Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***marrasmasujen la-ma***

28.07.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10859462&p=2&tm…

Huomenta Kaikille!

Yhdenksän tuntia olisi enää töitä jäljellä. Puolituntia olen vasta pakertanut. Väsyttää niin vietävästi ja olo on kuin pullataikinalla, kun on kuuma. Ei saisi valittaa kun on kesä.....

-tulppa ja hiplaaja-

rv 25+3

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vähemmän liikuskelen näillä sivuilla, nettiä ei kotona ja levätä pitäs. laskettuaika 11.11 ja nyt jo supistellut kovastikin. onneksi kirjastoauto poikkeaa pihaan saakka :)

onko täällä keski-suomalaisia äitejä? itsellä kohta 10 vuotias lapsi sekä tämä uutukainen marraskuussa. olemme paluumuuttajia ja vanhat tutut jääneet... olisi kiva saada uusia tuttavuuksia.

Vierailija
2/29 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuossa mökkeilemässä yhden päivän ja kotona hajosi tietokone, niin ei ole päässyt nettiin pariin päivään. Sain heitettyä vihdoin ja viimein talviturkinkin tälle kesälle. Ei oo ikinä menny kesä näin vähällä uinnilla.

Sain mökillä poimittua jopa pari litraa mustikoita, vielä pitäisi jokunen litra saada, että ois talveksi piirakka ja soppa-marjat. Mansikoita saatiin onneksi miehen vanhempien naapureilta ihan ilmaiseksi, niin ei tarvii itseään niistä kipeäksi maksaa. Nyt on nekin sitten säilötty ja osa hillottu. Seuraavaksi odottelemaan vattu-sadon kypsymistä.

Tulppa: Edullisestipa saitte vaunut, eikö ne sport rungollisetkaan tosiaan maksa tuon enempää? Taitaa se myyjä laskea aina hinnan kohdalleen. Eikö ne mainostanut että heinäkuun loppuun asti duo edget alkaen 649e ja sitten sen kalleimman sport rungonkin saa hintaan 640e. No mut hyvähän se vaan on. Saitte siis tuohon hintaan tilausvärin, ettei tarvinnut ottaa sitä mitä liikkeessä on? Pitääpä käydä siten kyselemässä että mihinkä hintaan irtoais noi sport rungolliset jungle-väriset, kun loppuu tuo heinäkuun tarjouskin. Mut se myyjä kyll äsano että lisää tarjouksia on tulossa syksyllä. EI varmaankaan meidän kannata niitä vaunuja siellä haaparannasta mennä ostamaan kerta se liike ilmoitti hinnaksi 738e

Omaan mahaan ei mitä uutta. Potkut alkaa voimistua ja lisääntyä ja rakko parka on hätää kärsimässä. Mustikoitakin kun olin poimimassa niin tuntui että housuun se pissi lirahtaa, vaikkei siellä rakossa mitään edes ollu. Inhottavan tuntuista. Muuten on olo aivan mainio, mitä nyt välillä tietyt ruuat meinaa närästää. Mutta ihmeekseni olen selkävaivoilta ja liitoskivuilta säästynyt, vaikka moni niillä on pelotellut. *koputtaa puuta*

Sanle ja Dj 24+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanle: Olet innnokas marjan poimija :) En ole ikinä oikein ollut innokas siihen hommaan, kun meillä ei ole käyty marjametsässä. Pitää omat lapset opettaa. Saimme edullisesti vaunut. Myyjä sanoi että tulee niitä tarjouksia, mut ei näin hyviä. Turvakaukaloista ei tule tarjouksia, kun nyt on jo myytävänä uutta väriä. Ensi kuussa ostamme turvakaukalon.

Karkkipussi kesti vain kaksi päivää. Eilen iski makean himo, kuten joka päivä :) Saas nähdä miten on paino noussut kun seuraava neuvola on 6.8. Lääkäri on 14.8

Nyt pitää pitää yksi teetauko ennekuin työaika loppuu...

rv 25+3

Vierailija
4/29 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toodella pitkästä aikaa tänne taas kirjoittelen, teidän muiden kuulumisten lukeminenkin on jäänyt vähäiseksi. Kesälomat on nyt lomailtu ja nyt kovasti odottelen äitiysloman alkamista. :)

Mulla raskaus on mennyt todella helposti, ei supistuksia, turvotuksia, vessassa juoksemisia ymv. (vielä - *koputtaa puuta*). Ainoastaan ähky iskee helposti. :P Maha on melko pieni, mutta kaiketi selkeä vauvamaha - muttei siis vielä mitenkään pahasti tiellä. Pitääkin mitata, mikä on ympärysmitta.

Vauvahankintoja olen tehnyt innokkaasti (siis yhdessä kyllä miehen kanssa, mutta minä olen ollut se innokas osapuoli). Vaatteiden lisäksi meillä on jo vaunut, turvakaukalo, pinnasänky (hakematta) ja kehto (hakematta) plus muuta pienempää sälää. 4D-ultrassa meikäläisen masussa molskijan sukupuoleksi sanottiin tyttöä, joten kaikkea pinkkiä tyttömäistä vaatetta on ollut kiva hankkia. :)

Rouvavauva rv. 25+4

Vierailija
5/29 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Oletteko kirjoitelleet paljon jollain suljetulla osastolla? Mua kiinnostaisi käydä myös sellaisella.

Rouvavauva rv. 25+5

Vierailija
6/29 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouvavauva(?); On meillä msn:llä Marrasmurut, mut se on tosiaan suljettu, ja sinne pääsee vaan lähettämällä s-postia Minnylle..pitää sanoa hälle et käy antamassa sen osotteen.

Miullakin on alkanu tehdä mieli alkaa vauvalle kaikkee laittelee, vaikka toisaalta, on tää viel liian aikasta..esikkokin tuli vasta melkein pari viikkoa myöhässä..oli siinä oottelemista kun kaikki oli valmiina, puuttui vaan se vauva:)

Viimeks oli muuttokin vähän enne la:ta, siinä oli miettimistä, mut nyt ei oo sitäkään..tosin järjestystä pitäis miettiä..

Juu, nyt aamupalan laittoon..

Milenna rv 25+1

Vierailija
7/29 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jee...enään pari päivää niin saan jo miehenkin kotiin. :) tai no ekaks tänne äipän luo ruotsiin ja sitte mennään kotiin yhdessä ens viikolla :)

Eilen tuli käveltyä 7 tuntia Tukholman kaupungilla ja kyllä ne sitten jaloissa tuntuki loppujen lopuks..jalat paisu ja kipeyty ihan sikana...samoin alko supparitki sitte vaivaamaan jo loppuajasta...:( Piti kylmä jalkakylpy ottaa kun pääs kotiin, mutta tosi levottomat oli jalat koko yön ja niitä jomotti ikävästi. Huolestuin myös hieman, kun en vauvan potkuja tuntenu koko aamuna enkä eilen illalla tai päivälläkään...mutta aamupalan jälkeen onneksi sitten taas muutama potku tuntu. On tainnut vaavi rauhottua hieman tuolla masussa...ehin jo miettiä, että pitääkö soittaa neuvolaan ja käydä täällä kuunnelluttamassa sydänäänet että kaikki on ok, jos ei olis tänäänkään potkuja tuntenu...:O

No, mutta se omasta navasta...miten muilla viikonloppu on sujunut? :)

Nyt pitää vielä lähtä käymään yhdessä ostoskeskuksessa...koittaa löytää itelle kengät ja katella vähän miehen pojallekin kouluvaatteita ja kampetta :)

Oikein hyvää sunnuntain jatkoa kaikille :)

Rv 24+6 (huomenna paukkuu taas viikot ;) jos oon oikein laskussa pysynyt ;) )

Vierailija
8/29 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Huomenna tulee täyteen rv 24. Raskaus on edennyt itselläni melkoisen kivuttomasti, pahaaoloa ei juurikaan ole esiintynyt. Väsymys on vaan jatkuva vieras ja saattaa iskeä yllättäen. Tuntuu aika ihmeelliseltä kun potkut alkaneet lisääntyä viime aikoina ja jotenkin olo on enemmän tietoisempi uudesta tulokkaasta kuin aiemmin.

Vielä olis meikäläisellä viikko kesälomaa jäljellä ja sitten töihin takas tienaamaan. Vauva hankintoja on tullut tehtyä jonkun verran, mutta vielä pitäis ostaa ne vaunut.

Haluaisin sellaiset vaunut, joilla olis helppo ja kätevä liikkua säällä kuin säällä vauvan kanssa ulkoillen. Vähän ollaan merkkejä vertailtu ja kyllä täytyy sanoa, että aikakovissa hinnoissa nuo erilaiset vauvatarvikkeet on kaupoissa.

Kirppareilta voi kuitenkin tehdä monenlaisia löytöjä. Ei kuitenkaan taideta ostaa vaunuja kirpparilta, sillä aina ei tiedä mitä saa.

Kiva tällainen palsta on olla olemassa, olihan mukava lukee ihmisten ajatuksia odotuksesta ja muusta tähän elämänvaiheeseen liittyvästä, jossa itsekin nyt olen. Marraskuu tuntuu olevan vielä kovin kaukana, mutta kyllä kai sekin joulunodotus aika sieltä aikanaan tulee.

Hyvät sunnuntait kaikille!

Vierailija
9/29 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomilta on nyt palattu. Viimeinen lomaviikko vietettiin appivanhempien luona punkaharjun mökillä, ja mustikoita riitti. Sain tuon viikon aikana poimittua 40 litraa marjoja ja piti jo osa marjoista säilöä veljen pakastimeen kun omaan ei mahtunut. No onpa koko talveksi vitamiinit turvattu. Olo on ajoittain todella hankala tämän virtsarakko sairauteni kanssa (ic) vauvakin on niin vilkas ja potkii virtsarakkoa joka muutenkin niin kipeä. Pissahätä on myös jatkuva riesa. Muuten raskaus edennyt hyvin, tosin tuo rankka lääkitys jota joudun sairauteni vuoksi käyttämään toki mietityttää... Mitä aiheuttaa vauvalle?? Elokuun lopussa on seuraava aika NKL:lle ja silloin mietitään jo mahdollista synnytyksen käynnistysajankohtaa. Oma olo kun oli viime raskaudessakin lopussa erittäin vaikea ja raskaus päätettiin käynnistää rv 37. Terve kolmekiloinen tyttö tuli!

Vauvatarvikkeita ei tarvitse muuta hankkia kuin vaunut. Niissä tosin riittääkin sitten pähkäiltävää... Äitiyspakkausta odottelen, paperit lähetin pari viikkoa sitten. Niin se arki taas alkaa, huomenna mies alkaa taas työnsä ja pitäisi jaksaa yksin villien lasten ja vatsan kanssa. Vähän pelottaa, mutta eiköhän se taas siitä lähde sujumaan...

T.Rypäle ja pikkuihme rv 23+3

Vierailija
10/29 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa on niin täysi -jokuhan se kirjoittikin, että ähky tulee niin helposti ja sen voin allekirjoittaa. Tosin mulla pääsi nyt tulemaan vähän liian nälkä ja silmät syö paaaaaljon enemmän kuin vatsa.

Kuinkas moni teistä aikoo käyttää kestovaippoja? Ennen esikoisen syntymää mulle oli itsestään selvää, että kestovaipat tietenkin. Muutenkin olen tämmöinen kierrätysihminen. Kas kas, siinä vaiheessa kun ryhdyin kestareihin tutustumaan en saanutkaan niistä mitään tolkkua. Ehdin moneen kertaan manata kaupoista puuttuvia " starter packeja" :P. Kenties nyt tämän kuopuksen kanssa päästäisiin kestoilemaan! Nyt kun noita vaippoja näyttää saavan jo lähi-Prismastakin.

Esikoisesta mulla oli pinnasänky pedattuna jo ainakin kaksi kuukautta aikaisemmin :). Ainoastaan jotkut vaatehankinnat olin jättänyt viimeiseksi ja se kostautui, koska hieman äitiysvapaan alkamisen jälkeen jouduin osastolle lievän toksemian vuoksi. Isä kävikin hakemassa tulokkaalle mm. talvihaalarin ja oikein nätin ostikin! Sitä samaa ajattelin käyttää nytkin, olkoonkin että uusi tulokas näyttäisi olevan poika. En millään viitsisi ostaa uutta pienikokoista haalaria vain siksi, että väri on väärä. Esikoisesta tiedettiin etukäteen, että pienikokoinen on tulossa (viimeisessä ultrassa painoarvio heitti vain 20 g), joten äitiyshaalari olisi ollut aivan liian iso. En usko että tämä kuopuskaan mikään jättiläinen on. Kuuluisat viimeiset sanat!

Vauva liikkuu hurjasti juuri nytkin. Esikoinen oli mun mielestä (nämähän on tämmöistä mutua) kova liikkumaan, mutta tosi rauhallinen lapsi tuli. Saapa nähdä miten on tulevan velipojan laita. Kunpa tulisi kuopuskin isäänsä...

Pakkasesta taitaa löytyä jäätelöä -niin ähky ei ole etteikö pieni jäätelö mahtuisi ->

KL ja silakka, rv. 24+4.

Vierailija
11/29 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala väsy iski jo pari tuntii sit ja tytötki meni nukkuu vasta vajaa tunti sit. Oltiin tänään ulkona 5 tuntii ja se tais väsyttää ensistä enemmän. En taida kauaa jaksaa valvoo...

Nykyään tuntuu et nälkä on taas sitä luokkaa et vois vähän normaalii useemmin syödä ja vielä normaalii enemmänki. Nytki kananmunat kiehuu liedellä et saan tehtyy hyviä voileipiä. Kesällä oon käyny pari kertaa jossain buffeelounaalla ja miten ihanaa onkaan saada valita mitä haluu syödä ja minkä verran tekee mieli ottaa mitäki :)

Rypäle: Miten ihanan paljon saitkaan mustikoita poimittuu :) Meijän mökin lähellä on taas tänäki kesänä mustikat vähissä. Toissakesänä saatiin poimittuu oikeen kunnolla ja tytötki istu vähän välii jossain puskassa ja ahmi mustikoita. Nyt ei oo näkyny ku muutama hassu mustikka siellä täällä.

Kaalilaatikko: Ite aion käyttää ainaki osittain kestovaippoja. Kuopuksen jäljiltä on muutamia (tosin isompaa kokoa) ja sit oon ostanu tässä kestovaippoja lisää pienemmälle vauvalle ku oon edullisesti löytäny. Tuun kyl käyttämään kertakäyttövaippoja ainaki liikenteessä ja varmaan öisinki.

Nyt tää mamma painuu syömään ennen ku on liian nälkä :)

Tarald ja tiitiäinen 24+1

Vierailija
12/29 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin just miehen kanssa päivällinen popsittua - ja herkullinen olikin! Siskonmakkarakeittoa ja jälkkäriksi uuniomenoita jätskin kera. NAM! Meillä tuppaa nämä ruokailuajat olemaan vähän mitä sattuu, kaksin kun vielä elellään. Miehen kotimaassa syödään päivällinen vasta klo 19-20, joten siinä mielessä tällainen yösyönti ei ole

niin

outoa. Olen myös huomannut samaa mitä muutkin, että vatsaan mahtuu kerralla vähemmän ja aina syömisen jälkeen on hieman ähky olo. Toisaalta nälkäkin iskee herkemmin kuin ennen.

[b]Rypäle[/b] onkin ollut varsin ahkera mustikanpoimija. Vau!

[b]Kaalilaatikko[/b] kyseli kestovaipoista. Eksyin pari vuotta sitten Igu*Leen nettisivuille ja menetin sydämeni kestovaippailulle. Sitä ennen en muista pahemmin kestovaipoista kuulleenikaan, mutta kyseisten vaippojen suloinen ulkonäkö valloitti. Olen myös hieman eko- ja kierrätyshenkinen ihminen, joten siinäkin mielessä kestoilu tuntui hyvältä vaihtoehdolta sitten joskus. Pääasiallinen syy oli kuitenkin vaippojen söpöys... No sitä tulevaisuuden vauva-aikaa ajatellen aloin ommella kankaanlopuista erilaisia ja -kokoisia taskuvaippoja ja lopulta niitä onkin kasvanut aikamoinen keko. Ostanut en ole kuin pari kuorivaippaa kirpputorilta. Siis kestoilua aiomme ainakin kokeilla, mutta jos se tuntuu ylivoimaisen hankalalta, kynnys kertisvaippoihin ei ole kohdallamme suuren suuri.

Ostin tänään kirppikseltä sitterin. Niitä on näkynyt olevan myynnissä pitkin kesää ja varsin edullisesti (n. 3-10 euroa). Olen vain ollut sen verran kranttu, etten ole hyväksynyt niitä sinisenkirjavia nallekankaita. Tänään kuitenkin näin juuri omantyyliseni, punaoranssin BabyBjörnin sitterin ja se lähti kuudella eurolla mukaan. Olin niin tyytyväinen löytööni, että täytyy oikein täälläkin hehkuttaa ;-D

RvaRuljanssi ja Nuu 22+5

Vierailija
13/29 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö mahtuu mukaan uusi marrasmasu? Aikaisemmin olen vaan tyytynyt lueskelemaan kuulumisia (jo esikoisen syntymän aikaan 02/06), mutta tänään päätin ryhdistäytyä ja kirjautua palstalle vihdoin :)

Olen 24-vuotias toisen lapsen odottaja Satakunnasta. Kotoa löytyy siis jo melkein puolitoistavuotias pojan vesseli ja kakkosen la on 8.11.

Vähän laiska kirjoittelija taidan olla, mutta marrasmasujen henki vaikuttaa niin leppoisalta, että tahtoisin änkeytyä mukaan :)

Liiruli (25+ muistaakseni...)

Vierailija
14/29 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uusi viikko pyörähtänyt käyntiin. Meillä oli kyllä vain yhden vapaan viikonloppu, joten tuntuu melkein ku sama viikko vain jatkuisi... Töissä oon nyt ollut pari päivää ihan uusissa hommissa, kevyempää ja turvallisempaa vauvankin kannalta. Ja samalla työmotivaatiokin koki pienen nousun vaikka yleensä se aina laskee kesän loppua kohti. :)

Liiruli: tervetuloa mukaan! Aina on mukava saada uusia jengiläisiä kirjottelemaan!

Mun on nyt hirmusti sormet syyhynneet päästä laittamaan vauvalle jotain valmiiksi. RvaRuljanssi (muistaakseni) oli ollut niin ahkera, että itekin päätin ottaa ompelukoneen esiin ja tehdä vauvalle peiton. Ja pöh. Hirmuisella kiireellä ehdin Eurokankaaseen viittä vaille seittemän illalla, ja kauppa tietysti meni seittemältä kiinni. Enhän minä siinä ehtinyt mitään kankaita katsella ja sit rupes jo harmittamaan koko touhu niin että ajattelin jo jättää kaikki ompelemiset syksylle. Jyväskylässä ainakin tiedän mistä löydän kankaita, täältäpäin en tiedä muita kuin Eurokankaan Petikossa ja sinne on turhan paljon matkaa. Villahousut pitäisi kyllä neuloa pikkuiselle ja langat mulla jo olisikin, mutta tuo sormien puutuminen vähän häiritsee siinä hommassa.

Kestovaippakysymykseen: Mulla on vakaa aikomus ainakin yrittää päästä kestoilun alkuun. Semmoiselle starttipaketille ois kyllä täälläkin kysyntää, kun niitä vaippoja tuntuu olevan miljoonaa eri sorttia eikä oikein tiedä mistä edes aloittaisi. Vinkkejä otetaan vastaan! Ja itsekin voisin niitä ommella, jos jostain saisin ohjeita.

Oliskohan tässä muuta? Papuusi potkii ja riehuu välillä niin että koko maha hytkyy. Mutta silti se on vain mukavaa (vieläkin!). :) Pissalla pitää rampata vähän väliä, välillä melkein turhaankin. Tyhmää kun tuntuu että on hirveä hätä ja rakko melkein halkeamassa, ja sit tulee vain pieni liraus... Seksihalut on vähän vähissä, tai ei oikeastaan halut (niitä ehkä riittäisikin) mutta fysiikka ei toimi niin kuin sen pitäisi. :( Välillä tuntuu että oon ihan viallinen, ja pelottaa tuleeko musta normaalia enää ollenkaan. Onneks mies yrittää lohduttaa ja vakuutella että ei se haittaa ja että rakastaa mua kuitenkin... Miten teillä muilla? Hormonit kai ne heittelee.

Mutta nyt unille pikkuhiljaa. Mukavaa päivää ja viikonalkua kaikille!

-Ama-riia rv 24+3

Vierailija
15/29 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tosi pitkään aikaan mitään kirjoitellut, lueskellut kyllä mutta ei ole saanut aikaiseksi. Jos nyt jotain.

Jossain vaiheessa juttelitte esikoisten päivähoidosta. Meillä on nyt puolisen vuotta esikoinen käynyt päiväkotia, päiviä on ollut meidän kummankin 3vuorotyön takia tosin vain 5-10/kk, ja mielelläni olisin jatkanut samaa rataa. Esikoinen viihtyy hoidossa, on siellä paras kaverikin kuulemma :), mutta kun on vuoropäiväkodista kyse niin ei onnistu. Vieraaseen päiväkotiin en halua laittaa. Syyt tähän ovat puoliksi itsekkäät, puoliksi ajattelen lasta ;)

Mulla on univaikeuksia ollut niin kauan jo, että pelkään mitä tulee kun vauva syntyy. Jos en saa nukuttua en päivällä enkä yöllä niin miten sitä jaksaa :/

Mutta, ei auta, on vaan pyydettävä sitten isovanhemmilta apua jos miehellä tiukka työputki ja ei ole saanut nukuttua.

Tänään olisi töihin meno vielä edessä, vielä puolitoistaviikkoa niin alkaa loma. Kyllä sitä on odottettukin..

Jahas, nyt esikoinen huutelee äitiä joten loppui lyhyeen tämä kirjoitus.

RV 22+5

Vierailija
16/29 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Liirulille heti alkuun, ettei pääse unohtuu!=)

Kestovaipoista oli kyselty..meillä tuskin tulee hankittuu, kun esikkollakin on käytetty vain kertiksiä. Tosin kestoihin ei olla ees tutustuttu millään tasolla, et varmaan voisi vähän edes sivistyksen kannalta käydä vilkuilemassa nitäkin=)

Just soitin neuvolaan, piti aikaa muuttaa, kun mies olikin töissä nyt aamusta..no, sainkin siirrettyy iltapäivään. Jospa ne tänään sit kuulis, ne sokerirasituksen tulokset..toivon vaan niin kovasti ettei tarviis alkaa minkään piikkien kans suhraamaan, piikkikammoinen ilmottatutuu..=O

Masukki jaksaa potkiskella täälläkin, eilen tosin jonkin aikaa tuntui vain jotain ihme näperrystä alamahalla..mitä lie hommaillut siel.

Esikko nukkuu vielä, saa mamma hetken aikaa olla iha " rauhassa" ja miettiä tän päivän siivousurakkaa..Eilen innostuttiin vaihtamaan olkkarin järjestys, ja pitihän siinä samalla vähän siivoillakin.

Voi että ottaa päähän kun nettiyhteys pätkii koko ajan..eilenkin ehdin vain istua koneelle ja eipä toiminutkaan mikään..sit hetken päästä mies meni käymään koneella nii kyllä taas toimi, mut sitten kun mie taas pääsin, niin pätkis vaan..ei toimi mikään=(

Mutta, nyt aamukahveeta keittelemään..

Milenna ja Onni-Ilona 25+2

Vierailija
17/29 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa jos saisi muutaman sanasen tänne kirjoitettua...

Nykyään kun tulee tonne yhteisöön kirjoiteltua kuulumiset...

Tässä sinne osoite kun joku (anteex etten muista nicciä) oli sitä käynyt kyselemässä.

http://groups.msn.com/Marrasmurut2007

Sinne vaan rekisteröitymään niin otan sitten jäseneksi heti kunhan vaan ilmoittautumisen bongaan!

Täältä muutamat ovat rekisteröityneet ja sitten vaan jääneet roikkumaan taustalle =(

Jos ette halua kirjoitella niin ilmoitelkaa ystävällisesti niin poistan teidät sitten listoilta. Jotenkin vaan hassua,että roikutaan siellä eikä mitään kirjoitella kun muut kuitenkin kirjoittelee....

Omaan oloon ei ihmeempiä.

Turvotusta on alkanut olemaan ja etenkin iltaisin on nukkumaan käyminen aivan kamalaa kun jalkoja polttelee enemän kuin tarpeeksi...=/

Jaska liikkuu kovasti paljon, sf-mittaa ei ole neuvolassa vieläkään otettu...tyhmää!

Päivät tuntuu nyt vaan pyörivän paikoillaan kun jo kovasti odotan 14päivä olevaa seuraavaa ultraa...=P

Minny ja Jaska *23*

Vierailija
18/29 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä maha-asukas piti äitiänsä hereillä viime yönä yhteen asti potkuillaan. Osui mukavasti aina virtsarakkoonkin, joten vessassa tuli rampattua vähä väliä. En tiedä johtuiko vaavin ylenmääräinen energia siitä, että meillä oli keskimmäisen synttärit ja tuli vähän syötyä kaikkia herkkuja... Loppuyökin meni vähän levottomasti ja kun kello soi seitsemältä, niin en meinannut päästä kyllä millään ylös.

Muutenkin tuntuu vähän, että unentarve on taas lisääntymään päin. Auvoinen keskiraskaus taitaa olla siis takana päin. Samoin, jos päivällä touhaa kovasti jotakin fyysistä, niin illalla ei meinaa päästä enää sohvalta ylös.

Pisteet teille, jotka olette ahkeroineet metsässä mustikassa:). Itse ajattelin ostaa torilta. Tykkään metsässä kulkemisesta, mutta ne hyttyset ja hirvikärpäset tähän vuodenaikaan, argh!

Tänään 26+1

Vierailija
19/29 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on niin synkkää ulkona ettei sielläkään voi mitään tehdä. Kohta varmasti sataa vettä.

Kaalilaatikko: kyselit kestovaipoista. Mä oon ajatellut niitä alkaa käyttämään jos vaan hermot kestää. Siinä on just se ongelma etten minäkään tiedä niistä yhtään mitään. Tuntuu, että maailma pursuu erilaisia vaihtoehtoja niistä. Sellanen tukihenkilö olis todellakin hyvä, joka kädestä pitäen opettais kaikki :)

Liiruli: Tervetuloa vaan mukaan! Minäkin olen satakunnasta. Oletko tulossa poriin synnyttämään?? Mulla laskettu aika 31.10.

Masussa ei mitään ihmeellistä. Muuten olo on kyllä ollut tosi kauhee. Viime torstaina iski kauhea kurkkukipu ja vähän lämpöäkin oli. Koko viikonlopun olen yskinyt ja tuntuu et kurkku on aivan tulessa. Viime yö meni sentään kohtalaisen rauhallisesti. Heräsin vain kerran yskimään. Oli pakko mennä muualle yskimään ja nousta ylös etten herätä miestä kun on aamulla töihin meno.

Ensi maanantaina on sokerirasitustesti....vähän jännittää tulokset. Toivottavasti ei mitään ihmeellistä ole.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!!

Dragondream+kirppu 26+5

Vierailija
20/29 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on uusi viikko alkanut, maanantai on aina yhtä tylsä päivä... Itse yritän sopeutua jälleen työelämään, sillä viime viikko meni sairaslomalla. Mulla vaan fysiikka antoi periksi eli olin todella huonossa kunnossa, joka paikkaa särki ja oli sellainen tosi paha ja väsynyt olo. Viime maanantaina kävin sitten lääkärissä ja olin sairaslomalla viikon. Teki kyllä ihan hyvää, tuli nukuttua ja rentouduttua kunnolla. Aluksi oli tosi luuseri-olo, koskaan ennen kun en ole sairaslomalla ollut ja en ollut kuitenkaan sillä tavalla kipeä, mutta loppujen lopuksi huomasin kuinka hyvää pieni tauko teki! Varsinkin, kun kesälomaakaan en ole pitänyt, niin hyvää teki. Vielä viisi viikkoa töitä eli 24 aamua tämä jälkeen ja sitten alkaa äitiysloman ihanuus (toivottavasti).

Kävin viime viikolla neuvolassakin, verenpaine ja hemoglobiini arvot olivat hyvät, painoa tullut nyt 4 kg, sydänäänet kuuluivat vilkkaana ja turvotustakaan ei huomattu. Sf-mitta oli 25. Sokerirasitustestin paastoarvo oli tasan 5, eli just rajamailla. Muut arvot olivat ok. Eli en todennäköisesti joudu seuraamaan arvoja, koska oli niin rajalla. Mutta se selviää ensi viikon neuvolakäynnillä. Yks juttu jäi hiukan vaivaamaan, eli mun pissasta löytyi hiukan kohonneita valkuais? arvoja, eli testiliuskan reunat kuulemma hieman tummuivat. Sitä pitää nyt hiukan tarkkailla, ettei vaan raskausmyrkytystä tulisi. Se olisi kyllä aika kauheeta ja pelottavaa. Verenpaine oli kuitenkin ihan ok.

Ensi viikolla mulla on siis se rv 28 lääkäri-neuvola. Tietäkö joku et mitä siellä tehdään, sisätutkimus tms? Viimeisen lääkärikäynnin ajattelin suorittaa yksityisellä puolella, jotta nähdään ultralla lapsivesimäärät yms. Mulla on vähän hassusti, eli virallinen la on 30.10, mutta todennäköisin aika vasta 5.11, minkä mukaan itse elän. Kuitenkin neuvolassa ollaan aina viikon edellä mitä itse elän... Eli siksi mulla on jo ensi viikolla lääkäri...

Täällä on valmisteluista puhuttu... Itse taidan kanssa kuulua niihin aikaisiin ihmisiin, eli mun oli ihan pakko tehdä vauvan huone valmiiksi! Meillä kun on ihan uusi talo, niin lasten huoneet ovat vielä tyhjinä. Teetin molempiin verhot ja sisustin molemmat valmiiksi. Toisesta tein vierashuoneen, johon pääsee tarvittaessa mies nukkumaan jos on kovin itkuinen vauva. Toiseen laitettiin pinnasänky jo valmiiksi. Siellä on kaikki lakanat, reunapehmusteet ja mobilet valmiina. Sitä hellyyttävää näköä on aina kiva käydä välillä ihailemassa. Kodinhoitohuoneen kaapistoihin tein jo vauvalle tilaa, eli vaatteet ja tarvikkeet. Tosin pesen kaikki vasta syksyllä, mutta on se kiva kun ne on siellä valmiina! Turvakaukalo hankittiin viikko sitten, Römerin Baby Safe Plus, oli niin ihanan värinen ja kaverit ovat kehuneet kaukaloa hyväksi. Vaunut on tilattu ja tulevat syyskuun alussa. Vaatteita olen ostanut jonkun verran, viime viikolla esim. löydettiin yhdestä liikkeestä Burberryn beiget sukkahousut ja ne suorastaan syöksyivät mun käteeni;) Ihastui mieskin niihin kyllä! Ristiäisiä varten niitä ajattelin...

Kestoilusta muuten sen verran, että itse en ole aiheeseen tutustunut ja pitää kyllä myöntää etten ole tippaakaan kiinnostunut koko asiasta. Eli kertakäyttöisiä aion käyttää, musta vaan ei ole vaippojen pesijäksi...

Mutta tällaista, tulipa juttua omasta navasta taas viikon tauon jälkeen!

Rv 26 tasan (virallisesti 26+6)