Hyi kamalaa, tänään rullaportaissa naiselta pääsi lastenrattaat käsistä!
Onneksi alla ei ollut kuin yksi ihminen, mutta kyllä sitäkin sattui. Aatelkaa, jos rattaat ois päässy käsistä ihan siellä ylhäällä...
Älkää jooko ottako niitä vaunuja / rattaita rullaportaisiin! Voi tulla pahaa jälkeä!
Kommentit (89)
Toki vaikeaa, jos ostaa isompaa tavaraa. Mä olen kuitenkin pärjännyt vauvan ja uhmaikäsen kanssa ihan hyvin tavalliset ruokaostokset yms. marketissa vauva selässä. Mä ite henk koht tykkään valtavasti kantorepusta, vaunut koen jotenkin vangitsevina kun ei just pääse joka paikasta. Ja vauvanikin viihtyy repussa paljon mieluummin kuin vaunuissa.
Mutta jos pitaa menna joko hissiin tai liukuportaita ylos niin silloin valitsen mielummin hissin koska noi rattaat on sellaiset etta saattavat jaada jumittaa ku tullaa ylos.
Alas mentaessa ei ole ollut ongelmia joten silloin valitsen mielummin liukuportaat kun hissin, ellei oo isot liukuportaat.
Kerran kavi niin etta yks nainen meni mun edella rattailla ja jo ylos mentaessa huomasin etta pisti ne rattaat liian lahelle toista reunaa ja sit ku piti jaada pois niin se toinen eturengas osu siihen reunaan ja se nainen ei paassytkaan eteenpain vaan rattaat lahti kohoamaan. Kylla se sit paas siita ku paas menee pois ennen rattaita ja sit veti ne rattaat mukanaan mut oli hyvin taparalla etta ois tullut onnettomuus.
Siks näitä sattuu ku ihmiset seisoo puupökkeilöinä ku joku joutuu onnettomuuteen. Minulla kerran hajosi vaunu bussiin noustessa ja koppa roikkui tosi pahasti ja 2kk vauva siellä sisällä. KUKAAN ei auttanut. Kaikki seurasivat kuin elokuvissa tapahtumaa. Kyllä vitutti.
Mieleeni tuli heti painaa sita punaista nappia mutta takana oli ihmisia ja edessa tama nainen rattaitten kaa enka paassyt painamaan.
t:59
silloin se vaan ei ole kovin dramaattista. Toisaalta tasamaalla ei aisaan kohdistu samanlaista vääntöäkään kuin portaissa.
Ja tuo renkaan jumittaminen reunaan on varmasti yleisin vaaratilanne, joka voi tapahtua kaikille muille paitsi näille täydellisille, fiksuille ihmisille, jotka eivät varmaan ole koskaan kolhaisseet vaunuillaan ovenpieliäkään...
En minä vaan ole ainakaan tajunnut ettei sellaiseen saisi vaunujen kanssa mennä. Koskaan en ole nähnyt ainoatakaan kieltoa. Olen luullut että se tasainen matto on nimenomaan tälläisiä tapauksia varten =0
Vierailija:
En minä vaan ole ainakaan tajunnut ettei sellaiseen saisi vaunujen kanssa mennä. Koskaan en ole nähnyt ainoatakaan kieltoa. Olen luullut että se tasainen matto on nimenomaan tälläisiä tapauksia varten =0
askelmilla rattaat saa pidettyä suorassa kun yrittää mutta alaspäin mennessä varsinkin painavalla lastilla olevia vaunuja saa kiskoa henkensä edestä että sais ne pidettyä pois edelläkulkevan niskasta. Jos päästää irti niin siinähän ne sitten iloisesti liukuu alas. Siinä voi käydä tietty ihan onnellisestikin jos alle ei jää ketään ja joku saa ne kiinni ennen kuin törmää pahemmin mutta luota siihen nyt sitten...
MISSÄ TÄÄ KAIKKI TÄNÄÄN TAPAHTUI?
No sitten toisaalta tajuan kauhean kälätyksen aiheesta. Hankalat ne onkin vaunuille.
eikä joukko askelmia, jotka kulkee ylös- tai alaspäin. Erityisesti kun niissä ei (etenkään vaunujen kanssa) juurikaan astella.
Olisi voinut tapahtua ihan missä tahansa. Ja tulee vielä tapahtumaankin, ja usein.
ja menkää hetkeks itteenne. komppaan.
mutta suuria tunteita tänne mahtuu ;D
Olen realisti.
Jos väen vängällä väitätte, ettei mitään vaaraa ole, ja huoleti menette portaisiin, näin tulee vielä käymään. Ei toki teille, sillä te olette huolellisia ja kaikinpuolin täydellisiä ;-)
on varmaan huomannut, että niissä vaunuissa on jarrut jolla voi renkaat lukita siksi aikaa kun hihna vie alaspäin ja sitten taas avata kun lähestytään hihnan loppua... tau..
toivottavasti ei käynyt pahemmin vauvalle eikä allejääneelle. ja äiti vie tästä lähin hissillä rattaita, kuten toivon muittenkin tekevän.
itse olen kerran vienyt rattaita liukuportaissa kun hissi oli rikki. eturenkaat jäi jumiin hetkeksi ja kyllä sydän hypähti kun meinasi käydä huonosti. en vie enää koskaan liukuportaisiin. sen sijaan siihen tasaiseen liukuhihnaan missä ei oo portaita, niin siihen uskallan välillä viedä. en tiedä pitäisikö siitäkin tavasta päästä?
mies meillä on pahempi ollut, ja herkästi veisi liukuportaissa rattaita, mutta onneksi on nyt häneenkin tarttunut tapa etsiä mieluummin hissi.
Jo ylhäällä juomasin kuinka n. 4-5 vuotias lapsi ajeli itsekseen sellasiilla kaupanrattailla. Siis niillä mitkä on sellaiset metallisen, niinkuin ostoskärrytkin. Oli niin iso että omilla jaloillaan potki vauhtia.
Olin siis siinä liukuhihnalla kun huomasin että sieltä taakaa päin tuli nämä rattaa yksin tämä lapsi kyydissä. Eihän se lapsi mitän mahtanut vaan hirveätä kyytiä tuli alaspäin. Onneksi sain napattua rattaista kiinni kun tulivat kohdalleni. Olisi varmasti tullut aikamoista jälkeä kun olisi sinne alas se lapsi törmänny. Äiti tuli sitten hakemaan lapsen rattaineen eikä sanakaan minulle sanonut :S. Tosin kerkesi varmaan sekin mamma jonkin verran säikähtää.
kusen hajuiseen hissiin puoleksi tunniksi jumiin vaunujen kanssa, kerran tunniksi. Kerran hissin ovet menivät kiinni sadasosasekunnissa niin, että poikani oli vasta ehtinyt sisään, minä vaunujen kanssa perästä tulossa, hissi lähtikin ylös poika yksin hädässä kyydissä.
Monen monta kertaa on hissit ollut täynnä eritteitä verestä-oksennukseen ja ulosteisiin. Muutama lähentely-yritys ja pari sammunutta juoppoa.
Enää en hissillä mene. En tiedä kuka on saanut hissimatkoista eniten traumoja minä vai lapset, mutta kukaan meistä ei enää hissiä tahdo käyttää.
eli on aivan toivotonta monesti päästä hissin kyytiin Kampin kauppakeskuksessa! Valehtelematta 15min jonotin sinne erään toisen äidin kanssa n. 1kk sitten. Aina välillä hissi pysähtyi siellä E-kerroksessa, ovet aukesivat hetkeksi mutta sekaan emme mahtuneet, kun hissi oli jo täynnä elämänsä kunnossa olevia 20-30 -vuotiaita ihmisiä, tietysti ilman vaunuja tms.
Tietääkö joku, löytyykö Kampista muualta kuin keskusaukiolta hissejä, joilla pääsisi sinne yläkerroksiin asti? Bussitasanteillehan kulkevat eri hissit ja niiden kanssa ei koskaan ole ollut mitään ongelmia, niihin on aina päässyt sujuvasti.
Ja nro 41, Stockalla ei tosiaan kauheasti joudu hisseihin jonottelemaan, vaikka kyllä sielläkin joskus joutuu tovin katselemaan niitä ohi huristelevia hyväkuntoisia ilman kantamuksia kulkevia ihmisiä. Mutta tuolla Kampissa et sitten varmaan ole käynyt...?
Siis totta kai kaikilla on oikeus käyttää hissejä, mutta ainakaan itselleni ei tullut ennen lapsen saamista edes mieleeni käyttää niitä, paljon kivempi oli shoppaillessa käyttää liukuportaita.