettua puheeksi, mitä tehdä jos tulee ongelmia. Äijä lässytti vain " laki vaatii, että kohtuullisessa ajassa on korjattava..." jne, ja vielä perään, että laki ei itse asiassa määrittele kuitenkaan mikä se kohtuullinen aika on. Kysyin vielä, että jos vastaava mestari näkee selvän virheen, sitäkö ei heti korjata vaan täytyy sitten vuosien päästä purkaa mahdollisesti kokonainen seinä. Ja mikä oli vastaus: " laki vaatii, että kohtuullisessa ajassa..." . Tästä samasta asiasta on pari Älvsbyn ottanutta kaveria valittanutkin, eli että talotoimittaja vaan viivyttelee ja viivyttelee, eikä tee lupaamiaan korjauksia, jotka johtuu ihan vaan huonosti tehdystä työstä. Tämä oli piste iin päälle.
Jos ei pikkuviat (tai vähän isommatkaan) haittaa, kun kuitenkin katto on pään päällä, on Älvsby varmasti ihan hyvä valinta. Kaverikin, joka on Älvsbyssä kohta 12 vuotta asunut, on nykyään ihan tyytyväinen, vaikka alussa monesta asiasta tuskailikin.