Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki varoittelee ÄLVSBY-valmistaloista. Miksi?

Vierailija
29.07.2007 |

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli se kyllä aika karmea verrattuna muihin samana keväänä valmistuneisiin omakotitaloihin. Kyllähän siinä " helpolla" saa talon, mutta ei se jälkikään kyllä kauhean hyvää ole. Siis tällä tarkoitan mm. pesutiloja ja vessaa. En ikinä rakentais sellaista, jos pitäis talo tehdä.

Vierailija
2/31 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niillä älväreillä 10 vuoden takuukin, että ei ne voi aivan susia olla ja niiden laatuluokituskin on jo ylintä tasoa. Tiedän jopa yhden rakennusmestarin joka laittoi itselleen älvärin. Niihin saa tehtyä vaikka kuinka paljon muutoksia. Kyllä mulle kelpaa, jos löydetään jostain hyvä tontti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen propaganda. Niin monta poikkeusta tuohon sääntöön että parempi unohtaa koko sanonta. Halvin ja paras on myös ihan totta.

Vierailija
4/31 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli onko materiaalit sitten tosi halvat ja huonot vai miten älvärit maksaa niin paljon vähemmän kun esim avainkoti k-raudasta?

Vierailija
5/31 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

älvsbyhusissa on aika rajattu ja ruma valikoima sisustusvaihtoehtoja esim. lattiaan saa ainoastaan muovimattoa ja keittiönkaapit on kauheita.

Vierailija
6/31 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapinovet voi vaikka jättää ostamatta ja hankkii jostain muualta mieleiset.

Vierailija
7/31 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

talon alakerta kuuluu hintaan , ei yläkerta.

sitten kaikki muutostyöt kalliita, laatikkomainen.

TYönjälki ei 100 %, hidas korjauspalvelu,

Vierailija
8/31 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän siitä saa ihan talon näköisen, kun laittaa just parkettia ja kaakelia. Ja tekee kunnon terassin. Mut kyllä ne erottuu silti.

Vierailija
9/31 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut huhua, että se on 600mm, kun laatoituksen alla sen tulisi olla 300-400mm. Kun seinät vielä ovat lastulevyä, ei laatat luultavasti kovin kauan seinässä pysy. Lattian laatoitus lienee myös aika iso homma.

Siis jos haluaisi laattjoa laittaa kylppäriin muovimaton sijaan.

Vierailija
10/31 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en tiedä näistä uusista älvsbytaloista, mutta mun vanhemmat ostivat ko talon vuonna -89 ja edelleen siellä asustelevat ilman ongelmia. Huoneet ovat ihan hyvän kokoisia eikä meillä ainakaan ollut mitään " tilaongelmia" vaikka neliöitä oli vajaa 120. Kylppärin laittavat nyt uusiksi ja vessakin uusitaan ens vuonna, mutta alkaahan niillä jo ollakin ikää melkein 20 vuotta. Hinnan vuoksi se aikoinaan ostettiin, mutta hyvä on ollut! Toivottavasti ovat vieläkin yhtä laadukkaita...

Vierailija
11/31 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin lopputarkastus on tehty.

Ja kympille: ei mun veli ainakaan saanu jättää niitä keittiökaapin ovia kokonaan pois.

Vierailija
12/31 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloon kuuluu vakioperustus ja sitten on niitä urpoja ostajia jotka eivät ole tajunneet, että vakioperustus ei ole riittävä esim. saviselle peltotontille. Ajan kanssa se savinen peltotontti ja vakioperustus tuottaa ongelmia.

Älvarit ovat sellaisia perustaloja, laatikoita ilman ulokkeita. Senkään vuoksi moni ei niistä niin välitä.

Olen yhdessä uudessa älvarissa käynyt kun tutuilla on sellainen. Ei minusta yhtään hullumpi talo vaikka esim. kaapistot olivat ihan peruskamaa. No, ehkä pesutilojen muovimattoa en itse missään nimessä huolisi, mutta eipä ole älvari hinnallakaan pilattu.

Vierailija
13/31 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älvsby-talossa isommat makkarit ja muutenki musta kivempi pohjaratkaisu, mut toki molemmilla monia erilaisia vaihtoehtoja. Kumpaankin ovat asukkaat olleet tyytyväisiä. Kauniita ovat molemmat, kumman vain ottaisin iloisena milloin vain. Vaan kun köyhiä ollaan niin haaveeksi jäänee..

Vierailija
14/31 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta säästäisivät ja sitten niillä säästöillä pistävät heti laminaattia käyttämättömälle lattialle ja uusivat keittiön ja kylpyhuoneen. Miksi ei heti rakenna sellasita taloa johon saa mielesensä pinnat?

Vierailija
15/31 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauniisti pesuhuoneen ja vessan putket on vedetty PINTAVETONA. Missä muualla nykytalossa on näin?

Ja huonekorkeus matalampi kuin monessa muussa nykytalossa.

Ja pikkunat pieniä luukkuja.

JNE. JNE.

Itse ne älväriä ostais en!

Vierailija
16/31 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku yrittäisi rakentaa kappale tavarasta samallaisen talon ko älvsby niin ei sais rakennuslupaa.

Vierailija
17/31 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

k- arvoja? eriste vahvuuksia? yms. mitä maksaa asua 10v. jos vertaa johonkin muuhun kalliimpaan taloon.

Vierailija
18/31 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten sanoisin, että tietty edullisuus hohkaa, mutta toisaalta vertailukohtana ei varmaan ole uusi kivitalo vaan usein samalla rahalla ostetaan sitten joku 70-luvun matalaperustuksinen hartiapankkitalo. Älvsbyt menee sentään nykyisestä rakennustarkastuksesta läpi, mutta seitkytlukulaisista ei menisi mikään....

Vierailija
19/31 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on tyyppihyväksyttyjä. Normaalia rakennustarkastusta ei menis läpi.

Vierailija
20/31 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Salossa on jäänyt hyväksymättä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi