Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kovin eri maailmoista äidit täälläkin

Vierailija
29.07.2007 |

Oletteko huomanneet samaa kuin minä. Välillä luen ihan hämmästyneenä juttuja siitä, miten kaikki (koti)äidit ovat laiskoja vätyksiä, makaavat itse sohvalla ja lapset vaan pyörivät jaloissa tai että pihalla nyt lapset kuulevat ihan jatkuvasti kirosanoja ja kaikkea alatyylistä ja mitä nyt milloinkin. Itse asun alueella, ja olen tätä ennen asunut myös samanlaisella alueella, missä lapsista huolehditaan hyvin, vanhemmat ovat fiksuja, mukavia, viettävät aikaa lastensa kanssa, lapset myös ovat ihan tavallisia hyvin kasvatettuja lapsia jne. Välillä tuntuu, että ne jotka asuvat jossain huonommalla alueella, luulevat että heidän todellisuutensa on se ainoa mahdollinen. Suomi on pullollaan paikkoja, joissa epäkohdat eivät koko aikaa hyppää silmille ja perheet voivat elää ihan tavallista arkea.

Ärsyttää välillä yleistykset siitä, miten kaikki ovat niin huonoja, laiskoja tai välinpitämättömiä. Jos meidän asuialueellamme joku vaikka tarjoaa lapsilleen välillä eineksiä, ei se tarkoita sitä, että hän on vastuuton, epäkelpo, työtön vätys, joka ei jaksa edes lapsilleen ruokaa tehdä, vaan sitä, että häntä väsyttää sinä päivänä tai hän haluaa tehdä lastensa kanssa jotain eikä ehdi laittamaan sitä ruokaa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän