Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjien vaimot- mitkä ovat survival-keinonne arjessa?

Vierailija
28.07.2007 |

Kun mies on " aina töissä"

ja teillä on pieniä lapsia

- mitkä ovat jaksamisniksinne?

T. Kohtalotoveri

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lapset päiväkodissa

- Lastenhoitoavun palkkaaminen vähintään 1x/ kk jatkuvan yksin iltaisin ja viikonloppuisin lastenhoidon vuoksi

- Viikon mummolaloma pari kertaa vuodessa

- Ei saa verrata (tärkein!!!)

- Ulkoilua paljon lasten kanssa

- Helpot valmisruuat ja laadukkaat sekä kestävät lastenvaatteet helpottamassa arkea

- Siivooja 1 x/ kk

- Lomilla risteilyä ja kylpylää...

T. Ap

Mites muilla?

Vierailija
2/14 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on meidän elämää ja sen mukaan mennään.

Joskus ärsyttää, kun joku alkaa omaa elämäänsä moittimaan, kuinka raskasta on kun mies on aina töissä (maanantaista perjantaihin klo 8-16). Juu juu...

Taitaa olla niin, että kaikilla se arki välillä ahdistaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti sitä urautuu samaan...

T. ap

Vierailija
4/14 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitoapua ei ole mutta olen ajatellut palkata hoitajan kerran viikkoon, lauantaiksi että saisin minäkin joskus vapaata. Esikoinen aloittanee pian päiväkodissa osapäiväisenä. En anna epäsiisteyden häiritä enkä jaksa vahtia että kaikki on tiptop. Yritän muutenkin ottaa rennosti lasten kanssa enkä pyri täydellisyyteen.

Vierailija
5/14 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kolmen alle 5v:n kanssa onkin varsin rankkaa. paljon ollaan ulkona. sisällä alkaa seinät kaatua ja isommat tappelevat kun ei ole mitään mielenkiintoista.

elämä on ihan leppoissa nyt kun vauva jo nukkuu kunnolla. huonoilla unilla olin paljon enemmän rikki.

Vierailija
6/14 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastukseni arjessa ovat kotiapulainen (3 h viitenä päivänä viikossa), lastenhoitaja, sekä korkealla limiitillä varustettu luottokortti. :) Niin kornilta kun tämä kuulostaakin, niin kyllä se raha aika paljon yrittäjän vaimon arkea helpottaa! Meidän perheessä hyvä taloudellinen tilanne eli miehen menestys urallaan on siis tuonut hyvät ja huonot puolensa... pitkää päivää hän toki tekee ja joutuu matkustelemaan/olemaan poissa kotoa paljon, mutta sen vähän ajan minkä on vapaalla viettää 100% lasten kanssa. Meillä on selvä työnjako sikäli että minä pyöritän huushollia (3 lasta ja iso talo) apuvoimien tuella ja mies panostaa yritykseensä meidän koko perheen hyväksi.

Vierailija
7/14 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon lasten kanssa yksin on laji, joka on tosi haastava...ma- su, joka päivä...

Vierailija
8/14 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli elämme minimitoimeentulolla, mies tienaa yrittäjänä juuri sen että pärjäämme.

Onko kellään kokemuksia mitkä silloin on ne selviämiskeinot kun rahaa ei ole siivouttaa kotiaan muilla tai hoidattaa lapsiaan?

Vierailija
9/14 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutustua muihin perheisiin jotka samassa tilanteessa-

jos on taloudellisesti tiukkaa-

äidin oma jaksaminen on ehdottoman tärkeää

eli vastaan nro 12:lle

t. ap

Vierailija
10/14 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 on juuri samanlainen perhe, rahaa ei ole tuhlattavaksi, mutta toimeen tullaan.

Meillä on 3 alle 3-vuotiasta lasta.

Kun ei aseta itselle liian suuria odotuksia niin pärjää ihan hyvin.

Kodin ei tarvitse olla tip top ja einesruokaakin voi joskus syödä.

Vierailija
11/14 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse yrittäjä, ja ihan normaalisti pärjäillään ilman mitään survival-niksejä..

Vierailija
12/14 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin teidän miehet ihan yht äkkiä yrittäjiksi alkoivat .

meillä yks laps ja maks toinen sais tulla , mut sit ei enää , kun en niitä enempää pystyisi yksin hoitamaan ja mies tosiaan töissä ma-su , joten kotityöt jää mulle .

Vierailija
13/14 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi pientä lasta ja mies yrittäjä tekee pitkiä päiviä. Useimmiten kuitenkin viikossa yksi vapaapäivä (sunnuntai), mutta ne kuusi työpäivää ovat sitten aamusta iltaan.

Minulle henkireikä on oma työ. Työajat olen saanut järjesteltyä niin että lasten hoitoajat ovat mahd. lyhyitä ja isä useimmiten hakee hoidosta iltaisin.. Isä myös usein hoitaa lapset viikon ainoana vapaapäivänään.. :) Tämä on ollut ok järjestely, kumpikin osaa arvostaa toisiaan, kun tietää, ettei se kotona oleilu niin lomailua ole. Ja myöskin toisinpäin..

On todellakin turha lähteä vertailemaan omaa tilannettaan " standardiperheeseen" !! Olen huomannut, että ystäväperheissä kotona olevat äidit voivat kokea elämänsä hyvinkin rankkana, vaikka mies olisi töissä 7-15 tai 8-16 ja sen jälkeen perhe viettäisi loppuillan yhdessä. ja jopa kokonaisia viikonloppuja yhdessä ;) Useamman kerran olen kuunnellut ystävien " valitusta" miten rankkaa on..jaa minä vain nyökyttelen ja myöntelen että " niin on" . Katson asiaa omasta näkökulmastani ja mietin mielessäni et olisi luksusta kun toinen olisi noin paljon kotona. Eipä heitä helpota tieto, että voisi olla paljon rankempaakin.. ;) Kaikki on niin suhteellista.

Vierailija
14/14 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tosiaankin mies alkoi yrittäjäksi hyvin nopealla aikataululla omasta päätöksestään muilta kysymättä. Lapset jotka oli jo tehty ei siinä paljoa painanut.

Tilanteet on niin erilaisia että niihin ei aina yhtä ohjetta ole. Minä kuitenkin alistuin sillä en halua perhettämme yrittäjyyden takia rikkoa.

taisin olla alunperin nro 12.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä